memebuy23buy

E39 M5 ostamassa

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Juhis
    BTCF Honorary Member
    • Jul 2002
    • 19180
    • -

    #16
    Interwebin ihmeellisen maailman perusteella 01.12.2000 ja sen jälkeen valmistetuissa E39 M5 autoissa on paineakku vanokselle. KLIK! KLIK KLIK..
    All good things come to those who wait.

    Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

    Sound Factory Bar & Nightclub

    Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

    Comment

    • 325tds
      BTCF Member
      • Aug 2004
      • 293

      #17
      Mielenkiintoista kävin pellin alla sissiin kyllä siellä paineakku on ja aivan orkkiksen näköinen kuten realcomin kuvassa numero 12:think
      E93 vaimon
      ex
      E70 3.0 SD
      E46x2
      M5 E39
      325tds E36
      M535i E28
      323i E30
      323 E21




      BMW vuodesta -82 Laskelmoitua nautintoa

      Comment

      • MakeH
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2004
        • 1170
        • Vantaa

        #18
        Voiko tuon jälkiasentaa esim vanosrempan yhteydessä?

        Comment

        • Clavurion
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2005
          • 9159
          • Oulu

          #19
          Originally posted by 325tds View Post
          Katsoin oman ämmän sarjanumerolla realcomista valmistettu 7/-99 niin paineakku siinä on vanoksessa:think http://www.realoem.com/bmw/showparts...99&hg=11&fg=15
          Onhan siinä painevaraaja, mutta ei venttiiliä (Nr 13), joka ylläpitää varauksen moottorin sammuttamisen jälkeen.

          Originally posted by MakeH View Post
          Voiko tuon jälkiasentaa esim vanosrempan yhteydessä?
          Tuossa Juhiksen toisessa linkissä on ote TIS:n bulletinista, jossa on kuvattu kyseinen toimenpide.
          E39 530dA -02 M-Sport
          E53 X5 3.0dA -06 Sport
          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

          Comment

          • 325tds
            BTCF Member
            • Aug 2004
            • 293

            #20
            Niipä muuten onkin tuossa toisessa kuvassa joku venttiili paineakun päässä
            E93 vaimon
            ex
            E70 3.0 SD
            E46x2
            M5 E39
            325tds E36
            M535i E28
            323i E30
            323 E21




            BMW vuodesta -82 Laskelmoitua nautintoa

            Comment

            • teropa
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2005
              • 3855
              • Oulu

              #21
              Dodii, selvishän se tämäkin. Eli optimi olis facelift 12/2000 .

              Voi kun niitä hyviä on niin vähän tarjolla... :(

              Tero
              E60 520dA M-sport
              ---Ex
              E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
              E90 330iA, 325iA, 320dA
              E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
              E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

              PPL(A)

              Comment

              • pouri
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2007
                • 370
                • 06 area

                #22
                Paljonko suurinpiirtein on eroa verosssa -00 ja -01 välillä?

                Piti itsekkin viitata tuohon bemarin myymisen sietämätön vaikeus ketjuun jo muutama viikko sitten kun tämän näin, mutten viitsinyt kun siellä tuli jo aiemmin kuittailtua.
                Tässä vielä linkki meikäläisen aikaisempiin mussutuksiin ko. ketjussa..
                Diesel, fuel of satin man

                Comment

                • jumbo
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2005
                  • 6603
                  • Lappeenranta

                  #23
                  eroa veroissa n. +5000-9000 euroa, jos -01 tai uudemman haluaa. Viimeisimpien tietojen mukaan.
                  M550d

                  Comment

                  • pouri
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2007
                    • 370
                    • 06 area

                    #24
                    Ok, eli päästöt vaikuttaa aika lailla.
                    Diesel, fuel of satin man

                    Comment

                    • EPDM
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2005
                      • 4624
                      • Lahti.

                      #25
                      Oma 7/1999 autossa millä olen nyt ajannut about 4t km ( nyt 92tkm) ei ole ainakaan vielä havainnut öljyn kulutusta. Vanokset rällättää joskus se pari sekkaa käynistyksessa, muuten aivan hiljaiset. Päivitin uudempaan isompaan 16:9, ( 350€) peruutuspeiliin ( 140€) etu ja takavaloihin, sekä summareihin se 500-600€. Vaihdoin ne IMM ja post lambdat ( en nyt muista hinnat) joten eiköhän se on siinä..Joten jos ne verot ovat niinkin jyrkät FL malliin niin ostaisin kylla prefacelift ainakin näistä kokemuksesta.

                      Toki tänään alkoi kytkin luistaa....mutta saahan niitäkin alle 3 hunttia saksasta...

                      verot olivat muuten vuosi sitten kun auto tullattiin 9200€...
                      Viviendo en Lahiti
                      BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
                      Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
                      Vw Corrado vr6

                      Comment

                      • teropa
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2005
                        • 3855
                        • Oulu

                        #26
                        Noniin, kirjoitetaanpa uusiksi kun foorumi nielaisi ekan viestin .

