Jahas, se on minun aloittama vanha topic herännyt taas henkiin
Nykyisessä dieselissä on MAF uusittu 70tkm sitten ja sen suhteen ei ole ongelmaa mutta huomenna pitäisi vaihtaa e39 540i:hin uusi Boschilainen kun on sammumisongelmaa käynnistyksen jälkeen sekä epätasaista tyhjäkäyntiä...
Myös lievää tehottomuutta alakierroksilla ja hieman korkeahko kulutus (13-15l/100km sekalaisessa), MAF menee tässä tapauksessa vaihtoon puhtaasti foorumikeskusteluiden siivittämältä "minusta tuntuu" pohjalta koska vanha on alkuperäinen ja mittarissa 285tkm, kyseessä kun on "kuluva" osa niin eipä tuo investointi periaatteessa hukkaan voi mennä :think
Näillä mennään:
Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
MB c124 230CE -90 "Badboy"
MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"
Jahas, se on minun aloittama vanha topic herännyt taas henkiin
Nykyisessä dieselissä on MAF uusittu 70tkm sitten ja sen suhteen ei ole ongelmaa mutta huomenna pitäisi vaihtaa e39 540i:hin uusi Boschilainen kun on sammumisongelmaa käynnistyksen jälkeen sekä epätasaista tyhjäkäyntiä...
Myös lievää tehottomuutta alakierroksilla ja hieman korkeahko kulutus (13-15l/100km sekalaisessa), MAF menee tässä tapauksessa vaihtoon puhtaasti foorumikeskusteluiden siivittämältä "minusta tuntuu" pohjalta koska vanha on alkuperäinen ja mittarissa 285tkm, kyseessä kun on "kuluva" osa niin eipä tuo investointi periaatteessa hukkaan voi mennä :think
mitä ihmettä teinkö dieseliin liian velton ohjelman kun tuollainen runsaalla pensselin pesuaineella heikosti käyvä vehjes on hankittu :think
Et tehnyt mutta se diesel mihin ohjelman teit on vaihtunut puolitoista vuotta sitten eri yksilöön, se on joskus softattu Ruotsissa enkä ole siihen koskenut johtuen siitä että kwp2000 toimii niin hemmetin epäluotettavasti
Tässä yksilössä ei edes ole sitä kantaa DDE:ssä että voisi nätisti vaihtaa piirin jos vanha sekoaa :think
Näillä mennään:
Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
MB c124 230CE -90 "Badboy"
MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"
Et tehnyt mutta se diesel mihin ohjelman teit on vaihtunut puolitoista vuotta sitten eri yksilöön, se on joskus softattu Ruotsissa enkä ole siihen koskenut johtuen siitä että kwp2000 toimii niin hemmetin epäluotettavasti
Tässä yksilössä ei edes ole sitä kantaa DDE:ssä että voisi nätisti vaihtaa piirin jos vanha sekoaa :think
entä se valkoinen onko sekin laitettu maailmalle ?
se piirin vaihto/tinaus on pikku juttu ei sitä tarvi pelätä
entä se valkoinen onko sekin laitettu maailmalle ?
se piirin vaihto/tinaus on pikku juttu ei sitä tarvi pelätä
Valkoinen on vielä talossa ja se nimenomaan on softattu joskus Ruotsissa...
Se piirin vaihto on varmasti pikkujuttu mutta kun autoa tarvii yli 1000km/viikko eikä itse osaa kolvailla niin
Ei sulla mitään kwp2000 paremmin toimivaa systeemiä olisi ohjelman siirtoon?
Se sun ohjelma oli kyllä oikeasti hyvä ja on aina haluttanut laittaa se myös tuohon valkoiseen
Senverran oli kulkua ettei tullu 3.2 M3 ohi 80-200km/h vaikka kuinka yritti.
0-100km/h meni M3 nopeammin ja 80-200km/h kiihdytyksessä 200km/h jälkeen meni sitten ohi mutta ei mitenkään kevyesti, dieselillä oli vaan pakko löysätä ettei sula paikat kun oli varmaan aika riskirajoille vedetty :think
Vääntöä oli aivan törkeästi vakioon verrattuna ja kiskoi kunnolla penkkiin jo 1500rpm, auto pelaa vielä tänäpäivänäkin kyseisellä ohjelmalla täysin moitteetta...
Näillä mennään:
Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
MB c124 230CE -90 "Badboy"
MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"
Tarviiko ilmamassamittaria koodata jos sen on vaihtanut?
Vanhasta mittarista en hoksannut katsoa numerosarjaa.
Auto pelaa kyllä tosi hyvin ja vetoja on mutta ilmoittaa carsoft ohjelmalla että ilmamassa mittari ois rikki.
Vikakoodin saa nollattua mutta tulee uudestaan kun käy ajamassa.
Jos pitää koodata niin miten ohjelmoinnin laita (karala) katoaako? Kävin tuossa ennen syksyä mittailemassa 80-120km/h ja kiihtyi noin sekunnin nopeampaa kuin vakio.
Mitä haittaa on jos ei koodaa????
Jos Bosch 0928400527 asennetaan 0928400314:n tilalle, niin ohjainlaite on koodattava!
Viriohjelman katoamisesta en osaa kyllä sanoa :think
Näillä mennään:
Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
MB c124 230CE -90 "Badboy"
MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"
DDE:tä ei koodata vaan koko softa päivitetään. Mahdollinen "lastutus" katoaa samalla.
E39 530dA -02 M-Sport E53 X5 3.0dA -06 Sport * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia. Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Onneksi olkoon!
Ei kannata välittää jos on vikakoodia mutta halvemmalla olisit päässyt nyppäämällä vain rikkinäisestä johdon irti...
Näillä mennään:
Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
MB c124 230CE -90 "Badboy"
MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"
Mites kun ilmamäärämittarin sol air mass ja ist air mass arvot näyttävät e39 530d:ssä tyhjäkäynnillä molemmat yli 500 eli yli maksimin? Ja huutomerkki perässä, maffin liitin irroitettunakaan ei kulje kyllä sen paremmin vaikka kulkupuolen suhteen mitään vikaa ei oo
Täällä 525d:ssä sol air mass arvo nousee kiihdytyksessä ist air mass arvoa huomattavasti korkeammaksi. Tarkoittaako tuo, että ei saa tarpeeksi ilmaa eli MAF vaihtoon?
Täällä 525d:ssä sol air mass arvo nousee kiihdytyksessä ist air mass arvoa huomattavasti korkeammaksi. Tarkoittaako tuo, että ei saa tarpeeksi ilmaa eli MAF vaihtoon?
Mikäli oikein muistan, niin Ist air mass pitää olla soll air massia(eli pyydettyä) korkeampi.
Onko autossasi tehottomuutta? Aluksi kannattaa kuitenkin kokeilla vaihtaa ilmanputsari(Mann, Mahle tjsp).
Kaverini joka lastuttaa autoja työkseen on sanonut että huonot tarvikeputsarit vaikuttavat ilman liikkeeseen ja näin ollen tehoihin.
Kannattaa myös kokeilla ajella hetki käyttämällä autoa vakiokartalla(eli ilmamassamittarin piuha irti).
- Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
- Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
- E- ja F- sarjan avaimet.
- xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
- Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin.
Comment