memebuy23buy

E39 M5 ostamassa

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • IIIolut
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2005
    • 382
    • Mikkeli

    Originally posted by jumbo View Post
    Oliko siun laakereissa mitään yhtäläisyyttä näiden miun 190tkm ajettujen kanssa muuten? Kuvia

    Ja niinhän tuo Raikku sanoi että Mobil kävisi myös, ja voihan tuota sitten samaan hintaan vaihtaa useammin kuin tuota castrolia
    Jos nyt en väärin muista, niin melko samalle näytti. Mulla ei tällä koneella ole niitä kuvia... Täytyy tarkistella kun tässä kerkeää työmaalta kotiin.

    Mobil on halpaa kuin saippua, niin sitähän voi vaihdella 2 kertaa vuoteen Talveksi uudet öljyt ja sitten keväällä taas uudet öljyt talven jäljiltä sisään.
    E61 ///M5 -07
    F15 X5 40e ///M-Sport -16

    Ex. E39 ///M5 -01
    -Custom clutch stop, E60 short shifter, Alpha-N with Power mapping by Evolve, AP coilovers, HEL brake lines.

    Comment

    • IIIolut
      Bimmer Fanatic
      • Apr 2005
      • 382
      • Mikkeli

      Originally posted by jumbo View Post
      Oliko siun laakereissa mitään yhtäläisyyttä näiden miun 190tkm ajettujen kanssa muuten? Kuvia

      Ja niinhän tuo Raikku sanoi että Mobil kävisi myös, ja voihan tuota sitten samaan hintaan vaihtaa useammin kuin tuota castrolia
      Joo ei niissä laakereissa ihan noin paljoa ollut kulumaa kuin sulla. Mulla kilsoja 170tkm, josta itse ajeltu tuo 70tkm. En tiedä onko laakereita vaihdettu aiempaa, ennen kuin auton sain...
      E61 ///M5 -07
      F15 X5 40e ///M-Sport -16

      Ex. E39 ///M5 -01
      -Custom clutch stop, E60 short shifter, Alpha-N with Power mapping by Evolve, AP coilovers, HEL brake lines.

      Comment

      • jumbo
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2005
        • 6603
        • Lappeenranta

        Originally posted by IIIolut View Post
        Joo ei niissä laakereissa ihan noin paljoa ollut kulumaa kuin sulla. Mulla kilsoja 170tkm, josta itse ajeltu tuo 70tkm. En tiedä onko laakereita vaihdettu aiempaa, ennen kuin auton sain...
        No sitten on ollut jo todella hyvät ne siun laakerit, miullakaan noissa ollut vissiin kuin kahdessa vähän kulumaa

        Edit. kovasti vaikuttaa auton käyttö yms. tietenkin noihin laakereihin, tässä kuvassa -01 168tkm ajetut laakerit.
        Last edited by jumbo; 22-05-2012, 16:45.
        M550d

        Comment

        • Reeperbahn
          BTCF Member
          • May 2012
          • 603
          • EFOU

          Olen ostomielessä käynyt paria M5:ttä katsomassa, molemmat vm. 99. Kummassakin on jäähdytysnesteen lämpömittari seilaillut muutaman mittarinneulan mitan verran viileän ja keskikohdan välillä. Onko tämä normaalia näissä? Itsellä on 6-koneellisissa bemareissa pysynyt mittari aina jämptisti keskellä. Vai kieliikö tämä vesipumppu/termostaatti/ilmausongelmista? Toiseen oli vasta Raikun toimesta vesipumppu vaihdettu, mutta ei tietääkseni termostaattia.
          -BMW M3 -09
          -MB E320 Coupe -94
          -MB E250 CGI -10
          -Husqvarna R320 -14

          Comment

          • Marko.K
            BTCF Member
            • Jul 2006
            • 1193
            • Helsinki

            Mulla ainakin tosi harvoin nousee tuonne puoleen väliin, tiiä sitten mikä totuus :think
            F11 535d -11 367hv/728nm
            E39 M5 -99 Alpine White II
            E65 730da -02
            E60 530da -03
            E39 530da -03 240hv/600nm
            E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
            E38 740iaL -95
            E39 530d -99 245hv/528nm

            Comment

            • katsastus
              Newbiemmer
              • May 2012
              • 14
              • Kemplele

              Originally posted by Reeperbahn View Post
              Olen ostomielessä käynyt paria M5:ttä katsomassa, molemmat vm. 99. Kummassakin on jäähdytysnesteen lämpömittari seilaillut muutaman mittarinneulan mitan verran viileän ja keskikohdan välillä. Onko tämä normaalia näissä?
              Termari paskana luultavasti. Voi kerto omistajasta, ettei viitsi korjata.