                        Eli tuli hommattua se M5, 6/99 valmistunut, 2/00 ensirek. Yksi omistaja Saksassa, yksi Ruotsissa, täydellinen merkkihuoltohistoria, 123tkm ajettu.

                        Auto on ehjä, vanokset ei rallata, kytkin ei luista ja vedot on tallella. Pari vikakoodia tulee, joista en tiiä mitä kannattais tehdä. Toisesta pakopuolen CPS:stä tulee koodi (satunnainen) sekä toisesta post-kat lambdasta (satunnainen). Kannattaisko nuo vaihtaa, vaikkei auto oireile mitenkään?

                        Sitten kysyisin vaihteistoöljystä ja mottiöljystä. Olen lukenut, että lootalle suositellaan Redline MTL, mutta mikä viskositeetti tarkalleen, ja mistä saa edullisimmin? Samaten lienee preface-koneelle TSW 10W60 ainut oikea öljy myös nykysuositusten mukaan, kun koneessa vielä vanhat o-renkaat. Öljyä tuo mun mittausten mukaan vie noin 1-1.5dl/1000km. Peräöljyjä en suunnitellut vaihtavani, mutta kannattaisiko sittenkin?

                        IMM:t on menossa jossain vaiheessa vaihtoon, vaikka auto viekin reippaammissa motarinopeuksissa tankista mitattuna n. 10.7l/100 ja Suomen rajoituksilla 10.2l/100. Termari ei nouse aivan klo 12:sta, jää vähän vajaaksi paitsi jos oikein rivakasti käskee. Pitänee vaihtaa aikaisempien keskusteluiden perusteella. Saa suositella hyviä hankintapaikkoja em. romppeille.

                        Tero
                        E60 520dA M-sport
                        ---Ex
                        E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                        E90 330iA, 325iA, 320dA
                        E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                        E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                        PPL(A)

                        Comment

                        • sipi
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2005
                          • 320
                          • Helsinki

                          #27
                          Originally posted by teropa View Post
                          Noniin, kirjoitetaanpa uusiksi kun foorumi nielaisi ekan viestin .

                          Eli tuli hommattua se M5, 6/99 valmistunut, 2/00 ensirek. Yksi omistaja Saksassa, yksi Ruotsissa, täydellinen merkkihuoltohistoria, 123tkm ajettu.

                          Auto on ehjä, vanokset ei rallata, kytkin ei luista ja vedot on tallella. Pari vikakoodia tulee, joista en tiiä mitä kannattais tehdä. Toisesta pakopuolen CPS:stä tulee koodi (satunnainen) sekä toisesta post-kat lambdasta (satunnainen). Kannattaisko nuo vaihtaa, vaikkei auto oireile mitenkään?

                          Sitten kysyisin vaihteistoöljystä ja mottiöljystä. Olen lukenut, että lootalle suositellaan Redline MTL, mutta mikä viskositeetti tarkalleen, ja mistä saa edullisimmin? Samaten lienee preface-koneelle TSW 10W60 ainut oikea öljy myös nykysuositusten mukaan, kun koneessa vielä vanhat o-renkaat. Öljyä tuo mun mittausten mukaan vie noin 1-1.5dl/1000km. Peräöljyjä en suunnitellut vaihtavani, mutta kannattaisiko sittenkin?

                          IMM:t on menossa jossain vaiheessa vaihtoon, vaikka auto viekin reippaammissa motarinopeuksissa tankista mitattuna n. 10.7l/100 ja Suomen rajoituksilla 10.2l/100. Termari ei nouse aivan klo 12:sta, jää vähän vajaaksi paitsi jos oikein rivakasti käskee. Pitänee vaihtaa aikaisempien keskusteluiden perusteella. Saa suositella hyviä hankintapaikkoja em. romppeille.

                          Tero
                          Vastaiilaas nyt pariin kohtaan:

                          Noi CPS:t on tosiaan kulutustarvaraa, suosittelisin vaihtamana kerralla molemmat pakopuolen cpst, jos historiasta ei löydy niitten vaihtoja. Itsellä Partyilta takastultaessa toinen pakopuolen cps rupes oireilemaan ja engine-valoa pukkas. Vaihdon jälkeen tuli tehot "takaisin" ja taas mennään. Marmortitiskiltä vähän alta 100e kpl bcf-alejen kera. Kun pakopuolen cps:ssa on vikaa päällä, muuttuu auton ääni "möreemmäksi" ja auto menee linkutusmoodiin, lieneekö joku 50-100hp veke, huomaa kyllä mutta ajaa pystyy ongelmitta.

                          MAF:ien kunnon voit testaa seuraavalla testillä: http://www.m5board.com/vbulletin/e39...mafs-work.html

                          Tuohon 140l/h+ en itte iha suoraan rajottajalle ajamisella päässyt mutta kun ajo hetken siellä 6k+ tietämällä 3:lla ja sit runttas kaasun pohjaan niin tuli oikeita lukemia.

                          Öljynkulutuksessa lienee se litra per 10k kohtuu normaalia varsinkin noilla pre-facelifteillä.

