Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 M5 ostamassa

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Robi
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2002
    • 7606
    • Vantaa

    Originally posted by Purni View Post
    Pari englannista ja yks norjasta + loput suomesta.
    Yks engelsmanni pääs ihan kuviinkin. Toki ei Raikun pajalla mutta pesun jälkeen ennen matkaa Ringille.

    Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
    Tiedustelut priva tai 0452210069

    Current
    E61 530d
    E39 530d
    E39 520iA
    E46 330xd
    E28 528i

    Comment

    • Kukkalapio
      Bimmer Rookie
      • Mar 2008
      • 48
      • Lahti

      Terve. Kuinka tyrmääviä mielipiteitä porukalla on ostaa noin 300tkm ajettua M5 pre-facelift? Onko kilometrit jo niin korkeat ämmälle että on lähes varmaa ettei saa kun vaivaa ja murhetta itselleen? Jos kuitenkin kone käy hyvin eikä vikavaloja pala jne. Mihin tulisi erityisesti kiinnittää huomiota? Kuulemma ainakin vanoshuolto ois syytä olla tehtynä? Vai oisko pienibudjettisen tyydyttävä e36 ämmäläiseen? Niin vähä niitä on myynnissäkään yli 300tkm että onko kaikki jo levinnyt "lopullisesti" siihen mennessä vai ajaako porukka näillä oikeasti niin vähän ettei kilsoja kerry?
      Mitä eroa M5 on 4.9l ja 5.0 malleilla? Vai onko ne myynti-ilmoituksissa vaan laittanut moottorin koon sinne päin ja todellisuudessa kaikki samoja malleja? Vai meneekö tässä juuri se facelift raja? Tehot ainaki näyttäis olevan samat.
      Kiitoksia jos vaivaudutte näpyttelemään!

      Comment

      • Purni
        BTCF Member
        • May 2007
        • 915
        • Vantaa

        Originally posted by Kukkalapio View Post
        Terve. Kuinka tyrmääviä mielipiteitä porukalla on ostaa noin 300tkm ajettua M5 pre-facelift? Onko kilometrit jo niin korkeat ämmälle että on lähes varmaa ettei saa kun vaivaa ja murhetta itselleen? Jos kuitenkin kone käy hyvin eikä vikavaloja pala jne. Mihin tulisi erityisesti kiinnittää huomiota? Kuulemma ainakin vanoshuolto ois syytä olla tehtynä? Vai oisko pienibudjettisen tyydyttävä e36 ämmäläiseen? Niin vähä niitä on myynnissäkään yli 300tkm että onko kaikki jo levinnyt "lopullisesti" siihen mennessä vai ajaako porukka näillä oikeasti niin vähän ettei kilsoja kerry?
        Mitä eroa M5 on 4.9l ja 5.0 malleilla? Vai onko ne myynti-ilmoituksissa vaan laittanut moottorin koon sinne päin ja todellisuudessa kaikki samoja malleja? Vai meneekö tässä juuri se facelift raja? Tehot ainaki näyttäis olevan samat.
        Kiitoksia jos vaivaudutte näpyttelemään!
        Varaudu kovaan rahamenoon jos noilla kilsoilla. 4.94l taitaa olla se virallinen, jotkut laittaa sen ja jotkut laittaa 5l koska se on melkeinpä sama asia. Eli samat koneet, faceliftissä on joitain pieniä muutoksia tekniikassa.
        Kesämiina: E39 M5 S/C
        Talvimiina: E70 X5 530sd

        Comment

        • Kukkalapio
          Bimmer Rookie
          • Mar 2008
          • 48
          • Lahti

          Kiitos!
          Meinaatko kovalla rahanmenolla antureita, puslia ym. Vai onko yleisesti kk-laakerit tms iiisoa remonttia vaativaa mennyt korkeilla kilsoilla? Eli vielä käännettynä: onko syytä pelätä että todennäköisesti jossain vaiheessa tulee iso pommi, vai kariseeko kaikki apulaitteet ympäriltä pikku hiljaa. Edellisen ku saa korjattua ni taas vikavaloja pomppii silmille..
          Itselle subarut (turbolliset) tutumpia. Niissä tuntuu että vehkeet toimii ku unelma kunnes kerran kilahtaa ja kk-laakerit on kaput. Tässä vaiheessa moni pistää auton purkuun tms jos ei ole mahdollisuutta itse sitä korjata. Bmw taas on täynnä antureita ja sähköä, mutta oisko ydintekniikka varma korkeillakin kilsoilla..?

