Originally posted by jardahl
View Post
E39 Vanne- ja rengasfit -topic
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Hankook S1 265/35R18 325€/2kplOriginally posted by markok View PostTässä nyt on itselläni se ongelmana, kun uusissa vanteissa tuli mukana lähes uudet 245/40-18 renkaat ja taakse pitäisi saada 265/35-18 renkaat niin miten tuossa käy? 275/35-18 maksaa jo niin paljon parilta, että sillä rahalla saa melkein koko sarjan pienempiä renkaita enkä muutenkaan oikein haluaisi noin leveitä renkaita. Toisaalta säälittää ottaa pois hyvät 245/40-18 renkaatkaan vain 10mm kapeampien tieltä.
Tai sitten on vain annettava nuo 245 renkaat jollekin käsittelyyn ennen omaa käyttöä, että saa pari milliä pinnasta pois
Omassa ei taida tehot riittää tuohon toimenpiteeseen.
Kumho KU-31 275/35R18 307€/2kpl
Hinnat rahteinee kotiovelle, paikkana tuttu Camskills. Gummithan ovat samantasoisia laatunakkeja. Tuo Kumho 265 koossa oli loppu, olisi ollut hiukan Hankookia halvempi, vastaavasti Hankook V12 275 koossa Kumhoa jokusen kympi kalliimpi.
Eli eipä se 275 sen kalliimpi ole.
Ei oikeen selvinnyt että onko sulla nyt 4x245 ja haluat taakse 265 vai 2x245 ja takavanteet ilman kumeja? Kun voihan siellä takanakin olla 245.Last edited by jsa014; 17-03-2010, 20:13.
Comment
-
No löytyy niitä näköjään 275 kokoakin edullisesti. Eli minulla on nyt 2 kpl lähes uusia 245/40-18 renkaita ja 2 kpl aika huonossa kunnossa olevia 235/40-18 rengasta. Nuo leveämmät on ennen olleet takarenkaina 9,5" leveällä vanteella, joten jos ne siirtäisi eteen 8,5" leveälle vanteelle ja hommaisi taakse uudet leveämmät renkaat niin istuisi paremmin noille 9,5" vanteille.Originally posted by jsa014 View PostHankook S1 265/35R18 325€/2kpl
Kumho KU-31 275/35R18 307€/2kpl
Hinnat rahteinee kotiovelle, paikkana tuttu Camskills. Gummithan ovat samantasoisia laatunakkeja. Tuo Kumho 265 koossa oli loppu, olisi ollut hiukan Hankookia halvempi, vastaavasti Hankook V12 275 koossa Kumhoa jokusen kympi kalliimpi.
Eli eipä se 275 sen kalliimpi ole.
Ei oikeen selvinnyt että onko sulla nyt 4x245 ja haluat taakse 265 vai 2x245 ja takavanteet ilman kumeja? Kun voihan siellä takanakin olla 245.
Mitä muut on mieltä onko tuo 275 liian leveä rengas 528iA e39:iin? Alkaako näkyä kulutuksessa ja kiihtyvyydessä? Entä jos etu ja takarenkaat ovat eri merkkiä niin muuttuuko auton käyttäytyminen verrattuna siihen, että kaikki olisi samaa sarjaa? Näistä eripari renkaista on vähän huonoja kokemuksia, mutta saattoi johtua muistakin syistä siinä tapauksessa.BMW 530iA Touring -05
Comment
-
Mulla on 525 touringissa 275 takana. Eipä tuossa kiihtyvyydessä eroja ole esim 235 talvirenkaisiin. Ei kulje mihinkään kummallakaanOriginally posted by markok View Post
Mitä muut on mieltä onko tuo 275 liian leveä rengas 528iA e39:iin? Alkaako näkyä kulutuksessa ja kiihtyvyydessä? Entä jos etu ja takarenkaat ovat eri merkkiä niin muuttuuko auton käyttäytyminen verrattuna siihen, että kaikki olisi samaa sarjaa? Näistä eripari renkaista on vähän huonoja kokemuksia, mutta saattoi johtua muistakin syistä siinä tapauksessa.
Kulutus vähän isompi kesärenkailla, mutta paha vertailla suoraan kun kesällä on nopeudetkin suuremmat. Ei mitään dramaattista eroa. Erimerkkisillä ei mitään väliä, kunhan samalla akselilla samat. Tietysti ääriyhdistelmät, esim paska rengas takana ja hyvä edessä voi jo jotain tehdäkkin, esim märällä. Ehkä.
Vanteen offsetin kanssahan sitten ei paljoa pelailla jos on 275 takana. 20-25.
Tai sitten myyt nuo 245 kumit ja tilaat esim Hankook S1 235+265 hintaan 588.29€.Last edited by jsa014; 17-03-2010, 21:16.
