memebuy23buy

e39 530D Turbo

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Exami
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2004
    • 986
    • Hyvinkää, Tuusula

    Omat kommentit ja vinkit vaihtohommaan..

    1) Osalista mitä suosittelen hankkimaan merkkiliikkeestä:
    3x 11 65 2 243 402 (turbon kiinnityspultti pakosarjaan)
    1x 11 62 7 795 266 (turbon ja pakosarjan välinen tiiviste)
    2x 11 42 2 244 609 (öljynkierron banjopultit)
    4x 07 11 9 905 041 (öljynkierron kupariprikat)
    1x 11 42 2 246 091 (öljynpaluulinjan tiiviste)
    1x 11 42 7 785 856 (öljynpaluulinja)
    2x 07 11 9 913 118 (öljynpaluulinjan kiinnityspultti)
    2x 18 30 7 530 972 (pakoputken kiinnitys mutteri)
    1x 11 61 7 801 222 (ahtoputken tiiviste)**
    1x GT2260V Turbo (mikäli haluat suoralla lähdöllä tulisi osanumeron olla: 725364-5021S[E60/E61 2002-2005 M57N 218hv mallista])[Uuden hinta saksasta postikuluineen ~1000€]

    1x Home made ahtoputkenlaippa

    **: Tämän + 57mm ahtoputken mukaan voit teettää laipan jonka jälkeen ahtoputki lähtee 57mm ahtimelta ja jatkuu samanpaksuisena välijäähdyttimelle asti.

    Kaikki listan osat ei välttämättömyyksiä, mutta mikäli joku pultti päättää mennä poikki tjms. niin onpahan uudet jo valmiiksi...

    2) Nosturi / hyvä tila vaihtoa varten, helpoiten uusi ahdin menee pakoputkenreittiä paikoilleen, joten irrota katalysaattori, pitäisi pienen taistelun kanssa tulla ulos myös M-Sport alustalla olevista kun ottaa apparinpuolelta kallistuksenvakaajan irti.

    3) Varaa ~4-5h vaihtoon josset ole aijemmin tehnyt(oma vaihto kesti 4½h), eikä apupojasta haittaakaan ole? ehkä?!

    Ja mikäli en ole kovin väärässä, tässä postauksessa kiteytyy aikalailla koko topicin huutelut ja lätinät...
    sigpic
    Now:Mercedes-Benz 280SE 6.8, Mercedes-Benz W204, Mercedes-Benz W201 M50T (1/4mile: 9.83 @ 239)

    Comment

    • Thuppu
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2007
      • 3626
      • Seinäjoki

      Hyvä listaus tarvittavista osista. Olis itellä noin suurinpiirtein kans kaikki odottamassa hyllyssä asennusta. Pitää ottaa asiakseen vaihtaa ahdin samalla kun noi vesipumppu/remmipyöräkilkkeet vaihdan tonne keulille.
      BMW 740iA "ALPINA"
      BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
      Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
      Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

      Comment

      • aapo609
        Newbiemmer
        • Jul 2011
        • 24
        • porvoo

        garrett gt2660v

        tervehdys ja hyvää vuotta 2012 kaikille!

        nostellaas hieman tätä aihetta, eli hankin itselle e39 530d:hen vanhan ahtimen tilalle x5:sta tuon 2260 garrettin, joka on siis vinolla kaulalla.

        itsellä ei ole mahdollisuuksia auton ollessa käyttiksenä ruveta mittailemaan siihen ahtimen ja ahtoputken väliin tulevaa adapteria joten kysymys kuuluukin, kävisikö e39:n ahtoputken tilalle suoraan x5:n ahtoputki?
        tarkoitus olisi toteuttaa tämä siis mahdolliseswti kokonaan marmorin osilla.
        ahdin on siis servo-ohjauksella ja tähän olen kaavion jo selvittänyt ja tarvittavat nippelit tilaillut, lisäksi tässä topicissa muutama sivu aiemmin olikin kattavasti listattu tarpeelliset osat varaosanumeroineen, joten ainoa probleema on enään tuo ahtoputki

        .aapo

        Comment

        • Spetke
          Bimmer Enthusiast
          • May 2005
          • 3450
          • Janakkala

          Originally posted by aapo609 View Post
          kävisikö e39:n ahtoputken tilalle suoraan x5:n ahtoputki?.aapo
          Ei mene suoraan. X5 on pikaliitin välijäähdyttimessä. E39 klemmari liitokset.
          Joudut katkaisemaan ahtoputken ja naittamaan ne sitten yhteen.
          (tämä siis ulkomuistin perusteella)
          ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

          Comment

          • aapo609
            Newbiemmer
            • Jul 2011
            • 24
            • porvoo

            Originally posted by Spetke View Post
            Ei mene suoraan. X5 on pikaliitin välijäähdyttimessä. E39 klemmari liitokset.
            Joudut katkaisemaan ahtoputken ja naittamaan ne sitten yhteen.
            (tämä siis ulkomuistin perusteella)
            eli todennäköisesti helpoin ja halvin tapa on käyttää e39:n omaa ahtoputkea ja teetättää tämä laippa sellaiseksi,että lähtö tulee suoraan e39:n ahtoputken suuntaisesti ja sen laipan tekoon näyttää olevan ainakin jonkinlaisia ohjeita tässä topicissa..

