Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 M5 ostamassa

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • _Dexi
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2006
    • 769
    • Vihti

    Originally posted by teropa View Post
    Moro,

    Teinpä semmosen typerän kokeilun, että laitoin laatikko/peräöljyn vaihdon yhteydessä lootaan sitten Redline MTL & MTL90 sekoituksen 50/50 suhteessa. Toiveena saada vaihdot entistäkin smoothimmaksi, mitä nyt boardeilta olin vähän ollut lukevinani.

    Redline kamat pisti tuon Getrag-6:n melkoisen tukkoon. Vaihdot vaikeutui aika tavalla ja vaihdekepukan tuntuma oli aika stiff ja yhteistyöhaluton. Esim kakkosta tahtonu saada edes lämpimänä kunnolla sisään. Ja OEM öljyillä se pelasi normaalisti.

    Enpä jaksanut kauaa tuota kattella, vaan eilen hain sitten $tealerilta BMW OEM MTF LT-2 mömmöt ja vaihdoin samantien ne lootaan. Ero kuin yöllä ja päivällä, öljy alkoi välittömästi toimia ja vaihdot muuttuivat notkeammiksi mitä ne oli silloin ennen ekaa öljynvaihtoa (eli ikiöljyillä). Joten jos vaihtelette noita laatikon öljyjä, niin pysykää ainakin E39 M5 laatikoiden tapauksessa noissa OEM kamoissa. En voi suositella tuota Redlineä suurin surminkaan.

    Perään meni tietysti Castrolin SAF-XJ:t.

    Tero

    Tuosta sen verran, että ei nuo ihan mustavalkoisia asioita ole. Omassa ex E39 M5.ssani ikiöljyillä lootassa alkoi etenkin kakkonen takuta, vaihtoon bemarilta haetut öljyt ja tuntuma ihan samanlainen, kunnes sinne meni Redline MTL:ät ja alko loota pelata. Olen tästä tainnut sillon kirjotellakin foorumille.

    Perässä ilmeni ongelmaa että se ei pitänyt aina risteyksestä lähtiessä vaan suttasi joskus yhellä aiheuttaen aika mielenkiintosia tilanteita, ja pito löyty kun sieltäkin lirutti orkkisölpät pois ja Redlinet tilalle.

    Ja jottei nyt puhuttaisi vain yksilöstä, niin samat toimet tuli tehty sille sitä edeltäneelle 540illekin, ja sitä edeltäneile japsirasseille toki. Puhutaan kuitenkin kohtuu kansainvälisestä käsitteestä tuon Redlinen kanssa ja se on jokusen kerran todettu että niiden kamat toimii kuten pitää. Nykyseen E60 vaihtuu RL:ät perään ja ohjaustehostimeen myös piakkoin, automaattiin laitatan ihan vakioölppää koska nuo on niin äärimmäisen herkkiä sen öljynlaadun suhteen että en ota riskiä minkäänlaisesta erosta viskositeetissa tms..


    Ensinnä kannattaa lähteä siitä liikkeelle että laitetaan sitä öljyä sinne mitä kuuluukin, M5 lootaan menee D4 ATF tai MTL hieman ajo-olosuhteista ja lootan mallista riippuen, EI missään nimessä MT-90 jolla tuntuma menee kankeaksi.

    Perään EI mene missään nimessä 75W90öljy vaikka siinä onkin lukkoperän lisäaineet, koska M5 ja M3 perät vaatii 80W140 raskaan kaluston öljyä jota löytyy erikseen Redlinelta.


    Castrol on ehdottomasti kelpokamaa myös ja sitä itte liruttelen aina koneeseen jos mahdollista, mutta kyllä noissa lootahommissa redline on omissa proggiksissa aina sutjakammin luistanut kuin castrolin vastaavat.

