E39 M5 ostamassa

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bullitt
    BTCF Member
    • Jul 2002
    • 2786
    • Turku

    Originally posted by TJJ View Post
    Nuo ovat comfort-penkit ja ne on saanut lisävarusteena M5:een.
    Ja joku pölö on oikeasti tilannut sellaiset M5:een?


    Originally posted by mailman View Post
    Mun mielestä ko. autokaupalla on ollut iät ajat parit M5:t "myynnissä" ties kuinka kauan. Hinta ei vain ole muuttunut mihinkään, saatika että olisivat myyneet niitä. Liekköhän vain itse niillä ajavat, eikä tarkoitus olekaan päästä niistä eroon?
    Eikö olisi helpompaa jättää ilmoitukset kokonaan tekemättä, jos niitä ei ole tarkoitus myydä.

    No aivan sama. Ei ole multa pois. Vuoden verran olen noita ihmetellyt, niin oli pakko avautua.


    Comment

    • teropa
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2005
      • 3855
      • Oulu

      En tajua noita E39 komfortteja. Ne on oikeeasti aika paskat.

      Tero
      E60 520dA M-sport
      ---Ex
      E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
      E90 330iA, 325iA, 320dA
      E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
      E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

      PPL(A)

      Comment

      • TJJ
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2003
        • 7591
        • Jyväskylä

        Originally posted by Bullitt View Post
        Ja joku pölö on oikeasti tilannut sellaiset M5:een?
        Kyllä niitä tapauksia on netissäkin ollut (ja uusi omistaja on vaihtanut toisia tilalle). Ehkäpä comfort-sana on hämännyt, ja kun se kuitenkin on ollut lisävaruste, niin ne on pitänyt saada.
        E39 528iA

        Comment

        • rikuh1
          Bimmer Fanatic
          • Sep 2009
          • 521
          • Hämeenlinna

          Tai omistaja halunnut hierovat penkit, nekin kun tuosta kyseisestä yksilöstä löytyy.

          Omasta mielestä e39 comfortit on hyvät jakkarat istua... Toki kun penkin perseosa on lättänä ei sieltä tukea juur löydy mutta selkänojan säädöt mahdollistaa ainakin meikäläiselle mukavan asennon jossa mielellään istuu pidempäänkin
          E38 750iL 1999 | Bmw i3 94ah Rex |
          Bmw asiantuntemusta Kanta-Hämeestä, Detailing palvelut, Virallinen XHP jälleenmyyjä
          RikunAutofix.fi

          Comment

          • veku
            Bimmer Enthusiast
            • May 2005
            • 6327
            • P-Pohjanmaa

            Olikohan oikeaa topic.

            Syys \ kevät huoltoa suunnitelen Femmalle lähinnä öljyjä mietin..onko oikeat valinnat ?

            Moottori Castrolin TWS Motorsport 10W-60

            Perään\ Tasauspyörästö SAF-XJ 75W-140 Tilavuus 1.2L

            Käsivaihteisto-BMW MTF-LT-2 Tilavuus 1.8 L
            F11 M550D
            E39 M5
            F26 3.0 Da M-Sport
            E61 535D M-Sport

            Comment

            • irppa85
              Bimmer Fanatic
              • May 2011
              • 229
              • Jyväskylä, Finland

              Kyseisen liikkeen sivut

              .... http://www.autohallikotka.com/

              OSTAISINKO täältä Motorsportin ... tai oikeastaan mitään ... ?
              Päivittäisessä ajossa: E93 335i DCT -09
              Kesäkäytössä: E39 M5 -02

              Aiemmin:
              @TZ
              Nismo-Mule; Nissan March (Micra) 1.0l K11C "Highrise"
              Toyota IST 1.5l 1NZ-FE "Tuned by H&R"
              @FIN
              E39 530dA M-Sport -02
              Fiat Croma 2.0ie 8v -92

              Comment

              • Esko
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2002
                • 11737
                • Kouvola

                Originally posted by irppa85 View Post
                .... http://www.autohallikotka.com/

                OSTAISINKO täältä Motorsportin ... tai oikeastaan mitään ... ?
                Hintaa mun mielestä aika paljon kilometreihin nähden. Jos hyvää haluaa, niin toi EPDM:n vanha silverstone voisi olla ihan katsastamisen arvoinen tapaus.



                Tietty esim. Ruotsissa noiden hinnat on todella alhaalla tälläkin hetkellä, jos pääsee suoralla kaupalla ostamaan. Jää remontti/rakentelurahaa vielä jokunen tonni, että ollaan verojen jälkeen Suomen hintatasossa.

