Originally posted by Salppa
View Post
E39 Meyle tukivarret yms. Laatu?
Collapse
X
-
Originally posted by Salppa View PostPaljonkohan auton madallus/jäykistys mahtaa nopeuttaa alustan osien uusimisväliä
Monihan nopeuttaa itse alustan kulumista kun madaltaessa ei avaa tukvarsien puslien pultteja ja kiristä niitä kuorma päällä uuteen asentoon. Kun pultit kiristetty ns vakiokorkeuteen ja auto madalletaan niin pusliin jää jatkuva jännitys päälle joka lopulta rikkoo ne.Originally posted by janke View PostNopeuttaahan se kulumista jos käytetään "alkuperäisiä" tukivarsia.Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
Tiedustelut priva tai 0452210069
Current
E61 530d
E39 530d
E39 520iA
E46 330xd
E28 528i
Comment
-
Juurikin näin, tämähän vaikuttaa myös madalluksen lopputulokseen.Originally posted by Robi View PostMonihan nopeuttaa itse alustan kulumista kun madaltaessa ei avaa tukvarsien puslien pultteja ja kiristä niitä kuorma päällä uuteen asentoon. Kun pultit kiristetty ns vakiokorkeuteen ja auto madalletaan niin pusliin jää jatkuva jännitys päälle joka lopulta rikkoo ne.
Comment
-
Originally posted by Bmw Master View PostOstin Triscan alatukivarret e39:siin, huomattavasti halvemmat kuin Meylet. Työn jälki ihan ok, kumit ok yms. Raportoidaan kauanko kestää.Vajaa 1.5v ja ~20tkm, nivelet loppu. Toisesta tuli pallo ulos irroituksessa. Samoin meni Lemförderin raidetangon sisäpää kaput.Originally posted by schwarze View PostVaihdat kumminkin autoa ennekuin 100tkm "järkevä" testisessio on valmis, toisaalta tod.näk. yrityskin on vaihtanut jo nimeä
Nyt sitten testataan Moogit.Last edited by Bmw Master; 19-06-2014, 09:40.
Comment
-
On kyllä paskaa tavaraa. Vuosittain saa olla vaihtamassa.
Kuinka "tontissa" autosi on? Entä rengaskoko?BMW driver and owner since 2000.
Comment
-
On tainnut PU-puslat vielä vauhdittaa hajoamista. Ainakin Powerflexeillä tien epätasaisuuksien iskut oli niin raakoja, että ihme on jos ei nivelet hajoa nopeasti.Originally posted by Bmw Master View PostVajaa 1.5v ja ~20tkm, nivelet loppu. Toisesta tuli pallo ulos irroituksessa. Samoin meni Lemförderin raidetangon sisäpää kaput.
Comment
-
Originally posted by BMW_Harrastaja View PostKuinka "tontissa" autosi on? Entä rengaskoko?
Viime katsastuksessa vuosi sitten sanoi tuosta raidetangosta, silloin oli powerflexit olleet ~kuukauden kiinni.Originally posted by TJJ View PostOn tainnut PU-puslat vielä vauhdittaa hajoamista. Ainakin Powerflexeillä tien epätasaisuuksien iskut oli niin raakoja, että ihme on jos ei nivelet hajoa nopeasti.
Comment
-
Kappas. Arvioni heittikin valitettavan paljonOriginally posted by Bmw Master View PostVajaa 1.5v ja ~20tkm, nivelet loppu. Toisesta tuli pallo ulos irroituksessa. Samoin meni Lemförderin raidetangon sisäpää kaput.
. Delphin reaktiotangot ja alatukivarret kesti tuon 100tkm.
Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity
Comment
-
Meyle 
Alkoi etupää kolisemaan pikkumontuissa. Syyksi paljastui vasen alatukivarren pallonivel. Olihan tuolla jo 2 v ja 2 kk /40 tkm ikää, vakioalustalla aika heikko saavutus, varsinkin, kun laitoin alkuperäisen (291 tkm rullatun) tilalle.
Sen verran on nivel vielä voimissaan, ettei irrallaan kykene klappia tuntemaan, mutta selvä peli se on.
