Originally posted by bemu2000
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 Vanne- ja rengasfit -topic
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by KuPa View PostTerve,
Onko porukalla omakohtaisia kokemuksia Nexen n 3000 Ja Pirelli p 6000 renkaista?? Olisin ehkäpä kesäksi laitamassa ko. setin alle, koossa 19" eteen 235/35 (Nexen) ja taakse 265/30 (Pirelli). Veteleekö paljon ja onko helvetin äänekkäät, yms? :think
Eturenkaat ei.
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostTakarenkaat vetelee ja ovat äänekkäät, varsinkin hieman kuluneina.
Eturenkaat ei."530da touring -00"
Comment
-
-
Originally posted by KuPa View PostNo voi vidu! Ilmeiseti olet itse kyseisillä gummeilla ajellut, vai..? Jotenkin olisi luullut, että nimenomaan noi Pirellit olisi ollut peremmat/laadukkaammat, siis ainakin tota merkkiä ku ajattelee..:think Pitää siis kyselllä joko saisi Nexenit myös taakse..
Eli ei ole olemassakaan sellaista rengastestiä jossa uraherkkyys ja varsinkin uraherkkyys hieman kuluneena olisi pisteytetty, joten miten niin "parempi"?
Eli jos yksi päävalintakriteeri renkaan valinnassa on kuitenkin pieni uraherkkyys ja äänettömyys Suomen tyyppiasfaltilla, ei paljon kannata tutkailla keskieuroopassa tehtyjä rengastestejä joissa rengas ei näe Suomalaista nastojen kerhentama ja urittamaa asfalttia.
Pirelli on perinteisesti rungoltaan rakennettu teräväksi/nopeavasteiseksi, jonka toki kerää ominaisuutena testeissä pisteitä, mutta jonka kolikon kääntöpuolella on Suomessa järjetön uraherkkyys ja meteli kun renkaan kulutuspinta lähestyy puolimatkaa.
Pirellihän tuntee esim.TM:n Suomitesteissä urat jo 16" kokoluokissa, jolloin ei tarvitse olla raketti-insinööri tietääkseen mitä tapahtuu 265/19" kokoluokassa.
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostMäärittele se "laadukas" ja "parempi"?
Eli ei ole olemassakaan sellaista rengastestiä jossa uraherkkyys ja varsinkin uraherkkyys hieman kuluneena olisi pisteytetty, joten miten niin "parempi"?
Eli jos yksi päävalintakriteeri renkaan valinnassa on kuitenkin pieni uraherkkyys ja äänettömyys Suomen tyyppiasfaltilla, ei paljon kannata tutkailla keskieuroopassa tehtyjä rengastestejä joissa rengas ei näe Suomalaista nastojen kerhentama ja urittamaa asfalttia.
Pirelli on perinteisesti rungoltaan rakennettu teräväksi/nopeavasteiseksi, jonka toki kerää ominaisuutena testeissä pisteitä, mutta jonka kolikon kääntöpuolella on Suomessa järjetön uraherkkyys ja meteli kun renkaan kulutuspinta lähestyy puolimatkaa.
Pirellihän tuntee esim.TM:n Suomitesteissä urat jo 16" kokoluokissa, jolloin ei tarvitse olla raketti-insinööri tietääkseen mitä tapahtuu 265/19" kokoluokassa."530da touring -00"
Comment
-
-
Originally posted by KuPa View PostSiis lähinnä tarkoitin että tälläiselle ei asiaan perehtyneelle mallikolle Pirelli tarkoittaisi aina laatua ja toimivuutta! Mutta kuten tuossa kirjoittelit, kolikollahan on se kääntöpuoli ja pirelli ei siis ole hyvä valinta meikäläisen kriteereihin. Kiitoksia infosta! Kyselinkin liikkeestä toisia merkkejä (esim. Nexen tai Nankang) ja ei kuulemma tällä hetkellä ole tuossa koossa muita, mutta tulossa ilmeisesti olisi..siispä odottelemaan.LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10
Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
Comment
-
-
Originally posted by Haju69 View PostKai tiesit että niitä voi tilata ulkomailta. Ja yleensä halvemmalla kuin suomen markkinoilta.
Tosin itse laittaisin 275/30 kumin taakse. Vierintäkehät on silloin lähes samat tuon etusen kanssa:
E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport
Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja
Comment
-
-
Originally posted by Haju69 View PostKai tiesit että niitä voi tilata ulkomailta. Ja yleensä halvemmalla kuin suomen markkinoilta.
Originally posted by _nixu_ View PostJa jos noille haluaa parin suomesta niin:
http://www.nettivanne.fi/renkaat/Kes...265-30-19-93Y/
Tosin itse laittaisin 275/30 kumin taakse. Vierintäkehät on silloin lähes samat tuon etusen kanssa:
http://www.nettivanne.fi/renkaat/Kes...275-30-19-96Y/"530da touring -00"
Comment
-
-
Originally posted by KuPa View PostJuup, tiesinhän mie! Oisin kattos yhet vanteet sieltä ostamassa ja renkaat saisi sopivasti samaan pakettiin ja alle heitettynä!
Niin mäkin, mutta joku tossa meinas että 275:lla vois joutua mankelointi hommiin..?:think BTW, riittääkö 93 kantavuus?
93 kantavuus kyllä riittää.
Comment
-
-
Mitä kokoa suosittelisitte renkaiksi 19" vanteille? Vanteen ET 15 ja 9,5" leveet tulee joka nurkkaan... ja autohan on e39 528 sedan -96.Ex E39 528i -96 "Panzerwagen"
Ex E39 535i -96 Cosmosswarz metallic
Nyk. 636 kawasaki
"...nämä KÄET ei oo luotu auton rattiin, vaan moottoripyörän sarviin, saatana."
>>> Bemareiden vikakoodin lukua Seinäjoella, ota yhteyttä! <<<
Comment
-
-
Originally posted by Tsuissi View PostMitä kokoa suosittelisitte renkaiksi 19" vanteille? Vanteen ET 15 ja 9,5" leveet tulee joka nurkkaan... ja autohan on e39 528 sedan -96.Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita
Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.
Comment
-
-
Originally posted by Dunky View PostLiian leveä etuvanne. 235/35 ja 275/30
etuvanne on ihan hyvä, mutta sun tarjoamat kumit ei
275/30 ei mahdu pyörimään raapimatta ET15 vanteella takana. 265/30 voi mahtua, mutta eipä ole takeita siitäkään.
235/35 joka nurkkaan ja taakse 10mm spacerit
Comment
-
-
Kertokaas, että mahtaako E39 mahtua pyörimään 19 tuumaiset vanteet? Vanteet olleet ennen E60 Bemarissa, eli sopiiko nämä E39:n? Vanteen kokoja en tiedä vielä, mutta päällä on ollut 245/40 -19 renkaat. Mahtaako sopia? Autossa on kyllä n. 3 senttiä madaltava alustasarja.BMW F30 335i xDrive ///M-Sport Individual
Ex: BMW E60 535d LCI ///M-Sport Individual, BMW E60 535d ///M-Sport, E39 535i ///M-Sport, E39 528i
Comment
-
Comment