Harmittavasti meni nenän edestä tuo tuusulan M5 joten nyt ollaan taas metsästämässä uutta ehdokasta... :think Pitänee laittaa myös tuo muovi myyntiin ja sitte vasta alkaa kattomaan sitä ehdokasta
Harmittavasti meni nenän edestä tuo tuusulan M5 joten nyt ollaan taas metsästämässä uutta ehdokasta... :think Pitänee laittaa myös tuo muovi myyntiin ja sitte vasta alkaa kattomaan sitä ehdokasta
Juu ei näkyny enää eilen pihassa :( Luulin että olit jo vaihtanu kun joku e36 oli tullu tilalle No mut onhan noita maailma täynnä
Enpä jaksanut kauaa tuota kattella, vaan eilen hain sitten $tealerilta BMW OEM MTF LT-2 mömmöt ja vaihdoin samantien ne lootaan. Ero kuin yöllä ja päivällä, öljy alkoi välittömästi toimia ja vaihdot muuttuivat notkeammiksi mitä ne oli silloin ennen ekaa öljynvaihtoa (eli ikiöljyillä). Joten jos vaihtelette noita laatikon öljyjä, niin pysykää ainakin E39 M5 laatikoiden tapauksessa noissa OEM kamoissa. En voi suositella tuota Redlineä suurin surminkaan.
Perään meni tietysti Castrolin SAF-XJ:t.
Tero
Paljonko meni lootaan öljyä? ja perään? Löytynyt vähän ristiriitaista tietoa ko. määristä:think
No vaikka lootaan menee 1.8 litraa niin 2 litraa oli tilattava Ja perään siis menee se 1.2 litraa, joten tilasin litran ja loput 2 desiä saan lainattua kaverilta kun häneltä jäi yli
No vaikka lootaan menee 1.8 litraa niin 2 litraa oli tilattava Ja perään siis menee se 1.2 litraa, joten tilasin litran ja loput 2 desiä saan lainattua kaverilta kun häneltä jäi yli
Ei kyllä se oli juuri noin kuin sanoin. Eli 1.8l loota, ja 1.2l perä.
Tero
Just äsken vaihettiin ja Castrolin listoissa luki 1.9l lootaan ja 1.2 litraa perään, ja sen verran sinne menikin
Asiasta kuudenteen...
Alunperin menin vaihdattaan termaria ja jäähytysnesteitä mutta eivät halunneet alkaa tekemään työtä vaan kehottivat menemään valtuutetulle.
Kuulemma tosi vaikeita täyttää, ihme kyllä m5boardilla porukka vaihtaa niitä ite...
Onkos kukaan teistä vaihtanut nesteitä itse?
Eli korjataanpa harhakäsityksiä nyt täälläkin kertalaakista.
- Oikea moottoriöljy 2/2000 saakka valmistuneisiin autoihin on: Castrol TWS Motorsport SAE 10W-60. Ja vain ja ainoastaan tämä. Vanhempaan männänrengas-designiin ei suositella ohuempia öljyjä laisinkaan, ei edes talvikäyttöön.
Öljyn vanha nimi oli Castrol Formula RS Racing Syntec SAE 10W-60, ja hiljan on ilmennyt, että samaa öljyä myydäänkin nykyisin nimellä Castrol EDGE 10W60.
(selvyyden vuoksi: Castrol EDGE Sport ei ole samaa tavaraa kuin EDGE, eikä sillä ole M-leimaa)
- Oikea moottoriöljy 3/2000 alkaen valmistuneisiin autoihin on: Sama kuin yllä, ja näiden lisäksi BMW on hyväksynyt oman BMW 5W30 High
Performance Synthetic -öljynsä. Kiistanalaista on se, tarjoaako 5W30 öljy riittävää voitelua suuremmissa lämmöissä. Toisaalta jos ajotyyli on rauhallinen, ja autolla ajetaan myös talvella, voi 5W30:n käyttö olla hyvinkin perusteltua. Tosin tällöin saattaa öljynkulutus kasvaa (siis jopa uudemmalla männänrengas-designilla, kun öljy on siis ohuempaa). Mikä tahansa 5W30 öljy ei käy, jos haluaa pelata varman päälle. Itse hakisin 5W30:ni merkkitiskiltä, jos sitä käyttäisin.
3/2000 alkaen:
Castrol TWS Motorsport SAE 10W-60 = Castrol EDGE 10W60 = BMW 5W30 High Performance Synthetic =
Tero
Kävinpä tuossa korjaamolla vaihtamassa moottoriöljyn. Oli puhetta että hommaavat edgeä kun TWS:ää ei näyttänyt saavan. No kun öljyt oli laskettu pois Huomasin että purkin kyljessä luki EDGE SPORT. Eli siis ei pitäs olla sopivaa M koneeseen. No kuitenkin ei siinä auttanut kuin kaataa koneeseen kun ei muuta öljyä ollut siihen hätään tarjolla.
No nyt olen ajanut n 500 km näillä. TWS:ää kone oli niellyt sen 1/4-1/2 mittatikun asteikkolla.(kulutus vaihdellut 1L/1000-2300km) Vaan eipä ole syönyt tippaakaan tätä EDGE SPORTtiä???
BMW i5 M60, BMW E89 35is
Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e, i4 M50
Comment