Osa ei tietenkään ole HD-leimalla, eli takuu loppui 2 kk sitten.Autokalusto: 320d f30
Comment
-
Jostakin syystä näissä tukivarsiasioissa monen on aina pakko maksaa oppirahat, ennen kuin ostetaan laatua. Osta jatkossa vain Lemförderiä, niin ei vituta. Esim. Profiteilestä saa kohtuuhintaista tavaraa.Originally posted by enins View Post
Meyle 
Alkoi etupää kolisemaan pikkumontuissa. Syyksi paljastui vasen alatukivarren pallonivel. Olihan tuolla jo 2 v ja 2 kk /40 tkm ikää, vakioalustalla aika heikko saavutus, varsinkin, kun laitoin alkuperäisen (291 tkm rullatun) tilalle.
Sen verran on nivel vielä voimissaan, ettei irrallaan kykene klappia tuntemaan, mutta selvä peli se on.
Osa ei tietenkään ole HD-leimalla, eli takuu loppui 2 kk sitten.
Comment
-
nykyään ei mitään osata tehdä enää oikein, jopa laatumerkkien pyyhkijänsulat on paskempaa mitä ennen, mulla on noin kuukauden vanhat boschin sulat ja nyt jo piirtää huolella.
Sitten aiheesta että jos orkkiksissa etuakselin tangoissa on vasta puslat menossa niin kannattaako alkaa uusimaan mitään muuta kuin tukivarsien kaikki puslat? mitään PU-puslia en ajatellut kun haluan että tähän korimalliin kuuluva mukavuustaso säilyy, onko noista meyleHD puslista mihinkään vai saako niitä edes erikseen ilman tukivartta?E39 523i Turbo
Comment
-
Osataan, mutta ei haluta. Pitää saada myytyä uutta osaa, jotta saadaan lisää voittoa. Boschin sulat ovat kyllä olleet paskoja jo monta vuotta, Ebayn kiinalaiset Good Rainit ovat huippusulat Boschiin verrattuna.Originally posted by naikou View Postnykyään ei mitään osata tehdä enää oikein, jopa laatumerkkien pyyhkijänsulat on paskempaa mitä ennen, mulla on noin kuukauden vanhat boschin sulat ja nyt jo piirtää huolella.
Sitten aiheesta että jos orkkiksissa etuakselin tangoissa on vasta puslat menossa niin kannattaako alkaa uusimaan mitään muuta kuin tukivarsien kaikki puslat? mitään PU-puslia en ajatellut kun haluan että tähän korimalliin kuuluva mukavuustaso säilyy, onko noista meyleHD puslista mihinkään vai saako niitä edes erikseen ilman tukivartta?
Laita niihin Lemförderin puslat, niitä saa esim. KL-varaosista. Meylen HD pusliakin saa erikseen (ainakin Saksasta), tiedä sitten miten kestäviä ne ovat. Meylen puslissa on teräsrunko (se holkki kumin ympärillä) ja asennus on melkoisen hankalaa jos et ota tankoja irti, alkuperäiset/Lemförderit ovat alumiinirunkoisia.
Comment
-
Onko sinulla madallettu auto? Jostain syystä tuo auton madaltaminen syö noita niveliä/puslia sekä leveät painavat vanteet ja siihen vielä väärät aurauskulmat, niin kyllä osia saa vaihdella. Kannattaa aina ottaa nivelien suojakumit pois ja tunkea niihin laadukasta vaseliinia ja herkistellä ilman kiirettä, niin ehkä kestävät hiukan pidenpään. Itsellä Meylen HD reaktiotangot olleet parivuotta ja taitavat vieläkin olla ihan timmit, paitsi että +120kmh:ssa alkaa rattia hiukan ravistaa, mutta vanteissakin on kauhea hiekkakerros joka on niihin oikein betonoitunut, enkä ole jaksanut niitä pestä.Originally posted by enins View Post
Meyle 
Alkoi etupää kolisemaan pikkumontuissa. Syyksi paljastui vasen alatukivarren pallonivel. Olihan tuolla jo 2 v ja 2 kk /40 tkm ikää, vakioalustalla aika heikko saavutus, varsinkin, kun laitoin alkuperäisen (291 tkm rullatun) tilalle.
Sen verran on nivel vielä voimissaan, ettei irrallaan kykene klappia tuntemaan, mutta selvä peli se on.
Osa ei tietenkään ole HD-leimalla, eli takuu loppui 2 kk sitten.Bmw 316 E30 -88
Comment
-
Nyt on omassa testissä ollut n. 6kk, Moog reaktiotangot ja delphi alatukivarret. Toistaiseksi ei moittimista. Suojakumit näyttää edelleen uusilta.
Jos nuo 2vuodessa korkkaa, niin saa vaikka vaihdettua sitten lemmiin erotuksen maksamalla, niin uskalsin ottaa testiin.
Comment
Comment