Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 Meyle tukivarret yms. Laatu?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • janke
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2010
    • 3667
    • seinäjoki

    Originally posted by Salppa View Post
    Paljonkohan auton madallus/jäykistys mahtaa nopeuttaa alustan osien uusimisväliä
    Nopeuttaahan se kulumista jos käytetään "alkuperäisiä" tukivarsia.
    Bmw 316 E30 -88

    Comment

    • Robi
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2002
      • 7606
      • Vantaa

      Originally posted by Salppa View Post
      Paljonkohan auton madallus/jäykistys mahtaa nopeuttaa alustan osien uusimisväliä
      Originally posted by janke View Post
      Nopeuttaahan se kulumista jos käytetään "alkuperäisiä" tukivarsia.
      Monihan nopeuttaa itse alustan kulumista kun madaltaessa ei avaa tukvarsien puslien pultteja ja kiristä niitä kuorma päällä uuteen asentoon. Kun pultit kiristetty ns vakiokorkeuteen ja auto madalletaan niin pusliin jää jatkuva jännitys päälle joka lopulta rikkoo ne.
      Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
      Tiedustelut priva tai 0452210069

      Current
      E61 530d
      E39 530d
      E39 520iA
      E46 330xd
      E28 528i

      Comment

      • zener
        Moderator
        • Oct 2004
        • 14354
        • Oulu

        Originally posted by Robi View Post
        Monihan nopeuttaa itse alustan kulumista kun madaltaessa ei avaa tukvarsien puslien pultteja ja kiristä niitä kuorma päällä uuteen asentoon. Kun pultit kiristetty ns vakiokorkeuteen ja auto madalletaan niin pusliin jää jatkuva jännitys päälle joka lopulta rikkoo ne.
        Juurikin näin, tämähän vaikuttaa myös madalluksen lopputulokseen.
        E65 730dA '04 klick
        F10 520dA '11 klick
        E34 520iA '91 klick

        Instagram


        "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

        Comment

        • Bmw Master
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2004
          • 13155
          • Kokomo

          Originally posted by Bmw Master View Post
          Ostin Triscan alatukivarret e39:siin, huomattavasti halvemmat kuin Meylet. Työn jälki ihan ok, kumit ok yms. Raportoidaan kauanko kestää.
          Originally posted by schwarze View Post
          Vaihdat kumminkin autoa ennekuin 100tkm "järkevä" testisessio on valmis, toisaalta tod.näk. yrityskin on vaihtanut jo nimeä
          Vajaa 1.5v ja ~20tkm, nivelet loppu. Toisesta tuli pallo ulos irroituksessa. Samoin meni Lemförderin raidetangon sisäpää kaput.

          Nyt sitten testataan Moogit.
          Last edited by Bmw Master; 19-06-2014, 09:40.

          Comment

          • BMW_Harrastaja
            BTCF Member
            • Dec 2012
            • 819
            • Oulu area

            On kyllä paskaa tavaraa. Vuosittain saa olla vaihtamassa.
            Kuinka "tontissa" autosi on? Entä rengaskoko?
            BMW driver and owner since 2000.

            Comment

            • TJJ
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2003
              • 7591
              • Jyväskylä

              Originally posted by Bmw Master View Post
              Vajaa 1.5v ja ~20tkm, nivelet loppu. Toisesta tuli pallo ulos irroituksessa. Samoin meni Lemförderin raidetangon sisäpää kaput.
              On tainnut PU-puslat vielä vauhdittaa hajoamista. Ainakin Powerflexeillä tien epätasaisuuksien iskut oli niin raakoja, että ihme on jos ei nivelet hajoa nopeasti.
              E39 528iA

              Comment

              • Bmw Master
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2004
                • 13155
                • Kokomo

                Originally posted by BMW_Harrastaja View Post
                Kuinka "tontissa" autosi on? Entä rengaskoko?


                Originally posted by TJJ View Post
                On tainnut PU-puslat vielä vauhdittaa hajoamista. Ainakin Powerflexeillä tien epätasaisuuksien iskut oli niin raakoja, että ihme on jos ei nivelet hajoa nopeasti.
                Viime katsastuksessa vuosi sitten sanoi tuosta raidetangosta, silloin oli powerflexit olleet ~kuukauden kiinni.

                Comment

                • schwarze
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2004
                  • 2017
                  • Kangasala

                  Originally posted by Bmw Master View Post
                  Vajaa 1.5v ja ~20tkm, nivelet loppu. Toisesta tuli pallo ulos irroituksessa. Samoin meni Lemförderin raidetangon sisäpää kaput.
                  Kappas. Arvioni heittikin valitettavan paljon . Delphin reaktiotangot ja alatukivarret kesti tuon 100tkm.
                  Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
                  Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity, BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

                  Comment

                  • enins
                    Bimmer Fanatic
                    • Apr 2009
                    • 513
                    • Rauma

                    Meyle
                    Alkoi etupää kolisemaan pikkumontuissa. Syyksi paljastui vasen alatukivarren pallonivel. Olihan tuolla jo 2 v ja 2 kk /40 tkm ikää, vakioalustalla aika heikko saavutus, varsinkin, kun laitoin alkuperäisen (291 tkm rullatun) tilalle.

                    Sen verran on nivel vielä voimissaan, ettei irrallaan kykene klappia tuntemaan, mutta selvä peli se on.
                    Osa ei tietenkään ole HD-leimalla, eli takuu loppui 2 kk sitten.
                    Autokalusto: 320d f30

                    Comment

                    • Ramzez
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2009
                      • 6104
                      • Jyväskylä

                      Originally posted by enins View Post
                      Meyle
                      Alkoi etupää kolisemaan pikkumontuissa. Syyksi paljastui vasen alatukivarren pallonivel. Olihan tuolla jo 2 v ja 2 kk /40 tkm ikää, vakioalustalla aika heikko saavutus, varsinkin, kun laitoin alkuperäisen (291 tkm rullatun) tilalle.

