Teinpä semmosen typerän kokeilun, että laitoin laatikko/peräöljyn vaihdon yhteydessä lootaan sitten Redline MTL & MTL90 sekoituksen 50/50 suhteessa. Toiveena saada vaihdot entistäkin smoothimmaksi, mitä nyt boardeilta olin vähän ollut lukevinani.
Redline kamat pisti tuon Getrag-6:n melkoisen tukkoon. Vaihdot vaikeutui aika tavalla ja vaihdekepukan tuntuma oli aika stiff ja yhteistyöhaluton. Esim kakkosta tahtonu saada edes lämpimänä kunnolla sisään. Ja OEM öljyillä se pelasi normaalisti.
Enpä jaksanut kauaa tuota kattella, vaan eilen hain sitten $tealerilta BMW OEM MTF LT-2 mömmöt ja vaihdoin samantien ne lootaan. Ero kuin yöllä ja päivällä, öljy alkoi välittömästi toimia ja vaihdot muuttuivat notkeammiksi mitä ne oli silloin ennen ekaa öljynvaihtoa (eli ikiöljyillä). Joten jos vaihtelette noita laatikon öljyjä, niin pysykää ainakin E39 M5 laatikoiden tapauksessa noissa OEM kamoissa. En voi suositella tuota Redlineä suurin surminkaan.
Perään meni tietysti Castrolin SAF-XJ:t.
Tero
Kiva kuulla mitä ei kannata tulevaisuudessa tehä jos ämmän hommaan, sivuten tätä tekstiä kun ei oikeen toi lontoo taivu niin miten sen ilmamassa mittarien testin pysty tekemään? Onko salavalikossa jokin osio mistä pystyy kattomaan ton 140l/h vai katotaanko se inpalla, jos niin mistä valikosta?
Castrollit laatikkoon meni ikiöljyjen tilalle kun tuo 2 vaihde oli nihkeä kylmänä. Aluksi en huomannut eroa vanhaan kuin muiden vaihteiden osalta selvänä herkistymisenä, mutta nyt 2000km jälkeen 2. vaihdekkin alkanut elpyä ja alkaa mennä kylmänäkin päälle kuin muutkin vaihteet. Lämpimänä ei ero enää muihin vaikka vaihtaisi vauhdista alaspäin.
BMW i5 M60, BMW E89 35is
Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e, i4 M50
No E39:ssä on V-kone joten siitähän tulee aina vähän bonusta jos/kun tuplana vaihtelee osia. Ja tietysti koneeseen ja apulaitteisiin on kerätty vuosien saatossa lisää hajoavia osia.
Mitäs näissä e39 ämmissä noi merkkiliikkeen perushuollot maksaa? Taitaa olla vähän eri luokkaa ku tämmösen 530d:n? Vai? Missä hinnoissa pyöritään?
Inspection II huolto ainakin autosunilla 800e, eli jonkinverran enmmän kuin normaalissa esim. 528:ssa.:think Mutta ei tuo inspection II huolto tainnut sisältää osiltaan kuin öljyt koneeseen + laatikkoon + perään, jäähdytysnesteet, jarrunesteet ja tulpat. Ja varmaan ilman- ja raitis-ilmasuodattimet... Eli töille jää hintaa + tarkistuksille.
Teropa, mistä ostit noita laatikko ja peräöljyjä? saako muualta kuin merkkihuollosta. Varmaan varaoaliikkeestäkin saa mutta saako esim. peräöljyä noin pientä määrää..
Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIKnyt myös facebookissaKLIKTai suoraan Whats App 041591103
Comment