memebuy23buy

e39 530d ja MAF:in sielunelämä?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Clavurion
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2005
    • 9159
    • Oulu

    #61
    Originally posted by Tuomas S View Post
    Hieman vielä tämän ketjun luettuani jäi epäselväksi voiko tuon maf- koodauksen tehdä kotioloissa vaikkapa inpalla?

    Edit: jos siis ollaan vaihtamassa -527 -314:n tilalle.
    Ei pysty, kyse ei ole koodauksesta vaan moottorinohjauksen uudelleenohjelmoinnista. Progman:lla tai WinKFP:llä onnistuu, mutta en suosittele ensimmäiseksi harjoitustyöksi.
    E39 530dA -02 M-Sport
    E53 X5 3.0dA -06 Sport
    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

    Comment

    • Tuomas S
      Bimmer Rookie
      • Mar 2012
      • 65
      • jarvenpaa

      #62
      Pystyykö tuolla ajamaan huoltoon ennekuin ohjelmointi on suoritettu, vai meneekö vehkeet aivan sekaisin?

      Comment

      • Clavurion
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2005
        • 9159
        • Oulu

        #63
        Originally posted by Tuomas S View Post
        Pystyykö tuolla ajamaan huoltoon ennekuin ohjelmointi on suoritettu, vai meneekö vehkeet aivan sekaisin?
        Kyllä sillä voi ajaa vaikka maailman tappiin, mutta ei toimi täysin oikein.
        E39 530dA -02 M-Sport
        E53 X5 3.0dA -06 Sport
        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

        Comment

        • Tuomas S
          Bimmer Rookie
          • Mar 2012
          • 65
          • jarvenpaa

          #64
          Ok thanks taas

          Comment

          • zdömii
            Bimmer Rookie
            • Nov 2008
            • 133
            • Kuopio

            #65
            Originally posted by BreeZi View Post
            Mikäli oikein muistan, niin Ist air mass pitää olla soll air massia(eli pyydettyä) korkeampi.

            Onko autossasi tehottomuutta? Aluksi kannattaa kuitenkin kokeilla vaihtaa ilmanputsari(Mann, Mahle tjsp).
            Kaverini joka lastuttaa autoja työkseen on sanonut että huonot tarvikeputsarit vaikuttavat ilman liikkeeseen ja näin ollen tehoihin.
            Kannattaa myös kokeilla ajella hetki käyttämällä autoa vakiokartalla(eli ilmamassamittarin piuha irti).
            Ilmamassamittari vaihdettu ja koodattu sekä ilmanputsari vaihdettu. Ei anna enää vikakoodia IMM:stä. Silti soll air mass nousee täyskiihdytyksessä ist air massia korkeammaksi ja auto "miettii" hetken, ennen kuin lähtee kiihtymään kunnolla. Mitäs nyt?
            e60 530dA -04
            ex-e39 525D -01
            ex-e36 325 -91

            Comment

            • Ikis
              Newbiemmer
              • May 2013
              • 14
              • pieksämäki

              #66
              itteeki vähän kiinnostas tuo oman 530D MAFfin sielun elämä, kun joskus ku auton ostin ja luin viat anto ilmamäärämittarista vian mutta kuittasin sen pois ja jonkun ajan päästä tein huollon autoon ja vaihdoin ilmanputsarin... sen jälkeen en oo vika koodia siitä löytänyt vaikka oon pariin otteeseen viat lukenut ihan mielenkiinnosta, mutta kuitenkin vähän mietityttää tuo MAFfin kunto. mikäli oon oikein ymmärtäny niin maffissa voi olla vikaa vaikka ei vikakoodia antaskaan?

              eli jos hommaan uuden maffin siihen paikallisesta varaosa liikkeestä niin joutuuko tuon auton sitten kiikuttamaan uudelleen koodattavaks? (siinä mielessä vituttas jos joutus kun on autossa Karalan softa, ja jos se katois ni oispas kiva)

              voi olla että on korvien välissä vikaa kun auto tuntuu joskus "tehottomalta"
              Rojekti E21 316.
              Exiä:
              E34 525i
              E39 530D M-sport 285hv&655nm "nokileka"
              E39 530D
              E46 320i toukka
              E30 318i
              E32 750
              E36 328 coupe M-sport
              E36 325 coupe
              E36 318i
              +muut kikottimet...

              Comment

              • BreeZi
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2004
                • 2371
                • Jyväskylä

                #67
                Originally posted by zdömii View Post
                Ilmamassamittari vaihdettu ja koodattu sekä ilmanputsari vaihdettu. Ei anna enää vikakoodia IMM:stä. Silti soll air mass nousee täyskiihdytyksessä ist air massia korkeammaksi ja auto "miettii" hetken, ennen kuin lähtee kiihtymään kunnolla. Mitäs nyt?
                Kai ennen osien vaihtamista ja koodailuja tutkit ettei imu/ahtoputkistoissa ole tukoksia tai imusarja esim. karstoittunut tukkoon EGR takia?
                Tässä vielä kuva kohtalaisen tukkoisesta EGRventtiilistä

                - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
                - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
                - E- ja F- sarjan avaimet.
                - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
                - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
                .

