jeps, elikkäs taidan kallistua ton 2260 puolelle ja katsoa mitä sillä saisi aikaiseksi. Taitaa kuitenkin olla tuollakin se n.245hp maksimi vääntöjä tuskin kannattaa ottaakaan yli 550nm vaikka saisikin. Mutta kai sen tehoalueen saa laajemmaksi tuolla isommalla ahtimella mitä vakiolla?
e39 530D Turbo
Collapse
X
-
Originally posted by OneAndOnly View PostEikö kenelläkään mielipidettä asiaan?
Näyttäisikö tämä käypäseltä turbolta pitäisi olla e60:stä
Eli tollainen olisi kiikarissa.
Jos tuo nyt olisi käypänen niin tuohon siis tarvitsee sen laipan putken kohtaan mikä tulee coolerilta,olenko ymmärtänyt oikein ja sitten jonkin öljyputken (olisiko varaosanumeroa jollakin tiedossa) muutenko käy plug and play?, Eihän tätä nyt vaan ole käpälöity jotenkin?
*** E53 X5 3.0d 2005 ***
Comment
-
-
Originally posted by Esal View PostEi toi mun mielestä käy. Liitos pakoputkelle väärä ? Menin itse halpaan n. vuosi sitten. Pitäisi olla laippa 2 pultilla, tossa jonkunlainen kiristyspanta kiinnitys. ja toi lähtöpuoli on alaviistoon, ahtoputken rakentaminen aika hankalaa koska putki lähtee ilmastoinnin kompuran takaa (itsellä kyllä juuri näin 330d rakennettu). Alipainekello tässä kuvassa olevassa kummallisesti ylöspäin, aika lämmin paikka pakosarjan kyljessä, Eihän tätä nyt vaan ole käpälöity jotenkin?
Mutta suuret kiitokset sinulle kun asian huomasit!näillä mennään:
Bmw e46 320d
Suzuki Hayabusa 1300R
Ex:
Volvo XC70 D5 AWD -10
Volvo V70 D5 -02
Volvo V70 T5 -98
VW Taro 2.4D -90 about 80hv
BMW E39 530dat -02 Powered by Rica 225hv/530Nm
-----------------------------
Comment
-
-
No niin, nyt on ahdin pöydällä ja eilen kävin tiivisteitä projektiin marmorilta hakemassa. Sellainen "hassu" tiiviste tuli vastaan mikä oli täysin erinäköinen kuin kuvassa Eli, http://www.realoem.com/bmw/showparts...11&fg=40&hl=10
tosta kuvasta osa nro.2 näyttää normi rinkulalta mutta se onkin sellainen kumilötterö koko about pituus: 4cm, leveys 5cm ja jotain 2-3mm paksu, osa siitä tulee todennäköisesti ahtimen kaulan sisään ja toinen pää sen laipan sisään minkä joutuu rakentelemaan. Onko toisetkin ahtimen vaihtaneet käyttäneet tota osaa?
Sitten vielä noista öljyputkista, oliko se paluuputki johon joutu muokkauksia tekemään jos ei ostanut uutta putkea siihen? Mietin tässä vaan että ostanko kummankin öljyputken uuden tohon ahtimeen.
Jos tässä kevään korvilla saisi aikaa sen verran että vaihtaisi ahtimen ja sit uudelleen ohjelmointiin.näillä mennään:
Bmw e46 320d
Suzuki Hayabusa 1300R
Ex:
Volvo XC70 D5 AWD -10
Volvo V70 D5 -02
Volvo V70 T5 -98
VW Taro 2.4D -90 about 80hv
BMW E39 530dat -02 Powered by Rica 225hv/530Nm
-----------------------------
Comment
-
-
Kysytäänpäs jos joku pikaiseen osaisi vastata kun olen menossa suunnittelemaan sitä laippaa tohon gt2260 ahtimeen että minkä kokoinen olisi sen putken oltava laipassa, eli minkä kokoinen on e39:n orkkis ahtoputki sisämitalta. Ton jos sais selville niin ei tarvitsisi omasta sitä kaivella esille.näillä mennään:
Bmw e46 320d
Suzuki Hayabusa 1300R
Ex:
Volvo XC70 D5 AWD -10
Volvo V70 D5 -02
Volvo V70 T5 -98
VW Taro 2.4D -90 about 80hv
BMW E39 530dat -02 Powered by Rica 225hv/530Nm
-----------------------------
Comment
-
-
Onko tuossa kuvassa ne putken mitat, ulkohalk. 51mm sisähalk.48mm ja putken pituus ahtimen laipasta 32mm?
