Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 M5 ostamassa

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mailman
    BTCF Member
    • Jul 2003
    • 8003
    • Vantaa

    Originally posted by Juhis View Post
    Osaatko yhtään verrata, millainen tuolla Evolven setillä ohjelmoitu E39 M5 on verrattuna sinun vanhaan E39 M5:n? Siinähän oli jo Saksasta tulessa ECU ohjelmoitu uudelleen ja kaikenlaisia muutoksia tehtynä. Sen verran mitä muistan sen sinun vanhan M5:n ominaisuuksia, niin kyllä se kovasti erilaiselta vaikutti normaaliin M5:n verrattuna. :think
    Ja ero on kyllä huikea tossa munki katiskassa, siis before and after AlphaN+powermappauksen. Veto lähtee paljon tasaisemmin ja alempaa.

    Dynopäivää tässä odotellessa, mielenkiinnolla odotan et miten käppyrä muuttunut :think
    G01 ///M40i '19
    F48 xDrive20i ///M-Sport '18
    E39 ///M5 '00

    Comment

    • Juhis
      BTCF Honorary Member
      • Jul 2002
      • 19178
      • -

      Eikös sulla puuttunut 50 - 70 heppaa muutenkin alkuperäisestä 400hv tehomäärästä silloin dynopäivillä? :think
      All good things come to those who wait.

      Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

      Sound Factory Bar & Nightclub

      Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

      Comment

      • mailman
        BTCF Member
        • Jul 2003
        • 8003
        • Vantaa

        Originally posted by Juhis View Post
        Eikös sulla puuttunut 50 - 70 heppaa muutenkin alkuperäisestä 400hv tehomäärästä silloin dynopäivillä? :think
        Niin eka dynopäivillä, toisella oli jotain 38x hp kun oli vähän remppaa tehty
        Ja tuo määrä on käsittääkseni jo ihan E39 M5:n toleransseissa...
        G01 ///M40i '19
        F48 xDrive20i ///M-Sport '18
        E39 ///M5 '00

        Comment

        • Esko
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2002
          • 11720
          • Kouvola

          Kysytäämpä huvikseen vielä toista "vikaa" tuosta autosta tai oikeastaan motista eli käynnistettäessä ilmeisemmin nokkaketju pitää aika ilkeän rallattavan äänen ennen kuin öljy kerkeää kiristimeen ja ääni häviää. Onkohan ihan normaalia vai uusinko tuon kiristimen? M5B:lta lueskelin, että porukka noitakin on vaihdellu ja Raikulla oli tuosta jopa DIY tehtynä. Porukoiden M62 pitää ajoittain yhtä epämiellyttävän rallatuksen käynnistyksen yhteydessä eikä silläkään ole ajettu kuin 100tkm.

          Comment

          • mailman
            BTCF Member
            • Jul 2003
            • 8003
            • Vantaa

            Originally posted by Esko View Post
            Kysytäämpä huvikseen vielä toista "vikaa" tuosta autosta tai oikeastaan motista eli käynnistettäessä ilmeisemmin nokkaketju pitää aika ilkeän rallattavan äänen ennen kuin öljy kerkeää kiristimeen ja ääni häviää. Onkohan ihan normaalia vai uusinko tuon kiristimen? M5B:lta lueskelin, että porukka noitakin on vaihdellu ja Raikulla oli tuosta jopa DIY tehtynä. Porukoiden M62 pitää ajoittain yhtä epämiellyttävän rallatuksen käynnistyksen yhteydessä eikä silläkään ole ajettu kuin 100tkm.
            Ettei se nyt oo vaan se vanoksen perus-rallatus mitä meinaat? :think
            Aika tyypillistä ainakin S62:ssa tuo parin sekunnin rallatus startatessa... Lienee Exon femma ollut ainoa missä en sitä kuullut
            G01 ///M40i '19
            F48 xDrive20i ///M-Sport '18
            E39 ///M5 '00

            Comment

            • Esko
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2002
              • 11720
              • Kouvola

              Originally posted by mailman View Post
              Ettei se nyt oo vaan se vanoksen perus-rallatus mitä meinaat? :think
              Aika tyypillistä ainakin S62:ssa tuo parin sekunnin rallatus startatessa... Lienee Exon femma ollut ainoa missä en sitä kuullut
              Voi hyvin olla sekin, kun tosiaan kuuluu sen pari sekuntia ja häviää. Kohtuu vittumainen ja ehkä nolokin ääni muuten virheettömälle autolle

              Comment

              • jumbo
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2005
                • 6603
                • Lappeenranta

                Täällä ei kuulu rallatusta käynnistäessä Ei kylmänä eikä kuumana. Vaihdoin tänään sipiltä ostamani uudet MAFfit, ja mielestäni vedot ei ainakaan vielä muuttuneet mihinkään. Paljonkohan nuo vaatii ns. totutusajoa? Ja L/h testiä en tehnyt, vanhoilla se oli jotain +130L/h eli aika normaali.
                M550d

                Comment

                • Esko
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2002
                  • 11720
                  • Kouvola

                  Originally posted by jumbo View Post
                  Täällä ei kuulu rallatusta käynnistäessä Ei kylmänä eikä kuumana. Vaihdoin tänään sipiltä ostamani uudet MAFfit, ja mielestäni vedot ei ainakaan vielä muuttuneet mihinkään. Paljonkohan nuo vaatii ns. totutusajoa? Ja L/h testiä en tehnyt, vanhoilla se oli jotain +130L/h eli aika normaali.
                  Oisko joku jo remppaillu niitä? Facelifteissähän pitäisi olla jo ne "paineakut" että öljy ei karkaa sieltä? Jossain sivustolla luki, että ottaa sen jokusen sata kilometriä ennen kuin moottorinohjaus säätää kohilleen setupit ja suotavaa olisikin että nollaisi tuon boksin "tottumukset" ja lähtisi sitte tyhjältä pöydältä ajaa sisään uusia MAF:ja.

