Omat kommentit ja vinkit vaihtohommaan..
1) Osalista mitä suosittelen hankkimaan merkkiliikkeestä:
3x 11 65 2 243 402 (turbon kiinnityspultti pakosarjaan)
1x 11 62 7 795 266 (turbon ja pakosarjan välinen tiiviste)
2x 11 42 2 244 609 (öljynkierron banjopultit)
4x 07 11 9 905 041 (öljynkierron kupariprikat)
1x 11 42 2 246 091 (öljynpaluulinjan tiiviste)
1x 11 42 7 785 856 (öljynpaluulinja)
2x 07 11 9 913 118 (öljynpaluulinjan kiinnityspultti)
2x 18 30 7 530 972 (pakoputken kiinnitys mutteri)
1x 11 61 7 801 222 (ahtoputken tiiviste)**
1x GT2260V Turbo (mikäli haluat suoralla lähdöllä tulisi osanumeron olla: 725364-5021S[E60/E61 2002-2005 M57N 218hv mallista])[Uuden hinta saksasta postikuluineen ~1000€]
1x Home made ahtoputkenlaippa
**: Tämän + 57mm ahtoputken mukaan voit teettää laipan jonka jälkeen ahtoputki lähtee 57mm ahtimelta ja jatkuu samanpaksuisena välijäähdyttimelle asti.
Kaikki listan osat ei välttämättömyyksiä, mutta mikäli joku pultti päättää mennä poikki tjms. niin onpahan uudet jo valmiiksi...
2) Nosturi / hyvä tila vaihtoa varten, helpoiten uusi ahdin menee pakoputkenreittiä paikoilleen, joten irrota katalysaattori, pitäisi pienen taistelun kanssa tulla ulos myös M-Sport alustalla olevista kun ottaa apparinpuolelta kallistuksenvakaajan irti.
3) Varaa ~4-5h vaihtoon josset ole aijemmin tehnyt(oma vaihto kesti 4½h), eikä apupojasta haittaakaan ole? ehkä?!
Ja mikäli en ole kovin väärässä, tässä postauksessa kiteytyy aikalailla koko topicin huutelut ja lätinät...
1) Osalista mitä suosittelen hankkimaan merkkiliikkeestä:
3x 11 65 2 243 402 (turbon kiinnityspultti pakosarjaan)
1x 11 62 7 795 266 (turbon ja pakosarjan välinen tiiviste)
2x 11 42 2 244 609 (öljynkierron banjopultit)
4x 07 11 9 905 041 (öljynkierron kupariprikat)
1x 11 42 2 246 091 (öljynpaluulinjan tiiviste)
1x 11 42 7 785 856 (öljynpaluulinja)
2x 07 11 9 913 118 (öljynpaluulinjan kiinnityspultti)
2x 18 30 7 530 972 (pakoputken kiinnitys mutteri)
1x 11 61 7 801 222 (ahtoputken tiiviste)**
1x GT2260V Turbo (mikäli haluat suoralla lähdöllä tulisi osanumeron olla: 725364-5021S[E60/E61 2002-2005 M57N 218hv mallista])[Uuden hinta saksasta postikuluineen ~1000€]
1x Home made ahtoputkenlaippa
**: Tämän + 57mm ahtoputken mukaan voit teettää laipan jonka jälkeen ahtoputki lähtee 57mm ahtimelta ja jatkuu samanpaksuisena välijäähdyttimelle asti.
Kaikki listan osat ei välttämättömyyksiä, mutta mikäli joku pultti päättää mennä poikki tjms. niin onpahan uudet jo valmiiksi...
2) Nosturi / hyvä tila vaihtoa varten, helpoiten uusi ahdin menee pakoputkenreittiä paikoilleen, joten irrota katalysaattori, pitäisi pienen taistelun kanssa tulla ulos myös M-Sport alustalla olevista kun ottaa apparinpuolelta kallistuksenvakaajan irti.
3) Varaa ~4-5h vaihtoon josset ole aijemmin tehnyt(oma vaihto kesti 4½h), eikä apupojasta haittaakaan ole? ehkä?!
Ja mikäli en ole kovin väärässä, tässä postauksessa kiteytyy aikalailla koko topicin huutelut ja lätinät...
Comment