Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 M5 ostamassa

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • teropa
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2005
    • 3855
    • Oulu

    #76
    Kyllä vm 99 ja jopa 00 jos ajettu 150tkm + niin on verot tällä hetkellä sen noin 8000 tai jopa alle.

    Viimesimmät noteeraukset noista on maaliskuulta, ja siitä on jo kohta puoli vuotta. Pakostakin tulleet vähän alas nuo verot siltä ajalta.

    Tero
    E60 520dA M-sport
    ---Ex
    E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
    E90 330iA, 325iA, 320dA
    E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
    E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

    PPL(A)

    Comment

    • teropa
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2005
      • 3855
      • Oulu

      #77
      Pistetääs tähän samaan kysymys M5 omistajille.

      Ostin eilen lootaan Redline MTL ja MTL 90 öljyä, aattelin sekottaa suhteessa 50/50. Mitäs sanoo raati?

      Sitten: mitä kannattaa laittaa perään, jos tietää, että ajaa autolla myös talvella, ja saattaa olla kylmä? Käykö Redlinen se 75W90 (joka vastaa jotain 75W140, siihen lisätty jotain spesiaaliaineita), joka tarkotettu lukolliselle perälle. Vai kannattaisko laittaa tehtaan suosituskamaa, eli Castrolin SAF-XJ 75w140 mömmöä?

      Tero
      E60 520dA M-sport
      ---Ex
      E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
      E90 330iA, 325iA, 320dA
      E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
      E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

      PPL(A)

      Comment

      • Hammu
        Moderator
        • Nov 2006
        • 3971
        • Nurmijärvi

        #78
        En nyt mikään M5 omistaja oo, mut laita sitä Castrolin SAF-XJ 75w140 perään.
        Ja mieluummin laatikkoonkin castrolia ku redlineä.

        Comment

        • Marko.K
          BTCF Member
          • Jul 2006
          • 1193
          • Helsinki

          #79
          Redlinesta hyviä kokemuksia ainakin laatikon puolella mutta tosin eri auto merkistä, mulla oli aikoinaan -02 vm. type-r ja niissähän on kans kuuluisia noi takkuavat vaihteet, redlinet sisään ja homma sujui kuin valssi
          F11 535d -11 367hv/728nm
          E39 M5 -99 Alpine White II
          E65 730da -02
          E60 530da -03
          E39 530da -03 240hv/600nm
          E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
          E38 740iaL -95
          E39 530d -99 245hv/528nm

          Comment

          • duuk
            Moderator
            • Dec 2006
            • 10512
            • Saaressa

            #80
            Originally posted by tuumas View Post
            http://www.nettiauto.com/bmw/m5/2691978 tässä hieman korkeat km:t(?) ja huono kuva sisustasta joten paha sanoa kunnosta, myynti-ilmotus tyhmä. Väri kyllä ihan siisti ja ehkä saisi jalopuusta huolimatta toimia... hinta plussaa mutta myös hieman epäilyttävää.
            Ihan vaan sivuhuomautuksena ei sitä autoa kannata niiden jalopuulistojen takia jättää ostamatta. Ne nyt on melko helppo vaihtaa johonkin muun värisiin

            duke's garage:
            Suzuki R50
            E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & F11 520dA M-Sport
            M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
            S38 S54 S62

            instagram: _duuk

            Comment

            • tuumas
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2007
              • 2564
              • Lapland, Finland

              #81
              Originally posted by jumbo View Post
              Tuo ensimmäinen on varmasti noista paras, tuossa harmaassa 183tkm ajetussa oli kuulunut jotain ääniä käännellessä, ja tuo 123tkm ajettu on italiasta tuotu. Muista en osaa sanoa mittään:think



              Vaikka kuinka kovasti toivoo ei verot jää n.8te.
              Kiitoksia paljon tiedoista! Tuo 183tkm ajettu on jo periaatteessa suljettu pois noista vaihtoehdoista. Pitänee ens viikolla soitella tuonne autofestiin... mikäli joku asustelee tuusulassa tai lähistöllä ja jolla olis aikaa käydä kattomassa autoa ja laittaa vaikka privaan omia näkemyksiä...

