Kyllä on eteneminen surkeeta lukottomalla perällä varsinkin dsc päällä. Taitaa olla kokolailla ensimmäinen talvi ilman lukkoa. Ite ajellu kaikenlaisilla 80-90 luvun romuilla joissa lukkoperä ja jokkut ässärenkaat, mutta eteneminen ollu kohtalaista lukon ansiosta. Muuten kyllä loistava auto tuo nykyinen bmw.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39:n talviajo-ominaisuudet?
Collapse
X
-
Originally posted by Cell View Post...ja kone sammuu sen tien kun molemmat pyörät lukossa?Aika tehokkaat takajarrut.
Kyllähän se torsenikin pyrkii tasaamaan kierrosluvut, mutta niilläkin pysyy tiellä. Hemi vaan taitaa olla tasan ainoa jolla on moisia ongelmia, noita M5 lukkojahan on asennettu suomessakin useita ja ihmiset ovat vieläkin hengissä.
Eikös torsen (quaife) ole toiseen suuntaan täysin avoin, eli ei jaa jarruvoimaa ollenkaan?
No anyway, hyvä jos toimii. Omaani olen myös lukkoa suunnitellut. Tosin yllättävän pahasta hangesta selvisin viime vkl, Passatti ei selvinnyt ilman työntöapua. Mutta eilen vedin kärryä jäiseen ylämäkeen, eikä noussut yhdellä yrityksellä joten veto pitoa saisi olla lisää..Last edited by Bmw Master; 06-12-2012, 19:39.
Comment
-
-
Niin siis lukolla vai ei? Lukollista peräähän on paljon helpompi hallita vs lukotonta perää joka voi tehdä välillä perin erikoisia liikkeitä. Lukkoperäsen auton käyttäytyminen on kohtuu hyvin ennalta-arvattavissa kun taas lukoton perä tekee välillä todella vittumaisia tilanteita. Jossain määrin varmastikkin makuasia tosin.
Comment
-
-
Originally posted by PNV View PostNiin siis lukolla vai ei? Lukollista peräähän on paljon helpompi hallita vs lukotonta perää joka voi tehdä välillä perin erikoisia liikkeitä. Lukkoperäsen auton käyttäytyminen on kohtuu hyvin ennalta-arvattavissa kun taas lukoton perä tekee välillä todella vittumaisia tilanteita. Jossain määrin varmastikkin makuasia tosin.
Comment
-
-
Originally posted by TJJ View PostSaas nähdä jatkuuko tämä riemu vielä kun lämpötila nousee ja tiet jäätyy kokonaan ja urautuu...
Comment
-
-
Originally posted by Bmw Master View PostNyt 528ia touring, eikä ole niin hyvä. Tuntuu usein että tie olisi todella liukas, joskus se on joskus ei. Saattaa johtua renkaista, huomenna jäykempää alle niin näkee sitten.
Comment
-
-
Originally posted by Bmw Master View PostAvot, jäykemmät renkaat alle ja ajo parani huomattavasti. Ajoin tänään ~200km todella surkeassa kelissä erilaisia teitä ja auto meni kuin juna. E39 on yllättävän tarkka renkaista.
Ok talviauto, vaikka lasit ei tahtonut pysyä sulana...ex. e39 540i vm-98, ex. audi S8 vm-01. ex. Saab 9-5 aero 2.3t sportcombi vm-05 RE85 stage 5+
Comment
-
-
Oisko nuissa se että kesällä säädetyt alustakulmat 18t rattaalle ei toimi talvella pikkurenkailla? Tuossa mulla kohtuu matalassa 225/40/18 ja muijalla vakio korkeus ja 195/65/15 nii ei nuissa kummosia eroja oo esim 10cm höttölumisen keskivallin ylityksessä ohittaessa. Tosin täällä on aika hyvät ajokelit ollunna pääteillä. Molemmissa hp4 rattaat. Tai sitten vanhan kuorma-auton jälkeen tuntuu kaikki kotterot hyvältä...Sotkamo Connection
Comment
-
-
Originally posted by jukkae View PostJos mulle tarkotit niin lukolla, kun kaikkitietävä profeetta jesuiittojen valtias nahkahousu-Hemi sanoi että "tavalliseen" kolmiysiin nakka ämmäfemman lukon alle niin tapahtuu kauheta. Eipä ole vielä tapahtunut
Mitä muuta yhteistä sinun kasikoneisella vanhatekiikkaisella on ja tuolla minun kokemukset keränneellä kutoskoneisella uudemman softan autolla?
e39 tyyppi ja bemarin merkki nokkapellissä...mitä muuta?
Sitä paitsi, esim.kuinkahan herkälle tuo sinun perä on säädetty?
Comment
-
-
Originally posted by Hebbu ///M3 View PostOisko nuissa se että kesällä säädetyt alustakulmat 18t rattaalle ei toimi talvella pikkurenkailla?
Comment
-
-
Tottahan molemmat on e39, onhan tämä kolomiysi topiksiki. No toinen on läski tiisseli ja minun on sedani 528. Tuossa kävin pikkurenkaisella 130km mutkan niin meinas nukahtaa kun vakkari päällä meinas tylsää olla ajaa, ei muuta kun ratista kii piteli ja välillä mutkan suuntaan käänsi. Tosin edelleen minusta täällä oikein hyvä talvikeli. Mettätielläkin sai päästellä sen mitä kehtas.
Molemmissa asc.Last edited by Hebbu ///M3; 07-12-2012, 21:04.Sotkamo Connection
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostVäittät siis että minun kokemikseni on väärä...sillä että sinun on oikea?
Mitä muuta yhteistä sinun kasikoneisella vanhatekiikkaisella on ja tuolla minun kokemukset keränneellä kutoskoneisella uudemman softan autolla?
e39 tyyppi ja bemarin merkki nokkapellissä...mitä muuta?
Sitä paitsi, esim.kuinkahan herkälle tuo sinun perä on säädetty?
Näin TJJ sanoi tuossa aikaisemmin
"Hemin ongelmat taisi olla juuri ASC:n kanssa varustetulla autolla ja silloin arveltiin ettei ongelmat koskisi DSC:llä varustettuja autoja. Mutta tuon ajankohdan jälkeen on tullut kotikoodaukset NCS Expertillä, joten saakohan DSC-boksin koodattua johonkin M5-tilaan jossa se toimiikin kunnolla?"
Ja 98% varmasti tota mun autossa olevaa perää ei ole mitenkään koodattu tohon sopivaksi.
Comment
-
-
Täytyy vielä kantaa korteni kekoon. Tosiaan asiaanhan vaikuttaa kuinka jäykäks perä on säädetty. 100% lukolla auto kokolailla joko puskee tai menee poikittain mutkissa, mutta tälläsiä harvemmin löytyy tieliikenteestä poislukien hitsilukot. Kun tästä tullaan alaspäin käyttäytyminen muuttuu paljon siedettävämäksi. Oman lisänsä asiaan tietysti tuo luistonesto. Itse en ymmärrä miksi auton softa menis lukkoperästä sekaisin. Lukollahan juuri pyritään rajoittamaan takarenkaiden pyörimisnopeuden eroa mihin luistonestokin pyrkii. Mutta mutta... eipä ole hirveesti kokemusta e39 kohdalta joten en lähde väittelemään enempää. Ite tulee kyllä painettua liukkailla keleillä DSC pois päältä ni pääsee eteenpäin ja voi mennä vähän kylki edelläkin.Last edited by PNV; 07-12-2012, 21:57.
Comment
-
Comment