Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39:n talviajo-ominaisuudet?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bmw Master
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2004
    • 13155
    • Kokomo

    Originally posted by TJJ View Post
    Onko tuo M5:n lukko nykyään toimiva (siis koodattavissa toimivaksi) ? Minä kun muistelen täällä taannoin olleen juttua, että se ei toimi oikein muissa E39:eissä ja on niissä jopa vaarallinen koska luistonesto ei toimi kuten pitäisi. Olikohan ne Hemin kokemuksia, pitää yrittää etsiä.
    edit: Löytyi:
    http://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...8&postcount=12
    Ei kai aiheuta ongelmaa ASC:n kanssa, mutta mitä tapahtuu kun DSC yrittää oikaista jarruttamalla vain toista takapyörää? Molemmat takapyörät lukkoon ja aamen.

    Comment

    • _nixu_
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2006
      • 8974
      • Kellokoski

      Originally posted by Bmw Master View Post
      Ei kai aiheuta ongelmaa ASC:n kanssa, mutta mitä tapahtuu kun DSC yrittää oikaista jarruttamalla vain toista takapyörää? Molemmat takapyörät lukkoon ja aamen.
      Toisaalta kai sen saa koodattua pappamalliin kun ajeleehan nuo hurjat M5:lla talvellakin :think
      E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

      Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

      Comment

      • TJJ
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2003
        • 7591
        • Jyväskylä

        Originally posted by Bmw Master View Post
        Ei kai aiheuta ongelmaa ASC:n kanssa, mutta mitä tapahtuu kun DSC yrittää oikaista jarruttamalla vain toista takapyörää? Molemmat takapyörät lukkoon ja aamen.
        Hemin ongelmat taisi olla juuri ASC:n kanssa varustetulla autolla ja silloin arveltiin ettei ongelmat koskisi DSC:llä varustettuja autoja. Mutta tuon ajankohdan jälkeen on tullut kotikoodaukset NCS Expertillä, joten saakohan DSC-boksin koodattua johonkin M5-tilaan jossa se toimiikin kunnolla?
        E39 528iA

        Comment

        • _nixu_
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2006
          • 8974
          • Kellokoski

          Originally posted by TJJ View Post
          Hemin ongelmat taisi olla juuri ASC:n kanssa varustetulla autolla ja silloin arveltiin ettei ongelmat koskisi DSC:llä varustettuja autoja. Mutta tuon ajankohdan jälkeen on tullut kotikoodaukset NCS Expertillä, joten saakohan DSC-boksin koodattua johonkin M5-tilaan jossa se toimiikin kunnolla?
          Ja mullahan oli aikoinaan E34 Alpinassa lukko + ASC ja silläkin pystyi ajamaan :think

          Onkohan tuosta oikeasti muuta tietoa kuin tuo hemin taas kerran virallinen totuus.. Josko se toimii ihan heittämällä DSC mallisessa E39:ssä :think

          Ja taasen tuli ikävä lukkoa talveksi, kun eihän tuossa talvimuovissa ole
          E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

          Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

          Comment

          • teropa
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2005
            • 3855
            • Oulu

            Mullahan oli yhdessä 540iA:ssa Quaifen lukko. Se kanssa lähti liukkaalla liikkeelle eri tavalla kuin tämä vakioperänen, joka nyt on...

            Tero
            E60 520dA M-sport
            ---Ex
            E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
            E90 330iA, 325iA, 320dA
            E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
            E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

            PPL(A)

            Comment

            • Heguli 31
              BTCF Member
              • Oct 2004
              • 10086
              • KVLA

              Originally posted by Bmw Master View Post
              Ei kai aiheuta ongelmaa ASC:n kanssa, mutta mitä tapahtuu kun DSC yrittää oikaista jarruttamalla vain toista takapyörää? Molemmat takapyörät lukkoon ja aamen.
              No eihän ne molemmat mene lukkoon "oikeassa" M5:ssa.Ei ainakaan omassani.Näin ainakin oma perse sen tuntee.Sehän ei ole kuin 25% lukko,ei siis mikään 100%:n Kemppiläinen.Ehkä se lukottaisi molempia,jos lukkoa olisi "kiristetty" vaikka 50-75% ja silloin olisi lienee turvallisinta ajella aina liukkailla DSC pois kykettynä.(=DSC:n hyöty pois).
              Last edited by Heguli 31; 05-12-2012, 18:48.

              Comment

              • Bmw Master
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2004
                • 13155
                • Kokomo

                Originally posted by Heguli 31 View Post
                No eihän ne molemmat mene lukkoon "oikeassa" M5:ssa.Ei ainakaan omassani.Näin ainakin oma perse sen tuntee.Sehän ei ole kuin 25% lukko,ei siis mikään 100%:n Kemppiläinen.Ehkä se lukottaisi molempia,jos lukkoa olisi "kiristetty" vaikka 50-75%.
                Ei ole kokemusta M5 perästä. Esim. e28:sin kitkalukko perää kun pyörittää renkaat ilmassa saa ihan tosissaan pitää toisesta renkaasta kiinni, ettei pyöri mukana. Epäilisin sen liukkaalla ottavan lukkoon jos toinenkin lukottaa. Mene ja tiedä.

