Vaihtelin viikonloppuna siguun kaikki etupään nivelet meylen hd versioihin,autoteile55:sesta tilattu paketti.Vanhoissa oli päiväykset samat kuin valmistusvuosi -96.Kilometrejä 290 tuhatta,pitkään ovat heiluneet alla.Reaktiotankojen gummipuslat olivat aloittaneet vulkanoinnista irtoamisen,ei toki vielä täysin irti.Tosiaan kannattee huolella pyöritellä net pallonivelet jotta alkavat tuntua liukkailta,eivät heti ala napisee vittumaisesti.
Alkuperäiset on siis jälleen todistetusti kestäneet miltei 300tkm. Säästit parisataa euroa, kun et laittanut lemfördereitä, mutta meylet ei kestä kuin 20-30tkm kunnes ovat vaihtokunnossa
Alkuperäiset on siis jälleen todistetusti kestäneet miltei 300tkm. Säästit parisataa euroa, kun et laittanut lemfördereitä, mutta meylet ei kestä kuin 20-30tkm kunnes ovat vaihtokunnossa
Missähän nuo lemförderin osat tehdään? Jostain luin että ei olisi omaa tuotantoa lemförderillä ollenkaan, laadunvalvonta pelkästään?
Missähän nuo lemförderin osat tehdään? Jostain luin että ei olisi omaa tuotantoa lemförderillä ollenkaan, laadunvalvonta pelkästään?
Meylellä ei ainakaan ole omaa tuotantoa, pakkaavat vain kiinalaiset romuosat. Lemförderin tuotannosta ei varmaa tietoa, mutta ovat kuitenkin ensiasennusosia, joten kestävät. Näkyyhän se laatu jo hinnassakin..
Meylellä ei ainakaan ole omaa tuotantoa, pakkaavat vain kiinalaiset romuosat. Lemförderin tuotannosta ei varmaa tietoa, mutta ovat kuitenkin ensiasennusosia, joten kestävät. Näkyyhän se laatu jo hinnassakin..
Mistä tieto peräisin? Aika kova väite koska Meyle - tai sen jälleenmyyjät - nimenomaan mainostavat "Made in Germany". Pelkästään jonkun nettiforumin juttua ei kannata perusteluksi väitteelle laittaa :think
Meyle ei tosiaan ole valmistaja, pakkaa tavaran minkä ostaa mistä ostaa!
Siihen en osaa ottaa kantaa onko kaikki osat valmistettu Saksassa mutta omien käyttökokemuksien mukaan laatu kyseisen "merkin" osissa vaihtelee...
Näillä mennään:
Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
MB c124 230CE -90 "Badboy"
MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"
Mistä tieto peräisin? Aika kova väite koska Meyle - tai sen jälleenmyyjät - nimenomaan mainostavat "Made in Germany". Pelkästään jonkun nettiforumin juttua ei kannata perusteluksi väitteelle laittaa :think
Osissa saattaa jopa lukea "MEYLE GERMANY", mutta eihän se tarkoita "MADE IN GERMANY"? Tarkoituksella harhaanjohtava nimitys? Turkista, kiinasta ja taiwanista nämä kuitenkin tulee. Täytyy joskus etsiä uudelleen se lähde, mistä tämän tiedon joskus olen kaivanut..
Tein itsekin jokunen vuosi sen virheen, että ostin seiskaan Meyle HD-setin ja kuinka ollakaan saa olla taas vaihtamassa tukivarsia. Päästiinhän vanhoilla jopa 35 tkm. Reilusti fiksumpaa on laittaa Lemförderiä tilaukseen, koska niillä voi hyvässä lykyssä päästellä seuraavat 200 tkm. Maksavat itsensä moneen kertaan takaisin verrattuna Meyleen. Halvin paikka tukivarsille taitaa olla Car Parts 24?
Mistähän johtuu että Meyle on eteenkin Bemarimiesten (ja naisten) keskuudessa niin arvostettu tuote?
