Interwebin ihmeellisen maailman perusteella 01.12.2000 ja sen jälkeen valmistetuissa E39 M5 autoissa on paineakku vanokselle. KLIK! KLIK KLIK..
E39 M5 ostamassa
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
All good things come to those who wait.
Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group
Sound Factory Bar & Nightclub
Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.
-
-
Originally posted by 325tds View PostKatsoin oman ämmän sarjanumerolla realcomista valmistettu 7/-99 niin paineakku siinä on vanoksessa:think http://www.realoem.com/bmw/showparts...99&hg=11&fg=15
Originally posted by MakeH View PostVoiko tuon jälkiasentaa esim vanosrempan yhteydessä?E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Dodii, selvishän se tämäkin. Eli optimi olis facelift 12/2000.
Voi kun niitä hyviä on niin vähän tarjolla... :(
TeroE60 520dA M-sport
---Ex
E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
E90 330iA, 325iA, 320dA
E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)
PPL(A)
Comment
-
-
Paljonko suurinpiirtein on eroa verosssa -00 ja -01 välillä?
Piti itsekkin viitata tuohon bemarin myymisen sietämätön vaikeus ketjuun jo muutama viikko sitten kun tämän näin, mutten viitsinyt kun siellä tuli jo aiemmin kuittailtua.
Tässä vielä linkki meikäläisen aikaisempiin mussutuksiin ko. ketjussa..
Diesel, fuel of satin man
Comment
-
-
Oma 7/1999 autossa millä olen nyt ajannut about 4t km ( nyt 92tkm) ei ole ainakaan vielä havainnut öljyn kulutusta. Vanokset rällättää joskus se pari sekkaa käynistyksessa, muuten aivan hiljaiset. Päivitin uudempaan isompaan 16:9, ( 350€) peruutuspeiliin ( 140€) etu ja takavaloihin, sekä summareihin se 500-600€. Vaihdoin ne IMM ja post lambdat ( en nyt muista hinnat) joten eiköhän se on siinä..Joten jos ne verot ovat niinkin jyrkät FL malliin niin ostaisin kylla prefacelift ainakin näistä kokemuksesta.
Toki tänään alkoi kytkin luistaa....mutta saahan niitäkin alle 3 hunttia saksasta...
verot olivat muuten vuosi sitten kun auto tullattiin 9200€...Viviendo en Lahiti
BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
Vw Corrado vr6
Comment
-
-
Noniin, kirjoitetaanpa uusiksi kun foorumi nielaisi ekan viestin.
Eli tuli hommattua se M5, 6/99 valmistunut, 2/00 ensirek. Yksi omistaja Saksassa, yksi Ruotsissa, täydellinen merkkihuoltohistoria, 123tkm ajettu.
Auto on ehjä, vanokset ei rallata, kytkin ei luista ja vedot on tallella. Pari vikakoodia tulee, joista en tiiä mitä kannattais tehdä. Toisesta pakopuolen CPS:stä tulee koodi (satunnainen) sekä toisesta post-kat lambdasta (satunnainen). Kannattaisko nuo vaihtaa, vaikkei auto oireile mitenkään?
Sitten kysyisin vaihteistoöljystä ja mottiöljystä. Olen lukenut, että lootalle suositellaan Redline MTL, mutta mikä viskositeetti tarkalleen, ja mistä saa edullisimmin? Samaten lienee preface-koneelle TSW 10W60 ainut oikea öljy myös nykysuositusten mukaan, kun koneessa vielä vanhat o-renkaat. Öljyä tuo mun mittausten mukaan vie noin 1-1.5dl/1000km. Peräöljyjä en suunnitellut vaihtavani, mutta kannattaisiko sittenkin?
IMM:t on menossa jossain vaiheessa vaihtoon, vaikka auto viekin reippaammissa motarinopeuksissa tankista mitattuna n. 10.7l/100 ja Suomen rajoituksilla 10.2l/100. Termari ei nouse aivan klo 12:sta, jää vähän vajaaksi paitsi jos oikein rivakasti käskee. Pitänee vaihtaa aikaisempien keskusteluiden perusteella. Saa suositella hyviä hankintapaikkoja em. romppeille.
TeroE60 520dA M-sport
---Ex
E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
E90 330iA, 325iA, 320dA
E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)
PPL(A)
Comment
-
-
Originally posted by teropa View PostNoniin, kirjoitetaanpa uusiksi kun foorumi nielaisi ekan viestin.
Eli tuli hommattua se M5, 6/99 valmistunut, 2/00 ensirek. Yksi omistaja Saksassa, yksi Ruotsissa, täydellinen merkkihuoltohistoria, 123tkm ajettu.
Auto on ehjä, vanokset ei rallata, kytkin ei luista ja vedot on tallella. Pari vikakoodia tulee, joista en tiiä mitä kannattais tehdä. Toisesta pakopuolen CPS:stä tulee koodi (satunnainen) sekä toisesta post-kat lambdasta (satunnainen). Kannattaisko nuo vaihtaa, vaikkei auto oireile mitenkään?
Sitten kysyisin vaihteistoöljystä ja mottiöljystä. Olen lukenut, että lootalle suositellaan Redline MTL, mutta mikä viskositeetti tarkalleen, ja mistä saa edullisimmin? Samaten lienee preface-koneelle TSW 10W60 ainut oikea öljy myös nykysuositusten mukaan, kun koneessa vielä vanhat o-renkaat. Öljyä tuo mun mittausten mukaan vie noin 1-1.5dl/1000km. Peräöljyjä en suunnitellut vaihtavani, mutta kannattaisiko sittenkin?