          Comment

          • veku
            Bimmer Enthusiast
            • May 2005
            • 6327
            • P-Pohjanmaa

            Originally posted by Kukkalapio View Post
            Kiitos!
            Meinaatko kovalla rahanmenolla antureita, puslia ym. Vai onko yleisesti kk-laakerit tms iiisoa remonttia vaativaa mennyt korkeilla kilsoilla? Eli vielä käännettynä: onko syytä pelätä että todennäköisesti jossain vaiheessa tulee iso pommi, vai kariseeko kaikki apulaitteet ympäriltä pikku hiljaa. Edellisen ku saa korjattua ni taas vikavaloja pomppii silmille..
            Itselle subarut (turbolliset) tutumpia. Niissä tuntuu että vehkeet toimii ku unelma kunnes kerran kilahtaa ja kk-laakerit on kaput. Tässä vaiheessa moni pistää auton purkuun tms jos ei ole mahdollisuutta itse sitä korjata. Bmw taas on täynnä antureita ja sähköä, mutta oisko ydintekniikka varma korkeillakin kilsoilla..?
            Kyllä kai tuohon 300 lukemaan femmaan on laitettu jo rahaa varmasti kotitarpeiksi.
            Tuskin tuo hunompi ostos on kun 200 mittarilukemalla varustettu M3 E36

            Alusta varmaan tehty 200 tkm nurkilla ,koneiden kestosta kellään tuskin on varmaan tietoa.
            KK-laakerit noissa on kuitenkin se heikon lenkki
            F11 M550D
            E39 M5
            F26 3.0 Da M-Sport
            E61 535D M-Sport

            Comment

            • Kukkalapio
              Bimmer Rookie
              • Mar 2008
              • 48
              • Lahti

              Toivottavasti ei mene liian offtopiciksi, mutta viitsitkö valaista hieman että miksi parempi ostos kuin 200tkm e36 M3? Huomattavasti halvemmalla sais e36, varsinkin 3.0 koneella. Taitaa tosin olla melko mopo verrattuna ko femmaan? Kommentistasi saa käsityksen että femma on reilusti laadukkaampi auto ja kestää paljon pidempään, onko näin? Mites kolmosen tyyppiviat sitte 200tkm tienoilla? Kaikki loppu jos ajettu kuten perus ämmällä ajetaan?
              Tietysti jos ajattelee että 3.0l m3 on siinä rajoilla että jaksaa työntää poikittain ja saa aina huudattaa täysillä, mutta m5 ei tarvi koko kapasiteettia perus sladitteluun --> kestää enemmän kilsoja? Jos siis ajettu "kohtuudella" ja huollettu. :think Kiitos kun jaatte mielipiteitä!

              Comment

              • veku
                Bimmer Enthusiast
                • May 2005
                • 6327
                • P-Pohjanmaa

                Originally posted by Kukkalapio View Post
                Toivottavasti ei mene liian offtopiciksi, mutta viitsitkö valaista hieman että miksi parempi ostos kuin 200tkm e36 M3? Huomattavasti halvemmalla sais e36, varsinkin 3.0 koneella. Taitaa tosin olla melko mopo verrattuna ko femmaan? Kommentistasi saa käsityksen että femma on reilusti laadukkaampi auto ja kestää paljon pidempään, onko näin? Mites kolmosen tyyppiviat sitte 200tkm tienoilla? Kaikki loppu jos ajettu kuten perus ämmällä ajetaan?
                Tietysti jos ajattelee että 3.0l m3 on siinä rajoilla että jaksaa työntää poikittain ja saa aina huudattaa täysillä, mutta m5 ei tarvi koko kapasiteettia perus sladitteluun --> kestää enemmän kilsoja? Jos siis ajettu "kohtuudella" ja huollettu. :think Kiitos kun jaatte mielipiteitä!
                Lähinnä tarkoitin sitä että nuo nettiauton e36 m3:set on järkiään varustettu 200 tkm mittarilukemalla,ehkäpä jossain niistä on oikeat kilsat.