Työpaikaltakin kysellään usein Meyleä ja kun yrittää puhua Lemförderin puolesta niin moni katsoo huuli pyöreänä kun luulee että Meyle on parempaa kuin Lemförder
Näillä mennään:
Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
MB c124 230CE -90 "Badboy"
MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"
Meylellä ei ainakaan ole omaa tuotantoa, pakkaavat vain kiinalaiset romuosat. Lemförderin tuotannosta ei varmaa tietoa, mutta ovat kuitenkin ensiasennusosia, joten kestävät. Näkyyhän se laatu jo hinnassakin..
En sitä laatua epäillytkään. Näkeehän sen noiden orkkisosien kestoiästäkin. Nyt alkaa omassa alatukivarret antautua orkkikset n. 195tkm ajetut (ei nimittäin onnistunutkaan ohjauskulmien säätö kun oli alkavaa väljää alapalloissa)
Kuinkas monella täällä sitten Meylen osat on kestäneet hyvin?
Mistähän johtuu että Meyle on eteenkin Bemarimiesten (ja naisten) keskuudessa niin arvostettu tuote?
Työpaikaltakin kysellään usein Meyleä ja kun yrittää puhua Lemförderin puolesta niin moni katsoo huuli pyöreänä kun luulee että Meyle on parempaa kuin Lemförder
Ehkäpä siinä mielikuvat painaa eniten. Meyle HD (heavy duty) kuulostaa hyvältä ja jos viel älukee made in germany + halvempi hinta. No, todellisuudessa ne umpikumia olevat puslilla ajaa seuraavat 200tkm, mutta pallonivelten kanssa on eri tarina.
Ehkäpä siinä mielikuvat painaa eniten. Meyle HD (heavy duty) kuulostaa hyvältä ja jos viel älukee made in germany + halvempi hinta. No, todellisuudessa ne umpikumia olevat puslilla ajaa seuraavat 200tkm, mutta pallonivelten kanssa on eri tarina.
Empä tiedä niistä puslistakaan, e46 meni tosi nopeasti vaihtokuntoon alatukivarsissa.
Niin, eihän se kovin myyvää tietty olisi jos valmistaja itse mainostaisi tuotteidensa olevan täyttä chaibaa
Itse ainakin perustan mielikuvani lähinnä ihmisten käyttökokemuksiin, käytännössä se parhaiten paljastuu mikä Suomen olosuhteissa kestää ja mikä ei. Poislukien tietty tuotteet joiden laatu vaihtelee
Ei se Lemförderkään mikään referenssituote ole, kyllä niitäkin joskus menee mutta tapaukset ovat niin satunnaisia että ne menevät yksittäisten virheiden piikkiin...
Pallonivelissähän on kestävyyden kannalta kaksi oleellista asiaa, rasvan määrä/laatu ja suojakumin laatu!
Näillä mennään:
Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
MB c124 230CE -90 "Badboy"
MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"
Jos tätä videota katsoo, niin tuon perusteella meyle hd:ssä ois vaan tiukempi pallonivelen sovite ja paksummat kumit. Jos meikäläisen järjellä ajatellaan, niin tiukempi sovite pallonivelessä vai heikentää sen kestoa, koska vaseliini ei mahdu olemaan välissä. Jube jo sanokin että rasva ja sitä suojaava suojakumi on tärkeimmät asiat keston kannalta.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Jube jo sanokin että rasva ja sitä suojaava suojakumi on tärkeimmät asiat keston kannalta.
Mitä nyt olen sigun seiskan alla noita meylen hd varsia katsellut, niin eipä nuo paksummat kumit näytä mitään auttavan, kun ovat ilmeisesti jotakin paskalaatua, koska toisesta suorasta alatukivarresta ja toisesta reaktiotangosta ovat kumit puhki. Lisäksi kahden muun tukivarren kumit ovat haurastuneet. Vanhoissa lemfördereissä sentään kumit olivat jotakuinkin ehjiä, vaikka kuluneet olivatkin.
Mielenkiintoinen lisäseikka, nimittäin Lemförderin osia saa myös Nissaneihin ja kun viime vuonna ostin erääseen Primeraan uudet ylätukivarret, olivat ne lemförderit, mutta laatikossa luki muistaakseni, että made in Taiwan.
Comment