Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 M5 ostamassa

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JVI_5
    Bimmer Rookie
    • Jun 2010
    • 80
    • .

    Originally posted by Robi View Post
    Ei vaan niin että pultti ja se lätkä pois ja urdea puslan raot täyteen. Toinen vaihtoehto on sikaflex. Molemmilla saa melkoisesti lisää jäykkyyttä takapäähän.

    Reeperbahn se kysymys perustui siis tuohon. Käyttökokemuksilla tarkoitin millainen on ollut ajaa? Hyvinhän noihin tavaraa mahtuisi, mutta onko jotain mitä pitää ottaa huomioon? :think
    Last edited by JVI_5; 21-03-2013, 21:07.

    Comment

    • Reeperbahn
      BTCF Member
      • May 2012
      • 602
      • EFOU

      Originally posted by JVI_5 View Post
      Reeperbahn se kysymys perustui siis tuohon. Käyttökokemuksilla tarkoitin millainen on ollut ajaa? Hyvinhän noihin tavaraa mahtuisi, mutta onko jotain mitä pitää ottaa huomioon? :think
      Juu tiesin kyllä mitä haet tuolla, tuosta on ollut Tylyttäjän kanssa puhetta että operaatio olisi hyvä tehdä. En ole vaan oikein tiennyt miten se tulisi tehdä..kiitos Robille vinkistä
      -BMW M3 -09
      -MB E320 Coupe -94
      -MB E250 CGI -10
      -Husqvarna R320 -14

      Comment

      • Tylyttäjä
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2007
        • 1412

        Originally posted by Reeperbahn View Post
        Juu tiesin kyllä mitä haet tuolla, tuosta on ollut Tylyttäjän kanssa puhetta että operaatio olisi hyvä tehdä. En ole vaan oikein tiennyt miten se tulisi tehdä..kiitos Robille vinkistä
        Kyllä niihin pusliin oli uretaania laitettu (Raikun toimesta), mitkä oli silloin kiinni kun sen ostit. Tosin olivat ja hiukan kulahtaneet puslat (vaikka olivat muistaakseni vain noin vuoden vanhat), eli uusissa toimisi paremmin. Mutta kyllä se eron huomasi kun sitä sinne tyrkättiin.

        Jotenkin tollanen M5 tykkää syödä takapään puslat aikamoisella vauhdilla :think
        Current: Modified Subaru WRX Sti '05

        EX: BMW E39 M5
        Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
        Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
        (Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)

        Suzuki GSX-R 1070 K5
        Performance Mods: Lot
        Performance: 200mph/322kph@1mile
        (First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)

        Comment

        • Tylyttäjä
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2007
          • 1412

          Originally posted by Tylyttäjä View Post
          Kyllä niihin pusliin oli uretaania laitettu (Raikun toimesta), mitkä oli silloin kiinni kun sen ostit. Tosin olivat ja hiukan kulahtaneet puslat (vaikka olivat muistaakseni vain noin vuoden vanhat), eli uusissa toimisi paremmin. Mutta kyllä se eron huomasi kun sitä sinne tyrkättiin.

          Jotenkin tollanen M5 tykkää syödä takapään puslat aikamoisella vauhdilla :think
          Ja piti tulla siis tuohon keväthuoltoonkin uudet, mutta tilaus venähti eivätkä ehtineet mukaan.
          Current: Modified Subaru WRX Sti '05

          EX: BMW E39 M5
          Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
          Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
          (Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)

          Suzuki GSX-R 1070 K5
          Performance Mods: Lot
          Performance: 200mph/322kph@1mile
          (First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)

          Comment

          • Nikoh
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2006
            • 976
            • Rovaniemi

            Mistä olette noita uretaanipuslia tilanneet? :think
            ///Motorporot
            E34 ///M5 -91
            E28 535iA projekti
            ex E91 330xd M-Sport -06
            ex E38 740 iL
            ex E39 M5 -01
            ex E60 530iA M-Sport -04
            ex E34 520i

            Comment

            • Reeperbahn
              BTCF Member
              • May 2012
              • 602
              • EFOU

              Ja saako noita apukelkan puslia polyuretaanisina?
              -BMW M3 -09
              -MB E320 Coupe -94
              -MB E250 CGI -10
              -Husqvarna R320 -14

              Comment

              • Tylyttäjä
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2007
                • 1412

                Originally posted by Reeperbahn View Post
                Ja saako noita apukelkan puslia polyuretaanisina?
                Raikun kautta mä tohon tilailin muistaakseni. M5:een ei ole kovin moneen paikkaan tarjolla uretaanipuslia, koska kyseessä nyt on kuitenkin nopeahko "herramiesauto", eikä mikään varsinainen urheiluauto. US-Partsista oon muuten yleensä tilaillu, olin siellä 90-luvulla 5 vuotta duunissa. Esim. nykyiseen kulkineeseen tilasin kaikki sieltä, siihen saikin oikeastaan joka paikkaan uretaania.

