memebuy23buy

e39 530D Turbo

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • exautisti
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2007
    • 1267
    • oulu

    Originally posted by NokiLeka View Post
    Mutta se Garretti muuttuu Transformers-hengessä ainakin vähintään Titaaniksi siinä Audin koneen kyljessä... Että näin tänään.
    ei tartte paljon.... bemu kansaa on kyllä helppo vejättää

    vaikkakin totuus mahtaa silti olla,että 330/530 d malleissa menee eniten turboja ajettuihin kilometreihin nähden,olkoon minkä merkkinen auto/ahdin tahansa.

    Että näin tänään
    -99 punane passatti

    https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964

    Tuikun softat
    Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
    BMW Maahantuonti ammattitaidolla
    Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
    Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..

    www.mcars.fi

    Kysy 041-5056506

    https://www.facebook.com/MCarsOulu/

    INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star

    Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti

    Comment

    • JonasG
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2006
      • 2160
      • Porvoo/Helsinki

      Originally posted by exautisti View Post
      ei tartte paljon.... bemu kansaa on kyllä helppo vejättää
      Suosittelen ottamaan pikaisesti yhteyttä lääkäriin kun noin pahasti näyttää luistavan.

      Comment

      • NokiLeka
        Bimmer Enthusiast
        • May 2006
        • 2341
        • Eurajoki

        Originally posted by exautisti View Post
        ..olkoon minkä merkkinen auto/ahdin tahansa.
        Päätä nyt jo, johtuuko ahtimesta vai auton merkistä?
        "I do everything my Rice Crispies tell me to"

        Comment

        • exautisti
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2007
          • 1267
          • oulu

          osui ilmeisesti liian arkaan paikkaan
          kyllä se bemari on maailman paras auto ja varsinkin turbot niissä kestää erittäin hienosti verrattuna muihin merkkeihin,ottaen huomioon,että saman merkkisiä turboja käyttävät myös muut merkit. BMW;n miljoona insinööriä ovat ajaneet kymmeniä testikilometrejä saavuttaakseen ylivoimaisen kulutuskestäävyyden ahtimeen.
          Joko kuulostaa paremmalta?

          anteeksi bmw arvosteluni ja mutta joskus totuus satuttaa
          -99 punane passatti

          https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964

          Tuikun softat
          Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
          BMW Maahantuonti ammattitaidolla
          Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
          Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..

          www.mcars.fi

          Kysy 041-5056506

          https://www.facebook.com/MCarsOulu/

          INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star

          Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti

          Comment

          • NokiLeka
            Bimmer Enthusiast
            • May 2006
            • 2341
            • Eurajoki

            Niin, miten se auton merkki nyt siihen ahtimen kestävyyteen taas vaikuttaakaan?

            Ja ihan tiedoksi, että meiltä löytyy kolmea eri merkkiä pihasta, joten ei katsella maailmaa sinivalkoisten propellien läpi, jos sitä meinaat. Lähinnä kiinnostaa tietää näkemyksesi siitä, että hajoavatko nämä ahtimet sen takia että ne on pultattu bemarin pellin alle vai mistä mahtanee johtua?
            "I do everything my Rice Crispies tell me to"

            Comment

            • JonasG
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2006
              • 2160
              • Porvoo/Helsinki

              Originally posted by exautisti View Post
              osui ilmeisesti liian arkaan paikkaan
              kyllä se bemari on maailman paras auto ja varsinkin turbot niissä kestää erittäin hienosti verrattuna muihin merkkeihin,ottaen huomioon,että saman merkkisiä turboja käyttävät myös muut merkit. BMW;n miljoona insinööriä ovat ajaneet kymmeniä testikilometrejä saavuttaakseen ylivoimaisen kulutuskestäävyyden ahtimeen.
              Joko kuulostaa paremmalta?

              anteeksi bmw arvosteluni ja mutta joskus totuus satuttaa
              Ei tsiisus mikä tyyppi. Kuka on sanonut että Bemari on paras auto ja että ne kestää paremmin kun muut autot, ja miten niin osui arkaan paikkaan? Toi mun kommentti lääkärin käynnistä tuli lähinnä sen takia että kummastuttaa miten tulet tänne huutelemaan ilman kunnon perusteluja. Vastaisitko kysymykseen miten se saman merkkinen ahdin kestää Audissa paremmin kun BMW:ssä? Vähän perusteluja olisi kiva kuulla kun päätit tulla tänne "huijamaan foorumilaisia" ja ylistämään Audeja?
              Last edited by JonasG; 02-12-2009, 14:49.

              Comment

              • mole84
                Newbiemmer
                • Oct 2009
                • 12
                • mikkeli

                No niin mulla on e39 530d(ollu3pv) ja vikana on et kun runttaa kaasun pohjaan ni alkaa metallinen vihellys 3000 paikkeilla ja loppuu jossain 4000 kohilla...Normaali ajossa ei mitään noilla kieroksilla ja paikallaan polkiessa ei ääntä ainoastaan jos runttaa polkimen konehuoneeseen... Eli onko turbo menossa?? Ajattelin imu puolen ottaa auki ja koitella onko välystä kunhan ennätän. mitä muuta kannattaa kattoo/ottaa huomioon..