IMM:t on menossa jossain vaiheessa vaihtoon, vaikka auto viekin reippaammissa motarinopeuksissa tankista mitattuna n. 10.7l/100 ja Suomen rajoituksilla 10.2l/100. Termari ei nouse aivan klo 12:sta, jää vähän vajaaksi paitsi jos oikein rivakasti käskee. Pitänee vaihtaa aikaisempien keskusteluiden perusteella. Saa suositella hyviä hankintapaikkoja em. romppeille.
Tero
Noi CPS:t on tosiaan kulutustarvaraa, suosittelisin vaihtamana kerralla molemmat pakopuolen cpst, jos historiasta ei löydy niitten vaihtoja. Itsellä Partyilta takastultaessa toinen pakopuolen cps rupes oireilemaan ja engine-valoa pukkas. Vaihdon jälkeen tuli tehot "takaisin" ja taas mennään. Marmortitiskiltä vähän alta 100e kpl bcf-alejen kera. Kun pakopuolen cps:ssa on vikaa päällä, muuttuu auton ääni "möreemmäksi" ja auto menee linkutusmoodiin, lieneekö joku 50-100hp veke, huomaa kyllä mutta ajaa pystyy ongelmitta.
MAF:ien kunnon voit testaa seuraavalla testillä: http://www.m5board.com/vbulletin/e39...mafs-work.html
Tuohon 140l/h+ en itte iha suoraan rajottajalle ajamisella päässyt mutta kun ajo hetken siellä 6k+ tietämällä 3:lla ja sit runttas kaasun pohjaan niin tuli oikeita lukemia.
Öljynkulutuksessa lienee se litra per 10k kohtuu normaalia varsinkin noilla pre-facelifteillä.
Öljyistä keskustelua riittää tälläkin forumilla varmasti ihan riittävästi, mutta henk.khot en kyllä muuta kun 10w60:sta laittais varsinkaan tuohon ennen teknistä faceliftia tulleeseen, enkä kyllä myös faceliftattuunkaan.
Onnea auton hankinnasta, tuskin tulet pettymään ja noi kulutukset kuulostaa kyllä aika pieniltä mutta hyvä niinKaupunkiajossa tuo sitten tuppaakin hörppäsemään pikkasen enemmän.
Comment
-
-
Originally posted by teropa View PostNoniin, kirjoitetaanpa uusiksi kun foorumi nielaisi ekan viestin.
Eli tuli hommattua se M5, 6/99 valmistunut, 2/00 ensirek. Yksi omistaja Saksassa, yksi Ruotsissa, täydellinen merkkihuoltohistoria, 123tkm ajettu.
Auto on ehjä, vanokset ei rallata, kytkin ei luista ja vedot on tallella. Pari vikakoodia tulee, joista en tiiä mitä kannattais tehdä. Toisesta pakopuolen CPS:stä tulee koodi (satunnainen) sekä toisesta post-kat lambdasta (satunnainen). Kannattaisko nuo vaihtaa, vaikkei auto oireile mitenkään?
Sitten kysyisin vaihteistoöljystä ja mottiöljystä. Olen lukenut, että lootalle suositellaan Redline MTL, mutta mikä viskositeetti tarkalleen, ja mistä saa edullisimmin? Samaten lienee preface-koneelle TSW 10W60 ainut oikea öljy myös nykysuositusten mukaan, kun koneessa vielä vanhat o-renkaat. Öljyä tuo mun mittausten mukaan vie noin 1-1.5dl/1000km. Peräöljyjä en suunnitellut vaihtavani, mutta kannattaisiko sittenkin?
IMM:t on menossa jossain vaiheessa vaihtoon, vaikka auto viekin reippaammissa motarinopeuksissa tankista mitattuna n. 10.7l/100 ja Suomen rajoituksilla 10.2l/100. Termari ei nouse aivan klo 12:sta, jää vähän vajaaksi paitsi jos oikein rivakasti käskee. Pitänee vaihtaa aikaisempien keskusteluiden perusteella. Saa suositella hyviä hankintapaikkoja em. romppeille.
Tero
-Jyri2015 AMG GTS
-----------------------------
www.fotomonza.com kamerat ja tarvikkeet. Forumilaisille erikoishinnat!
[email protected]
Comment
-
-
Moro,
Testasin MAFit ja näyttäs olevan OK, eli nousee täyskaasulla siellä lähellä 6-7k kiekoilla sinne 140+.
Mutta sitten tuo öljynkulutus pikkasen mietityttää. Tuntuu, että vaihtelee aikalailla se riippuen ajotavasta. Tommosella rauhallisella ajotyylillä tuo 1-1.5dl/1000km näyttää olevan se normi, mutta nyt viikonlopun aikana tullut sitten ajeltua pikkusen reippaammin yms niin näyttää, että on tommosen 1000km strekillä hötässyt kolmanneksen mittavälistä (~3dl). Tuolla öljynkulutus olis jo luokkaa litra/3500km.
Nouseeko se ajotavan mukaan reilusti tuo öljynkulutus, vai pitääkö alkaa kaivamaan verta nenästään?
Edit: näyttääpä M5 boardilla olevan konsensus, että yleisin kulutus luokkaa 1500miles/2400km ja litra. Ja parhaimmillaan tuo 6-7000km ja litra.
TeroLast edited by teropa; 20-07-2009, 16:04.E60 520dA M-sport
---Ex
E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
E90 330iA, 325iA, 320dA
E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)
PPL(A)
Comment
-
Comment