Terve. Kuinka tyrmääviä mielipiteitä porukalla on ostaa noin 300tkm ajettua M5 pre-facelift? Onko kilometrit jo niin korkeat ämmälle että on lähes varmaa ettei saa kun vaivaa ja murhetta itselleen? Jos kuitenkin kone käy hyvin eikä vikavaloja pala jne. Mihin tulisi erityisesti kiinnittää huomiota? Kuulemma ainakin vanoshuolto ois syytä olla tehtynä? Vai oisko pienibudjettisen tyydyttävä e36 ämmäläiseen? Niin vähä niitä on myynnissäkään yli 300tkm että onko kaikki jo levinnyt "lopullisesti" siihen mennessä vai ajaako porukka näillä oikeasti niin vähän ettei kilsoja kerry?
Mitä eroa M5 on 4.9l ja 5.0 malleilla? Vai onko ne myynti-ilmoituksissa vaan laittanut moottorin koon sinne päin ja todellisuudessa kaikki samoja malleja? Vai meneekö tässä juuri se facelift raja? Tehot ainaki näyttäis olevan samat.
Kiitoksia jos vaivaudutte näpyttelemään!
Terve. Kuinka tyrmääviä mielipiteitä porukalla on ostaa noin 300tkm ajettua M5 pre-facelift? Onko kilometrit jo niin korkeat ämmälle että on lähes varmaa ettei saa kun vaivaa ja murhetta itselleen? Jos kuitenkin kone käy hyvin eikä vikavaloja pala jne. Mihin tulisi erityisesti kiinnittää huomiota? Kuulemma ainakin vanoshuolto ois syytä olla tehtynä? Vai oisko pienibudjettisen tyydyttävä e36 ämmäläiseen? Niin vähä niitä on myynnissäkään yli 300tkm että onko kaikki jo levinnyt "lopullisesti" siihen mennessä vai ajaako porukka näillä oikeasti niin vähän ettei kilsoja kerry?
Mitä eroa M5 on 4.9l ja 5.0 malleilla? Vai onko ne myynti-ilmoituksissa vaan laittanut moottorin koon sinne päin ja todellisuudessa kaikki samoja malleja? Vai meneekö tässä juuri se facelift raja? Tehot ainaki näyttäis olevan samat.
Kiitoksia jos vaivaudutte näpyttelemään!
Varaudu kovaan rahamenoon jos noilla kilsoilla. 4.94l taitaa olla se virallinen, jotkut laittaa sen ja jotkut laittaa 5l koska se on melkeinpä sama asia. Eli samat koneet, faceliftissä on joitain pieniä muutoksia tekniikassa.
Kiitos!
Meinaatko kovalla rahanmenolla antureita, puslia ym. Vai onko yleisesti kk-laakerit tms iiisoa remonttia vaativaa mennyt korkeilla kilsoilla? Eli vielä käännettynä: onko syytä pelätä että todennäköisesti jossain vaiheessa tulee iso pommi, vai kariseeko kaikki apulaitteet ympäriltä pikku hiljaa. Edellisen ku saa korjattua ni taas vikavaloja pomppii silmille..
Itselle subarut (turbolliset) tutumpia. Niissä tuntuu että vehkeet toimii ku unelma kunnes kerran kilahtaa ja kk-laakerit on kaput. Tässä vaiheessa moni pistää auton purkuun tms jos ei ole mahdollisuutta itse sitä korjata. Bmw taas on täynnä antureita ja sähköä, mutta oisko ydintekniikka varma korkeillakin kilsoilla..?
Kiitos!
Meinaatko kovalla rahanmenolla antureita, puslia ym. Vai onko yleisesti kk-laakerit tms iiisoa remonttia vaativaa mennyt korkeilla kilsoilla? Eli vielä käännettynä: onko syytä pelätä että todennäköisesti jossain vaiheessa tulee iso pommi, vai kariseeko kaikki apulaitteet ympäriltä pikku hiljaa. Edellisen ku saa korjattua ni taas vikavaloja pomppii silmille..
Itselle subarut (turbolliset) tutumpia. Niissä tuntuu että vehkeet toimii ku unelma kunnes kerran kilahtaa ja kk-laakerit on kaput. Tässä vaiheessa moni pistää auton purkuun tms jos ei ole mahdollisuutta itse sitä korjata. Bmw taas on täynnä antureita ja sähköä, mutta oisko ydintekniikka varma korkeillakin kilsoilla..?
