Mittaustulos näyttää tyypilliseltä Steptronic käyrältä.
Niin kauan kuin mittaukset tehdään autolla jossa on Steptronic vaihteisto (E39/E46) niillä ei ole mitään merkitystä. Tämän tietää kaikki jotka kyseisiä autoja penkittää. Sama softa manuaali vs. Steptronic = 100-130Nm eroa ja käyrät poikkeaa toisistaa jo muodoltaan.
Itselläni on E46 330d 135kW jossa on vakiovääntö mitattu 488Nm.
640Nm vaatisi M57D koneella noin 90[mm3] / moottorin isku ruiskutusmääräksi.
:think Hetkinen ... sehän on kuin ohjelmoidun 535d:sen ruiskutusmäärä jossa kuitenkin on isompi ahdin (2.ahdin), 18,5% suurempi ruiskutuspaine, sekä noin 30% suuremmat suuttimet.
Valitettavasti dynolapun alalaita ei näy josta selviäisi rpm (x-akseli), joskus jo ne heittävät näissä Steptronic mittauksissa. Maksimi kierroslukuna yli 5000 1/min jne ...
Niin kauan kuin mittaukset tehdään autolla jossa on Steptronic vaihteisto (E39/E46) niillä ei ole mitään merkitystä. Tämän tietää kaikki jotka kyseisiä autoja penkittää. Sama softa manuaali vs. Steptronic = 100-130Nm eroa ja käyrät poikkeaa toisistaa jo muodoltaan.
Itselläni on E46 330d 135kW jossa on vakiovääntö mitattu 488Nm.
640Nm vaatisi M57D koneella noin 90[mm3] / moottorin isku ruiskutusmääräksi.
:think Hetkinen ... sehän on kuin ohjelmoidun 535d:sen ruiskutusmäärä jossa kuitenkin on isompi ahdin (2.ahdin), 18,5% suurempi ruiskutuspaine, sekä noin 30% suuremmat suuttimet.
Valitettavasti dynolapun alalaita ei näy josta selviäisi rpm (x-akseli), joskus jo ne heittävät näissä Steptronic mittauksissa. Maksimi kierroslukuna yli 5000 1/min jne ...
Comment