                Comment

                • zanta
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2003
                  • 2908
                  • Oulu

                  Originally posted by veku View Post
                  Olikohan oikeaa topic.

                  Syys \ kevät huoltoa suunnitelen Femmalle lähinnä öljyjä mietin..onko oikeat valinnat ?

                  Moottori Castrolin TWS Motorsport 10W-60

                  Perään\ Tasauspyörästö SAF-XJ 75W-140 Tilavuus 1.2L

                  Käsivaihteisto-BMW MTF-LT-2 Tilavuus 1.8 L
                  Samat litkut oli mulla mutta laatikkoonkin laitettiin Castrolia, muuttui paljon paremmaksi etenkin talvella.
                  LR RRS 2.7D -05 (2020-) / Honda CB1000R -10 (2010-)

                  eksälista:
                  E61 530i -08 (2012-2020), E60 530i -07 (2010-2012), E91 320d -05 (2009-2010), E39 M5 -02 (2005-2009), E34 AC Schnitzer S5 3.7 silhouette -90 (2006-2007), E34 535i -91 (2005), E34 525i -89 (2003-2004)

                  Comment

                  • Ksaff
                    Newbiemmer
                    • May 2011
                    • 21
                    • Helsinki

                    E39 M5 - Kyselyä ennen ostoa

                    Terve kaikki!

                    Lähin kyselee sellasta et kuinka pitkäikäsiä nuo M5 on koneellisesti?
                    Kestääkö tommoset minkälaisia kilsoja jos hyvin huollettuina pitäny. Katselin tos tollasta n. 200tkm ajettua yksilöä, ja kiinnostaisi tietää et kannattaako ostaa tommosta, vai leviiks laitos käsiin samantien. Ja jos on jotain -hyvä tietää- asioita ni kaikki vinkit / niksit ovat tervetulleita!

                    Kiitos !

                    Comment

                    • jumbo
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2005
                      • 6603
                      • Lappeenranta

                      Originally posted by Ksaff View Post
                      Terve kaikki!

                      Lähin kyselee sellasta et kuinka pitkäikäsiä nuo M5 on koneellisesti?
                      Kestääkö tommoset minkälaisia kilsoja jos hyvin huollettuina pitäny. Katselin tos tollasta n. 200tkm ajettua yksilöä, ja kiinnostaisi tietää et kannattaako ostaa tommosta, vai leviiks laitos käsiin samantien. Ja jos on jotain -hyvä tietää- asioita ni kaikki vinkit / niksit ovat tervetulleita!

                      Kiitos !
                      Tästä samasta topikista löytyy kaikki tarpeellinen, mutta noilla kilsoilla ehdottamasti tärkein asia on se että kiertokankien laakerit on vaihdettu. Jos ei ole niin ne on hyvää vauhtia kulumassa loppuun tai kuluneet jo loppuun
                      M550d

                      Comment

                      • IIIolut
                        Bimmer Fanatic
                        • Apr 2005
                        • 382
                        • Mikkeli

                        Originally posted by jumbo View Post
                        Tästä samasta topikista löytyy kaikki tarpeellinen, mutta noilla kilsoilla ehdottamasti tärkein asia on se että kiertokankien laakerit on vaihdettu. Jos ei ole niin ne on hyvää vauhtia kulumassa loppuun tai kuluneet jo loppuun
                        Lisätään vielä, että jakopään kuntokin kannattaa tarkastaa.
                        E61 ///M5 -07
                        F15 X5 40e ///M-Sport -16

                        Ex. E39 ///M5 -01
                        -Custom clutch stop, E60 short shifter, Alpha-N with Power mapping by Evolve, AP coilovers, HEL brake lines.

                        Comment

                        • EPDM
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2005
                          • 4624
                          • Lahti.

                          in search for a good one.

                          No niin 535d e61 pettymyksen jälkeen ollaan taas m5 e39 etsimässä. Huomasin että edellinen m5 myynnin jälkeen autot ( d10, x5 fl ja se 535d) ovat turhaan tiehaan tahtiin vaihtunut. Kaipu ja kutitusta takaisin m5 on ollut melkeinpä aina. Toki nyt en välttämättä ole edes priima kuntoiseen mutta m5 käyttiksen perään. Varsinainen garage queen kun on edelleen se csi kasi.
                          Nyt kun dieselin hinta on sopivasti nostettu valtion toimesta bensan hintatasoon ja km kun ei meikäläiselle tule paljon muutenkaan niin tämän on ihan järkevä ratkaisu...ainakin noin itselleni yritän puputtaa.