Kovin näkyy heikosti toi punainen tuossa...näillä mennään:
Bmw e46 320d
Suzuki Hayabusa 1300R
Ex:
Volvo XC70 D5 AWD -10
Volvo V70 D5 -02
Volvo V70 T5 -98
VW Taro 2.4D -90 about 80hv
BMW E39 530dat -02 Powered by Rica 225hv/530Nm
-----------------------------
Comment
-
-
Jepjep, kiitoksia kovasti!, mitenkäs nyt, kun kaveri kertoi että esim e60 ja x5 ahdin eroaa jotenkin, olisko ollut niin, että tuo ahtoputken lähtö olisi ollut eri kulmassa tai jotakin? Elikkä siis kaikkiin ahtimiin ei kävisi tuo samoilla mitoilla tehty laippa tai jotain?
Täälläkin on moneen kertaan jo sanottu mitä tarvitsee, mutta siis minun tuleva ahtimeni on siis 2260 x5:sesta alipainekellolla, elikkäs tarvitsen ahtimen lisäksi:
Pakosarjan ja ahtimen välisen tiivisteen
Ahtimen ja ahtoputken väliin jonkun tiivisteen?
Öljynpaluuputken uuden? Mistä mallista?
Sorvauttaa tuommoinen laippa, ja kenties muokata vanhaa ahtoputkea jotenkin, mutta miten
Ja mtä muuta vielä? Onkos jollakin ylhäällä ihan noiden tarvittavien osien osanumerot?
Kiitos ja anteeks taas kaikille jotka viitsivät auttaa!
Comment
-
-
Tässä olisi niitä osanumeroita: http://www.realoem.com/bmw/showparts...03&hg=11&fg=50
Ahtoputken muokkaus varmaan riippuu siitä onko uusi ahdin suoralla vai vinolla kaulalla ja millaisen laipan siihen tekee eli jos sinulla on x5:n ahdin niin se on vissiin vinolla kaulalla ja siihen joudut varmaan sitä ahtoputkea lyhentämään kun ahtimen puolelta lähtö tulee erikohtaan kun alkuperäisessä.
Se öljynpaluu pitää olla siitä gt2260v mallin ahtimesta eli löytyy tuosta linkin takaa ne kaikki osanumerot mitkä tarvitset.näillä mennään:
Bmw e46 320d
Suzuki Hayabusa 1300R
Ex:
Volvo XC70 D5 AWD -10
Volvo V70 D5 -02
Volvo V70 T5 -98
VW Taro 2.4D -90 about 80hv
BMW E39 530dat -02 Powered by Rica 225hv/530Nm
-----------------------------
Comment
-
-
Originally posted by Hemu__ View PostMutta siis tuon ahtimen ja ahtoputken välisen laipan voi tehdä tuon kuvan mukaisilla mitoilla, vaikka ahdin onkin x5:sesta eli vinolla kaulalla?
Kyllähän se suora laippa muuten kävisi siihen mutta se tulee varmaan väärään asentoon ahtoputkea ajatellen niin sen kiinnitys voi olla vaikeaa jos siihen ei sitä mutkaa tee.
Tuossa kuva minkälainen se laippa pitäisi olla vinokaulassa.
Boigan kysymykseen sen verran että kyllä ne minun mielestä ihan samat ahtimet on.Last edited by OneAndOnly; 13-03-2011, 18:35.näillä mennään:
Bmw e46 320d
Suzuki Hayabusa 1300R
Ex:
Volvo XC70 D5 AWD -10
Volvo V70 D5 -02
Volvo V70 T5 -98
VW Taro 2.4D -90 about 80hv
BMW E39 530dat -02 Powered by Rica 225hv/530Nm
-----------------------------
Comment
-
-
Originally posted by Hemu__ View PostKiitoksia, onko tietoa, kuka tuon laipan on tehnyt, että voisin kysyä kaverilta vähän lisäinffoa?
Comment
-
Comment