memebuy23buy

e39 530d ja MAF:in sielunelämä?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • |jaakko|
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2005
    • 1542
    • Keski-Suomi

    #46
    Originally posted by BreeZi View Post
    Tuolla aikaisemmin taisi ilmetä, että voi ajella. Moottori vaan käyttää tällöin varaohjelmaa. Muut korjatkoon mikäli meni metsään
    Juu niin ilmeni, muttei kukaan sanonu kauanko on ajanu.
    Tai sitte meni TAAS ohi

    Comment

    • Jube
      Bimmer Enthusiast
      • May 2005
      • 9636
      • ...

      #47
      Jahas, se on minun aloittama vanha topic herännyt taas henkiin
      Nykyisessä dieselissä on MAF uusittu 70tkm sitten ja sen suhteen ei ole ongelmaa mutta huomenna pitäisi vaihtaa e39 540i:hin uusi Boschilainen kun on sammumisongelmaa käynnistyksen jälkeen sekä epätasaista tyhjäkäyntiä...
      Myös lievää tehottomuutta alakierroksilla ja hieman korkeahko kulutus (13-15l/100km sekalaisessa), MAF menee tässä tapauksessa vaihtoon puhtaasti foorumikeskusteluiden siivittämältä "minusta tuntuu" pohjalta koska vanha on alkuperäinen ja mittarissa 285tkm, kyseessä kun on "kuluva" osa niin eipä tuo investointi periaatteessa hukkaan voi mennä :think
      Näillä mennään:
      Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
      BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
      BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
      BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
      MB c124 230CE -90 "Badboy"
      MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"

      Comment

      • elreino
        Bimmer Rookie
        • Apr 2009
        • 88
        • s-joki

        #48
        Originally posted by Jube View Post
        Jahas, se on minun aloittama vanha topic herännyt taas henkiin
        Nykyisessä dieselissä on MAF uusittu 70tkm sitten ja sen suhteen ei ole ongelmaa mutta huomenna pitäisi vaihtaa e39 540i:hin uusi Boschilainen kun on sammumisongelmaa käynnistyksen jälkeen sekä epätasaista tyhjäkäyntiä...
        Myös lievää tehottomuutta alakierroksilla ja hieman korkeahko kulutus (13-15l/100km sekalaisessa), MAF menee tässä tapauksessa vaihtoon puhtaasti foorumikeskusteluiden siivittämältä "minusta tuntuu" pohjalta koska vanha on alkuperäinen ja mittarissa 285tkm, kyseessä kun on "kuluva" osa niin eipä tuo investointi periaatteessa hukkaan voi mennä :think
        mitä ihmettä teinkö dieseliin liian velton ohjelman kun tuollainen runsaalla pensselin pesuaineella heikosti käyvä vehjes on hankittu :think

        Comment

        • Jube
          Bimmer Enthusiast
          • May 2005
          • 9636
          • ...

          #49
          Et tehnyt mutta se diesel mihin ohjelman teit on vaihtunut puolitoista vuotta sitten eri yksilöön, se on joskus softattu Ruotsissa enkä ole siihen koskenut johtuen siitä että kwp2000 toimii niin hemmetin epäluotettavasti
          Tässä yksilössä ei edes ole sitä kantaa DDE:ssä että voisi nätisti vaihtaa piirin jos vanha sekoaa :think
          Näillä mennään:
          Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
          BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
          BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
          BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
          MB c124 230CE -90 "Badboy"
          MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"

          Comment

          • elreino
            Bimmer Rookie
            • Apr 2009
            • 88
            • s-joki

            #50
            Originally posted by Jube View Post
            Et tehnyt mutta se diesel mihin ohjelman teit on vaihtunut puolitoista vuotta sitten eri yksilöön, se on joskus softattu Ruotsissa enkä ole siihen koskenut johtuen siitä että kwp2000 toimii niin hemmetin epäluotettavasti
            Tässä yksilössä ei edes ole sitä kantaa DDE:ssä että voisi nätisti vaihtaa piirin jos vanha sekoaa :think
            entä se valkoinen onko sekin laitettu maailmalle ?
            se piirin vaihto/tinaus on pikku juttu ei sitä tarvi pelätä

            Comment

            • Jube
              Bimmer Enthusiast
              • May 2005
              • 9636
              • ...

              #51
              Originally posted by elreino View Post
              entä se valkoinen onko sekin laitettu maailmalle ?
              se piirin vaihto/tinaus on pikku juttu ei sitä tarvi pelätä
              Valkoinen on vielä talossa ja se nimenomaan on softattu joskus Ruotsissa...
              Se piirin vaihto on varmasti pikkujuttu mutta kun autoa tarvii yli 1000km/viikko eikä itse osaa kolvailla niin
              Ei sulla mitään kwp2000 paremmin toimivaa systeemiä olisi ohjelman siirtoon?

              Se sun ohjelma oli kyllä oikeasti hyvä ja on aina haluttanut laittaa se myös tuohon valkoiseen
              Senverran oli kulkua ettei tullu 3.2 M3 ohi 80-200km/h vaikka kuinka yritti.
              0-100km/h meni M3 nopeammin ja 80-200km/h kiihdytyksessä 200km/h jälkeen meni sitten ohi mutta ei mitenkään kevyesti, dieselillä oli vaan pakko löysätä ettei sula paikat kun oli varmaan aika riskirajoille vedetty :think
              Vääntöä oli aivan törkeästi vakioon verrattuna ja kiskoi kunnolla penkkiin jo 1500rpm, auto pelaa vielä tänäpäivänäkin kyseisellä ohjelmalla täysin moitteetta...
              Näillä mennään:
              Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
              BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
              BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
              BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
              MB c124 230CE -90 "Badboy"
              MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"

              Comment

              • teemu.k
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2010
                • 506
                • raahe

                #52
                Ilmamassa mittarin koodaus.