                          Öljyistä keskustelua riittää tälläkin forumilla varmasti ihan riittävästi, mutta henk.khot en kyllä muuta kun 10w60:sta laittais varsinkaan tuohon ennen teknistä faceliftia tulleeseen, enkä kyllä myös faceliftattuunkaan.

                          Onnea auton hankinnasta, tuskin tulet pettymään ja noi kulutukset kuulostaa kyllä aika pieniltä mutta hyvä niin Kaupunkiajossa tuo sitten tuppaakin hörppäsemään pikkasen enemmän.
                          e39 M5 Carbonschwarz '2001
                          ex: e36/7 Z3M Roadster '1998 - "Hamann"
                          ex: e36 328i Coupe '1995 - Powered by Dr. Shrick (232hp)

                          Comment

                          • jyrbba69
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2008
                            • 2394
                            • Kouvola

                            #28
                            Originally posted by teropa View Post
                            Noniin, kirjoitetaanpa uusiksi kun foorumi nielaisi ekan viestin .

                            Eli tuli hommattua se M5, 6/99 valmistunut, 2/00 ensirek. Yksi omistaja Saksassa, yksi Ruotsissa, täydellinen merkkihuoltohistoria, 123tkm ajettu.

                            Auto on ehjä, vanokset ei rallata, kytkin ei luista ja vedot on tallella. Pari vikakoodia tulee, joista en tiiä mitä kannattais tehdä. Toisesta pakopuolen CPS:stä tulee koodi (satunnainen) sekä toisesta post-kat lambdasta (satunnainen). Kannattaisko nuo vaihtaa, vaikkei auto oireile mitenkään?

                            Sitten kysyisin vaihteistoöljystä ja mottiöljystä. Olen lukenut, että lootalle suositellaan Redline MTL, mutta mikä viskositeetti tarkalleen, ja mistä saa edullisimmin? Samaten lienee preface-koneelle TSW 10W60 ainut oikea öljy myös nykysuositusten mukaan, kun koneessa vielä vanhat o-renkaat. Öljyä tuo mun mittausten mukaan vie noin 1-1.5dl/1000km. Peräöljyjä en suunnitellut vaihtavani, mutta kannattaisiko sittenkin?

                            IMM:t on menossa jossain vaiheessa vaihtoon, vaikka auto viekin reippaammissa motarinopeuksissa tankista mitattuna n. 10.7l/100 ja Suomen rajoituksilla 10.2l/100. Termari ei nouse aivan klo 12:sta, jää vähän vajaaksi paitsi jos oikein rivakasti käskee. Pitänee vaihtaa aikaisempien keskusteluiden perusteella. Saa suositella hyviä hankintapaikkoja em. romppeille.

                            Tero
                            Ite en ainakaan omaan ämmään redlineä kyllä tunkisi. Motul Gear 300, on hyvä ja halpa öljy laatikkoon, samaa tavaraa kuin bmw suositukset. Koneölppä olikin oikein ja perään ainakin M3seen (varmaan myös M5) menee SAF-XJ + FM booster (löytyy muuten multa 3 purkkia myynnissä kun en niitä tarvinnutkaan ^__^).

                            -Jyri
                            2015 AMG GTS
                            -----------------------------

                            www.fotomonza.com kamerat ja tarvikkeet. Forumilaisille erikoishinnat!
                            [email protected]

                            Comment

                            • jumbo
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2005
                              • 6603
                              • Lappeenranta

                              #29
                              Tuo termari homma on myös omassa, eli välillä jää hieman alle klo:12 ja välillä menee tasaan, liekö sitten ominaisuus:think Ja oman vien klo 1400 vikakoodien lukuun ja päästömittaukseen niin näkee mitä kaikkea herjaa
                              M550d

                              Comment

                              • teropa
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2005
                                • 3855
                                • Oulu

                                #30
                                Moro,

                                Testasin MAFit ja näyttäs olevan OK, eli nousee täyskaasulla siellä lähellä 6-7k kiekoilla sinne 140+.

                                Mutta sitten tuo öljynkulutus pikkasen mietityttää. Tuntuu, että vaihtelee aikalailla se riippuen ajotavasta. Tommosella rauhallisella ajotyylillä tuo 1-1.5dl/1000km näyttää olevan se normi, mutta nyt viikonlopun aikana tullut sitten ajeltua pikkusen reippaammin yms niin näyttää, että on tommosen 1000km strekillä hötässyt kolmanneksen mittavälistä (~3dl). Tuolla öljynkulutus olis jo luokkaa litra/3500km.

                                Nouseeko se ajotavan mukaan reilusti tuo öljynkulutus, vai pitääkö alkaa kaivamaan verta nenästään?

                                Edit: näyttääpä M5 boardilla olevan konsensus, että yleisin kulutus luokkaa 1500miles/2400km ja litra. Ja parhaimmillaan tuo 6-7000km ja litra.

                                Tero
                                Last edited by teropa; 20-07-2009, 16:04.
                                E60 520dA M-sport
                                ---Ex
                                E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                                E90 330iA, 325iA, 320dA
                                E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                                E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                                PPL(A)

                                Comment

                                Working...
                                X