Originally posted by Tuomas S
View Post
e39 530d ja MAF:in sielunelämä?
Collapse
X
-
E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
-
-
Originally posted by Tuomas S View PostPystyykö tuolla ajamaan huoltoon ennekuin ohjelmointi on suoritettu, vai meneekö vehkeet aivan sekaisin?E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Originally posted by BreeZi View PostMikäli oikein muistan, niin Ist air mass pitää olla soll air massia(eli pyydettyä) korkeampi.
Onko autossasi tehottomuutta? Aluksi kannattaa kuitenkin kokeilla vaihtaa ilmanputsari(Mann, Mahle tjsp).
Kaverini joka lastuttaa autoja työkseen on sanonut että huonot tarvikeputsarit vaikuttavat ilman liikkeeseen ja näin ollen tehoihin.
Kannattaa myös kokeilla ajella hetki käyttämällä autoa vakiokartalla(eli ilmamassamittarin piuha irti).e60 530dA -04
ex-e39 525D -01
ex-e36 325 -91
Comment
-
-
itteeki vähän kiinnostas tuo oman 530D MAFfin sielun elämä, kun joskus ku auton ostin ja luin viat anto ilmamäärämittarista vian mutta kuittasin sen pois ja jonkun ajan päästä tein huollon autoon ja vaihdoin ilmanputsarin... sen jälkeen en oo vika koodia siitä löytänyt vaikka oon pariin otteeseen viat lukenut ihan mielenkiinnosta, mutta kuitenkin vähän mietityttää tuo MAFfin kunto. mikäli oon oikein ymmärtäny niin maffissa voi olla vikaa vaikka ei vikakoodia antaskaan?
eli jos hommaan uuden maffin siihen paikallisesta varaosa liikkeestä niin joutuuko tuon auton sitten kiikuttamaan uudelleen koodattavaks? (siinä mielessä vituttas jos joutus kun on autossa Karalan softa, ja jos se katois ni oispas kiva)
voi olla että on korvien välissä vikaa kun auto tuntuu joskus "tehottomalta"Rojekti E21 316.
Exiä:
E34 525i
E39 530D M-sport 285hv&655nm "nokileka"
E39 530D
E46 320i toukka
E30 318i
E32 750
E36 328 coupe M-sport
E36 325 coupe
E36 318i
+muut kikottimet...
Comment
-
-
Originally posted by zdömii View PostIlmamassamittari vaihdettu ja koodattu sekä ilmanputsari vaihdettu. Ei anna enää vikakoodia IMM:stä. Silti soll air mass nousee täyskiihdytyksessä ist air massia korkeammaksi ja auto "miettii" hetken, ennen kuin lähtee kiihtymään kunnolla. Mitäs nyt?
Tässä vielä kuva kohtalaisen tukkoisesta EGRventtiilistä
- Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
- Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
- E- ja F- sarjan avaimet.
- xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
- Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin.
Finmodi oy
050-3063926
[email protected]
Comment
-
-
Originally posted by BreeZi View PostKai ennen osien vaihtamista ja koodailuja tutkit ettei imu/ahtoputkistoissa ole tukoksia tai imusarja esim. karstoittunut tukkoon EGR takia?
Tässä vielä kuva kohtalaisen tukkoisesta EGRventtiilistä
e60 530dA -04
ex-e39 525D -01
ex-e36 325 -91
Comment
-
-
hieman kiinnostaa itseäkin tuo oireilu maffin hajottua...itse epäillyt maffi vikaa vaikka vikakoodia ei anna...koska maffin johdon irroituksella en ole huomannut vedoissa mitään eroa..luulisi jotain eroja kuitenkin olevan.autossa karalan ohjelma nii tiedä sitte vaikuttaako se tuohon jos hajoaa eikä selvää eroa huomaa kuin vasta uudella ehjällä maffilla.E60 525d -05 m-sport 300hv/700nm
Bagged e32
Ex E61 525d m-sport -06
Ex e39 530d touring By Aj Tech 365hv/650nm
Lukuisia muita bmw merkin viritelmiä
Comment
-
-
Originally posted by BreeZi View PostKai ennen osien vaihtamista ja koodailuja tutkit ettei imu/ahtoputkistoissa ole tukoksia tai imusarja esim. karstoittunut tukkoon EGR takia?Last edited by zdömii; 21-08-2013, 23:28.e60 530dA -04
ex-e39 525D -01
ex-e36 325 -91
Comment
-
-
Pitääkö 525tdssäkin koodata uudelleen maffin vaihdon jälkeen? Alkuperäisen tilalle ostin 90e halppis paskan, eikä ole eroa oliko johto kiinni tai ei. Ja tiistaina tulee sitten pierburgin maffi jonka pitäisi olla samalla numerolla varustettu kuin alkuperäinen, että tarvitseeko silloin(kaan) koodailla?Last edited by NikoLL; 24-08-2013, 18:32.
Comment
-
-
Originally posted by zdömii View PostAlakierroksilla ei lähde minnekään ja kiihdyttäessä jossain 2500-3000 rpm kierroksilla tulee sellainen hyytyminen, jonka jälkeen kiihtyy taas normaalisti. Ei anna vikakoodia mistään. Ahdot nousevat kiihdyttäessä max 1,2:een , tosin ehkä? hieman hitaasti. Mitä seuraavaksi? Tuli mieleen ahtopaineensäädin, vaikka eihän se tuohon ilmamäärään vaikuta mutta sopivatko nuo oireet muuten siihen?E60 525d -05 m-sport 300hv/700nm
Bagged e32
Ex E61 525d m-sport -06
Ex e39 530d touring By Aj Tech 365hv/650nm
Lukuisia muita bmw merkin viritelmiä
Comment
-
-
Maf-shop yksi edullinen vaihtoehto. KLIK
Nykyään noita on kyllä saanut melkein mistä tahansa paikallisesta putkasta lähes samaan hintaan. Kun hommaa aidon Bosch:in, niin täsmälleen sama se on kuin marmoritiskilläkin.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
Comment