E39 M5 ostamassa

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mailman
    BTCF Member
    • Jul 2003
    • 8003
    • Vantaa

    Tässä parit kuvat näistä kiertokangenlaakereista;
    Bank1
    Bank2

    Ja nuo siis ~190tkm ajetusta S62:sta...
    Kuten myös sanottu, huomattavasti vähän ajetummastakin olen pahemmat nähnyt
    G01 ///M40i '19
    F48 xDrive20i ///M-Sport '18
    E39 ///M5 '00

    Comment

    • viktor
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2006
      • 1272
      • ...

      Originally posted by mailman View Post
      Tässä parit kuvat näistä kiertokangenlaakereista;
      Bank1
      Bank2

      Ja nuo siis ~190tkm ajetusta S62:sta...
      Kuten myös sanottu, huomattavasti vähän ajetummastakin olen pahemmat nähnyt
      Oli kyllä ihan ok aika vaihtaa. Eli nuo 250tkm ja yli ajetut joihin lakuja ei ole vaihdettu, kannattanee asennoitua ainakin ylikokolaakereihin ja kampuran koneistukseen..?
      Ps. Suprassa sai laakerit ~ samaan kuntoon alle 10tkm ajosuoritteella Tosin vähän erilainen konsepti ja varmasti kohdistuvan rääkkäyksen määrä isompi.

      Mitä tuo laakeri on leveä about, en osaa kuvasta tulkita tarpeeksi tarkoin?
      ///M5
      "Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."

      Comment

      • mailman
        BTCF Member
        • Jul 2003
        • 8003
        • Vantaa

        Originally posted by viktor View Post
        Oli kyllä ihan ok aika vaihtaa. Eli nuo 250tkm ja yli ajetut joihin lakuja ei ole vaihdettu, kannattanee asennoitua ainakin ylikokolaakereihin ja kampuran koneistukseen..?
        Juu kyllähän tuo aika oli vaihtaa... Ja noita kun on paha "tarkistaa" mitenkään
        No ei nyt välttämättä noinkaan, eikös se koko mylly ihan paskaksi pamahda jos yksikin laakeri "periksi" antaa? :think 250tkm osin voi olla jo oikeasti nuo laakerit ihan loppu, mutta jos ei ole lauennut niin kai sitä vielä kerkeää
        Itse, ja kaikki muut ketä tiedän nuo vaihtaneen, ovat ihan oemmia lyöneet takaisinkin...

        Mitä tuo laakeri on leveä about, en osaa kuvasta tulkita tarpeeksi tarkoin?
        Mitähän nuo oli, oisko etusormen levynen (riippuu toki katsojan sormista ) ? Vanhat on jossain tallin perukoilla niin ei voi tarkastaa.

        *edit* Tossa kakkospankissahan on selkeä "mittakin" siinä ylhäällä
        G01 ///M40i '19
        F48 xDrive20i ///M-Sport '18
        E39 ///M5 '00

        Comment

        • viktor
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2006
          • 1272
          • ...

          Originally posted by mailman View Post
          Juu kyllähän tuo aika oli vaihtaa... Ja noita kun on paha "tarkistaa" mitenkään
          No ei nyt välttämättä noinkaan, eikös se koko mylly ihan paskaksi pamahda jos yksikin laakeri "periksi" antaa? :think 250tkm osin voi olla jo oikeasti nuo laakerit ihan loppu, mutta jos ei ole lauennut niin kai sitä vielä kerkeää
          Itse, ja kaikki muut ketä tiedän nuo vaihtaneen, ovat ihan oemmia lyöneet takaisinkin...

          Mitähän nuo oli, oisko etusormen levynen (riippuu toki katsojan sormista ) ? Vanhat on jossain tallin perukoilla niin ei voi tarkastaa.

          *edit* Tossa kakkospankissahan on selkeä "mittakin" siinä ylhäällä
          En tunne tuota konetta että miten indikoi. Yleensä kilkatus antaa viitteitä että jotain on vialla, ennen kun kokonaan laukeaa.
          Toki jos kunnon rääkissä leipoo laakeri kiinni tai menee liuskat päällekkäin samalle puolen, niin osaa lähtee tangentin suuntaan luultavammin.