Comment
-
hai veljet!
Jos jotakuta mietityttää meneekö e39 touringiin 11'' leveä vanne (et10) niin käykääpäs lukaisemassa alla näkyvästä topicista projekti juttua
''Suuren päämäärän voi saavuttaa, vain olemalla välittämättä pienistä esteistä''
• e39 530d M-sport -01
• e34 ///M5 -91
///Mun Mielestä.
Comment
-
Olisit samalla laittanut rengastuksen näkyviin. Gynther-lookista päätellen ilmeisesti 265/35/18 ja 235/40/18???Originally posted by jacoB View Posthai veljet!
Jos jotakuta mietityttää meneekö e39 touringiin 11'' leveä vanne (et10) niin käykääpäs lukaisemassa alla näkyvästä topicista projekti juttua
http://www.btcf.fi/forum/showthread....162496&page=49
Paljonko tuota kaarta mankeloitu ulospäin? Ei taitanut riittää pelkän kantin taitto?
X5 F15 ///Msport
CRX 2gen +25psi
Comment
-
Joo, rengaskoot on nuo 265/35-18 ja 235/40-18.Originally posted by ///THe View PostOlisit samalla laittanut rengastuksen näkyviin. Gynther-lookista päätellen ilmeisesti 265/35/18 ja 235/40/18???
Paljonko tuota kaarta mankeloitu ulospäin? Ei taitanut riittää pelkän kantin taitto?
Taakse olisi mennyt vanne pelkällä kantin taitolla jos rengas ois ollu 255/35-18, mutta nyt ei niin ollut eli kantin taittamisen lisäksi kaarta piti mankeloida ulos päin n.3mm.
Eteen vanteet meni ilman mankelointia, ja joudunpa tilata vielä 16mm spaceritki eteen. Etuvanteissa jos olisi pienempi rengastus niin menisi 20mm spaceri.
''Suuren päämäärän voi saavuttaa, vain olemalla välittämättä pienistä esteistä''
• e39 530d M-sport -01
• e34 ///M5 -91
///Mun Mielestä.
Comment
-
Uudessa Tuulilasissa oli vertailussa muutama 205/55-16 kokoluokan rengas ja tuossa yllätti miten suuria halkaisija eroja renkaissa on eri merkkien välillä. Pienin Nokian Hakka V oli halkaisijaltaan 631mm kun suurin Pirelli Cinturato P7 oli 640mm. Jos saman kokoluokan renkaissa on jo 9mm eroa halkaisijassa niin sekarengastusta käytettäessä saattaa joissakin tapauksissa muodostua jo merkittäväksi eroksi.Originally posted by Hemi View PostTuohon ei varmasti kukaan voi vastata mitään varmuudella, koska näissä on selkeästi eroja sen suhteen kuinka herkkä mikäkin autoyksilö on vierintäkehäeroille. Näissä kuitenkin moottorit ja moottorien softat+laatikon softat muuttuu mallisarjan edetessä.
Vahvistakaa vielä ennenkuin lähden rengaskaupoille, että M-sport alustalla olevaan e39 Touringiin menee ilman ongelmia eteen 8,5" ET16 vanne 245/40-18 renkaalla ja taakse 9,5" ET16 vanne 275/35-18 renkaalla? Kun olen topiccia lukenut niin sen käsityksen olen saanut, että nuo vielä mahtuisivat.BMW 530iA Touring -05
Comment
-
Takavanteessa saattaa tulla ongelmia kaaren kanssa ET16:lla. Kun se optimi 275:lle olisi 25.Originally posted by markok View PostVahvistakaa vielä ennenkuin lähden rengaskaupoille, että M-sport alustalla olevaan e39 Touringiin menee ilman ongelmia eteen 8,5" ET16 vanne 245/40-18 renkaalla ja taakse 9,5" ET16 vanne 275/35-18 renkaalla? Kun olen topiccia lukenut niin sen käsityksen olen saanut, että nuo vielä mahtuisivat.
Menee, mutta ET pitäisi tietää. E36:n ja E34:n ET:t kun on täysin erit, niin paha sanoa. Takavanne ET20-25 ja etu esim 15 menee. Mutta esim E36:n ET42 ei kyllä mene.Originally posted by Samppae39 View PostMeneeköhän e39 alle 8,5" etuvanne ja 10" takavanne? Et:stä ei oo tietoa, mutta vanteet on ollu e36 ja e34 alla. :think
Comment
-
-
Niin ainakin spacerit pitää olla E39 sopivat.Originally posted by jumbo View Poste34 keskireiällä jos on niin ei passaa suoraan e39:iin.LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
E32 Diamantscwharz 750iL '94
E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10
Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
Comment
Comment