                          Totesin verotuksen jälkeen ei ole mitään järkeä hakea 2001 käyttöön otettu auto ulkomailta. Päästöt korottaa verot about 5-6t prefacelift mallista noin 10t facelift malliin ( tai no jos löytää 9-2000-> 12-2000 käyttöön otettu silloin facelift auto niin hyvä). Myös pfl autot ovat saksassa jopa hieman noussut hinnoissaan ja ruotin kruunu kun on niin vahva niin melkeinpä kannattaa auto hankkia suomesta, jos vaan hyvä löytää.

                          Mielestäni se että onko auto facelift tai prefacelift on aika olematon. Molemmat malli ovat sen verran iäkkäitä että kunto on se varsinainen ratkaiseva tekiä. faceliftasin mun pfl 1999 silloin ja olin täysin tyytyväinen siihen (vanhat kuvat. Mua vaan melkeinpä harmitti joka km mitä tuli lisää kunm oli alle 90tkm ajettu.

                          Nyt siis selailin nettiautot läpi jo pari viikkoa ja törmäsin lempiväriseen mugello rot ( a la eskon auto) kuopiossa. Aina jotenkin olettaa että m5 omistaja on harrastaja ja tykkää autoista muutenkin. No ei tämä kaveri, info oli niin tiukille saatavina että tuntuisi että puristaisi vertaa kivestä. ( english proverb). Sitten kun vihdoinkin sai lisää lumisiä kuvia niin kaikenlaisia painaumia, säröjä ja ruostetta tuli esille. Istuinpenkki ellei auto oli pizza taksina ollut käytössä ei ollut 162tkm verroinen huoltokirja oli 4-50tkm aukkoja. Jätin käymättä.
                          Inkoossa oli toinen musta auto. Hienot kiiltävät kuvat, muistin auto kun se oli viikonloppu tarkouksessa ollut viime kesänä 11669€ hinalla ja tämä nuori kaveri sitten ehti ensin. Viat oli kuulema korjattu, mutta kun vihdoinkin sain kaveri puhelimitse kiini niin kuin aloitin standardi kysely ( vanos, kk laakerit, syyläri, pikselit, alusta, jarrut, ruostetta lokareiden ja ovien sekä takakontin kaaressa, tankin ympäri jne), niin luuri tuli korvaan eikä kaveri enään soittanut/vastanut enään. Vedin siitä johtopäätökset.

                          Sitten mun lähellä on hieno takalintulaudalla eli riegerin spoilerilla varustettu avus blau yksilö , mittariss oli 200tkm + ja ulkonäön vuoksi ensin jättänyt huomiomatta. Sitten huomasin että tekniikkahan oli käyty läpi sen vaantaalainen hullu sakasalaisen toimesta, bueno. No mutta kaveri olikin innokas myymään autoa ja toi auto pajallaan seuravana päivän tutkitettavaksi. Piuhat kiini ja vikalista oli käden pituinen, eniten huolestutti dme eli moottoriin liittyviä asioita 3-4 pytin misfire. Soitto raikulle ja hän olikin parin tunnille käskystä paikallaan. Sen aikana olin purennut vasen puolisen moottorikansi ja irrottanut suuttimet kun raikku sanoi että 3-4 suuttimet ovat samassa maadoitus johdossa kiini joten jos se olis vaan siitä kiini. Vaihdoin suuttimet ympäri, samat vikakoodit. Luin siis vikakoodit dis'ille, ja kun oma inpa ei toiminut jostain syystä niin harmitti että kun raikun läpäristä moottori antoi puhtaat paperit inpan kautta. Dis'issa kun näitä shadow ( eli joskus ollut voimassa) vikakoodit ei voi poistaa ( kai?).
                          Keli kun oli tietysti mahdollisiman liukas ja alla oli saksan nopeusluokan nokian wr kitkat niin teho ei tullut tienpäälle esille. Mutta evolvin ohjelman kaasureagointi ja alavääntö tuntui kyllä.
                          Siltinkin penkissä jotain ylärekisterin häikkää oli, se ei "eläytynyt" neljän tonnin jälkeen kuten täysin terve moottori pitäisi. Se voi johtua pienestäkin asioista kuten monet tietää. CPS, heikko polttoaine ( mikä toki jouduttiin lisää kun nuuka myyjä ei sitä liian paljon ollut antanut mukaan) polttoaina suodatin, ilmasuodatin jne. Vanokset kun oli huolettu niin vääntökäyrässä ei ollut tuttu lopsahdustakaan 3t alueella.

                          Joten yön ylin pohdiskelun ja auton heikkö maalipinta ja pahasti repsoutttava alcantara sisusta niin jätettiin sekin toistaiseksi olla. Nähtävästi ulkonäkö olikin minulle tärkeämpi kun ensin oletin itsekin...