          Sulla ei vissiin ollut kampiakselin puolella mitään isompaa kulumaa vielä?
          Sitähän se alkaa syömään kun välystä tarpeeksi tulee. Muttei välttämättä vielä täystuhoa ole käynyt. Tosin silloin vaihdetaan tai kunnostetaan jo enemmän jos on enemmän lastua, itse en ilman öljykanavien puhdistamisia jne uskaltaisi niputtaa.

          Yhtä kilisevää kävinkin katsomassa, en uskaltanut edes koeajaa ettei joudu maksumieheksi. Tiedä sitten oliko laakereista vai mistä. Kannen alapuolelta kuulosti omaan korvaan tulevan, eikä vaikuttanut ketjun ääntelyiltä vaan kilkatukselta.
          ///M5
          "Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."

          Comment

          • mailman
            BTCF Member
            • Jul 2003
            • 8003
            • Vantaa

            Originally posted by viktor View Post
            Sulla ei vissiin ollut kampiakselin puolella mitään isompaa kulumaa vielä?
            Sitähän se alkaa syömään kun välystä tarpeeksi tulee. Muttei välttämättä vielä täystuhoa ole käynyt. Tosin silloin vaihdetaan tai kunnostetaan jo enemmän jos on enemmän lastua, itse en ilman öljykanavien puhdistamisia jne uskaltaisi niputtaa.
            No tämän meidän "hullun" sakemannimekaanikon mielestä siellä ei mitään huolestuttavaa ollut. Itse en näitten päälle liikoja ymmärrä
            Mutta mitään lastua ei mistään löytynyt, ja toki kahteen kertaan öljytkin noitten bearingsien vaihdon jälkeen vaihdettiin...
            Ja on noista S62 koneista (ei siis minun) löytynyt mitä mielenkiintoisempaa tavaraa öljypohjasta, mm. vanoksen metallisia o-renkaita jne.
            G01 ///M40i '19
            F48 xDrive20i ///M-Sport '18
            E39 ///M5 '00

            Comment

            • mailman
              BTCF Member
              • Jul 2003
              • 8003
              • Vantaa

              Niin ja jos ei joku tätä topiccia ole tuolta ruottinfoorumilta huomannut, niin suosittelen lukemaan
              G01 ///M40i '19
              F48 xDrive20i ///M-Sport '18
              E39 ///M5 '00

              Comment

              • Micce///M
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2008
                • 3552
                • Hämeenlinna

                Juu ei noista kuvan liuskoista sentäs lastua ole lentänyt Hioutunut vähän vaan pinnalta, ja väri muuttunut tämän seurauksena. Kyseistä moottoria mitenkään tuntematta, niin näyttäisi kuvan perusteella että juurikin oikeaan väliin osui vaihto. Eli kuluneet on mutta ei kerennyt vielä vaurioittamaan kauloja?

                Comment

                • peter
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2003
                  • 316
                  • xy

                  Osallistutaampa itsekin keskusteluun, kun nyt on auto hankittuna.

                  Omat käyttökustannukset on tosiaan ollut sen vähän alle 1€/km vaikkakaan autolle ei ole tarvinut kauhean paljon remppaa tehdä. Kulut on siis tullut lähinnä polttoaineen menekistä ja satunnaisista uusista osista sekä vakuutuksista (ajot pelkkää kaupunkia ja siellä menee sitä ajoainetta melko iloisesti.) Mun ajoilla talvisäilytykseen viedessä kulutus koko ajalta oli 19.2 litraa/100km.

                  Kuten tässä moni muukin auton omistaja on jo tehnyt, tarkoitus olisi ensi kesänä myös tehdä noita ennaltaehkäiseviä juttuja (vanos, ohjurit), kampiakselin laakereita ei varmaan vielä ole järkeä, sillä mittarissa on vasta 100k ja kone käy erittäin hyvin.