              Originally posted by duuk
              Ihan vaan sivuhuomautuksena ei sitä autoa kannata niiden jalopuulistojen takia jättää ostamatta. Ne nyt on melko helppo vaihtaa johonkin muun värisiin
              No se oli lähinnä läppää noista jalopuista mutta yritän kuitenki saada kaiken mahd. kohalleen ekalla kerralla... Ihan niinku tein M3:n kanssa. Ei ole tarvinnu mitään muutella. Ja helppoahan ne listat on vaihtaa mutta loppujenlopuks aika kallista kun vaihdat kaikki listat ovissa, keskipaneelissa, vaihdekepit ja sen ympärystät ym.

              Comment

              • duuk
                Moderator
                • Dec 2006
                • 10512
                • Saaressa

                #82
                Originally posted by tuumas View Post
                Kiitoksia paljon tiedoista! Tuo 183tkm ajettu on jo periaatteessa suljettu pois noista vaihtoehdoista. Pitänee ens viikolla soitella tuonne autofestiin... mikäli joku asustelee tuusulassa tai lähistöllä ja jolla olis aikaa käydä kattomassa autoa ja laittaa vaikka privaan omia näkemyksiä...



                No se oli lähinnä läppää noista jalopuista mutta yritän kuitenki saada kaiken mahd. kohalleen ekalla kerralla... Ihan niinku tein M3:n kanssa. Ei ole tarvinnu mitään muutella. Ja helppoahan ne listat on vaihtaa mutta loppujenlopuks aika kallista kun vaihdat kaikki listat ovissa, keskipaneelissa, vaihdekepit ja sen ympärystät ym.
                No jos 25te autossa noin 200e:n panostus on kallista niin...

                duke's garage:
                Suzuki R50
                E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & F11 520dA M-Sport
                M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
                S38 S54 S62

                instagram: _duuk

                Comment

                • Petri.Kekkonen
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2006
                  • 7455
                  • Oulu

                  #83
                  Originally posted by duuk View Post
                  No jos 25te autossa noin 200e:n panostus on kallista niin...
                  Millasia E39:n sisälistasarjoja saa 200e?
                  E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                  E39 523i M Sport '00, Titansilber

                  Comment

                  • tuumas
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2007
                    • 2564
                    • Lapland, Finland

                    #84
                    Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
                    Millasia E39:n sisälistasarjoja saa 200e?
                    Mullekkin saa tosiaan kertoa mistä saan kaikki sisälistat nuppeineen päivineen 200 eurolla
                    Ja minun logiikka on hieman se että tuppaan haluta saada semmosen mikä oli ajatuksissa eikä sinnepäin jos laitan esim. 25 tonttua kiinni...



                    esim. tässähän on ihan nätti jalopuilla varustettu sisusta ( kun se on lähinnä kaksivärinen..) mutta kaiken tuon vaihtaminen ei välttämättä tulis enää päähän jos vaikkapa juuri tällaisen hankkisin. ja vielä kerran, huomatkaa hymiö tuon jalopuu-kommentin perässä

                    edit 2. http://www.octane-styling.fi/product_details.php?p=2661 tuossa näyttäis olevan luultavimmin täällä melko halutun tyyliset sisälistat ilman vaihdekepin nuppia ja käsijarrukahvaa, myös joissain tapauksissa tarvii uuden ratin toim. huom.
                    Last edited by tuumas; 09-08-2009, 16:16. Reason: kuva ym.

                    Comment

                    • duuk
                      Moderator
                      • Dec 2006
                      • 10512
                      • Saaressa

                      #85
                      Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
                      Millasia E39:n sisälistasarjoja saa 200e?
                      Käytettyjä.. Meidänki tallilta muutama auto löytyy mihin niitä on vaihdettu.. Mutta mun pointti oli se etten muuten hyvää autoa jättäisi listojen takia ostamatta.

                      duke's garage:
                      Suzuki R50
                      E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & F11 520dA M-Sport
                      M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
                      S38 S54 S62

                      instagram: _duuk

                      Comment

                      • teropa
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2005
                        • 3855
                        • Oulu

                        #86
                        Itselläni on juuri tuon yo kuvan kaltainen sisusta (no ratti vielä hetken eri), mutta meinaan kyllä hävittää nuo nussbaum listat heti kun silmä välttää. En vaan ole vielä saanut aikaiseksi miettiä, mitä hommaisi tilalle. Ehkä titan sarja schmiedmannsilta vois olla kewl, taikka jotain muuta.