    Nyt pyörii disukassa Mobil ESP:eet ja joka kampiakselin kierros jännittää, mobilia olen aina pitänyt aika jäätävän huonolaatusena öljynä, mutta kun ei löytynyt liikkeestä muuta DPF:lle sopivaa öljyä prkl....
    Last edited by _Dexi; 06-10-2009, 14:51.
    **********
    & E60 530D '04 & Yamaha FZ1N '06


    (*Muun merkkisiä pelejä + pärriä välissä)
    (ex. E90 320Si M-Tech '07)
    (ex. E60 530Da '04)
    (ex. E39 M5 Facelift '99)
    (ex. E39 540i '98)
    *

    Comment

    • mailman
      BTCF Member
      • Jul 2003
      • 8003
      • Vantaa

      Originally posted by Stone View Post
      Tästä sitten kimppatilausta..

      Ed: Tosin ei tuokaan vielä mitään halpaa ole, 10€ jää litralle hintaa tk:n jälkeen..
      Halvempaahan tuo olisi kuin ostella näitä Hessumobiilin pöniköitä
      (joojoo, Kärkkäiseltä Yvieskasta/Oulusta/Lahdesta?? saa halvalla mut maksaa se sinnepäin ravaaminenkin)
      G01 ///M40i '19
      F48 xDrive20i ///M-Sport '18
      E39 ///M5 '00

      Comment

      • Esko
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2002
        • 11720
        • Kouvola

        Tulipa sitä itsekkin pienen harharetkeilyn päätteeksi palattua M-sarjalaiseen. Tuossa eilen kurvailin Saksan läpi ja ainoa vika mitä nyt löytynyt autosta on toi ulvova ääni auton jostain puolestavälistä taakseppäin moottorijarruttaessa. Ääni alkaa voimistumaan mitä hiljaisempi vauhti ja ihan kuin kuuluisi jopa tuplana? Kytkin pohjassa ääni häviää. Samoin ehkä liikkeelle lähdettäessä auto saattaa hitusen täristää ja jossain voimansiirrossa tuntuu pieni klappi vedon ja vapaan välillä, samanlainen klappi mikä oli ex. E34 M5:ssa eikä se ikinä selvinnyt. Myös hitaassa ajossa käännyttäessä saattaa perän suunnasta kuulua jotain ylimääräisiä kolinoita. Vedossa ei kuulu mitään ääniä tai tärinöitä. Yritin tuossa eilen laivaan jonottaessa vähän vilkuilla alle muttei sieltä mitään näkyny. Nyt istun seuraavan vuorokauden laivassa, niin menee tutkiminen loppuviikolle, mutta josko joku osaisi arpoa vikaa jo ennakkoon, niin olisin kiitollinen
        Last edited by Esko; 28-04-2010, 10:07.

        Comment

        • mailman
          BTCF Member
          • Jul 2003
          • 8003
          • Vantaa

          Kerro ny Esko kuitenki mimmosen pelin laitoit? Ihan avatarin mukainen ja värinen vai?
          G01 ///M40i '19
          F48 xDrive20i ///M-Sport '18
          E39 ///M5 '00

          Comment

          • EPDM
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2005
            • 4624
            • Lahti.

            Originally posted by Esko View Post
            Tulipa sitä itsekkin pienen harharetkeilyn päätteeksi palattua M-sarjalaiseen. Tuossa eilen kurvailin Saksan läpi ja ainoa vika mitä nyt löytynyt autosta on toi ulvova ääni auton jostain puolestavälistä taakseppäin moottorijarruttaessa. Ääni alkaa voimistumaan mitä hiljaisempi vauhti ja ihan kuin kuuluisi jopa tuplana? Kytkin pohjassa ääni häviää. Samoin ehkä liikkeelle lähdettäessä auto saattaa hitusen täristää ja jossain voimansiirrossa tuntuu pieni klappi vedon ja vapaan välillä, samanlainen klappi mikä oli ex. E34 M5:ssa eikä se ikinä selvinnyt. Myös hitaassa ajossa käännyttäessä saattaa perän suunnasta kuulua jotain ylimääräisiä kolinoita. Vedossa ei kuulu mitään ääniä tai tärinöitä. Yritin tuossa eilen laivaan jonottaessa vähän vilkuilla alle muttei sieltä mitään näkyny. Nyt istun seuraavan vuorokauden laivassa, niin menee tutkiminen loppuviikolle, mutta josko joku osaisi arpoa vikaa jo ennakkoon, niin olisin kiitollinen
            Uusi kone ...satavarma.. osanotot