                  Mä mietin tämän auton ostamista pitkästi yli vuoden ja vaikka siihen menee rahaa suhteellisen paljon, hymyjen hintaa ei voi rahassa mitata. Tää on harrastus ja jos se maksaa niin maksakoon. Mieluummin laitan ne tohon, kun oon viikonloput naamat kaupungilla

                  Kävin myös kokeilemassa monta yksilöä ostohetkellä (kilsat 100-200k) ja kyllä niissä eroja on, eli sitä saa, mistä maksaa. Huoltokirja ja kuitit on aina positiivinen asia. Mulla kävi varmaan tuuri, yks mitä ehdin kokeillakin viime kesänä makaa yhdessä merkkihuollossa tällä hetkellä mäntä katossa.(kampiakselin laakeri). Eli kuten ennalla joku kirjoitti, tangentin suuntaan lähtee

                  Comment

                  • Tylyttäjä
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2007
                    • 1412

                    Originally posted by peter View Post
                    Osallistutaampa itsekin keskusteluun, kun nyt on auto hankittuna.

                    Omat käyttökustannukset on tosiaan ollut sen vähän alle 1€/km vaikkakaan autolle ei ole tarvinut kauhean paljon remppaa tehdä. Kulut on siis tullut lähinnä polttoaineen menekistä ja satunnaisista uusista osista sekä vakuutuksista (ajot pelkkää kaupunkia ja siellä menee sitä ajoainetta melko iloisesti.) Mun ajoilla talvisäilytykseen viedessä kulutus koko ajalta oli 19.2 litraa/100km.

                    Kuten tässä moni muukin auton omistaja on jo tehnyt, tarkoitus olisi ensi kesänä myös tehdä noita ennaltaehkäiseviä juttuja (vanos, ohjurit), kampiakselin laakereita ei varmaan vielä ole järkeä, sillä mittarissa on vasta 100k ja kone käy erittäin hyvin.

                    Mä mietin tämän auton ostamista pitkästi yli vuoden ja vaikka siihen menee rahaa suhteellisen paljon, hymyjen hintaa ei voi rahassa mitata. Tää on harrastus ja jos se maksaa niin maksakoon. Mieluummin laitan ne tohon, kun oon viikonloput naamat kaupungilla

                    Kävin myös kokeilemassa monta yksilöä ostohetkellä (kilsat 100-200k) ja kyllä niissä eroja on, eli sitä saa, mistä maksaa. Huoltokirja ja kuitit on aina positiivinen asia. Mulla kävi varmaan tuuri, yks mitä ehdin kokeillakin viime kesänä makaa yhdessä merkkihuollossa tällä hetkellä mäntä katossa.(kampiakselin laakeri). Eli kuten ennalla joku kirjoitti, tangentin suuntaan lähtee
                    Mulla on myös n. 100tkm mittarissa, mutta vaihdatan silti nuo kiertokangen alapään laakerit..
                    Current: Modified Subaru WRX Sti '05

                    EX: BMW E39 M5
                    Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
                    Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
                    (Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)

                    Suzuki GSX-R 1070 K5
                    Performance Mods: Lot
                    Performance: 200mph/322kph@1mile
                    (First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)

                    Comment

                    • van_gils
                      Bimmer Rookie
                      • Jan 2011
                      • 117
                      • keski-suomi

                      Kirjoitettava on jotain että löydän tämän aiheen toistekkin =)

                      Comment

                      • van_gils
                        Bimmer Rookie
                        • Jan 2011
                        • 117
                        • keski-suomi

                        No niin, kirjoitetaanpas tänne nyt vähän enemmän juu....
                        Niin ja kiitoksia muuten linkistä minkä kautta sitten osasin tähän aiheeseen Juu elikkäs nyt meikäläiselle tuli eilen ihan kuningas ajatus ja aloin suunnittelemaan e39 M5:sen hommaamista(kesäautoksi), kaikki toki riippuu siitä saanko prätkän myytyä yms yms... Katselin tuossa jo saksan ja ruottin tarjontaa ja auton saisi käsittääkseni vähän alle kymppitonnin ja ainakin saksassa olisi ollut useampi yksilö siihen hintaan! Tullin sivuja katselin tuossa kanssa ja verot lienevät 5-6t€ välillä?? Olisiko näin?
                        Niin saakos tuohon Ämmään miten helposti paukkkuja lisää jos tehot alkaa loppumaaan kesken Ohjelmalla saa kai jonkinverran? Mites putkistolla vai onko tuollaisessa jo valmiiksi selllainen putkisto ettei tarvitse siihen enään sijoitella vähiä rahuloitaan

                        Comment

                        • jumbo
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2005
                          • 6603
                          • Lappeenranta