                        Tero
                        E60 520dA M-sport
                        ---Ex
                        E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                        E90 330iA, 325iA, 320dA
                        E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                        E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                        PPL(A)

                        Comment

                        • EPDM
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2005
                          • 4624
                          • Lahti.

                          #87
                          Mun auton faceliftaus on nyt valmis siinä mielessä että on isompi navi, fl valot, ratti, peruutuspeili jne.

                          Nyt vaan puuttuu vieä harmaat mittarin taustat...Saako niitä erikseen ostettu tai onko pakko ostaa joku käytetty mittaristo kokonaisuudessa?



                          mukaan ei nähtävästi...
                          Viviendo en Lahiti
                          BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
                          Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
                          Vw Corrado vr6

                          Comment

                          • Marko.K
                            BTCF Member
                            • Jul 2006
                            • 1193
                            • Helsinki

                            #88
                            Huolloista?

                            Kävin katsomassa tossä erästä -99vm. e39 M5:sta, huoltokirjassa oli merkkiliikkeen leimoja mutta viimeisimmät huollot oli oma tekemiä (omia merkintöjä) minkälainen paino arvo näissä M5:sissa on jos huoltokirjassa on pelkästään merkkiliikken huoltoleimoja? Onko vaikeaa jälleenmyynnin kannalta jos huoltokirjassa viimeisimmät huollot on tehty ite? Käyttääkö jengi ylipäätänsä enää näitä 10v vanhoja motorsportteja vielä merkkiliikkeessä huollettavana?
                            F11 535d -11 367hv/728nm
                            E39 M5 -99 Alpine White II
                            E65 730da -02
                            E60 530da -03
                            E39 530da -03 240hv/600nm
                            E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
                            E38 740iaL -95
                            E39 530d -99 245hv/528nm

                            Comment

                            • jumbo
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2005
                              • 6603
                              • Lappeenranta

                              #89
                              osa käyttää ja osa ei käytä, suurin osa esim. inspection huolloista on ihan itsekkin tehtävissä. Toki jos asian päälle ei ymmärrä niin esim joitakin tarkastuksia voi olla hankala tehdä. Suurimman painoarvon antaisin tehdyille huolloille ja vaihdetuille osille kuin sille että missä ne on tehty/vaihdettu.
                              M550d

                              Comment

                              • teropa
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2005
                                • 3855
                                • Oulu

                                #90
                                Moro,

                                Teinpä semmosen typerän kokeilun, että laitoin laatikko/peräöljyn vaihdon yhteydessä lootaan sitten Redline MTL & MTL90 sekoituksen 50/50 suhteessa. Toiveena saada vaihdot entistäkin smoothimmaksi, mitä nyt boardeilta olin vähän ollut lukevinani.

                                Redline kamat pisti tuon Getrag-6:n melkoisen tukkoon. Vaihdot vaikeutui aika tavalla ja vaihdekepukan tuntuma oli aika stiff ja yhteistyöhaluton. Esim kakkosta tahtonu saada edes lämpimänä kunnolla sisään. Ja OEM öljyillä se pelasi normaalisti.

                                Enpä jaksanut kauaa tuota kattella, vaan eilen hain sitten $tealerilta BMW OEM MTF LT-2 mömmöt ja vaihdoin samantien ne lootaan. Ero kuin yöllä ja päivällä, öljy alkoi välittömästi toimia ja vaihdot muuttuivat notkeammiksi mitä ne oli silloin ennen ekaa öljynvaihtoa (eli ikiöljyillä). Joten jos vaihtelette noita laatikon öljyjä, niin pysykää ainakin E39 M5 laatikoiden tapauksessa noissa OEM kamoissa. En voi suositella tuota Redlineä suurin surminkaan.

                                Perään meni tietysti Castrolin SAF-XJ:t.

                                Tero
                                E60 520dA M-sport
                                ---Ex
                                E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                                E90 330iA, 325iA, 320dA
                                E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                                E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                                PPL(A)

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