            Kardaanin tukilaakeri tulee mieleen ja rättinivel kanattaa vaihtaa samana.
            Sellainen ainkain omassa csi'ssa on ensviikoll projektina.
            Viviendo en Lahiti
            BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
            Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
            Vw Corrado vr6

            Comment

            • Carbonfiber
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2005
              • 5224
              • Hki 43

              Originally posted by Esko View Post
              Tulipa sitä itsekkin pienen harharetkeilyn päätteeksi palattua M-sarjalaiseen. Tuossa eilen kurvailin Saksan läpi ja ainoa vika mitä nyt löytynyt autosta on toi ulvova ääni auton jostain puolestavälistä taakseppäin moottorijarruttaessa. Ääni alkaa voimistumaan mitä hiljaisempi vauhti ja ihan kuin kuuluisi jopa tuplana? Kytkin pohjassa ääni häviää. Samoin ehkä liikkeelle lähdettäessä auto saattaa hitusen täristää ja jossain voimansiirrossa tuntuu pieni klappi vedon ja vapaan välillä, samanlainen klappi mikä oli ex. E34 M5:ssa eikä se ikinä selvinnyt. Myös hitaassa ajossa käännyttäessä saattaa perän suunnasta kuulua jotain ylimääräisiä kolinoita. Vedossa ei kuulu mitään ääniä tai tärinöitä. Yritin tuossa eilen laivaan jonottaessa vähän vilkuilla alle muttei sieltä mitään näkyny. Nyt istun seuraavan vuorokauden laivassa, niin menee tutkiminen loppuviikolle, mutta josko joku osaisi arpoa vikaa jo ennakkoon, niin olisin kiitollinen
              Kyllä tossa mun laskutaidolla on enemmän kuin yksi vika. Toivotaan ettei ole mitään suurta. Rättinivel voisi vaikuttaa ainakin tärinään tai sitten jos mommassa on cdv niin se.
              Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
              Z3 Roadster 2.8 '98
              isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
              ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
              Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
              Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



              - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

              Comment

              • Esko
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2002
                • 11720
                • Kouvola

                Originally posted by mailman View Post
                Kerro ny Esko kuitenki mimmosen pelin laitoit? Ihan avatarin mukainen ja värinen vai?
                Juurikin tuommonen avatarin näköinen kulkine eli prefacelift ja väriltään Imolarot. Jotain juttua tulee varmasti myöhemmin jahka pääsee ensin kotiin edes..

                Originally posted by EPDM View Post
                Uusi kone ...satavarma.. osanotot

                Kardaanin tukilaakeri tulee mieleen ja rättinivel kanattaa vaihtaa samana.
                Sellainen ainkain omassa csi'ssa on ensviikoll projektina.
                Heh! Noi tuli itelläkin mieleen samantien ja täytyy kai toivoa ettei perässä ole mitään. Noilla kilometreillä ei kyllä pitäisi olla mikään vielä rikki mistä noista koskaan tietää.

                Comment

                • mailman
                  BTCF Member
                  • Jul 2003
                  • 8003
                  • Vantaa

                  Originally posted by Esko View Post
                  Juurikin tuommonen avatarin näköinen kulkine eli prefacelift ja väriltään Imolarot. Jotain juttua tulee varmasti myöhemmin jahka pääsee ensin kotiin edes..
                  Uijui, ehkä komein väri mitä ko. korimalliin saanut, imo!
                  Jäämmä odottelemaan raporttia

                  Ja toivottavasti ei mitään ihmeempää vikaa ole nyt päällä :think
                  G01 ///M40i '19
                  F48 xDrive20i ///M-Sport '18
                  E39 ///M5 '00

                  Comment

                  • _nixu_
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2006
                    • 8973
                    • Kellokoski

                    Itselläkin autonvaihto taas edessä. Kävin juuri yhtä facelift M5:sta kokeilemassa mutta vaikea sanoa oliko kaikki tehot tallella ja muutenkin ok yksilö kun ei ole vertailukohtaa :think
                    Jotain pientä epämääräisyyttä moottorissa saattoi olla, ehkä MAFit vaihdon tarpeessa tms. Livedataa en ehtinyt lueskella mutta vikakoodeja ei ollut.
                    Alustassa on edessä väljää mutta tuo tukivarsien uusinta on kyllä e39:n tapauksessa tuttua puuhaa. Kaikki vaan uusiksi kerralla. Ja edessä oli vielä alikokoiset nangkangit joten ohjaustuntuma oli mitä sattuu.