                      Sen verran on nivel vielä voimissaan, ettei irrallaan kykene klappia tuntemaan, mutta selvä peli se on.
                      Osa ei tietenkään ole HD-leimalla, eli takuu loppui 2 kk sitten.
                      Jostakin syystä näissä tukivarsiasioissa monen on aina pakko maksaa oppirahat, ennen kuin ostetaan laatua. Osta jatkossa vain Lemförderiä, niin ei vituta. Esim. Profiteilestä saa kohtuuhintaista tavaraa.

                      Comment

                      • naikou
                        Bimmer Enthusiast
                        • Dec 2010
                        • 1684
                        • vihti

                        nykyään ei mitään osata tehdä enää oikein, jopa laatumerkkien pyyhkijänsulat on paskempaa mitä ennen, mulla on noin kuukauden vanhat boschin sulat ja nyt jo piirtää huolella.

                        Sitten aiheesta että jos orkkiksissa etuakselin tangoissa on vasta puslat menossa niin kannattaako alkaa uusimaan mitään muuta kuin tukivarsien kaikki puslat? mitään PU-puslia en ajatellut kun haluan että tähän korimalliin kuuluva mukavuustaso säilyy, onko noista meyleHD puslista mihinkään vai saako niitä edes erikseen ilman tukivartta?
                        E39 523i Turbo

                        Comment

                        • TJJ
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2003
                          • 7591
                          • Jyväskylä

                          Originally posted by naikou View Post
                          nykyään ei mitään osata tehdä enää oikein, jopa laatumerkkien pyyhkijänsulat on paskempaa mitä ennen, mulla on noin kuukauden vanhat boschin sulat ja nyt jo piirtää huolella.

                          Sitten aiheesta että jos orkkiksissa etuakselin tangoissa on vasta puslat menossa niin kannattaako alkaa uusimaan mitään muuta kuin tukivarsien kaikki puslat? mitään PU-puslia en ajatellut kun haluan että tähän korimalliin kuuluva mukavuustaso säilyy, onko noista meyleHD puslista mihinkään vai saako niitä edes erikseen ilman tukivartta?
                          Osataan, mutta ei haluta. Pitää saada myytyä uutta osaa, jotta saadaan lisää voittoa. Boschin sulat ovat kyllä olleet paskoja jo monta vuotta, Ebayn kiinalaiset Good Rainit ovat huippusulat Boschiin verrattuna.

                          Laita niihin Lemförderin puslat, niitä saa esim. KL-varaosista. Meylen HD pusliakin saa erikseen (ainakin Saksasta), tiedä sitten miten kestäviä ne ovat. Meylen puslissa on teräsrunko (se holkki kumin ympärillä) ja asennus on melkoisen hankalaa jos et ota tankoja irti, alkuperäiset/Lemförderit ovat alumiinirunkoisia.
                          E39 528iA

                          Comment

                          • janke
                            Bimmer Enthusiast
                            • Nov 2010
                            • 3667
                            • seinäjoki

                            Originally posted by enins View Post
                            Meyle
                            Alkoi etupää kolisemaan pikkumontuissa. Syyksi paljastui vasen alatukivarren pallonivel. Olihan tuolla jo 2 v ja 2 kk /40 tkm ikää, vakioalustalla aika heikko saavutus, varsinkin, kun laitoin alkuperäisen (291 tkm rullatun) tilalle.

                            Sen verran on nivel vielä voimissaan, ettei irrallaan kykene klappia tuntemaan, mutta selvä peli se on.
                            Osa ei tietenkään ole HD-leimalla, eli takuu loppui 2 kk sitten.
                            Onko sinulla madallettu auto? Jostain syystä tuo auton madaltaminen syö noita niveliä/puslia sekä leveät painavat vanteet ja siihen vielä väärät aurauskulmat, niin kyllä osia saa vaihdella. Kannattaa aina ottaa nivelien suojakumit pois ja tunkea niihin laadukasta vaseliinia ja herkistellä ilman kiirettä, niin ehkä kestävät hiukan pidenpään. Itsellä Meylen HD reaktiotangot olleet parivuotta ja taitavat vieläkin olla ihan timmit, paitsi että +120kmh:ssa alkaa rattia hiukan ravistaa, mutta vanteissakin on kauhea hiekkakerros joka on niihin oikein betonoitunut, enkä ole jaksanut niitä pestä.
                            Bmw 316 E30 -88

                            Comment

                            • zener
                              Moderator
                              • Oct 2004
                              • 14354
                              • Oulu

                              Nyt on omassa testissä ollut n. 6kk, Moog reaktiotangot ja delphi alatukivarret. Toistaiseksi ei moittimista. Suojakumit näyttää edelleen uusilta.

                              Jos nuo 2vuodessa korkkaa, niin saa vaikka vaihdettua sitten lemmiin erotuksen maksamalla, niin uskalsin ottaa testiin.
                              E65 730dA '04 klick
                              F10 520dA '11 klick
                              E34 520iA '91 klick

                              Instagram


                              "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                              Comment

                              • enins
                                Bimmer Fanatic
                                • Apr 2009
                                • 513
                                • Rauma

                                Originally posted by janke View Post
                                Onko sinulla madallettu auto? ...
                                Kuten kirjoitin, niin vakioalustalla mennään.
                                Kyllä kyse on nivelen huonosta laadusta (rasvaakin näyttää olevan reippaasti ja kumi ehjä).
                                Autokalusto: 320d f30

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