Jos laakerit alkaa ilmottelemaan kunnostaan äänen muodossa niin yleensä silloin on jo liian myöhäistä.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 M5 ostamassa
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by jumbo View PostJos laakerit alkaa ilmottelemaan kunnostaan äänen muodossa niin yleensä silloin on jo liian myöhäistä.
Mutta useimmissa autoissa alkava pikku kilkatus hoituu laakereiden vaihdolla ja ei ole jättänyt jälkeä kampuraan, 200SX Nissaneissa tuo oli aikanaan suhteellisen yleinen ja kiusallinen vaiva.
Ja vielä tähän liittyen, S62 männän toleranssi kanteen suht pieni, laakereiden totaalinen meno / päällekäin meno aiheuttaa mäntäkosketuksen kanteen, tuossa yhdessä M5 mikä mulla juuri oli oli alkup. alakerta korkannut 245tkm kohdalla noin, kampura kyllä kovaa tavaraa, tuossakin oli about vielä mitoissaan.
Btw. eiköhän tossakin onnistu laakerijumppa kone paikallaan, koneen tukeminen ylhäältä, etupalkki pois ja öljypohja irti.Last edited by MikkoV; 25-07-2012, 14:12.E70 3.0SD -08
.................................................. ................................
Autoviitala Drift Team, Chevrolet Camaro RS 6.2 LS3 S/C -70
Comment
-
-
Originally posted by Reeperbahn View PostMullakin ilmeisesti CPS alkoi nyt kiukuttelemaan kun välillä auto tukehtuu kaasun pohjaan painettaessa. Uudelleenkäynnstys ja sitten toimii taas normaalisti. Katsoin yleismalliseslla vikakoodinlukijalla, tulee seuraavat vikakoodit:
-P0345: Camshaft Position Sensor A - Bank 2 Circuit Malfunction
-P0012 Camshaft Position Actuator A - Bank 1 Timig Over-Retard
Käykö nyt noista ilmi, mikä CPS on rikki, vai onko useampi? Luin jostain että niitä on yhteensä neljä M5:essä.
Ainoastaan kuljettajanpuolen pakonokan cps on helpompi vaihtaa konehuoneen puolelta. Siinä päänvaivaa aiheuttaa metalliteline joka tukee jotain johtoboksia. Teline pitää irrottaa että cps:än saa vaihdettua. Telineen kiinnittäminen takaisin oli aika hermoa raastavaa hommaa ahtaudesta johtuen, mutta kyllä se sinne saatiin.-BMW M3 -09
-MB E320 Coupe -94
-MB E250 CGI -10
-Husqvarna R320 -14
Comment
-
-
OEM-tavarana Saksasta 390€ postikuluineen ja veroineen. [email protected] tuonne kun pistää varaosanumerot tarvikkeista mitä haluaa, niin tekevät tarjouksen.
KL-varaosassa olisi ollut 4 kpl tarvike-CPS:iä 560€.-BMW M3 -09
-MB E320 Coupe -94
-MB E250 CGI -10
-Husqvarna R320 -14
Comment
-
-
Originally posted by Reeperbahn View PostOEM-tavarana Saksasta 390€ postikuluineen ja veroineen. [email protected] tuonne kun pistää varaosanumerot tarvikkeista mitä haluaa, niin tekevät tarjouksen.
KL-varaosassa olisi ollut 4 kpl tarvike-CPS:iä 560€.E61 ///M5 -07
F15 X5 40e ///M-Sport -16
Ex. E39 ///M5 -01
-Custom clutch stop, E60 short shifter, Alpha-N with Power mapping by Evolve, AP coilovers, HEL brake lines.
Comment
-
-
rapea ranskalainen
Kuten kirjoitin toisessa topiikki joensuulainen osa aika harraste jobbari ehti nappaa tämän rapea ranskalainen edestäni 9t'lla.
Vaikka normi provikalla olisi valmis luopumaan siitä edullisesti muiden verrattuna niin vikojen raportti on sen verran pitkä että edes raikku ja minä siitä innustuneet. Myyjä toki oli oikein mukava tuntuinen ja raportoi vioista parhaiden kykyjen mukaisesti perus vikakoodi lukulaitteen mukaisesti.
