Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 M5 ostamassa

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • peltone
    BTCF Member
    • Jan 2005
    • 8092
    • Willähde

    #46
    Sarkasmia vissiinkin? Varmaan TJJ viittaa koko "myymisen sietämätön vaikeus"-topickkiin kun kaikki autot pitää saada yhtä halvalla kuin se halvin nettiautossa..
    E30 316 -87
    E91 325i -06
    E61 530d -06
    F10 520d -14
    ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

    Comment

    • teropa
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2005
      • 3855
      • Oulu

      #47
      Originally posted by peltone View Post
      Sarkasmia vissiinkin? Varmaan TJJ viittaa koko "myymisen sietämätön vaikeus"-topickkiin kun kaikki autot pitää saada yhtä halvalla kuin se halvin nettiautossa..
      Näin oletin, mutta kun tätä topikkia varmaan moni lukee, niin paikallaan selventää, että varsinkin motorsporttien tapauksessa historialla on julmetun iso merkitys. Ja ne halvimmat on aina pommeja, enempi tai vähempi.

      Tero
      E60 520dA M-sport
      ---Ex
      E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
      E90 330iA, 325iA, 320dA
      E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
      E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

      PPL(A)

      Comment

      • TJJ
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2003
        • 7591
        • Jyväskylä

        #48
        Originally posted by teropa View Post
        Merkkiä en vaihda. Enkä ole autoa vaihtamassa, vastahan tuon hommasin...

        M5 on todella tehokas, ihan eri maailmasta... kyllä nyt piisaa, ainakin mulle. Manuaalivaihteisiin pitää totutella, mutta ei ne nyt toistaiseksi ole vituttaneet. Otin harjoitusta kakkosautolla hyvän aikaa. :=)

        Mutta kai tuo sun viimeinen rivi on vitsi? Et kai nyt oikeasti meinaa, että on sama asia ostaa 15500e M5 kuin joku ... vähemmän revitelty, uudempi, paremminvarusteltu M5?
        Merkin vaihto toki olisi minullekin hankalaa, siis kun BMW:stä nyt tajuaa jotain ja voi korjata itse. Mutta noin muuten ei kyllä yhtään ahdistaisi vaihtaa muuhun merkkiin.

        Se on hyvä, että nyt tehot riittää. Kerrankin noin, ainakin vähän aikaa...

        Viimeinen oli lähinnä sarkasmia mutta Nettiautossa tosiaan oli tuolla hinnalla E39 M5, pyynti oli 17500 ja sitten otsikko tarjoushinta 15500. Eipä sitä enää löydy. Lähinnä hämmästelin miten tuossakin on hinta romahtanut.

        Revittelyn tunnistaminen on vaikeaa, siis autohan voi olla muuten tosi siisti mutta kuski on polttanut kumia joka lähdössä. Mutta toki M5:n ostossa pitää olla tarkkana, muutaman tonnin säästö ostohinnassa voi myöhemmin kostautua remonttien hinnassa ja se ajamisen ilokin jää vähäiseksi kun auto on kokoajan rikki.
        E39 528iA

        Comment

        • r.w.
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2007
          • 2509
          • Länsirannikko

          #49
          Originally posted by TJJ View Post
          Revittelyn tunnistaminen on vaikeaa, siis autohan voi olla muuten tosi siisti mutta kuski on polttanut kumia joka lähdössä. Mutta toki M5:n ostossa pitää olla tarkkana, muutaman tonnin säästö ostohinnassa voi myöhemmin kostautua remonttien hinnassa ja se ajamisen ilokin jää vähäiseksi kun auto on kokoajan rikki.
          Kyllä motorsportit kumin polttoa kestää, kylmänä kenkiminen, huoltojen laiminlyönti, viallisen koneen käyttäminen (mm. maffit) ja yleinen välinpitämättömyys ne rikkoo. Eli siis käyttäjävirhe. Kovasti on kyllä E39 M5:n hinnat tippuneet, tiedä sitten miksi.

