Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 Vanne- ja rengasfit -topic

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Juhis
    BTCF Honorary Member
    • Jul 2002
    • 19175
    • -

    #46
    Originally posted by Haju69 View Post
    Kuulinkin jo toisessa topicissa että 245/45/18 ois liian korkea E39:n.
    Ei kannata laittaa 245/45/18. Oikea koko on 235/40/18 tai 245/40/18. Taakse voi halutessaan laittaa tuon 235/40/18 kanssa 265/35/18 ja 245/40/18 eturenkaan kanssa 275/35/18.
    All good things come to those who wait.

    Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

    Sound Factory Bar & Nightclub

    Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

    Comment

    • Petri.Kekkonen
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2006
      • 7432
      • Oulu

      #47
      Originally posted by jsa014 View Post
      265/40R17
      Vakio on kuitenkin 255/40R17, vaikka siinä onkin pienempi halkaisija kuin 235/45R17 etukoossa.

      Originally posted by jsa014 View Post
      ET 20-25
      Lisää pilkunviilausta, eli 9x17" Style 66 -vanteiden ET takana on 26.
      Last edited by Petri.Kekkonen; 24-03-2009, 16:03.
      E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
      E39 523i M Sport '00, Titansilber

      Comment

      • jsa014
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2006
        • 1651
        • Turun Pallivaha

        #48
        Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
        Vakio on kuitenkin 255/40R17, vaikka siinä onkin pienempi halkaisija kuin 235/45R17 etukoossa.


        Lisää pilkunviilausta, eli 9x17" Style 66 -vanteiden ET takana on 26.
        Nojoo, mutta 255 on paljon pienempi halkaisijaltaan kuin 265. Kun kuitenkin ihanne olisi jos suunnilleen sama halkaisija et uja takapäässä.

        Ja tuo ET26 taas alkaa olla liikaa jos on esim 275 rengas takana. Mutta eipä nämä asiat niin yksiselitteisiä ole, johan se renkaan merkkiki vaikuttaa raapiiko vai ei.
        Last edited by jsa014; 24-03-2009, 17:01.
        316 E21 -> 320 E30 -> VW,Ford,Renault -> 540 E34-> 525 E39 ///M-Sport Touring

        Comment

        • Haju69
          Administrator
          • Nov 2005
          • 16361
          • Leppävirta

          #49
          Vastauksia ja purnausta tuli..... No joo, jos nyt joku ostaa noi ylikorkeet multa pois niin hommaan siis tod.näk 235-245/40/18 renkaat tilalle.

          edit: siihen ei tullu vastausta että onko jollain kokemusta että se korkee kumi ois sotkenu jotain, steptronic esim...
          LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
          E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
          B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

          Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
          Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
          Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

          Comment

          • Ileee
            BTCF Member
            • Oct 2005
            • 1027
            • Espoo

            #50
            Kaippa minullakin jotakin annettavaa tähän topiciin voisi olla.

            235/45 R17 ET 20 vanteilla pyörii hyvin joka nurkassa.
            Samat renkaat ja vanteet 15mm levikepaloilla eli ET:nä 5, takarenkaat ottivat jonkin verran kiinni kun porukkaa oli takapenkillä. Auton takapäätä on madallettu arviolta 35 mm. Etupäätä noin 55mm.
            __________
            E92 BMW 335i M-Sport -12

            "Toiset tykkää aliohjaavasta, toiset yliohjaavasta. Itse pidän minun ohjaamasta." -Mika Häkkinen

            Comment

            • Hemi
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2004
              • 18880
              • Pirkanmaa

              #51
              No laitanpa nyt tähän sen e39:n raapimattoman, eli orggiskaarissa ja oikeilla 0.10/1.20` camberkulmilla toimivan 19" optimin:
              Eli kun 19" etuvanne 9" ja Takavanne on 10", optimi rengastus on 235/35-19" eteen, 275/30-19" taakse. Vanteen optimi et tällöin on eteen et20 ja
              taakse et22.
              Last edited by Hemi; 24-03-2009, 19:53.