                Kävin tuossa ennen femman ostoa katsomassa pari e36 m3:sta ja heti kun näki autot niin totesin että se reilu 200 tkm on vaan lukema mittarissa.

                Vai että sladitteluun autoa haetaan
                F11 M550D
                E39 M5
                F26 3.0 Da M-Sport
                E61 535D M-Sport

                Comment

                • Purni
                  BTCF Member
                  • May 2007
                  • 915
                  • Vantaa

                  Originally posted by Kukkalapio View Post
                  Kiitos!
                  Meinaatko kovalla rahanmenolla antureita, puslia ym. Vai onko yleisesti kk-laakerit tms iiisoa remonttia vaativaa mennyt korkeilla kilsoilla? Eli vielä käännettynä: onko syytä pelätä että todennäköisesti jossain vaiheessa tulee iso pommi, vai kariseeko kaikki apulaitteet ympäriltä pikku hiljaa. Edellisen ku saa korjattua ni taas vikavaloja pomppii silmille..
                  Itselle subarut (turbolliset) tutumpia. Niissä tuntuu että vehkeet toimii ku unelma kunnes kerran kilahtaa ja kk-laakerit on kaput. Tässä vaiheessa moni pistää auton purkuun tms jos ei ole mahdollisuutta itse sitä korjata. Bmw taas on täynnä antureita ja sähköä, mutta oisko ydintekniikka varma korkeillakin kilsoilla..?
                  Suurella todenäköisyydellä koko alusta menis uusiksi, kk-laakerit, vanos, ketjut ja laahaimet, läjä antureita jotka korkkaa ajan kanssa, vesipumppu jne jne. Toki ei ne kilometrit kerro aina koko totuutta, toki jos autoa on huolettu kunnolla niin eihän se sitten paha ostos ole mutta luulen että tässä oli pointti et ostetaan joku 300tkm nettiauton halvinta tyyliin "sladitteluun"

                  Korjaaminen ei ole sitten halpaa, esim vanoksen solenoidit maksaa yli 1500e ja niitä tarvitaan molempiin vanos yksikköihin. Täs parin kuukauden aikana vissiin ainakin neljästä autosta mennyt solenoidit paskaksi.

                  Jos ostat sen halvimman pommin niin voit varata joku 8000e siihen "rempparahaa" et siitä saa järkevän pelin taas.
                  Kesämiina: E39 M5 S/C
                  Talvimiina: E70 X5 530sd

                  Comment

                  • bimmerE34
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2004
                    • 6208
                    • Gotham

                    Mikähän olisi sopiva ja hyvä väli ns. ennaltaehkäisevälle huollolle ja laitella S62 noita alakerran laakereita? KK laakerit kun ilmeisesti ovat se heikoin lenkki, mutta melkein samalla vaivallahan runkolaakeritkin sinne viskaa?

                    ///Pumppu Pojat Racing Team
                    Metaline sport #40

                    Comment

                    • EPDM
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2005
                      • 4624
                      • Lahti.

                      Originally posted by bimmerE34 View Post
                      Mikähän olisi sopiva ja hyvä väli ns. ennaltaehkäisevälle huollolle ja laitella S62 noita alakerran laakereita? KK laakerit kun ilmeisesti ovat se heikoin lenkki, mutta melkein samalla vaivallahan runkolaakeritkin sinne viskaa?
                      Raukun puheesta noita alakerran laakerit voi tarkistaa visuaalisesti kerran kun KK vaihdetaan, ja siitä tehdä johtopäätöksiä. Jos Englanti vaan sujuu kannattaa olla hänen kanssa suoraan yhteydessä näistyä asioista.
                      Viviendo en Lahiti
                      BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
                      Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
                      Vw Corrado vr6

                      Comment

                      • bimmerE34
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2004
                        • 6208
                        • Gotham

                        Originally posted by EPDM View Post
                        Raukun puheesta noita alakerran laakerit voi tarkistaa visuaalisesti kerran kun KK vaihdetaan, ja siitä tehdä johtopäätöksiä. Jos Englanti vaan sujuu kannattaa olla hänen kanssa suoraan yhteydessä näistyä asioista.
                        Tuon tallissa olevan S54 raikku ja doni vissiin tekivät yhdessä.. Onnistuu tuo korjaushomma täällä meilläkin.