          E34 M5:n kohdalla ollaan toki myös mielenkiintoisessa tilanteessa, kun kalusto on niin vanhaa ja korjaus kallista, että lähtöhinnat on Saksassa jo siellä 3k€:n kieppeillä. Mulle kelpaisi harrastajana sellainenkin, projektiksi. Joku mölö noita silti hakee vieläkin käyttöpeliksi ja poikkeuksetta seuraa hirveää parkua kun selviää, että edessä on 10k€:n remontti ja pahenee vaan.
          1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10

          Comment

          • Marko.K
            BTCF Member
            • Jul 2006
            • 1193
            • Helsinki

            #50
            Ihan vain mielenkiinnosta, paljonko ollut maantie/keskikulutus normaalilla ajolla? :think
            F11 535d -11 367hv/728nm
            E39 M5 -99 Alpine White II
            E65 730da -02
            E60 530da -03
            E39 530da -03 240hv/600nm
            E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
            E38 740iaL -95
            E39 530d -99 245hv/528nm

            Comment

            • IIIolut
              Bimmer Fanatic
              • Apr 2005
              • 382
              • Mikkeli

              #51
              Originally posted by Marko.K View Post
              Ihan vain mielenkiinnosta, paljonko ollut maantie/keskikulutus normaalilla ajolla? :think
              Mulla tällä hetkellä maantiekulutus 10-12l/100km. Keskikulutus ollut vuoden alusta 12,5l/100km. Tosin mulla ajot on ollut matkaa suurimmaksi osaksi. Kaupungissa menee sitten se +20l/100km.
              E61 ///M5 -07
              F15 X5 40e ///M-Sport -16

              Ex. E39 ///M5 -01
              -Custom clutch stop, E60 short shifter, Alpha-N with Power mapping by Evolve, AP coilovers, HEL brake lines.

              Comment

              • teropa
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2005
                • 3855
                • Oulu

                #52
                Mulla ollut maantiekulutus n. 10.2l/100

                Puhdas kaupunki näyttäs olevan niinkin iso kuin 19-20l (keskinopeus 20-30kmh tienoilla), mutta heti kun nopeudet kasvaa ja pätkät pitenee niin kulutus laskee. Meinaan vaihtaa vielä mm. termarin, ja kattoa jos sekin vähän laskee tuota kyläajelun kulutusta.

                Tässä muuten yksi tempesti eiliseltä. Veto oli ihan OK, mutta asfaltti vähän kosteaa ja rouheeta. Parempaan en pystynyt kun sitten kytkin alkoi jo vähän väsähtää:

                0-100 km/h: 6,2 s

                0-10 km/h: 0,5 s
                0-20 km/h: 1,0 s
                0-30 km/h: 1,5 s
                0-40 km/h: 2,1 s
                0-50 km/h: 2,6 s
                0-60 km/h: 3,3 s
                0-70 km/h: 4,0 s
                0-80 km/h: 4,6 s
                0-90 km/h: 5,3 s
                0-100 km/h: 6,2 s

                0-100 m: 6,4 s

                0-10 km/h: 1 m
                0-20 km/h: 3 m
                0-30 km/h: 6 m
                0-40 km/h: 12 m
                0-50 km/h: 19 m
                0-60 km/h: 29 m
                0-70 km/h: 42 m
                0-80 km/h: 56 m
                0-90 km/h: 72 m
                0-100 km/h: 96 m

                0-100 m: 101,3 km/h

                Peak: 126 km/h

                0-60 mph: 5,9 s

                ---

                Sitten yksi 60kmh-100kmh:

                60-100 km/h: 3,0 s

                60-70 km/h: 1,0 s
                60-80 km/h: 1,4 s
                60-90 km/h: 2,1 s
                60-100 km/h: 3,0 s

                60-70 km/h: 19 m
                60-80 km/h: 28 m
                60-90 km/h: 45 m
                60-100 km/h: 67 m

                ---

                Tero
                E60 520dA M-sport
                ---Ex
                E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                E90 330iA, 325iA, 320dA
                E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                PPL(A)