                Takakelkan puslia ei käsittääkseni kukaan tee uretaanisina. Ainakaan ei silloin tehnyt kun asiaa tutkin viimeksi. Raikku oli kai sorvaillu itse omaan autoonsa. Ne olis kyllä fiksu modi! Samalla kannattaa vahvistaa se perän kiinnitys. Ne mun oli tarkoitus teettää Raikulla ja oli sovittukin jo, mutta ei se kerinnyt sitten tekemään, kun tuli sitten vaihdettua tohon Subaruun.

                Takapää on mielestäni E39:n heikoin lenkki ajettavuuden osalta. Pre-faceliftiin kannattaa harkita niitä vakaajatankoja facelift -mallista. Ei ne varmaan ole turhaan niitäkään siihen laittanu.
                Last edited by Tylyttäjä; 22-03-2013, 06:47.
                Current: Modified Subaru WRX Sti '05

                EX: BMW E39 M5
                Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
                Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
                (Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)

                Suzuki GSX-R 1070 K5
                Performance Mods: Lot
                Performance: 200mph/322kph@1mile
                (First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)

                Comment

                • jumbo
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2005
                  • 6603
                  • Lappeenranta

                  Originally posted by Reeperbahn View Post
                  Ja saako noita apukelkan puslia polyuretaanisina?
                  Näitä ja mahdollisesti muitakin puslia olisi mahdollista saada valmistettua, onko hommassa jotain mitä pitäisi erityisesti ottaa huomioon? Tuota puslan keskiosaa kun katsoo.

                  Edit. Tai onko homma edes kannattavaa missään suhteessa
                  Last edited by jumbo; 23-03-2013, 05:54.
                  M550d

                  Comment

                  • Reeperbahn
                    BTCF Member
                    • May 2012
                    • 602
                    • EFOU

                    Originally posted by jumbo View Post

                    Edit. Tai onko homma edes kannattavaa missään suhteessa
                    Jos hinta ei älyttömyyksiin karkaa niin tässä ainakin yksi tilaaja!
                    -BMW M3 -09
                    -MB E320 Coupe -94
                    -MB E250 CGI -10
                    -Husqvarna R320 -14

                    Comment

                    • jumbo
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2005
                      • 6603
                      • Lappeenranta

                      Originally posted by Reeperbahn View Post
                      Jos hinta ei älyttömyyksiin karkaa niin tässä ainakin yksi tilaaja!
                      Hinnasta en osaa sanoa, mutta olisi kiva kuulla joltain että onko homma edes mahdollista toteuttaa järkevästi.
                      M550d

                      Comment

                      • _Joonas_
                        Bimmer Rookie
                        • May 2005
                        • 81
                        • Lahti

                        Nyt on tähän leikkiin lähdetty, pitäisi kysellä raikulta kk-laakereiden vaihtotyöstä aikataulua, ja muutenkin mitä kannattaa noin 200 tkm tehdä. Nyt on ongelmana kielitaito, jos joku osaisi auttaa niin olen erittäin tyytyväinen. Prkl ku ei koulu kiinnostanu :think
                        E39 ///M5, E46 316i, E30 316i, E46 320i, E46 316ia

                        Comment

                        • IIIolut
                          Bimmer Fanatic
                          • Apr 2005
                          • 382
                          • Mikkeli

                          Originally posted by _Joonas_ View Post
                          Nyt on tähän leikkiin lähdetty, pitäisi kysellä raikulta kk-laakereiden vaihtotyöstä aikataulua, ja muutenkin mitä kannattaa noin 200 tkm tehdä. Nyt on ongelmana kielitaito, jos joku osaisi auttaa niin olen erittäin tyytyväinen. Prkl ku ei koulu kiinnostanu :think
                          Jakoketjun ohjurit voi olla syytä ainakin tarkistaa, että onko irtoillut palasia. Jos on, niin sitten vaihtoon ohjurit ja ketju. Samalla siinä sitten huoltaa vanokset ja muuta pientä.
                          E61 ///M5 -07
                          F15 X5 40e ///M-Sport -16

                          Ex. E39 ///M5 -01
                          -Custom clutch stop, E60 short shifter, Alpha-N with Power mapping by Evolve, AP coilovers, HEL brake lines.

                          Comment

                          • EPDM
                            Bimmer Enthusiast
                            • Nov 2005
                            • 4624
                            • Lahti.

                            Originally posted by IIIolut View Post
                            Jakoketjun ohjurit voi olla syytä ainakin tarkistaa, että onko irtoillut palasia. Jos on, niin sitten vaihtoon ohjurit ja ketju. Samalla siinä sitten huoltaa vanokset ja muuta pientä.

                            Ihan yli arvostettu vaihto osa...ei ne koskaan mene rikki...

                            Viviendo en Lahiti
                            BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
                            Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
                            Vw Corrado vr6

                            Comment

                            • Reeperbahn
                              BTCF Member
                              • May 2012
                              • 602
                              • EFOU

                              Paljonko EPDM oli moottorilla ajettu kun laahaimet antautui?
                              -BMW M3 -09
                              -MB E320 Coupe -94
                              -MB E250 CGI -10
                              -Husqvarna R320 -14

                              Comment

                              • mkallio
                                Newbiemmer
                                • Dec 2012
                                • 9
                                • Barcelona

                                Tuolta näyttäis saavan puslia E39 perään, ei ole vielä itsellä kokemusta että miten toimivat.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