                Comment

                • Heguli 31
                  BTCF Member
                  • Oct 2004
                  • 10086
                  • KVLA

                  Originally posted by Bmw Master View Post
                  Ei ole kokemusta M5 perästä. Esim. e28:sin kitkalukko perää kun pyörittää renkaat ilmassa saa ihan tosissaan pitää toisesta renkaasta kiinni, ettei pyöri mukana. Epäilisin sen liukkaalla ottavan lukkoon jos toinenkin lukottaa. Mene ja tiedä.
                  No sehän olisi vähän sama,kun vetäisi kässäristä.Tuohon en ainakaan E39 Ämmäläisen kohdalla usko,koska mopo ei ole vielä karannut perse edellä ojaan.

                  Comment

                  • Bmw Master
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2004
                    • 13155
                    • Kokomo

                    Originally posted by Heguli 31 View Post
                    No sehän olisi vähän sama,kun vetäisi kässäristä.Tuohon en ainakaan E39 Ämmäläisen kohdalla usko,koska mopo ei ole vielä karannut perse edellä ojaan.
                    Kyllä kyllä, mutta se M5:sen DSC softa ottaa asian huomioon mitä taas tavallisen mallin softa ei valttämäättä osaa.

                    Comment

                    • Heguli 31
                      BTCF Member
                      • Oct 2004
                      • 10086
                      • KVLA

                      Originally posted by Bmw Master View Post
                      Kyllä kyllä, mutta se M5:sen DSC softa ottaa asian huomioon mitä taas tavallisen mallin softa ei valttämäättä osaa.
                      No ehkä tajusin kirjoituksesi hieman väärin.Tarkoitin nimenomaan sitä,että tuo lukkoperä itsessään ei aiheuta ongelmaa (mekaanisesti).Jos/kun DSC:n softa toimii oikein.

                      Comment

                      • TJJ
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2003
                        • 7591
                        • Jyväskylä

                        Originally posted by Bmw Master View Post
                        Kyllä kyllä, mutta se M5:sen DSC softa ottaa asian huomioon mitä taas tavallisen mallin softa ei valttämäättä osaa.
                        Ei siellä eri softaa ole. Siellä on kaksi parametria mitkä vaihtuu automallin mukaan ja niitä voi muuttaa NCS Expertillä. Joten nyt vaan joku rohkea kokeilemaan mitä niillä tapahtuu...

                        Jostain syystä ASC-boksissa on paljon enemmän muutettavia parametrejä:
                        MRA_TAKTUNG
                        IHA_KODIERUNG
                        SCHLUPFSCHWELLENOFFSET
                        GETRIEBE
                        BMR_TYP
                        AMR_TYP
                        SCHLUPFBANDMODIFIKATION
                        IHAMODIFY
                        MRAGRENZ
                        KURVENLOGIK
                        E39 528iA

                        Comment

                        • Bmw Master
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2004
                          • 13155
                          • Kokomo

                          Säädäppä sieltä abs lukitsemaan hieman enemmän ja kokeile joko alkaisi pysähtyä

                          Comment

                          • Petri.Kekkonen
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2006
                            • 7456
                            • Oulu

                            Originally posted by TJJ View Post
                            Jostain syystä ASC-boksissa on paljon enemmän muutettavia parametrejä:
                            MRA_TAKTUNG
                            IHA_KODIERUNG
                            SCHLUPFSCHWELLENOFFSET
                            GETRIEBE
                            BMR_TYP
                            AMR_TYP
                            SCHLUPFBANDMODIFIKATION
                            IHAMODIFY
                            MRAGRENZ
                            KURVENLOGIK
                            Johan on monenlaista parametria. Saiskohan noita säätämällä sellasen ASC+T:n tehtyä että sitä vois jopa käyttääkin liukkaalla kelillä ilman että kiihtyvyys hyytyy sekunniksi pienestäkin sutaisusta?
                            E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                            E39 523i M Sport '00, Titansilber

                            Comment

                            • U. Turhapuro
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2002
                              • 1161

                              Saakohan E39 säädettyä ajonvakautusta sillä tavalla, että vakautus pois, mutta luistonesto jäisi päälle?

                              Ottaa ajonvakautus välillä turhan terävästi pieniä puskemisia luistoja pois.

                              Comment

                              • Cell
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2004
                                • 7037
                                • Uusikaupunki

                                Originally posted by Bmw Master View Post
                                Epäilisin sen liukkaalla ottavan lukkoon jos toinenkin lukottaa. Mene ja tiedä.
                                ...ja kone sammuu sen tien kun molemmat pyörät lukossa? Aika tehokkaat takajarrut.

                                Kyllähän se torsenikin pyrkii tasaamaan kierrosluvut, mutta niilläkin pysyy tiellä. Hemi vaan taitaa olla tasan ainoa jolla on moisia ongelmia, noita M5 lukkojahan on asennettu suomessakin useita ja ihmiset ovat vieläkin hengissä.
                                325i -08
                                i3 REx -17
                                M5 -98 Imolarot
                                535i -90 N/A project (maatumassa)

                                Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