                Comment

                • Petri.Kekkonen
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2006
                  • 7455
                  • Oulu

                  #53
                  Originally posted by teropa View Post
                  Sitten yksi 60kmh-100kmh:

                  60-100 km/h: 3,0 s
                  Onks toi pelkällä kakkosella ilman vaihtoja? Ihan mukava aika!
                  E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                  E39 523i M Sport '00, Titansilber

                  Comment

                  • teropa
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2005
                    • 3855
                    • Oulu

                    #54
                    Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
                    Onks toi pelkällä kakkosella ilman vaihtoja? Ihan mukava aika!
                    Ei, se sisältää vaihdon kolmoselle just ennen satkua.

                    Tero
                    E60 520dA M-sport
                    ---Ex
                    E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                    E90 330iA, 325iA, 320dA
                    E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                    E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                    PPL(A)

                    Comment

                    • Carbonfiber
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2005
                      • 5224
                      • Hki 43

                      #55
                      Originally posted by teropa View Post
                      Ei, se sisältää vaihdon kolmoselle just ennen satkua.

                      Tero
                      Mut kai se kakkosellakin satkun ottais?
                      Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
                      Z3 Roadster 2.8 '98
                      isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
                      ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
                      Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
                      Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



                      - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

                      Comment

                      • teropa
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2005
                        • 3855
                        • Oulu

                        #56
                        Originally posted by Carbonfiber View Post
                        Mut kai se kakkosellakin satkun ottais?
                        Joo ottaa ja itse asiassa mulla on toinen tempesti pelkällä kakkosella, ja aika on sama.

                        Tero
                        E60 520dA M-sport
                        ---Ex
                        E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                        E90 330iA, 325iA, 320dA
                        E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                        E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                        PPL(A)

                        Comment

                        • Matula
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2007
                          • 1706

                          #57
                          Koitappa vielä tuo 80-120 4. vaihteella.

                          Comment

                          • Tumppa
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2003
                            • 1812
                            • Oulu

                            #58
                            Näköjään aavistuksen vähemmällä bensalla kulkee kuin tuo vanhempi painos aiheesta. Kulkupuolesta ei itsellä ole muuta pohjaa omalle kuin vanhalla G-Techillä saadut 0-60mph ajat 5,3 - 5,8sec
                            välille.

                            Viikonloppunahan tuota ajeltiin vissiin yhtäaikaa Tuiran silloilla.
                            F31 320d LCI

                            Comment

                            • jumbo
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2005
                              • 6603
                              • Lappeenranta

                              #59
                              Millaiset arvot bensalitroja/tunnissa on vielä ns. normaalit, ainakaan pelkästään kiihdyttämällä 3 vaihteella rajottimeen n.80km/h nopeudesta en saanut piikkiarvoksi kuin n.135L/H:think Eli mikä on raja jonka alle jäätyään täytyy alkaa etsiä syypäätä? ja mitä tuolla ajotietokoneen sekuntikellolla tms. voi mittailla? vai onko vaan ihan normi sekkari
                              M550d

                              Comment

                              • Stone
                                BTCF Member
                                • Jan 2005
                                • 4074
                                • Helsinki

                                #60
                                Originally posted by jumbo View Post
                                Millaiset arvot bensalitroja/tunnissa on vielä ns. normaalit, ainakaan pelkästään kiihdyttämällä 3 vaihteella rajottimeen n.80km/h nopeudesta en saanut piikkiarvoksi kuin n.135L/H:think Eli mikä on raja jonka alle jäätyään täytyy alkaa etsiä syypäätä? ja mitä tuolla ajotietokoneen sekuntikellolla tms. voi mittailla? vai onko vaan ihan normi sekkari
                                Kyllä tuo 135 ymmärtääkseni on vielä ihan normaali, siihen kun vaikuttaa ilmankosteudet ym.

                                Normi sekkari ja voi mitata vaikka kiihtyvyys aikoja..
                                E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
                                VW Pornstarter (työjuhta)
                                Dodge RAM Cummins (venejuhta)
                                Finnmaster T8







                                Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