Kyllä kai tuohon 300 lukemaan femmaan on laitettu jo rahaa varmasti kotitarpeiksi.
Tuskin tuo hunompi ostos on kun 200 mittarilukemalla varustettu M3 E36
Alusta varmaan tehty 200 tkm nurkilla ,koneiden kestosta kellään tuskin on varmaan tietoa.
KK-laakerit noissa on kuitenkin se heikon lenkki
Toivottavasti ei mene liian offtopiciksi, mutta viitsitkö valaista hieman että miksi parempi ostos kuin 200tkm e36 M3? Huomattavasti halvemmalla sais e36, varsinkin 3.0 koneella. Taitaa tosin olla melko mopo verrattuna ko femmaan? Kommentistasi saa käsityksen että femma on reilusti laadukkaampi auto ja kestää paljon pidempään, onko näin? Mites kolmosen tyyppiviat sitte 200tkm tienoilla? Kaikki loppu jos ajettu kuten perus ämmällä ajetaan?
Tietysti jos ajattelee että 3.0l m3 on siinä rajoilla että jaksaa työntää poikittain ja saa aina huudattaa täysillä, mutta m5 ei tarvi koko kapasiteettia perus sladitteluun --> kestää enemmän kilsoja? Jos siis ajettu "kohtuudella" ja huollettu. :think Kiitos kun jaatte mielipiteitä!
Toivottavasti ei mene liian offtopiciksi, mutta viitsitkö valaista hieman että miksi parempi ostos kuin 200tkm e36 M3? Huomattavasti halvemmalla sais e36, varsinkin 3.0 koneella. Taitaa tosin olla melko mopo verrattuna ko femmaan? Kommentistasi saa käsityksen että femma on reilusti laadukkaampi auto ja kestää paljon pidempään, onko näin? Mites kolmosen tyyppiviat sitte 200tkm tienoilla? Kaikki loppu jos ajettu kuten perus ämmällä ajetaan?
Tietysti jos ajattelee että 3.0l m3 on siinä rajoilla että jaksaa työntää poikittain ja saa aina huudattaa täysillä, mutta m5 ei tarvi koko kapasiteettia perus sladitteluun --> kestää enemmän kilsoja? Jos siis ajettu "kohtuudella" ja huollettu. :think Kiitos kun jaatte mielipiteitä!
Lähinnä tarkoitin sitä että nuo nettiauton e36 m3:set on järkiään varustettu 200 tkm mittarilukemalla,ehkäpä jossain niistä on oikeat kilsat.
Kävin tuossa ennen femman ostoa katsomassa pari e36 m3:sta ja heti kun näki autot niin totesin että se reilu 200 tkm on vaan lukema mittarissa.
Kiitos!
Meinaatko kovalla rahanmenolla antureita, puslia ym. Vai onko yleisesti kk-laakerit tms iiisoa remonttia vaativaa mennyt korkeilla kilsoilla? Eli vielä käännettynä: onko syytä pelätä että todennäköisesti jossain vaiheessa tulee iso pommi, vai kariseeko kaikki apulaitteet ympäriltä pikku hiljaa. Edellisen ku saa korjattua ni taas vikavaloja pomppii silmille..
Itselle subarut (turbolliset) tutumpia. Niissä tuntuu että vehkeet toimii ku unelma kunnes kerran kilahtaa ja kk-laakerit on kaput. Tässä vaiheessa moni pistää auton purkuun tms jos ei ole mahdollisuutta itse sitä korjata. Bmw taas on täynnä antureita ja sähköä, mutta oisko ydintekniikka varma korkeillakin kilsoilla..?
Suurella todenäköisyydellä koko alusta menis uusiksi, kk-laakerit, vanos, ketjut ja laahaimet, läjä antureita jotka korkkaa ajan kanssa, vesipumppu jne jne. Toki ei ne kilometrit kerro aina koko totuutta, toki jos autoa on huolettu kunnolla niin eihän se sitten paha ostos ole mutta luulen että tässä oli pointti et ostetaan joku 300tkm nettiauton halvinta tyyliin "sladitteluun"
Korjaaminen ei ole sitten halpaa, esim vanoksen solenoidit maksaa yli 1500e ja niitä tarvitaan molempiin vanos yksikköihin. Täs parin kuukauden aikana vissiin ainakin neljästä autosta mennyt solenoidit paskaksi.