                Antti

                Comment

                • casino
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2007
                  • 663
                  • Keski-Suomi

                  :think
                  Originally posted by mole84 View Post
                  No niin mulla on e39 530d(ollu3pv) ja vikana on et kun runttaa kaasun pohjaan ni alkaa metallinen vihellys 3000 paikkeilla ja loppuu jossain 4000 kohilla...Normaali ajossa ei mitään noilla kieroksilla ja paikallaan polkiessa ei ääntä ainoastaan jos runttaa polkimen konehuoneeseen... Eli onko turbo menossa?? Ajattelin imu puolen ottaa auki ja koitella onko välystä kunhan ennätän. mitä muuta kannattaa kattoo/ottaa huomioon..

                  Antti
                  No ei nyt sentään ihan vielä....:think

                  -auto tietysti on ollut niin vähän aikaa, että et osaa arvioida öljynkulutusta...

                  Omassa vessassani on ruvennut turbo "vonkumaan" ja nyt se on jo vonkunut yli 10tkm ajan.... aina kun kovassa vedätyksessä vaihtaa vaihdetta niin silloin kuuluu ohjaamoon asti vonkumista... auto ei savuta muutakuin "mustaa" eikä öljyä kulu nyt takana 0w-40 öljyllä 17tkm vaihdosta ja olisiko jotain 2-3 dl öljyn pinta alentunut tikusta arvioidessa.

                  -joku kertoi, että pakosiivet olisivat kuluneet ja siksi tuo turbo tekee tuota "vonkumista"....?

                  -täälläkin vislaa ihan normaalin kuuloisesti.... ehkä tuo pirssisi ääni on ihan vaan normaalia turbo sielunelämää?
                  Bmw e61 535 d touring M-sport 11/2004 "TÄYSITEHOINEN"
                  Ja autoa janottaa alla näkyvään tapaan...
                  http://tankkaus.com/cars/public_grap...33/2016/2015/3

                  e39 -530d touring 11/1999
                  ex:Bmw e21 320 6 syl "kaasari" 1979

                  Automaattivaihteiston huuhteluöljynvaihto

                  Comment

                  • jardahl
                    Bimmer Rookie
                    • Jan 2005
                    • 176
                    • Jyväskylä

                    Originally posted by casino View Post
                    :think

                    No ei nyt sentään ihan vielä....:think

                    -auto tietysti on ollut niin vähän aikaa, että et osaa arvioida öljynkulutusta...

                    Omassa vessassani on ruvennut turbo "vonkumaan" ja nyt se on jo vonkunut yli 10tkm ajan.... aina kun kovassa vedätyksessä vaihtaa vaihdetta niin silloin kuuluu ohjaamoon asti vonkumista... auto ei savuta muutakuin "mustaa" eikä öljyä kulu nyt takana 0w-40 öljyllä 17tkm vaihdosta ja olisiko jotain 2-3 dl öljyn pinta alentunut tikusta arvioidessa.

                    -joku kertoi, että pakosiivet olisivat kuluneet ja siksi tuo turbo tekee tuota "vonkumista"....?

                    -täälläkin vislaa ihan normaalin kuuloisesti.... ehkä tuo pirssisi ääni on ihan vaan normaalia turbo sielunelämää?
                    Onko eroa kylmällä tai lämpöisellä koneella vonkumisessa?
                    Itsellä viheltää kylmänä kuin joku kukkopilli, lämmetessä ääni on huomattavasti vaimeampi (jolloin ei enää häiritsevä).

                    Ei nämä kunnossa ollessaan pidä juuri mitään ääntä, nättiä suhinaa vain.

                    Mahdollisia aiheuttajia:
                    -pakopuolen siivissä vaurioita tai ne ovat hieman vääntyneitä
                    -downpipessa halkeama
                    -pakoputken joustonivel vuotaa
                    Model S

                    Comment

                    • casino
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2007
                      • 663
                      • Keski-Suomi

                      Originally posted by jardahl View Post
                      Onko eroa kylmällä tai lämpöisellä koneella vonkumisessa?
                      Itsellä viheltää kylmänä kuin joku kukkopilli, lämmetessä ääni on huomattavasti vaimeampi (jolloin ei enää häiritsevä).

                      Ei nämä kunnossa ollessaan pidä juuri mitään ääntä, nättiä suhinaa vain.