                          Voin suoraan sanoa että ei kannata ehkä sitä halvinta madollista ostaa välttämättä, ja melkein näillä hinnoilla en edes hakisi saksasta asti(Ainakaan säästön kannalta, eri asia jos haluaa tietyn värin tms. mitä suomessa ei ole tarjolla.) Ruotsista toki jos löytyy sopiva. Ja helpoimmat mutta ei halvimmat hevoset saat pakosarjojen ja putkiston uusimisella, toki ohjelmoimalla myös jotain saa irti.
                          M550d

                          Comment

                          • peter
                            Bimmer Fanatic
                            • Jan 2003
                            • 316
                            • xy

                            Juu, kyllä noi vanhimmat ja lähes parisataa ajetut kannattaa unohtaa ellei ole rahaa laittaa autoon reilulla kädellä. Aletaan puhumaan niistä legendaarisista kampiakselin laakereista muun muassa. Suomesta ei tällä hetkellä taida kauheasti hyviä löytyä (paitsi se 99 sininen suomivehje ) mutta mitä mobilesta katselin niin hyvää tarjontaa on 2000-malleista sopivilla kilsoilla. 01-rekisteröidyissähän verojen määrä sitten kasvaa. Blocketin tarjonnasta ei mitään hajua.

                            Kuten Jumbo jo mainitsikin, helpoimmat hevoset löytyy sieltä pakosarjoista, jotka on ilmeisesti naurettavan huonosti virtaavat. Eihän noille muuta sitten tarvi, kun Evolven Alpha N ja tune. Ja tietenkin joka ainoa nippeli kuntoon, että auto pelittää niinkun pitää.

                            Comment

                            • Marko.K
                              BTCF Member
                              • Jul 2006
                              • 1193
                              • Helsinki

                              Juu ihan hyviä -99vm. karvan yli satkun ajettuja näyttää irroneen veroineen kuluineen sinne 19k€ hintoihin :think Missä muuten tuota Alpha N:ää myydään?
                              F11 535d -11 367hv/728nm
                              E39 M5 -99 Alpine White II
                              E65 730da -02
                              E60 530da -03
                              E39 530da -03 240hv/600nm
                              E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
                              E38 740iaL -95
                              E39 530d -99 245hv/528nm

                              Comment

                              • k0rppi
                                Bimmer Fanatic
                                • Jan 2008
                                • 784
                                • Varkaus

                                Originally posted by van_gils View Post
                                No niin, kirjoitetaanpas tänne nyt vähän enemmän juu....
                                Niin ja kiitoksia muuten linkistä minkä kautta sitten osasin tähän aiheeseen Juu elikkäs nyt meikäläiselle tuli eilen ihan kuningas ajatus ja aloin suunnittelemaan e39 M5:sen hommaamista(kesäautoksi), kaikki toki riippuu siitä saanko prätkän myytyä yms yms... Katselin tuossa jo saksan ja ruottin tarjontaa ja auton saisi käsittääkseni vähän alle kymppitonnin ja ainakin saksassa olisi ollut useampi yksilö siihen hintaan! Tullin sivuja katselin tuossa kanssa ja verot lienevät 5-6t€ välillä?? Olisiko näin?
                                Niin saakos tuohon Ämmään miten helposti paukkkuja lisää jos tehot alkaa loppumaaan kesken Ohjelmalla saa kai jonkinverran? Mites putkistolla vai onko tuollaisessa jo valmiiksi selllainen putkisto ettei tarvitse siihen enään sijoitella vähiä rahuloitaan
                                ennen kun kerkeet koko omaisuuttas myömään niin mietippä muutaman kerran mitä oot tekemässä. ymmärrän kyllä jos ämmä himot on kovat ja saksasta saa halvalla, mutta oikeesti. myy omaisuutes tuommosen reeperihuoran takia ja mitä siitä kostut?

                                noo eipä ole omat rahat kyseessä, mutta kuulostaa taas siltä halvimmalta vaihtoehdolta ja sitte kun sen laitat leimauskuntoon niin on menny toinen kymppi lisää.

                                hieman on ehkä provoo, mutta joku järki kuitenkin ennen tuommosen ostoo.

                                Comment

                                Working...
                                X