              Comment

              • jumbo
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2005
                • 6603
                • Lappeenranta

                Originally posted by katsastus View Post
                Termari paskana luultavasti. Voi kerto omistajasta, ettei viitsi korjata.
                Pieni viisarin heiluminen ei kerro oikein mitään, ja jos tuomitsee omistajan halun pitää autoa kunnossa sillä että ei ole termostaattia vaihtanut niin on kyllä kumma. Ei ole näissä se vaihto ihan sama homma kuin vaikka m50/52:ssa.
                M550d

                Comment

                • Heguli
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2003
                  • 815
                  • www.e30m3.fi

                  Omassa autossa lämpömittarin neula pysyy visusti neljännes- ja puolivälin välimaastossa ja vain ani harvoin nousee siihen bemareille yleiseen pystysuoraan keskelle lämpömittaria, tämä yleensä kesäisin ja ilmastointia käytettäessä.
                  Täälläkin oli aikoinaan tämä debatti M5 käyntilämmöistä joka poiki varmaan muutaman termarin vaihdon näihin autoihin, omassa tuo käytös ei muuttunut mihinkään termostaatin vaihdolla.
                  Die beste fahrt mit hosen an, BMW

                  Comment

                  • Esko
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2002
                    • 11738
                    • Kouvola

                    Omaankin Raikku vaihtoi toissa kesänä uuden termarin ja lämpötila-anturin, kun ei ollut puolivälissä. Pysyihän se vissiin viikon verran siellä puolivälissä ja taas alkoi jättää vajaaksi. Radalla kyllä nousee sitten puoliväliin.

                    Comment

                    • Tylyttäjä
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2007
                      • 1412

                      Taitaa olla sitten ihan normaali ominaisuus, kun ei se omassa exässäkään ollut ihan siinä puolivälissä.

                      En muutenkaan ihan ymmärrä, että miks se pitäis olla just siinä puolivälissä.
                      Current: Modified Subaru WRX Sti '05

                      EX: BMW E39 M5
                      Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
                      Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
                      (Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)

                      Suzuki GSX-R 1070 K5
                      Performance Mods: Lot
                      Performance: 200mph/322kph@1mile
                      (First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)

                      Comment

                      • Antti O
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2005
                        • 6948
                        • N/A

                        Originally posted by Tylyttäjä View Post
                        Taitaa olla sitten ihan normaali ominaisuus, kun ei se omassa exässäkään ollut ihan siinä puolivälissä.

                        En muutenkaan ihan ymmärrä, että miks se pitäis olla just siinä puolivälissä.
                        Tämän takana voi olla ihan se kokemus porukalla kun muissa bemareissa (ainakin mitä ite olen ajanut) lämpömittarin neula osoittaa suoraan kello 12 eikä se ole yleensä seilaillut mihinkään tai jäänyt vajaaksi jos kaikki on kunnossa.

                        Comment

                        • _chris_
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2003
                          • 442
                          • Nokia

                          En tiedä onko M5 poikkeus, mutta E39:ssä saa salavalikon kautta ihan tarkatkin lämmöt selville. Ei tartte arvailla tuosta viisarista, kun siinä on sitä suodatusta aika lailla (ainakin perusmalleissa viisari seisoo keskellä, vaikka tarkat lämmöt seilaa kuormituksen ja jäähdytyksen mukana ees taas).
                          BMW E31 850 CSi -93, BMW E38 735i -96
                          Ex: Land Rover D4 SDV6 HSE -12, VW Touareg Hybrid -10, Land Rover D4 3.0 TDV6 HSE -10, BMW E53 X5 3.0dA -04, BMW E39 530dAT -00, Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited -98, BMW E34 525i -91

                          Comment

                          • tuumas
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2007
                            • 2564
                            • Lapland, Finland

                            E46 M3:ssa oli pienessä pyörityksessä aina viisari semmoisen 1-2 viisarin leveyttä verran alle puolenvälin aina, vasta kun alkoi antaa happea kiipesi se tasan puoleen väliin... sori lievästä OT:sta. Niin ja ei ollut mitään termarivikaa jne.

                            Comment

                            • sähköputkimies
                              Bimmer Rookie
                              • Oct 2003
                              • 65

                              poistin
                              Last edited by sähköputkimies; 19-08-2012, 11:34.

                              Comment

                              • Heguli 31
                                BTCF Member
                                • Oct 2004
                                • 10114
                                • KVLA

                                Originally posted by Heguli View Post
                                Omassa autossa lämpömittarin neula pysyy visusti neljännes- ja puolivälin välimaastossa ja vain ani harvoin nousee siihen bemareille yleiseen pystysuoraan keskelle lämpömittaria, tämä yleensä kesäisin ja ilmastointia käytettäessä.
                                Omassa just samanlainen.

                                Comment

                                Working...
                                X