Originally posted by teropa
View Post
Tuosta sen verran, että ei nuo ihan mustavalkoisia asioita ole. Omassa ex E39 M5.ssani ikiöljyillä lootassa alkoi etenkin kakkonen takuta, vaihtoon bemarilta haetut öljyt ja tuntuma ihan samanlainen, kunnes sinne meni Redline MTL:ät ja alko loota pelata. Olen tästä tainnut sillon kirjotellakin foorumille.
Perässä ilmeni ongelmaa että se ei pitänyt aina risteyksestä lähtiessä vaan suttasi joskus yhellä aiheuttaen aika mielenkiintosia tilanteita, ja pito löyty kun sieltäkin lirutti orkkisölpät pois ja Redlinet tilalle.
Ja jottei nyt puhuttaisi vain yksilöstä, niin samat toimet tuli tehty sille sitä edeltäneelle 540illekin, ja sitä edeltäneile japsirasseille toki. Puhutaan kuitenkin kohtuu kansainvälisestä käsitteestä tuon Redlinen kanssa ja se on jokusen kerran todettu että niiden kamat toimii kuten pitää. Nykyseen E60 vaihtuu RL:ät perään ja ohjaustehostimeen myös piakkoin, automaattiin laitatan ihan vakioölppää koska nuo on niin äärimmäisen herkkiä sen öljynlaadun suhteen että en ota riskiä minkäänlaisesta erosta viskositeetissa tms..
Ensinnä kannattaa lähteä siitä liikkeelle että laitetaan sitä öljyä sinne mitä kuuluukin, M5 lootaan menee D4 ATF tai MTL hieman ajo-olosuhteista ja lootan mallista riippuen, EI missään nimessä MT-90 jolla tuntuma menee kankeaksi.
Perään EI mene missään nimessä 75W90öljy vaikka siinä onkin lukkoperän lisäaineet, koska M5 ja M3 perät vaatii 80W140 raskaan kaluston öljyä jota löytyy erikseen Redlinelta.
Castrol on ehdottomasti kelpokamaa myös ja sitä itte liruttelen aina koneeseen jos mahdollista, mutta kyllä noissa lootahommissa redline on omissa proggiksissa aina sutjakammin luistanut kuin castrolin vastaavat.
Nyt pyörii disukassa Mobil ESP:eet ja joka kampiakselin kierros jännittää, mobilia olen aina pitänyt aika jäätävän huonolaatusena öljynä, mutta kun ei löytynyt liikkeestä muuta DPF:lle sopivaa öljyä prkl....
Comment