                        ///Pumppu Pojat Racing Team
                        Metaline sport #40

                        Comment

                        • Purni
                          BTCF Member
                          • May 2007
                          • 915
                          • Vantaa

                          Originally posted by bimmerE34 View Post
                          Tuon tallissa olevan S54 raikku ja doni vissiin tekivät yhdessä.. Onnistuu tuo korjaushomma täällä meilläkin.
                          Jos S62 aletaan tekee niin se tehdään täällä vantaalla miellummin.
                          Runkolaakerit ei kulu noissa juuri ollenkaan.
                          Ite vaihtaisin siinä 180 000 tienoolla noi laakerit
                          Se riippuu aina vähän tapauksesta missä kunnossa ne on ollut.
                          Mut en lähtis vaihtaa kk-laakereita jos esim laahaimet tms on rikki koska ketju hieroo alumiini koteloa vasten ja öljyn mukana menee alumiinia kk-laakerin väliin ja lopputulos on et taas vaihtokunnossa. Voit laittaa myös mulle viestiä tai jos enkku taipuu niin soittaa raikulle tai tulla vaan käymään tallilla.
                          Kesämiina: E39 M5 S/C
                          Talvimiina: E70 X5 530sd

                          Comment

                          • bimmerE34
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2004
                            • 6208
                            • Gotham

                            Originally posted by Purni View Post
                            Jos S62 aletaan tekee niin se tehdään täällä vantaalla miellummin.
                            Runkolaakerit ei kulu noissa juuri ollenkaan.
                            Ite vaihtaisin siinä 180 000 tienoolla noi laakerit
                            Se riippuu aina vähän tapauksesta missä kunnossa ne on ollut.
                            Mut en lähtis vaihtaa kk-laakereita jos esim laahaimet tms on rikki koska ketju hieroo alumiini koteloa vasten ja öljyn mukana menee alumiinia kk-laakerin väliin ja lopputulos on et taas vaihtokunnossa. Voit laittaa myös mulle viestiä tai jos enkku taipuu niin soittaa raikulle tai tulla vaan käymään tallilla.
                            Otetaan ensviikolla vaikka muutaman viestin vaihto.. Raikun tunnen kyllä joo, mutta mun kielitaito loppuu.

                            Mutta tosiaan, otetaan ensiviikolla tuo juttu pöydälle. Etujarrut ja tuulilasin tilaan nyt heti kun vain pääsen takas työmaalle.. Laatikkoon ja perään kans öljyt samalla vaihdettava.

                            -01 facelift, verot samanverran mitä dieselautossa

                            ///Pumppu Pojat Racing Team
                            Metaline sport #40

                            Comment

                            • Purni
                              BTCF Member
                              • May 2007
                              • 915
                              • Vantaa

                              Originally posted by bimmerE34 View Post
                              Otetaan ensviikolla vaikka muutaman viestin vaihto.. Raikun tunnen kyllä joo, mutta mun kielitaito loppuu.

                              Mutta tosiaan, otetaan ensiviikolla tuo juttu pöydälle. Etujarrut ja tuulilasin tilaan nyt heti kun vain pääsen takas työmaalle.. Laatikkoon ja perään kans öljyt samalla vaihdettava.

                              -01 facelift, verot samanverran mitä dieselautossa
                              Jebaa, laita vaik pm tai miten parhaaksi näet

                              -99 taitaa verot olla siin 120e hujakoilla varmaan.
                              Kesämiina: E39 M5 S/C
                              Talvimiina: E70 X5 530sd

                              Comment

                              • duuk
                                Moderator
                                • Dec 2006
                                • 10512
                                • Saaressa

                                Originally posted by Purni View Post
                                Jebaa, laita vaik pm tai miten parhaaksi näet

                                -99 taitaa verot olla siin 120e hujakoilla varmaan.
                                -99 ei kyllä mitään 120€ veroja ole.
                                540:ssäkin veroa oli sen ulkomuistista 250€ vm -97

                                duke's garage:
                                Suzuki R50
                                E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & F11 520dA M-Sport
                                M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
                                S38 S54 S62

                                instagram: _duuk

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