                    Löytyisikö keneltäkään foorumilaiselta M5:sta verrattavaksi pikaisen koeajon merkeissä PK-seudulta?
                    E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                    Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                    Comment

                    • Esko
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2002
                      • 11720
                      • Kouvola

                      Tuli tuossa tänään ihmeteltyä tota autoa alta ja taitaa tulla perästä toi ääni. Rättinivel ja kannatinlaakeri oli ku uusia ja muutenkin auto oli alta kilometrien mukaisessa kunnossa eli ku uusi. Tarkistin peräöljyt ja oli myös ylärajassa, tosin öljy oli aika tummaa ottaen huomioon, että ne pitäisi olla just vasta vaihdettu. Olisko asentajalla voinu käydä kämmi, että olisi laittanut väärät öljyt sinne? Meinasin josko huomenna olis käyny hakemassa Castrollin SAF-XJ 75W-140 ja vaihtanu tilalle. Perässä kun ei ole klappia yhtään.

                      Mistä porukka on tilaillu edulliseen noita MAF:ja? Tuossa tein tuon testin ja järestään lukemat jäi tuonne 122-123l/h, kun muilla kuitenkin ollu 140l/h piikeittäin. Vikakooditkin tuli tänään huvikseen lukaistua eikä siellä ollut mitään.
                      Last edited by Esko; 03-05-2010, 20:07.

                      Comment

                      • mailman
                        BTCF Member
                        • Jul 2003
                        • 8003
                        • Vantaa

                        Originally posted by Esko View Post
                        Mistä porukka on tilaillu edulliseen noita MAF:ja? Tuossa tein tuon testin ja järestään lukemat jäi tuonne 122-123l/h, kun muilla kuitenkin ollu 140l/h piikeittäin. Vikakooditkin tuli tänään huvikseen lukaistua eikä siellä ollut mitään.
                        Fixus-liikkeistä pitäisi irrota alle 250e/pari
                        Paitti, jos MAFfiton vaihtoehto kiinnostaa, laita privaa
                        G01 ///M40i '19
                        F48 xDrive20i ///M-Sport '18
                        E39 ///M5 '00

                        Comment

                        • Esko
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2002
                          • 11720
                          • Kouvola

                          Tullukkin jo lueskeltua M5Boardilta juttua tosta Evolven setistä. Vaikuttaisi ihan mielenkiintoiselta toteutukselta ja olisi ehkä hauska päästä toteamaan ero livenä ennen ostopäätöstä. Nyt pääpaino on noissa verojen maksussa eli ohuella lompakolla pitää mennä hetken aikaa.

                          Comment

                          • M_Power
                            Moderator
                            • Jul 2003
                            • 2766
                            • Espoo, HML

                            Originally posted by mailman
                            Paitti, jos MAFfiton vaihtoehto kiinnostaa
                            Mahdollista toki poistaa MAFit käytöstä ohjelmasta, mutta mitä hyötyä tuosta MAFfittomasta versiosta on?
                            Käytännössä kuitenkin yksi hyvä mittaustapa seoskarttoja varten ohjelmassa.
                            Mikäli noita nyt täytyy ohjelmassa pois tiputella kesken esim. mittauskyvyn loppuessa kesken, niin tiputtaisin pois ainoastaa yläpäässä.

                            Muutaman asiantuntevan säätäjän kanssa keskustelleena on tiedossa,
                            että monella arvostetullakin ohjelmantekijällällä on tapana poistaa antureita käytöstä, jos ei osaa tehdä niillä toimimaan.
                            BMW G12 740Le xDrive -18, since -20 iPerformance M Sport Individual
                            BMW E30 M3 -88, since -01 BMW Motorsport GmbH

                            Leistung Kosten Geld, wie schnell möchten Sie gehen?
                            Team oldschoolautos, ///M Abteilung.
                            Team vier Zylinder!