                Finmodi oy
                050-3063926
                [email protected]

                Comment

                • zdömii
                  Bimmer Rookie
                  • Nov 2008
                  • 133
                  • Kuopio

                  #68
                  Originally posted by BreeZi View Post
                  Kai ennen osien vaihtamista ja koodailuja tutkit ettei imu/ahtoputkistoissa ole tukoksia tai imusarja esim. karstoittunut tukkoon EGR takia?
                  Tässä vielä kuva kohtalaisen tukkoisesta EGRventtiilistä

                  Eipäs tullut mieleen. Pitänee tutkia
                  e60 530dA -04
                  ex-e39 525D -01
                  ex-e36 325 -91

                  Comment

                  • lurkki3
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2004
                    • 657
                    • ylivieska

                    #69
                    hieman kiinnostaa itseäkin tuo oireilu maffin hajottua...itse epäillyt maffi vikaa vaikka vikakoodia ei anna...koska maffin johdon irroituksella en ole huomannut vedoissa mitään eroa..luulisi jotain eroja kuitenkin olevan.autossa karalan ohjelma nii tiedä sitte vaikuttaako se tuohon jos hajoaa eikä selvää eroa huomaa kuin vasta uudella ehjällä maffilla.
                    E60 525d -05 m-sport 300hv/700nm
                    Bagged e32
                    Ex E61 525d m-sport -06
                    Ex e39 530d touring By Aj Tech 365hv/650nm
                    Lukuisia muita bmw merkin viritelmiä

                    Comment

                    • zdömii
                      Bimmer Rookie
                      • Nov 2008
                      • 133
                      • Kuopio

                      #70
                      Originally posted by BreeZi View Post
                      Kai ennen osien vaihtamista ja koodailuja tutkit ettei imu/ahtoputkistoissa ole tukoksia tai imusarja esim. karstoittunut tukkoon EGR takia?
                      Imusarja ja EGR tsekattu eikä olleet kumpikaan kovin karstaisia. Turbon rispaantunut alipaineletku vaihdettu samalla, ei vaikutusta. Alakierroksilla ei lähde minnekään ja kiihdyttäessä jossain 2500-3000 rpm kierroksilla tulee sellainen hyytyminen, jonka jälkeen kiihtyy taas normaalisti. Ei anna vikakoodia mistään. Ahdot nousevat kiihdyttäessä max 1,2:een , tosin ehkä? hieman hitaasti. Mitä seuraavaksi? Tuli mieleen ahtopaineensäädin, vaikka eihän se tuohon ilmamäärään vaikuta mutta sopivatko nuo oireet muuten siihen?
                      Last edited by zdömii; 21-08-2013, 23:28.
                      e60 530dA -04
                      ex-e39 525D -01
                      ex-e36 325 -91

                      Comment

                      • NikoLL
                        Bimmer Rookie
                        • Jun 2013
                        • 105
                        • Tornio

                        #71
                        Pitääkö 525tdssäkin koodata uudelleen maffin vaihdon jälkeen? Alkuperäisen tilalle ostin 90e halppis paskan, eikä ole eroa oliko johto kiinni tai ei. Ja tiistaina tulee sitten pierburgin maffi jonka pitäisi olla samalla numerolla varustettu kuin alkuperäinen, että tarvitseeko silloin(kaan) koodailla?
                        Last edited by NikoLL; 24-08-2013, 18:32.

                        Comment

                        • lurkki3
                          Bimmer Fanatic
                          • Oct 2004
                          • 657
                          • ylivieska

                          #72
                          Originally posted by zdömii View Post
                          Alakierroksilla ei lähde minnekään ja kiihdyttäessä jossain 2500-3000 rpm kierroksilla tulee sellainen hyytyminen, jonka jälkeen kiihtyy taas normaalisti. Ei anna vikakoodia mistään. Ahdot nousevat kiihdyttäessä max 1,2:een , tosin ehkä? hieman hitaasti. Mitä seuraavaksi? Tuli mieleen ahtopaineensäädin, vaikka eihän se tuohon ilmamäärään vaikuta mutta sopivatko nuo oireet muuten siihen?
                          itsellä ahtopaine nousi laiskasti mutta kuitenkin tuonne normaaliin 1.2bar ja veto haluja ei tahtonut olla alhaalla eikä ylhäällä välillä ja savutuskin paheni täyskaasulla.inpalta vikakoodia imusarjan paineanturille ja turbon ahtopainesäätimelle.osat 170e merkkiliikkeen kautta ja johan pelaa taas
                          E60 525d -05 m-sport 300hv/700nm
                          Bagged e32
                          Ex E61 525d m-sport -06
                          Ex e39 530d touring By Aj Tech 365hv/650nm
                          Lukuisia muita bmw merkin viritelmiä

                          Comment

                          • EOL
                            Bimmer Rookie
                            • Jul 2006
                            • 175
                            • Kankaanpää, Finland

                            #73
                            Mistäs kannattais hommata uus maffi ja onkos noi boschin mitä esim kl-varaosat myy niin yhtä laadukkaita kuin orggikset vai kannattaako vaan käydä hakemassa marmoritiskiltä laatu osa?

                            Comment

                            • Clavurion
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2005
                              • 9159
                              • Oulu

                              #74
                              Maf-shop yksi edullinen vaihtoehto. KLIK

                              Nykyään noita on kyllä saanut melkein mistä tahansa paikallisesta putkasta lähes samaan hintaan. Kun hommaa aidon Bosch:in, niin täsmälleen sama se on kuin marmoritiskilläkin.
                              E39 530dA -02 M-Sport
                              E53 X5 3.0dA -06 Sport
                              * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                              Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                              Comment

                              • EOL
                                Bimmer Rookie
                                • Jul 2006
                                • 175
                                • Kankaanpää, Finland

                                #75
                                Originally posted by Clavurion View Post
                                Maf-shop yksi edullinen vaihtoehto. KLIK

                                Nykyään noita on kyllä saanut melkein mistä tahansa paikallisesta putkasta lähes samaan hintaan. Kun hommaa aidon Bosch:in, niin täsmälleen sama se on kuin marmoritiskilläkin.
                                Ok kiitos tiedosta täytyy hommata Bosch:in Maf.

                                Comment

                                Working...
                                X