Originally posted by Havis
View Post
E39 M5 ostamassa
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Visko on jätetty pois juurikin edellämainitusta syystä. Sähköflekti siinä jäähdyttäjän edessä sen koneen pitää oikeassa lämpötilassa.. Hyvin huomasi dB_:n ämmässä kun sähköflekti hajosi niin meinasi lämmöt nousta vaikka visko oli juuri uusittu alkuperäinen. Ja hyvin toimi ämmämiitissä porukalla ämmät vaikka useista oli viskot poissa.Originally posted by Boiga View PostPääsin tuolla hawen ex ämmällä melkein kotiin kun sammui yhtäkkiä..
nyt tämän päivän tutkinut ja todennäköisesti vika hapertuneessa polttoainepumpun johdossa tankin sisällä. Menee kuitenkin nyt vaihtoon rele, pumppu sekä kansi jossa nuo johdot ovat rikki.. ei tartte jännittää kestääkö.
Ei tuo todellakaan ruusu ole mutta pelastettavissa. Kone ja laatikko sekä kytkin tuntuu olevan onneksi iskussa mutta kardaanin laakeri tai perä tuntuu ääntävän moottorijarrutuksessa.. servon vikakoodia antaa sekä ilmastointi ei toimi...renkaat oli paskat sekä aurauskulmat hieman pielessä.. onpahan tekemistä talveksi sekä sai ämmäkuumetta hillittyä :-) pitäisi soittaa raikulle ja kysyä että onko todella näin että flekti on remontissa jätetty pois rasittamasta vesipumppua? Ei ole paikallaan ja en tiedä miten toimisi tuolla ruuhkassa 30 asteen lämmössä tuo kone pidemmän päälle.. sähköflekti voisi olla hyvä ratkaisu, orkkis olisi tuolla kyllä myös.
Kirjoittelen projekti tarinaa jossain välissä koska sitä tuo on, hierotaan arvoiseensa kuntoon ja vaihdetaan rikkinäisten osien tilalle uutta alkuperäistä :-)Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
Tiedustelut priva tai 0452210069
Current
E61 530d
E39 530d
E39 520iA
E46 330xd
E28 528i
Comment
-
Teoriassa kyllä, mutta silloinkin se siipiosa on mielummin ropeli/siipi kuin flekti, koska:Originally posted by TJJ View PostEikös visko ole vain se "kytkin" ja se on flektin keskellä? Pitäisi siis oikeastaan puhua sähköisestä flektistä ja mekaanisesta/visko-ohjatusta flektistä.
Menee turhan sekavaksi jos noin tehtäis. Joka kerta flektistä puhuessa pitäis erikseen kuulijoille/lukijoille tarkentaa kummasta on kysymys, kun suurin osa kuitenkin kuvittelee että flekti on sama kuin sähköflekti. Paljon selkeämpää ja yksinkertaisempaa kun käyttäis termejä visko, viskon siivet/puhallin/propeli, ja flekti, kaikki eri osia.
Minusta eri osista ei sekaantumisvaaran takia pitäisi käyttää samankaltaisia termejä/nimiä.
Eli onko noista viskottomista ämmistä poistettu itseasiassa vain sen viskon siivet vaiko koko visko & siipi paketti? Onko se oikeasti niin suuri vastus/ vesipumpun rasite? Tuskin kuitenkaan kunnossa ollessaan...Last edited by Havis; 05-08-2013, 19:50."Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"
E60 523iA -08
Comment
-
Eipä oo omakaan auto juuri ketään kiinnostanu. Keväällä kun laitoin myyntiin tuli pari vaihtoehotusta, kesän aikana ei ole edes niitä tullut saati suoran kaupan tarjouksia..Originally posted by Maza View PostJoo, vuosien varrelta tuli poimittua kuvia niin vanteet on välissä vaihtuneet. Tällä hetkellä alla nuo MK:t.
Ilmoitustekstiin tosiaan sais kyllä panostaa - ei vaan kiinnosta alkaa runoilemaan. Pyrkinyt siihen, että joku uskaltautuis paikanpäälle kattomaan tai edes soittamaan. Muutamat rohkeat on sentään lähestynyt tekstiviestillä.
Sellasia miinoja tuntuu nuo halvanpään M5:t olevan ettei viittis aivan ilmaiseksi antaa vaikka kilsoja onkin jo perus latvian tuontia enemmän.