                Tarviiko ilmamassamittaria koodata jos sen on vaihtanut?
                Vanhasta mittarista en hoksannut katsoa numerosarjaa.

                Auto pelaa kyllä tosi hyvin ja vetoja on mutta ilmoittaa carsoft ohjelmalla että ilmamassa mittari ois rikki.

                Vikakoodin saa nollattua mutta tulee uudestaan kun käy ajamassa.

                Jos pitää koodata niin miten ohjelmoinnin laita (karala) katoaako? Kävin tuossa ennen syksyä mittailemassa 80-120km/h ja kiihtyi noin sekunnin nopeampaa kuin vakio.
                Mitä haittaa on jos ei koodaa????

                Comment

                • Jube
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2005
                  • 9636
                  • ...

                  #53
                  Jos Bosch 0928400527 asennetaan 0928400314:n tilalle, niin ohjainlaite on koodattava!
                  Viriohjelman katoamisesta en osaa kyllä sanoa :think
                  Näillä mennään:
                  Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
                  BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
                  BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
                  BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
                  MB c124 230CE -90 "Badboy"
                  MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"

                  Comment

                  • Clavurion
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2005
                    • 9159
                    • Oulu

                    #54
                    DDE:tä ei koodata vaan koko softa päivitetään. Mahdollinen "lastutus" katoaa samalla.
                    E39 530dA -02 M-Sport
                    E53 X5 3.0dA -06 Sport
                    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                    Comment

                    • teemu.k
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2010
                      • 506
                      • raahe

                      #55
                      Originally posted by Jube View Post
                      Jos Bosch 0928400527 asennetaan 0928400314:n tilalle, niin ohjainlaite on koodattava!
                      Viriohjelman katoamisesta en osaa kyllä sanoa :think
                      ok. tosiaan en tiedä mikä numerosarja oli vanhassa.. uusi mittari on tarvike osa..

                      Comment

                      • Jube
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2005
                        • 9636
                        • ...

                        #56
                        Originally posted by teemu.k View Post
                        Uusi mittari on tarvike osa..
                        Onneksi olkoon!
                        Ei kannata välittää jos on vikakoodia mutta halvemmalla olisit päässyt nyppäämällä vain rikkinäisestä johdon irti...
                        Näillä mennään:
                        Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
                        BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
                        BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
                        BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
                        MB c124 230CE -90 "Badboy"
                        MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"

                        Comment

                        • kintsu
                          Newbiemmer
                          • Feb 2012
                          • 1
                          • Finland

                          #57
                          Originally posted by Clavurion View Post
                          DDE:tä ei koodata vaan koko softa päivitetään. Mahdollinen "lastutus" katoaa samalla.


                          Voiko tuon päivityksen tehdä kotikonstein? NCSexpert, WINkfp? Tai jollain toisella ohjelmalla?

                          Comment

                          • zdömii
                            Bimmer Rookie
                            • Nov 2008
                            • 133
                            • Kuopio

                            #58
                            Originally posted by Marko.K View Post
                            Mites kun ilmamäärämittarin sol air mass ja ist air mass arvot näyttävät e39 530d:ssä tyhjäkäynnillä molemmat yli 500 eli yli maksimin? Ja huutomerkki perässä, maffin liitin irroitettunakaan ei kulje kyllä sen paremmin vaikka kulkupuolen suhteen mitään vikaa ei oo
                            Täällä 525d:ssä sol air mass arvo nousee kiihdytyksessä ist air mass arvoa huomattavasti korkeammaksi. Tarkoittaako tuo, että ei saa tarpeeksi ilmaa eli MAF vaihtoon?
                            e60 530dA -04
                            ex-e39 525D -01
                            ex-e36 325 -91

                            Comment

                            • BreeZi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Dec 2004
                              • 2371
                              • Jyväskylä

                              #59
                              Originally posted by zdömii View Post
                              Täällä 525d:ssä sol air mass arvo nousee kiihdytyksessä ist air mass arvoa huomattavasti korkeammaksi. Tarkoittaako tuo, että ei saa tarpeeksi ilmaa eli MAF vaihtoon?
                              Mikäli oikein muistan, niin Ist air mass pitää olla soll air massia(eli pyydettyä) korkeampi.

                              Onko autossasi tehottomuutta? Aluksi kannattaa kuitenkin kokeilla vaihtaa ilmanputsari(Mann, Mahle tjsp).
                              Kaverini joka lastuttaa autoja työkseen on sanonut että huonot tarvikeputsarit vaikuttavat ilman liikkeeseen ja näin ollen tehoihin.
                              Kannattaa myös kokeilla ajella hetki käyttämällä autoa vakiokartalla(eli ilmamassamittarin piuha irti).
                              - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
                              - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
                              - E- ja F- sarjan avaimet.
                              - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
                              - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
                              .

                              Finmodi oy
                              050-3063926
                              [email protected]

                              Comment

                              • Tuomas S
                                Bimmer Rookie
                                • Mar 2012
                                • 65
                                • jarvenpaa

                                #60
                                Hieman vielä tämän ketjun luettuani jäi epäselväksi voiko tuon maf- koodauksen tehdä kotioloissa vaikkapa inpalla?

                                Edit: jos siis ollaan vaihtamassa -527 -314:n tilalle.

                                Comment

                                Working...
                                X