Jos ostat sen halvimman pommin niin voit varata joku 8000e siihen "rempparahaa" et siitä saa järkevän pelin taas.
Mikähän olisi sopiva ja hyvä väli ns. ennaltaehkäisevälle huollolle ja laitella S62 noita alakerran laakereita? KK laakerit kun ilmeisesti ovat se heikoin lenkki, mutta melkein samalla vaivallahan runkolaakeritkin sinne viskaa?
Mikähän olisi sopiva ja hyvä väli ns. ennaltaehkäisevälle huollolle ja laitella S62 noita alakerran laakereita? KK laakerit kun ilmeisesti ovat se heikoin lenkki, mutta melkein samalla vaivallahan runkolaakeritkin sinne viskaa?
Raukun puheesta noita alakerran laakerit voi tarkistaa visuaalisesti kerran kun KK vaihdetaan, ja siitä tehdä johtopäätöksiä. Jos Englanti vaan sujuu kannattaa olla hänen kanssa suoraan yhteydessä näistyä asioista.
Viviendo en Lahiti
BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
Vw Corrado vr6
Raukun puheesta noita alakerran laakerit voi tarkistaa visuaalisesti kerran kun KK vaihdetaan, ja siitä tehdä johtopäätöksiä. Jos Englanti vaan sujuu kannattaa olla hänen kanssa suoraan yhteydessä näistyä asioista.
Tuon tallissa olevan S54 raikku ja doni vissiin tekivät yhdessä.. Onnistuu tuo korjaushomma täällä meilläkin.
Tuon tallissa olevan S54 raikku ja doni vissiin tekivät yhdessä.. Onnistuu tuo korjaushomma täällä meilläkin.
Jos S62 aletaan tekee niin se tehdään täällä vantaalla miellummin.
Runkolaakerit ei kulu noissa juuri ollenkaan.
Ite vaihtaisin siinä 180 000 tienoolla noi laakerit
Se riippuu aina vähän tapauksesta missä kunnossa ne on ollut.
Mut en lähtis vaihtaa kk-laakereita jos esim laahaimet tms on rikki koska ketju hieroo alumiini koteloa vasten ja öljyn mukana menee alumiinia kk-laakerin väliin ja lopputulos on et taas vaihtokunnossa. Voit laittaa myös mulle viestiä tai jos enkku taipuu niin soittaa raikulle tai tulla vaan käymään tallilla.
Jos S62 aletaan tekee niin se tehdään täällä vantaalla miellummin.
Runkolaakerit ei kulu noissa juuri ollenkaan.
Ite vaihtaisin siinä 180 000 tienoolla noi laakerit
Se riippuu aina vähän tapauksesta missä kunnossa ne on ollut.
Mut en lähtis vaihtaa kk-laakereita jos esim laahaimet tms on rikki koska ketju hieroo alumiini koteloa vasten ja öljyn mukana menee alumiinia kk-laakerin väliin ja lopputulos on et taas vaihtokunnossa. Voit laittaa myös mulle viestiä tai jos enkku taipuu niin soittaa raikulle tai tulla vaan käymään tallilla.
Otetaan ensviikolla vaikka muutaman viestin vaihto.. Raikun tunnen kyllä joo, mutta mun kielitaito loppuu.
Mutta tosiaan, otetaan ensiviikolla tuo juttu pöydälle. Etujarrut ja tuulilasin tilaan nyt heti kun vain pääsen takas työmaalle.. Laatikkoon ja perään kans öljyt samalla vaihdettava.
-01 facelift, verot samanverran mitä dieselautossa
Otetaan ensviikolla vaikka muutaman viestin vaihto.. Raikun tunnen kyllä joo, mutta mun kielitaito loppuu.
Mutta tosiaan, otetaan ensiviikolla tuo juttu pöydälle. Etujarrut ja tuulilasin tilaan nyt heti kun vain pääsen takas työmaalle.. Laatikkoon ja perään kans öljyt samalla vaihdettava.
-01 facelift, verot samanverran mitä dieselautossa
Jebaa, laita vaik pm tai miten parhaaksi näet
-99 taitaa verot olla siin 120e hujakoilla varmaan.
Comment