            Comment

            • jyrki.k
              Newbiemmer
              • Feb 2011
              • 4
              • lahti

              e39 530d olisi tarkoitus vaihtaa nyt vanhan tilalle tuo GT2260V ni voisko joku ketoa siitä kellon johto sarjasta että miten se tehää?

              Comment

              • NAL-E
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2010
                • 249
                • Kiuruvesi

                Tuo johtosarja kiinnostaisi itseäkin. Jos joku voisi laittaa ihan julkiset ohjeet tänne? Olis turbon vaihto edessä ja pitkällisen pohdinnan tuloksena nyt päätyny tuohon 2260:n Mieluummin tietysti laittaisi tuon servo-ohjatun, jos hintaeroa ei ole ja modaus ei ole kovin vaikea?
                E91 325d -07
                Ex: E39 530daT -00

                Comment

                • Clavurion
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2005
                  • 9159
                  • Oulu

                  Tuossa miljoonannen kerran skemat muutoksen tekemiseen. KLIK Toisella puolella siis alipaineversion solenoidille tuleva johdotus ja toisella servolle menevä.

                  Jos käytettyä turboa on laittamassa, niin kannattaa miettiä asiaa kahteen kertaan. Näissä servoissa on ollut jonkin verran ongelmia, eikä servoa saa varaosana erikseen.
                  E39 530dA -02 M-Sport
                  E53 X5 3.0dA -06 Sport
                  * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                  Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                  Comment

                  • Terno

                    Paljonkos tosta uudemmasata ahtimesta nyt on ihan käytännön tasolla iloa? Enemmän teho? Leejemiveto-alue? Mietin vain kaikkia "viritelmiä", että oisko se vaan tarpeen vaatiessa uusi/tehdas korjattu orkkis ahdin tilalle. Ei se että olen skeptinen, vaan se että jos eo ja ilo on häviävän pieni, niin ennenmin sitten laittaa sen mikä on ihan bolt-on...

                    Kiitos
                    -Jarno

                    Comment

                    • NAL-E
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2010
                      • 249
                      • Kiuruvesi

                      Originally posted by Clavurion View Post
                      Tuossa miljoonannen kerran skemat muutoksen tekemiseen. KLIK Toisella puolella siis alipaineversion solenoidille tuleva johdotus ja toisella servolle menevä.

                      Jos käytettyä turboa on laittamassa, niin kannattaa miettiä asiaa kahteen kertaan. Näissä servoissa on ollut jonkin verran ongelmia, eikä servoa saa varaosana erikseen.
                      Kiitoksia vaan. Eiköhän tuo tule saksasta tilattua uutena, ellei nyt kotomaasta satu edullisesti vastaan jostain. Onko noissa alipaine vs. servo-ohjatussa käytännössä huomattavaa eroa ajossa? Huomaako esim. parempana kaasuun vastaavuutena?
                      E91 325d -07
                      Ex: E39 530daT -00

                      Comment

                      • jyrki.k
                        Newbiemmer
                        • Feb 2011
                        • 4
                        • lahti

                        olisko kellään myydä 2260v ahtimen muuttuva siipikehää?elikkä se palikka missä on ne siivet kiinni.tai sitten jos olis tietoa mistä sais uuden jäljennöksen kun alkuperäis varaosia ei saa..
                        Last edited by jyrki.k; 19-01-2012, 15:51.

                        Comment

                        • muuris
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2002
                          • 3501
                          • Jyväskylä

                          Originally posted by jyrki.k View Post
                          olisko kellään myydä 2260v ahtimen muuttuva siipikehää?elikkä se palikka missä on ne siivet kiinni.tai sitten jos olis tietoa mistä sais uuden jäljennöksen kun alkuperäis varaosia ei saa..
                          99% varmuudella et uutta saa, mutta onhan noita käytettyjä rikkinäisiä ahtimia aina silloin tällöin kaupan.
                          E30 325iX '86
                          Instagram

                          Comment

                          Working...
                          X