Eli eli seisonnan jälkeen kuskin jarrumäntä jumissa -> jarrulevy kierossa, saman nurkan iskari finito, airbag valo palaa eli apparin istuiontunnistin rikki, Punaininen huutomerkki mittaristossa, todennäköisesti sen "EDK servo" vika ilmoitus mukaisesti eli läppärungon säätömoottori rikki, Pientä tärinää/pärinää, joten ehkä kaksoismassa pyörä? Vanokset ei kuulema ääntele lainkaan mikä on tietystti hyvä mutta ketjun laahaimet hieman ääntelevät. Vuotaa jostakin alhaalta suht runsaasti punaista nestettä.
Maalattu uudestaan ainakin kerran kuten listoista näkee, etupuskuri kuskin puolella halki, takapuskuri hilseilee maalia ja on matta, eli ei hyvin maalattu. Kitkoissa 3mm, ei kesärengastusta. Jotain pientä kuten sumuvalot ja polttoimota epäkunnossa. Ikkuna kalvot ei mennyt katastuksen läpi
Huoltokirja menne 112tkm asti, navin toiminta ei tarkistettu. 10/1998 valmistettu. normi varusteet, dsp ehkä ainoa hieman erikoista, navin ja puhelimen kanssa.
Plus puolella siisti sisustus vaukka pappa istuimet ei oikein iske, ja ei ainakaan paljon ruostetta kun on tuotu ranskasta.
Joten ei välttämättä mitenkään ihan toivotonta mutta onhan siinä jollekin tarpeeksi tekemista talven aikana.Viviendo en Lahiti
BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
Vw Corrado vr6
Comment
-
-
..No syödään taas omat sanat. Jarrumäntien suojakumien vaihdolla jarrut taas saatu kuntoon, pärinän/tärinä aiheutti rikkinainen pakoputkisto kumi kannakke joloin putki otti kiini runkoon, ilmastointi täytetty ja pelittää taas ja kalvot revitty irti ja kai joku käytetty iskari laitetty paikalleen että pääsi katsastuksen läpi.
Joten kai se oli taas pakko....
Ei vaan ehdi/jaksaisi millään siirtyä Joensuuhun...oikso joku sopivasti tulossa pääkaupunkiseutuun suuntaan?:thinkViviendo en Lahiti
BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
Vw Corrado vr6
Comment
-
-
Originally posted by EPDM View Post..No syödään taas omat sanat. Jarrumäntien suojakumien vaihdolla jarrut taas saatu kuntoon, pärinän/tärinä aiheutti rikkinainen pakoputkisto kumi kannakke joloin putki otti kiini runkoon, ilmastointi täytetty ja pelittää taas ja kalvot revitty irti ja kai joku käytetty iskari laitetty paikalleen että pääsi katsastuksen läpi.
Joten kai se oli taas pakko....
Ei vaan ehdi/jaksaisi millään siirtyä Joensuuhun...oikso joku sopivasti tulossa pääkaupunkiseutuun suuntaan?:thinkMonesko se jo on?
Väri on hieno..tekniikassa taitaa taas olla tekemistä
Comment
-
-
Originally posted by peter View Posttervetuloa taas joukkoonMonesko se jo on?
Väri on hieno..tekniikassa taitaa taas olla tekemistä
Epäilemättä riittää hommia, mutta sehän on se pointtikin..
edit: kiitos jakeluvesimiehelle auton kuntokartoituksesta ja vika koodien luvusta. Tietty kipukynnys ylittyi joten säästettiin turhasta reisusta...Last edited by EPDM; 17-08-2012, 08:41.Viviendo en Lahiti
BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
Vw Corrado vr6
Comment
-
-
Originally posted by EPDM View Post..No syödään taas omat sanat. Jarrumäntien suojakumien vaihdolla jarrut taas saatu kuntoon, pärinän/tärinä aiheutti rikkinainen pakoputkisto kumi kannakke joloin putki otti kiini runkoon, ilmastointi täytetty ja pelittää taas ja kalvot revitty irti ja kai joku käytetty iskari laitetty paikalleen että pääsi katsastuksen läpi.
Joten kai se oli taas pakko....
Ei vaan ehdi/jaksaisi millään siirtyä Joensuuhun...oikso joku sopivasti tulossa pääkaupunkiseutuun suuntaan?:think
Comment
-
-
Menee pikkasen OTksi mutta,
Onko kellään kokemuksia x-racen itse rakentamisesta? Lähinnä oon nyt miettiny että kyllä siinä saleen jotain kriittisiä mittoja on mutta mitä. toki jos oikeen vaikeeksi menee ni kai se on sitte valmis ostettava :thinkS4 B5
Urs4 4.2
A8 D3 4.2 Lang
ex. M5 e39 -99
ex. 330 xDA e46 -03
ex. 523 e39 -96
Comment
-
Comment