                          (EDIT tehtiinkin kaupat tästä)

                          Nyt on maanantaina kolmas kandidaatti, eli sama värinen avusblau facelift kankaanpäällä (9-2001 valmistettu, joten ihan ensimmäiset fl). Täysin eri oloinen auto, eli ulkokuori kunnossa mutta tekniikka kysymysmerkki. Jobbari kun on niin autosta ei tiedä ( eikä kiinosta) niin standardi kyselyn jälkeen taitaa olla vanokset rällättää eli ovat huoltokunossa ( vaikka onkin facelift missä paineasetelma on kehittänyttä versio). Kuvien perusteella siis erittäin siistissä kunnossa ainkin ulkokuorelta korkeiden km nähden. Taas vanhojen nettiauton edellsen omistan kuva näytää kiveniskut selvästi). Toki kuka tahansa osaa kiilottaa autonsa myyntitarkoituskeen. Soitin siis aikaisempaan omistaan ja vaikka taas ei mitään tekniikan ihmelapsi niin kehui autoa. Joten tutustuminen arvoinen


                          to be continued...
                          Last edited by EPDM; 14-01-2012, 15:37.
                          Viviendo en Lahiti
                          BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
                          Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
                          Vw Corrado vr6

                          Comment

                          • veku
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2005
                            • 6327
                            • P-Pohjanmaa

                            Originally posted by EPDM View Post
                            No niin 535d e61 pettymyksen jälkeen ollaan taas m5 e39 etsimässä. Huomasin että edellinen m5 myynnin jälkeen autot ( d10, x5 fl ja se 535d) ovat turhaan tiehaan tahtiin vaihtunut. Kaipu ja kutitusta takaisin m5 on ollut melkeinpä aina. Toki nyt en välttämättä ole edes priima kuntoiseen mutta m5 käyttiksen perään. Varsinainen garage queen kun on edelleen se csi kasi.
                            Nyt kun dieselin hinta on sopivasti nostettu valtion toimesta bensan hintatasoon ja km kun ei meikäläiselle tule paljon muutenkaan niin tämän on ihn ajärkevä ratkaisu...ainakin noin itselleni yritän puputtaa.

                            Totesin verotuksen jälkeen ei ole mitään järkeä hakea 2001 käyttöön otettu auto ulkomailta. Päästöt korottaa verot about 5-6t prefacelift mallista noin 10t facelift malliin ( tai no jos löytää 9-2000-> 12-2000 käyttöön otettu silloin facelift auto niin hyvä). Myös pfl autot ovat saksassa jopa hieman noussut hinnoissaan ja ruotin kruunu kun on niin vahva niin melkeinpä kannattaa auto hankkia suomesta, jos vaan hyvä löytää.

                            Mielestäni se että onko auto facelift tai prefacelift on aika olematon. Molemmat malli ovat sen verran iäkkäitä että kunto on se varsinainen ratkaiseva tekiä. faceliftasin mun pfl 1999 silloin ja olin täysin tyytyväinen siihen (vanhat kuvat. Mua vaan melkeinpä harmitti joka km mitä tuli lisää.