              Comment

              • rahami00
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2004
                • 306
                • Kirkkonummi

                #52
                Spacereista...
                Kannattaskohan laittaa 20 vai 30 mmm spacerit, kun vanne on 18/8 tuumaa ja ET20?
                Onkohan noi 30:set jo liian levittävät (tuleekohan ulos kaaresta)?

                Comment

                • Petri.Kekkonen
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2006
                  • 7432
                  • Oulu

                  #53
                  Originally posted by rahami00 View Post
                  Spacereista...
                  Kannattaskohan laittaa 20 vai 30 mmm spacerit, kun vanne on 18/8 tuumaa ja ET20?
                  Onkohan noi 30:set jo liian levittävät (tuleekohan ulos kaaresta)?
                  Jos laitat 30mm spacerin ET20 vanteeseen, niin sulla on ET -10. Enpä ole kuullu tollasia täälläkään laitettavan E39:n alle, eli tuskin mahtuu pyörimään vaikka 8" onkin aika kapea takavanteeksi....

                  Jos laitat 20mm spacerin niin sulla on ET 0. Silloin tuon ei pitäis tulla kuin noin 2mm ulommas kuin yllä listattu Hemi-optimi 10x19" ET22 vanne. Tämä siis vain teoreettisena tutkiskeluna http://www.wheelsmaster.com/rt_specs.jsp avulla. Ileee:n kommentin valossa ahdasta varmasti tulee nytkin.
                  Last edited by Petri.Kekkonen; 25-03-2009, 13:53.
                  E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                  E39 523i M Sport '00, Titansilber

                  Comment

                  • juu-das
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2007
                    • 756
                    • Kuopio

                    #54
                    Originally posted by rahami00 View Post
                    Spacereista...
                    Kannattaskohan laittaa 20 vai 30 mmm spacerit, kun vanne on 18/8 tuumaa ja ET20?
                    Onkohan noi 30:set jo liian levittävät (tuleekohan ulos kaaresta)?
                    mulla oli edessä 8x18 ET20 ja 15mm speisseri, takana oli 9x18 ET20 ja 15mm speisseri, renkaat joka kulmassa 235/40

                    enempää ei kannata ottaa vannetta ulos, ainakaan ilman mankelointia.
                    Last edited by juu-das; 25-03-2009, 14:28.

                    Comment

                    • Hemi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2004
                      • 18880
                      • Pirkanmaa

                      #55
                      Originally posted by juu-das View Post
                      mulla oli edessä 8x18 ET20 ja 15mm speisseri, takana oli 9x18 ET20 ja 15mm speisseri, renkaat joka kulmassa 235/40

                      enempää ei kannata ottaa vannetta ulos, ainakaan ilman mankelointia.
                      Ja onko camberit tässä kohtaa asetettu ko.rengastukselle?

                      Comment

                      • juu-das
                        Bimmer Fanatic
                        • Jan 2007
                        • 756
                        • Kuopio

                        #56
                        Originally posted by Hemi View Post
                        Ja onko camberit tässä kohtaa asetettu ko.rengastukselle?
                        Ei oltu campperiin koskettu. takana otti muutaman kerran isommassa montussa kiinni, navasta kaareen about 320mm. Oli hyvä ajaa, ja renkaat kului tasaisesti.

                        Comment

                        • Haju69
                          Administrator
                          • Nov 2005
                          • 16361
                          • Leppävirta

                          #57
                          ei helvetti, kysästiin rengas liikkeestä että mikäs ihmeen rengas se tämmönen on kun ei meinaa saada vanteeltaan pois... Malli ja merkintä kerrottuamme selvisi että ne on puhkeamattomat ja siksi tarvitsee lisälaitteen rengaskoneeseen. Kertoivat sitten myös että mitä rengas maksaa kappaleelta.. n.650,- Meinas leuka loksahtaa. Ei ollut mitään käsitystä. No renkaat jäi irrottamatta siis. Ja taas rupesin pohtimaan josko kuitenkin kokeilen niitä tuohon autoon ennen kuin ottaa pois vanteiltaan ja sitten koittaa epätoivoisesti myydä niitä asialliseen hintaan. Kun tuskin kukaan maksaa niistä kuitenkaan tarpeeksi.