-BMW M3 -09
-MB E320 Coupe -94
-MB E250 CGI -10
-Husqvarna R320 -14
Comment
-
Koko paketti poistettu, vanha visko kun päättää jäädä jumiin niin jälki on myös sen näköistä.Originally posted by Havis View PostTeoriassa kyllä, mutta silloinkin se siipiosa on mielummin ropeli/siipi kuin flekti, koska:
Menee turhan sekavaksi jos noin tehtäis. Joka kerta flektistä puhuessa pitäis erikseen kuulijoille/lukijoille tarkentaa kummasta on kysymys, kun suurin osa kuitenkin kuvittelee että flekti on sama kuin sähköflekti. Paljon selkeämpää ja yksinkertaisempaa kun käyttäis termejä visko, viskon siivet/puhallin/propeli, ja flekti, kaikki eri osia.
Minusta eri osista ei sekaantumisvaaran takia pitäisi käyttää samankaltaisia termejä/nimiä.
Eli onko noista viskottomista ämmistä poistettu itseasiassa vain sen viskon siivet vaiko koko visko & siipi paketti? Onko se oikeasti niin suuri vastus/ vesipumpun rasite? Tuskin kuitenkaan kunnossa ollessaan...Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
Tiedustelut priva tai 0452210069
Current
E61 530d
E39 530d
E39 520iA
E46 330xd
E28 528i
Comment
-
Anteeksi väärä ilmaisuni, eli visko kokonaisuudessaan siipineen päivineen on poistettu. Eli uskallanko jättää näin vai onko odotettavissa oireita tyhjäkäynnillä kuumina kesäpäivinä? Ei se visko ihan turhaan siellä ole.. ?
Tämä hawen autokin on tovin ollut myynnissä että ilmeisen vaikeita myydä mutta itselle tässä pidempi aikaista harrastetta toisaalta rakennellaan :-) nousuja varmasti vaikea saada niillä mitä tällä hetkellä tarjolla..Ajaisin jollain muulla merkillä jos löytyisi kokonaisuutena paremmin itselle sopiva jotain muulta merkiltä.. 😎
Comment
-
Kyllä uskaltaa. Niinkuin edellä kirjoitin niin sähköflekti jäähdyttimen edessä pitää koneen riittävän viileänä. Visko on vaan apuna sille. Ilman sähköflektiä auto ylikuumenee vaikka visko olisi paikallaan. Periaatteessa turha kapistus e39 M5:eenOriginally posted by Boiga View PostAnteeksi väärä ilmaisuni, eli visko kokonaisuudessaan siipineen päivineen on poistettu. Eli uskallanko jättää näin vai onko odotettavissa oireita tyhjäkäynnillä kuumina kesäpäivinä? Ei se visko ihan turhaan siellä ole.. ?
Tämä hawen autokin on tovin ollut myynnissä että ilmeisen vaikeita myydä mutta itselle tässä pidempi aikaista harrastetta toisaalta rakennellaan :-) nousuja varmasti vaikea saada niillä mitä tällä hetkellä tarjolla..Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
Tiedustelut priva tai 0452210069
Current
E61 530d
E39 530d
E39 520iA
E46 330xd
E28 528i
Comment
-
Mutta mikä näissä sitten on vielä sopiva jäähdytysnesteen lämpötila, itsellä ne pyörii ilmastointi päällä kaupunkiajossa 90-93 asteessa ja matkassa sitten 86-90 noin karkeasti(ilman ilmastointia muutaman asteen vähemmän molemmissa).Originally posted by Robi View PostKyllä uskaltaa. Niinkuin edellä kirjoitin niin sähköflekti jäähdyttimen edessä pitää koneen riittävän viileänä. Visko on vaan apuna sille. Ilman sähköflektiä auto ylikuumenee vaikka visko olisi paikallaan. Periaatteessa turha kapistus e39 M5:een
Viisari lähtee liikkumaan keskikohdasta 102 asteen jälkeen, tämä tuli koettua kun auto kävi huonosti(cps) ja jäähdyttimen alaosa oli täynnä roskaa.M550d
Comment
-
En löytänyt järkevämpää topikkia, joten kysytään tässä.
Kertokaahan nyt hieman enemmän puolitietämättömälle näistä M5 tyyppivioista, näistä on hieman liikaakin juttua, että jaksaisi alkaa ottamaan asiosta selville huvikseen minkäänlaista luotettavaa otantaa.