                            Comment

                            • mailman
                              BTCF Member
                              • Jul 2003
                              • 8003
                              • Vantaa

                              Originally posted by Esko View Post
                              Tullukkin jo lueskeltua M5Boardilta juttua tosta Evolven setistä. Vaikuttaisi ihan mielenkiintoiselta toteutukselta ja olisi ehkä hauska päästä toteamaan ero livenä ennen ostopäätöstä. Nyt pääpaino on noissa verojen maksussa eli ohuella lompakolla pitää mennä hetken aikaa.
                              Ymmärrettävää
                              Toki tolla Evolven setillä on "rahat takaisin takuu", eli saapi muutaman päivän ajella. Ja jos ei ole tyytyväinen niin vetästään vakiosofta takas.

                              Originally posted by M_Power View Post
                              Mahdollista toki poistaa MAFit käytöstä ohjelmasta, mutta mitä hyötyä tuosta MAFfittomasta versiosta on?
                              Käytännössä kuitenkin yksi hyvä mittaustapa seoskarttoja varten ohjelmassa.
                              Mikäli noita nyt täytyy ohjelmassa pois tiputella kesken esim. mittauskyvyn loppuessa kesken, niin tiputtaisin pois ainoastaa yläpäässä.

                              Muutaman asiantuntevan säätäjän kanssa keskustelleena on tiedossa,
                              että monella arvostetullakin ohjelmantekijällällä on tapana poistaa antureita käytöstä, jos ei osaa tehdä niillä toimimaan.
                              Käys Matti lukaseen tuota M5B:tä, siellä pitkät tarinat aiheesta

                              Dynoa tässä odotellessa, ja varsinkin sitä käyrää :think
                              Mutta kaikki mun tiedossa olevat Femmojen ja kolmosten, kelle tuo setti on tehty, omistajat ovat olleet tyytyväisiä eroon
                              G01 ///M40i '19
                              F48 xDrive20i ///M-Sport '18
                              E39 ///M5 '00

                              Comment

                              • Robi
                                Bimmer Enthusiast
                                • Nov 2002
                                • 7606
                                • Vantaa

                                Originally posted by Esko View Post
                                Tulipa sitä itsekkin pienen harharetkeilyn päätteeksi palattua M-sarjalaiseen. Tuossa eilen kurvailin Saksan läpi ja ainoa vika mitä nyt löytynyt autosta on toi ulvova ääni auton jostain puolestavälistä taakseppäin moottorijarruttaessa. Ääni alkaa voimistumaan mitä hiljaisempi vauhti ja ihan kuin kuuluisi jopa tuplana? Kytkin pohjassa ääni häviää. Samoin ehkä liikkeelle lähdettäessä auto saattaa hitusen täristää ja jossain voimansiirrossa tuntuu pieni klappi vedon ja vapaan välillä, samanlainen klappi mikä oli ex. E34 M5:ssa eikä se ikinä selvinnyt. Myös hitaassa ajossa käännyttäessä saattaa perän suunnasta kuulua jotain ylimääräisiä kolinoita. Vedossa ei kuulu mitään ääniä tai tärinöitä. Yritin tuossa eilen laivaan jonottaessa vähän vilkuilla alle muttei sieltä mitään näkyny. Nyt istun seuraavan vuorokauden laivassa, niin menee tutkiminen loppuviikolle, mutta josko joku osaisi arpoa vikaa jo ennakkoon, niin olisin kiitollinen
                                Toi muuten selvisi sun ex M5:ttä purkaessa. Molemmissa takavetareissa oli pikkusen klappia sekä sisemmissä että ulommissa nivelissä. Sitä ei huomannut kun vetarit oli kiinni autossa mutta sitten kun ne otti irti niin löytyi klappia.

                                Eli kannattaa se varmasti tarkistaa myös nykyisestä.
                                Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
                                Tiedustelut priva tai 0452210069

                                Current
                                E61 530d
                                E39 530d
                                E39 520iA
                                E46 330xd
                                E28 528i

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