                            Nyt siis selailin nettiautot läpi jo pari viikkoa ja törmäsin lempiväriseen mugello rot ( a la eskon auto) kuopiossa. Aina jotenkin olettaa että m5 omistaja on harrastaja ja tykkää autoista muutenkin. No ei tämä kaveri, info oli niin tiukille saatavina että tuntuisi että puristaisi vertaa kivestä. ( english proverb). Sitten kun vihdoinkin sai lisää lumisiä kuvia niin kaikenlaisia painaumia, säröjä ja ruostetta tuli esille. Istuinpenkki elli auto oli pizza taksina ollut käytössä ei ollut 162tkm verroinen huoltokirja oli 4-50tkm aukkoja. Jätin käymättä.
                            Inkoossa oli toinen musta auto. Hienot kiiltävät kuvat, muistin auto kun se oli viikonloppu tarkouksessa ollut viime kesänä 11669€ hinalla ja tämä nuori kaveri sitten ehti ensin. Viat oli kuulema korjattu, mutta kun vihdoinkin sain kaveri puhelimitse kiini niin kuin aloitin standardi kysely ( vanos, kk laakerit, syyläri, pikselit, alusta, jarrut, ruostetta loakin kaaressa, tankin ympäri jne), niin luuri tuli korvaan eikä kaveri enään soittanut/vastanut enään. Vedin siitä johtopäätökset.
                            Sitten mun lähellä on hieno takalintulaudalla eli riegerin spoilerilla varustettu avus blau yksilö , mitä olin 200tkm + ja ulkonäön vuoksi ensin jättänyt huomiomatta. Sitten huomasin että tekniikkahan oli käyty läpi sen vaantaalainen hullu sakasalaisen toimesta, bueno. No mutta kaveri olikin innokas myymään autoa ja toi auto pajallaan seuravana päivän tutkitettavaksi. Piuhat kiini ja vikalista oli käden pituinen, eniten huolestutti dme eli moottoriin liittyviä asioita 3-4pytin misfire. Soitto raikulle ja hän olikin parin tunille käskystä paikallaan. Sen aikana olin purennut vasen puolisen moottorikansi ja irrottanut suuttimet kun raikku sanoi että 3-4 suuttimet ovat samassa maadoitus johdossa kiini joten jos se olis vaan siitä kiini. Vaihdoin suuttimet ympäri, samat vikakoodit. Luin siis vikakoodit dis'ille, ja kun oma inpa ei toiminut jostain syystä niin harmitti että kun raikun läpäsristä moottori antoi puhtaat paperit inpan kautta. Dis'issa kun näitä shadow ( eli joskus ollut voimassa) vikakoodit ei voi poistaa ( kai?).
                            Keli kun oli tietysti mahdollisiman liukas ja alla oli saksan nopeusluokan nokian wr kitkat niin teho ei tullut tienpäälle esille. Mutta evolvin ohjelman kaasureagointi ja alavääntö tuntui kyllä.
                            Siltinkin penkissä jotain ylärekisterin häikkää oli, se ei "eläytynyt" neljän tonnin jälkeen kuten täysin terve moottori pitäisi. Se voi johtua pienestäkin asioista kuten monet tietää. CPS, heikko polttoaine ( mikä toki jouduttiin lisää kun nuka myyjä ei sitä liian paljon ollut antanut mukaan) polttoaina suodatin, ilmasuodatin jne.
                            Joten yön ylin pohdiskelun ja auton heikkö maalipinta ja pahasti repsoutttava alcantara sisusta niin jätettiin sekin toistaiseksi olla. Nähtävästi ulkonäkö olikin minulle tärkeämpi kun ensin oletin itsekin...

                            Nyt on maanantaina kolmas kandidaatti, eli sama värinen avusblau facelift kankaanpäällä (9-2001 valmistettu, joten ihan ensimmäiset fl). Täysin eri oloinen auto, eli ulkokuori kunnossa mutta tekniikka kysymysmerkki. Jobbari kun on niin autosta ei tiedä ( eikä kiinosta) niin standardi kyselyn jälkeen taitaa olla vanokset rällättää eli ovat huoltokunossa ( vaikka onkin facelift missä paineasetelma on kehittänyttä versio). Kuvien perusteella siis erittäin siistissä kunnossa ainkin ulkokuorelta korkeiden km nähden. Taas vanhojen nettiauton edellsen omistan kuva näytää kiveniskut selvästi). Toki kuka tahansa osaa kiilottaa autonsa myyntitarkoituskeen. Soitin siis aikaisempaan omistaan ja vaikka taas ei mitään tekniikan ihmelapsi niin kehui autoa. Joten tutustuminen arvoinen


                            to be continued...
                            Mielenkiintoista tekstiä.
                            Eihän tuo 535d nyt niin tylsä ole ainoastaan helppo ja huoleton ajaa
                            Näin talvella kaipais kyllä...X5:sta
                            F11 M550D
                            E39 M5
                            F26 3.0 Da M-Sport
                            E61 535D M-Sport

                            Comment

                            • jumbo
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2005
                              • 6603
                              • Lappeenranta

                              Originally posted by EPDM View Post
                              Nyt siis selailin nettiautot läpi...
                              "Mukava" huomata että ne nettiauton halvimmat eivät ole aivan siinä kunnossa kuin ilmoitus antaa olettaa, pelkäsin jo että M5 hinnan syöksykierre on alkanut
                              Ja tuo kankaanpään auto on erikoinen ainakin noiden kromilistojen vuoksi, vasta toinen oman ämmän lisäksi jossa näen ne:think
                              M550d

                              Comment

                              • Zeta
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2004
                                • 7576
                                • Kotona



                                Siitä vähän ajettu M5, ei varmaan tarvitse heti olla korjailemassa...
                                -
                                Käyttöautona: F20
                                Myydään: HP 12.5" kannettava **200e**
                                Myydään: HP 14" kannettava Win11 **220e**
                                -

                                Comment

                                Working...
                                X