                  Comment

                  • mailman
                    BTCF Member
                    • Jul 2003
                    • 8003
                    • Vantaa

                    Joo MAFfit ku vaihtaa niin olis hyvä ne adaptaatioarvot nollata, sitten ~200km ajoa niin pitäisi toimia "oikein". ECUlla kun menee tovi aikaa uusien MAFfien "opiskeluun".
                    G01 ///M40i '19
                    F48 xDrive20i ///M-Sport '18
                    E39 ///M5 '00

                    Comment

                    • jumbo
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2005
                      • 6603
                      • Lappeenranta

                      Originally posted by mailman View Post
                      Joo MAFfit ku vaihtaa niin olis hyvä ne adaptaatioarvot nollata, sitten ~200km ajoa niin pitäisi toimia "oikein". ECUlla kun menee tovi aikaa uusien MAFfien "opiskeluun".
                      Ja tämä nollaus ei ilmeisesti tapahdu trippinappia pohjassa pitämällä Pitää katsela kenellä täälläpäin on vikakoodin lukuvehkeitä tms. millä ne saa nollattua.
                      M550d

                      Comment

                      • mailman
                        BTCF Member
                        • Jul 2003
                        • 8003
                        • Vantaa

                        Originally posted by jumbo View Post
                        Ja tämä nollaus ei ilmeisesti tapahdu trippinappia pohjassa pitämällä Pitää katsela kenellä täälläpäin on vikakoodin lukuvehkeitä tms. millä ne saa nollattua.
                        Joo ei tapahdu
                        INPAlla nyt ainakin
                        G01 ///M40i '19
                        F48 xDrive20i ///M-Sport '18
                        E39 ///M5 '00

                        Comment

                        • jumbo
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2005
                          • 6603
                          • Lappeenranta

                          Originally posted by mailman View Post
                          Joo ei tapahdu
                          INPAlla nyt ainakin
                          Jeps, kyselyä laiteltu. Tein tänään L/h testin noilla uusilla maffeilla, nyt ehkä n.150+ kilsaa ajettuina. Ja ensimmäisellä vedolla 3-vaihteella tuli heti 143L/h arvot, eli ei paljoa vanhoista parantunut mutta vähäsen kuitenkin
                          M550d

                          Comment

                          • Kapanos
                            Bimmer Enthusiast
                            • Dec 2006
                            • 1394
                            • Kirkkonummen Westend

                            Mites ne maffit saakaan mitattua :think
                            E30 M50tic -90
                            E34 M5 -90
                            E91 325d M-sport -07
                            Ford F100 -53 LS edition

                            Comment

                            • mailman
                              BTCF Member
                              • Jul 2003
                              • 8003
                              • Vantaa

                              Originally posted by jumbo View Post
                              Jeps, kyselyä laiteltu. Tein tänään L/h testin noilla uusilla maffeilla, nyt ehkä n.150+ kilsaa ajettuina. Ja ensimmäisellä vedolla 3-vaihteella tuli heti 143L/h arvot, eli ei paljoa vanhoista parantunut mutta vähäsen kuitenkin
                              Kai katoit vielä sillä exceli härvelillä ton arvon "kohdalleen"?
                              Eli siis tällä

                              Mutta tuo 143L/h on jo oikeasti hyvä

                              Originally posted by Kapanos View Post
                              Mites ne maffit saakaan mitattua :think
                              M5B:llä hieno topicci aiheesta, ajatuksella luet niin helppo mennä itse kokeilemaan

                              Lyhykäisyydessään;
                              Mittariston salavalikosta testi nro. 04/2 (tuo /2 tarkoitan sitä, että kun olet testissä 4. niin pitää vielä kerran painaa trippimittarin nollauspainiketta jotta pääsee "toiselle sivulle"), eli L/h.
                              Sitten kunnon suorapätkälle, kolmonen silmään ja vedättää rajoittimille asti. Hyvä jonkun toisen istua vänkärin paikalla katsomassa, että mikä arvo tulee korkeimmillaan. Ja tuo testi kannattaa tehdä muutaman kerran jotta varmasti tulee validi lukema

                              Sitten lukema muistiin, ja tuo ylempänä mainittu excel-taulukko auki ja ei muutakuin lyömään numeroita tauluun
                              G01 ///M40i '19
                              F48 xDrive20i ///M-Sport '18
                              E39 ///M5 '00

                              Comment

                              • jumbo
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2005
                                • 6603
                                • Lappeenranta

                                Mitä jarrupaloja ootte käyttäny? Omaan ämmään pitää uusia kohtapuoliin, orkkikset on toki hyvät mutta kai jotakin muitakin on. Ebc ym. En nyt siis hae halvinta mahdollista vaan parasta Ja tottakai saa laitaa myös linkkiä mistä on tilannut

                                Säädettävää poikkitukea koitin kanssa etsiä, mutta Schmiedmann taisi olla ainut mistä sai edes jonkinlaisia:think
                                M550d

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