Kuinka isolla km heittelyllä noita vakiopaikkoja menee remonttiin, ts. onko ylihuoltamisessa mitään järkeä?
En ole ostamassa. Mutta olen myymässä tälläkin erää yhtä, noi vaan tuntuu aina yhtä kivalta ja kävi mielessä että pitäiskö tämä yksilö jättää itselle käyttikseksi ja muunnella hieman mieleisekseen.
http://www.nettiauto.com/bmw/m5/5801963
Mutta noista tyyppivioista...
-Jakopää, onko noita hajonnnut oikeasti joltain, mitä sieltä? Vai vain perinteinen ketjun venyminen / rallatus.
-Vanokset, sama kysymys, rikkooko jotain totaaliporsiessaan vai tarviiko vain alkaa ehjäämään kun alkaa ääni tarpeeksi rassaamaan. Mitä noiden korjaamiseen oikeasti on osakustannukset?
-Kk laakerit. Tuohon mulla puolestaan on sen verran omakohtaista kokemusta että kampirauta on harvinaisen kovaa tavaraa, kehtaan väittää että kun alkava kilkatus alkaa kuulumaan niin selviää vielä liuskojen vaihdolla. Laakereiltaan TÄYSIN loppuunajetun S62 alakerran avasin joskus, kampura oli parin satkun tarkuudella vielä mitoissaan.
Ja miksi tollanen vaan on ajolleen niin erilainen kuin muut kasikoneiset E39? Kuinka paljon alusta poikkeaa tavis m-sportista.Last edited by MikkoV; 06-08-2013, 22:18.E70 3.0SD -08
.................................................. ................................
Autoviitala Drift Team, Chevrolet Camaro RS 6.2 LS3 S/C -70
Comment
-
Originally posted by MikkoV View PostMutta noista tyyppivioista...
-Jakopää, onko noita hajonnnut oikeasti joltain, mitä sieltä? Vai vain perinteinen ketjun venyminen / rallatus.
-Vanokset, sama kysymys, rikkooko jotain totaaliporsiessaan vai tarviiko vain alkaa ehjäämään kun alkaa ääni tarpeeksi rassaamaan. Mitä noiden korjaamiseen oikeasti on osakustannukset?
-Kk laakerit. Tuohon mulla puolestaan on sen verran omakohtaista kokemusta että kampirauta on harvinaisen kovaa tavaraa, kehtaan väittää että kun alkava kilkatus alkaa kuulumaan niin selviää vielä liuskojen vaihdolla. Laakereiltaan TÄYSIN loppuunajetun S62 alakerran avasin joskus, kampura oli parin satkun tarkuudella vielä mitoissaan.
Ja miksi tollanen vaan on ajolleen niin erilainen kuin muut kasikoneiset E39? Kuinka paljon alusta poikkeaa tavis m-sportista.
-Jakopää hajonnut esim. EPDM:ltä, muistaakseni laahain paskaksi ja ketju jumiin ja venat solmuun. Laahain taitaa olla yleisin hajoava, sekä kiristin.
-Vanokset ei hajota mitään, kustannuksista ei tietoa.
-kk-laakereita on ajettu myös niin loppuun että on tullut kanki lohkosta läpi, en tosin tiedä millaista ääntä kone on ennen sitä pitänyt. Saletisti ainakin jonkunlaista
M550d
Comment
-
Ilmoituksesihan vastaa jo puolestaan, alkuperäinen kone vaihdettu 245tkm kohdalla. Liekö jakopää menny samalla?Originally posted by MikkoV View Post
Kuinka isolla km heittelyllä noita vakiopaikkoja menee remonttiin, ts. onko ylihuoltamisessa mitään järkeä?
En ole ostamassa. Mutta olen myymässä tälläkin erää yhtä, noi vaan tuntuu aina yhtä kivalta ja kävi mielessä että pitäiskö tämä yksilö jättää itselle käyttikseksi ja muunnella hieman mieleisekseen.
http://www.nettiauto.com/bmw/m5/5801963
Eli myymälläsi autolla on nyt 1-40tkm luotettavaa ajoa... Noilla metreillä rupeaa porsimaan. Jopa alla 200tkm, pidosta ja ajosta riippuen.
Itsellä meni jakopäästä ohjuria ja venynyttä ketjua, kiristintä ym.. Ihme ääni alkoi yllättäen kuulua kierrosten mukana. kertaluokkaa joku tonni, tehtynä. Ei sinne pelkkiä pisteosia kannata vaihtaa.Originally posted by MikkoV View PostMutta noista tyyppivioista...
