Originally posted by jorke
View Post
E39 Vanne- ja rengasfit -topic
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Ei kyllä melko varmasti ole hyvän näkönen noin levee kumi noin "kapeen" vanteen päällä..Saab 9-5 2.3T Stw -05 RE85
Ford Mondeo 1.8 Stw -01
Ex:
E39 523i touring -99
Opel kadett E 1.6 -89
Seat Toledo 1.8 -92
Toyota corolla Lb 1.6 -87
Vw passat farkku 1.8 -99
-
Originally posted by jorke View PostKaaret on mankeloitu jonkun edellisen omistajan toimesta.
Ja auto on aika matala, takarenkaat kaarien sisällä.
Ehkä mä sittem kallistun tuohon 275 kumiin...
Jep, ennemmin sopiva kumi vanteelle ja vaikka spaceria sitten jos jää vielä tilaa...
Comment
-
Kesäautossa 275/30-19 ympäri auton 11" leveillä vanteilla, ne näyttää järkeviltä, en kävis laittaa 285 kumia 9,5" vanteelle.. Ja enemmän palatakseni topikin aiheeseen niin omassa e39 on nyt talvirenkaina takana 10x18 et 19 kumeina 265/35. Raapii niin perkeleesti! Kaaret on jo kerran pokattu pystyyn mutta koko matkalta ottaa vielä kiinni. Etenä ei ongelmaa vanteen ollessa 8,5" leveä et15, kumikoko 235/40-18. Etuvanteina menisi ihan hyvin vaikka et 0-5 vaikka on matala.Skyline R33 GT-R v-spec
Subaru legacy GT spec B -03
e39 528ia
ski-doo x600rs -07
Comment
-
Onko ET ihan varma?Originally posted by Tuokki2 View PostKesäautossa 275/30-19 ympäri auton 11" leveillä vanteilla, ne näyttää järkeviltä, en kävis laittaa 285 kumia 9,5" vanteelle.. Ja enemmän palatakseni topikin aiheeseen niin omassa e39 on nyt talvirenkaina takana 10x18 et 19 kumeina 265/35. Raapii niin perkeleesti! Kaaret on jo kerran pokattu pystyyn mutta koko matkalta ottaa vielä kiinni. Etenä ei ongelmaa vanteen ollessa 8,5" leveä et15, kumikoko 235/40-18. Etuvanteina menisi ihan hyvin vaikka et 0-5 vaikka on matala.
Mulla oli vakio kaaressa 10x18 rondell 58 ET19 265/35 kumilla (achilles) oli myös madallettu reilusta ja tilaa oli!
Comment
-
Olisko sulla voitu jonku edellisen omistajan toimesta tehdä jotain kaarille?Originally posted by lkanasuo View PostOnko ET ihan varma?
Mulla oli vakio kaaressa 10x18 rondell 58 ET19 265/35 kumilla (achilles) oli myös madallettu reilusta ja tilaa oli!
Itsellä 10x18" et19 255/35 renkaalla ja kaarista pokkaukset mankeloitu, silti meinää välillä vähän raapia.Jos olet ymmärtänyt kaiken, olet varmasti käsittäny väärin!
Comment
-
Vakio cambereilla menee kyllä 265 ET20, mutta jos on madallettu ja camberit laitettu kohdalleen, niin ei mene enää...
Comment
-
just kävi auto suuntauksessa alustan vaihdon jälkeen, camber lukemia en muista mutta ne oli nippa nappa vihreellä eli tehtaan rajoissa, et-luku pitää paikkansa kyllä, taitaa sitten olla nuo mun kumit vähän normaalia leveämmät, renkaissa on oikeasti ihan älyttömiä leveysheittoja merkkien välillä. esim falken on ollut paljon kapeampi kuin mikään muu merkki joita olen omistanut, olivat 2cm kapeammat mitä renkaan kyljessä luki.Originally posted by bemu2000 View PostVakio cambereilla menee kyllä 265 ET20, mutta jos on madallettu ja camberit laitettu kohdalleen, niin ei mene enää...Skyline R33 GT-R v-spec
Subaru legacy GT spec B -03
e39 528ia
ski-doo x600rs -07
Comment
-
Eilen hallilla autoa katsellessa tuli mieleen, että kun tuo oma pirssi on automaattilootalla ja rengaskoot kummitteli mielessä niin näytti olevan nuo talvitassut 215/50/17 joka nurkassa. Onkohan kuin paljon metsässä? Loota kuitenkin pelaa moitteetta, vaihtaa nätisti ja eilen kattelin piruuttaan niin 102km/h oli suurinpiirtein vakkarin mukaan vauhtia ja kierrokset n.1700-1800rpm. Eli ihan normaalit kierrokset tuntuis olevan.
Comment
-
Originally posted by jiipee- View PostEilen hallilla autoa katsellessa tuli mieleen, että kun tuo oma pirssi on automaattilootalla ja rengaskoot kummitteli mielessä niin näytti olevan nuo talvitassut 215/50/17 joka nurkassa. Onkohan kuin paljon metsässä? Loota kuitenkin pelaa moitteetta, vaihtaa nätisti ja eilen kattelin piruuttaan niin 102km/h oli suurinpiirtein vakkarin mukaan vauhtia ja kierrokset n.1700-1800rpm. Eli ihan normaalit kierrokset tuntuis olevan.
Just oikea rengaskoko.
Comment
-
Comment