                          Tällainen rengas kyseessä:

                          Bridgestone Potenza 245/45/18 96W RE050A ja jotain muuta siinä vielä luki mut en muista mitä kaikkee.

                          Eli onko noin kallis rengas??
                          Mitä se nyt tekee autolle jos tuommoset laittaa alle siis 2kpl. Eteen tai taakse ja kumpiko olisi "parempi" vaihto ehto (etu/taka)? Kun ne toiset 2 rengasta on 245/40/18
                          LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                          E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                          B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                          Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                          Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                          Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                          Comment

                          • _nixu_
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2006
                            • 8972
                            • Kellokoski

                            #58
                            Originally posted by Haju69 View Post
                            ei helvetti, kysästiin rengas liikkeestä että mikäs ihmeen rengas se tämmönen on kun ei meinaa saada vanteeltaan pois... Malli ja merkintä kerrottuamme selvisi että ne on puhkeamattomat ja siksi tarvitsee lisälaitteen rengaskoneeseen. Kertoivat sitten myös että mitä rengas maksaa kappaleelta.. n.650,- Meinas leuka loksahtaa. Ei ollut mitään käsitystä. No renkaat jäi irrottamatta siis. Ja taas rupesin pohtimaan josko kuitenkin kokeilen niitä tuohon autoon ennen kuin ottaa pois vanteiltaan ja sitten koittaa epätoivoisesti myydä niitä asialliseen hintaan. Kun tuskin kukaan maksaa niistä kuitenkaan tarpeeksi.

                            Tällainen rengas kyseessä:

                            Bridgestone Potenza 245/45/18 96W RE050A ja jotain muuta siinä vielä luki mut en muista mitä kaikkee.

                            Eli onko noin kallis rengas??
                            Mitä se nyt tekee autolle jos tuommoset laittaa alle siis 2kpl. Eteen tai taakse ja kumpiko olisi "parempi" vaihto ehto (etu/taka)? Kun ne toiset 2 rengasta on 245/40/18
                            Runflat renkaathan nuo on ja ehkä se suomi-ovh voi ollakin sen 650?
                            Rengas-onlinesta vähän halvemmalla.
                            Tosin onhan nuo väärän kokoiset sinulle, ei kai noita kannata alle laittaa.
                            E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                            Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                            Comment

                            • Haju69
                              Administrator
                              • Nov 2005
                              • 16361
                              • Leppävirta

                              #59
                              Originally posted by _nixu_ View Post
                              Runflat renkaathan nuo on ja ehkä se suomi-ovh voi ollakin sen 650?
                              Rengas-onlinesta vähän halvemmalla.
                              Tosin onhan nuo väärän kokoiset sinulle, ei kai noita kannata alle laittaa.
                              Noniin, tämä on kuultu jo moneen kertaan että väärän kokoinen rengas. En ole vielä keneltäkään saanut vastausta/kokemuksia että mitä se tekee tuo rengas autolle vai tekeekö se jotain????
                              LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                              E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                              B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                              Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                              Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                              Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                              Comment

                              • Haju69
                                Administrator
                                • Nov 2005
                                • 16361
                                • Leppävirta

                                #60
                                Ei taida olla kokemusta porukalla väärän koon renkaista, noh jospa joku vielä kerkeis ilmottautua... Kuultu myös huhua että se automaattiaskin sekoilu ois vasta siinä uudemmassa askissa -98 loppuvuodesta eteenpäin. Liekö sillekään asialle vahvistusta tulee. Huhu puheita hirmu paljon..

                                Noh otanpas toisen asian puheeks, liekkö topicci oikea mutta en viitsi uutta tehdä tämän takia. Onko kellään käsitystä mitä maksaa noi E39 M5 (style65) vanteet orkkiksena/replicana uutena?
                                LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                                E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                                B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                                Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                                Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                                Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