                      Mahdollisia aiheuttajia:
                      -pakopuolen siivissä vaurioita tai ne ovat hieman vääntyneitä
                      -downpipessa halkeama
                      -pakoputken joustonivel vuotaa

                      -no ihan saman lailla "vonkuu" oli kylmä tai kuuma kun vaihdetta vaihtaa....
                      -joustohaitarit on kyllä rikki ja korjattu "lämpöteipillä"... joten voihan se sieltäkin johtua jos on nyt ruvennut vuotaa enemmän ja vonkuu sitä kautta... pitää korjata tuo putkisto kun jaksaa...
                      Bmw e61 535 d touring M-sport 11/2004 "TÄYSITEHOINEN"
                      Ja autoa janottaa alla näkyvään tapaan...
                      http://tankkaus.com/cars/public_grap...33/2016/2015/3

                      e39 -530d touring 11/1999
                      ex:Bmw e21 320 6 syl "kaasari" 1979

                      Automaattivaihteiston huuhteluöljynvaihto

                      Comment

                      • OneAndOnly
                        Bimmer Fanatic
                        • Jul 2009
                        • 441
                        • Nurmes

                        Kysytääs täällä kun olen mieluillut tuota turbon päivittämistä 2260 versioon omaan e39 530d:hen niin onko kenelläkään kokemusta tai mielipidettä sellaiseen kun Virtala racing tarjosi 2556:sen kuoriin tehtyä 2260:ä käy kuulema suoraan paikoilleen. Olisiko parempi vaihtoehto mitä muokata oikeasta 2260:stä käypänen? Ottaisivat entisen turbon vaihdossa väliraha 1000-1100€
                        Tuleeko paljon kalliimmaksi tuo mitä muokkaaminen 2260:stä?
                        Tiedossa olisi alle 10tkm ajettu 2260 turbo 500€.
                        näillä mennään:
                        Bmw e46 320d
                        Suzuki Hayabusa 1300R

                        Ex:
                        Volvo XC70 D5 AWD -10
                        Volvo V70 D5 -02
                        Volvo V70 T5 -98
                        VW Taro 2.4D -90 about 80hv
                        BMW E39 530dat -02 Powered by Rica 225hv/530Nm
                        -----------------------------

                        Comment

                        • OneAndOnly
                          Bimmer Fanatic
                          • Jul 2009
                          • 441
                          • Nurmes

                          Eikö kenelläkään mielipidettä asiaan?

                          Näyttäisikö tämä käypäseltä turbolta pitäisi olla e60:stä

                          http://

                          http://

                          http://

                          http://

                          Eli tollainen olisi kiikarissa.
                          Jos tuo nyt olisi käypänen niin tuohon siis tarvitsee sen laipan putken kohtaan mikä tulee coolerilta,olenko ymmärtänyt oikein ja sitten jonkin öljyputken (olisiko varaosanumeroa jollakin tiedossa) muutenko käy plug and play?
                          näillä mennään:
                          Bmw e46 320d
                          Suzuki Hayabusa 1300R

                          Ex:
                          Volvo XC70 D5 AWD -10
                          Volvo V70 D5 -02
                          Volvo V70 T5 -98
                          VW Taro 2.4D -90 about 80hv
                          BMW E39 530dat -02 Powered by Rica 225hv/530Nm
                          -----------------------------

                          Comment

                          • Thuppu
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2007
                            • 3626
                            • Seinäjoki

                            Tuolla on jotain pohdintaa: http://www.btcf.fi/forum/showthread....83#post1771083

                            Öljyputken voi ottaa myös vanhasta ahtimesta.
                            BMW 740iA "ALPINA"
                            BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
                            Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
                            Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

                            Comment

                            • OneAndOnly
                              Bimmer Fanatic
                              • Jul 2009
                              • 441
                              • Nurmes

                              Originally posted by Thuppu View Post

                              Öljyputken voi ottaa myös vanhasta ahtimesta.
                              Elikkäs kuvissa oleva ahdin olisi käypänen ja öljyletku käy entisestä turbosta ainut mikä pitää rakentaa on se laippa tuohon vinokaulaan. Muuten kaikkiko käy suoraan? Minä nyt väännätän rautalangasta niin ei jää mitään epäselväksi...

                              Mitenkäs tuo ahdin käyttäytyy jos pulttaan sen kiinni niin pitäisikö autolle tehdä vielä jotain (lastutan kyllä auton) mutta joitain päiviä siinä välissä varmaan menee niin että ei nyt sitten särkisi mitään ja toimiiko auto jotakuinkin normaalisti,lähinnä toi kellon tiukkuus mietityttää että miten se on kohdillaan nyt tohon minun autoon, onko siihen mitään perusohjetta miten säädettäisiin tai pitäisi sen olla?
                              näillä mennään:
                              Bmw e46 320d
                              Suzuki Hayabusa 1300R

                              Ex:
                              Volvo XC70 D5 AWD -10
                              Volvo V70 D5 -02
                              Volvo V70 T5 -98
                              VW Taro 2.4D -90 about 80hv
                              BMW E39 530dat -02 Powered by Rica 225hv/530Nm
                              -----------------------------

                              Comment

                              • muuris
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2002
                                • 3501
                                • Jyväskylä

                                Originally posted by OneAndOnly View Post
                                ..lähinnä toi kellon tiukkuus mietityttää että miten se on kohdillaan nyt tohon minun autoon, onko siihen mitään perusohjetta miten säädettäisiin tai pitäisi sen olla?
                                Se on alipainekello, ei ole mekaanisesti säädettävä. Ohjelma säätää pwm-mankulla alipaineen määrää sille. Tangon pituuteen ei vailla parempaa tietoa kannata koskea tässä vaiheessa.
                                E30 325iX '86
                                Instagram

                                Comment

                                Working...
                                X