-Jakopää, onko noita hajonnnut oikeasti joltain, mitä sieltä? Vai vain perinteinen ketjun venyminen / rallatus.
Vanokset eivät vaaralliset, mutta rallatus rupeaa kyllä vituttamaan...Last edited by jakeluvesimies; 06-08-2013, 23:08.
Comment
-
Jotakuinkin näin... Tiedän muutamia yksilöitä joissa konetta ei ole avattu ja kilsoja 220-280tkm eli melko yksilöitä nämä on. Joistakin saattaa poksahtaa jakopää solmuun alle 200tkm niin suositeltava vaihtoajankohta lienee siinä 180-220tkm kohdalla. EPDM:n kone tosiaan hajosi muistaakseni melkeinpä tyhjäkäynnillä ja jakopää täysin palasina sekä molemmissa kansissa venat solmussa. Kilsoja en muista millä hajosi mutta toisaalta eipä tuontiauton kilsoja kukaan tarkkaan tiedä.Originally posted by jumbo View Post-Jakopää hajonnut esim. EPDM:ltä, muistaakseni laahain paskaksi ja ketju jumiin ja venat solmuun. Laahain taitaa olla yleisin hajoava, sekä kiristin.
-Vanokset ei hajota mitään, kustannuksista ei tietoa.
-kk-laakereita on ajettu myös niin loppuun että on tullut kanki lohkosta läpi, en tosin tiedä millaista ääntä kone on ennen sitä pitänyt. Saletisti ainakin jonkunlaista
Vanos rallattaa mutta se ei varsinaisesti hajota mitään, vanoksen solenoidit saattaa hajota ja uusi solenoidvalve on noin 1500€ / puoli. Raikulta saa kunnostettuja huomattavasti huokeammin. Tossa noi pahimmat.Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
Tiedustelut priva tai 0452210069
Current
E61 530d
E39 530d
E39 520iA
E46 330xd
E28 528i
Comment
-
[OT] huvitti tämä tuossa nettiauton ilmossa:
Ja allekirjoittaneen mielestä tehtaalta lähtöisin tämä on juuri sellainen mitä E39 M5 pitää ollakin. Avusblau on ainoa oikea vaihtoehto, kuten myös sisustaksi tuo M kuvioitu puolinahkasisusta.Vehicle information:
Colour LE-MANS-BLAU METALLIC (381)
Comment
-
Originally posted by sonikk View Post[OT] huvitti tämä tuossa nettiauton ilmossa:

Kiitti pikku korjauksesta, sininen kun sininen 
Tuosta oli korkannut 245tkm kohdalla kk. laakerit, muistaakseni no.2 kangesta, liuskat päällekkäin. Toleranssit niin pienet että mäntä ottanut kanteen kiinni, mäntä halki jne.
Eli ostin tuon vuosi sitten konevikaisena ja vaihdoin ehjän padan, aukaisin mielenkiinnosta alakerran vanhasta. Nyt sama auto tuli takaisin vaihdossa.
Alakertahommasta uskoisin että on noista em. tyyppivioista se mikä riippuu kaikista vähiten kilometreistä. Kylmäkäynnistykset ja sen jälkeinen käyttö, käytetyt öljyt, pitkäksi ajetut vaihtovälit, ajotapa jne vaikuttavat huomattavasti enemmän. Ja pakko mainita myös ajonopeus, yksi toinen alakertavammaisena tunnettu merkki minkä kanssa on tullut paljon painittua, ei selkeästi tykkää bahnilla paahtamisesta.
Kyllähän ketjukin tosiaan yleisesti varoittelee äänillään pitkään ennen täystuhoja, saatan olla hieman optimistinen mulla on harrastehistoriassa ollut hyvää karmaa ässäkoneisten kanssa, vaikka suhtautuminen on aina yhtä varoittelevaa. Tosin, parempihan se niin.Last edited by MikkoV; 06-08-2013, 23:40.E70 3.0SD -08
.................................................. ................................
Autoviitala Drift Team, Chevrolet Camaro RS 6.2 LS3 S/C -70
Comment
-
http://www.nettiauto.com/bmw/m5/5690342
Mikäs tämän tarina olikaan? CarZonella ollut aiemmin myynnissä ja muistelisin että silloin joku tiesi tästä jotain.:thinkE36 M3 & E39 530d
Comment
Comment