Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 530d Webasto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • OneAndOnly
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2009
    • 441
    • Nurmes

    Pitääpä lyödä auto laturiin ja kokeilla sit sitä webastoa että miten pelittää, 12A laturi niin kait se vähä jaksaa puskea. Kun vesipumppukin on syksyllä vaihdettu webaan niin ei sekään kovin vanha ole.
    näillä mennään:
    Bmw e46 320d
    Suzuki Hayabusa 1300R

    Ex:
    Volvo XC70 D5 AWD -10
    Volvo V70 D5 -02
    Volvo V70 T5 -98
    VW Taro 2.4D -90 about 80hv
    BMW E39 530dat -02 Powered by Rica 225hv/530Nm
    -----------------------------

    Comment

    • OneAndOnly
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2009
      • 441
      • Nurmes

      No niin, auto oli laturissa pari tuntia ja sit koko ajan kun weba oli päällä niin eipä enää weba sammunutkaan. Polttoainetta oli suurinpiirtein saman verran mitä silloin kun oikutteli eli n.15L niin ei varmaan sen saannista ollut se ongelma.

      Olisikohan akussa nyt jotain vilunkia jos ei virta riitä. pätkäajoahan mulla on kyllä nyt tullut mutta auto käy tyhjäkäyntiä kovilla pakkasilla kuitenkin aika paljon niin luulisihan tuon akun latautuvan. pitää varmaan mitata akun jännite ennen weban päällelaittoa ja sit puolen tunnin jälkeen jos ei jo sitä ennen sammu.
      Akku ei kuitenkaan ole kuin vajaa 3kk vanha 100 ampeerinen
      Last edited by OneAndOnly; 26-01-2010, 17:37. Reason: lisäilyä....
      näillä mennään:
      Bmw e46 320d
      Suzuki Hayabusa 1300R

      Ex:
      Volvo XC70 D5 AWD -10
      Volvo V70 D5 -02
      Volvo V70 T5 -98
      VW Taro 2.4D -90 about 80hv
      BMW E39 530dat -02 Powered by Rica 225hv/530Nm
      -----------------------------

      Comment

      • humala
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2005
        • 739
        • Kemi

        Originally posted by OneAndOnly View Post
        No niin, auto oli laturissa pari tuntia ja sit koko ajan kun weba oli päällä niin eipä enää weba sammunutkaan. Polttoainetta oli suurinpiirtein saman verran mitä silloin kun oikutteli eli n.15L niin ei varmaan sen saannista ollut se ongelma.

        Olisikohan akussa nyt jotain vilunkia jos ei virta riitä. pätkäajoahan mulla on kyllä nyt tullut mutta auto käy tyhjäkäyntiä kovilla pakkasilla kuitenkin aika paljon niin luulisihan tuon akun latautuvan. pitää varmaan mitata akun jännite ennen weban päällelaittoa ja sit puolen tunnin jälkeen jos ei jo sitä ennen sammu.
        Akku ei kuitenkaan ole kuin vajaa 3kk vanha 100 ampeerinen
        kyllähän se tarvii vähintään puolen tunnin lenkin että akku latautuu jos riittää sekään 30min weban käytöllä.. Käytätkö sisäilman puhallusta täysillä samalla?? se vie tajuna virtaa sit myös et kannattaa ennen auton sammutusta säätää puhallus aika pienelle ja ikkunoihin..

        Itse nykyään käytän webaa max 15min se riittää varsin hyvin nostamaan nesteiden lämmöt +20asteeseen..Kabiinissa nyt ei sitä lämpöä niinkään kerkee olemaan mut jos jaksaa tinkiä mukavuudesta niin ei välttämättä tuu akku ongelmia..
        E70 X5 3.0d -07
        E39 530da touring -99
        ex: E36 325i sedan -93

        Comment

        • OneAndOnly
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2009
          • 441
          • Nurmes

          Originally posted by humala View Post
          Käytätkö sisäilman puhallusta täysillä samalla??
          En minä tiedä onko se täysillä webastolla lämmitettäessä... mites sitä saa sit säädettyä? Nyt en kyllä oikein bonjannu tai sit on joku ominaisuus mitä en autosta vielä tiedäkkään... :think

          Pitää vielä sitä akkua tutkiskella.
          näillä mennään:
          Bmw e46 320d
          Suzuki Hayabusa 1300R

          Ex:
          Volvo XC70 D5 AWD -10
          Volvo V70 D5 -02
          Volvo V70 T5 -98
          VW Taro 2.4D -90 about 80hv
          BMW E39 530dat -02 Powered by Rica 225hv/530Nm
          -----------------------------

          Comment

          • humala
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2005
            • 739
            • Kemi

            Originally posted by OneAndOnly View Post
            En minä tiedä onko se täysillä webastolla lämmitettäessä... mites sitä saa sit säädettyä? Nyt en kyllä oikein bonjannu tai sit on joku ominaisuus mitä en autosta vielä tiedäkkään... :think

            Pitää vielä sitä akkua tutkiskella.
            Elikkä manuaalisesti säädät puhalluksen voimakkuuden pienelle kun laitat auton parkkiin..Jos pidät puhallusta AUTO asennossa niin se puhaltaa lähes täysillä lämmittämisen lopussa..
            E70 X5 3.0d -07
            E39 530da touring -99
            ex: E36 325i sedan -93

            Comment

            • casino
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2007
              • 663
              • Keski-Suomi

              Originally posted by OneAndOnly View Post
              No niin, auto oli laturissa pari tuntia ja sit koko ajan kun weba oli päällä niin eipä enää weba sammunutkaan. Polttoainetta oli suurinpiirtein saman verran mitä silloin kun oikutteli eli n.15L niin ei varmaan sen saannista ollut se ongelma.

              Olisikohan akussa nyt jotain vilunkia jos ei virta riitä. pätkäajoahan mulla on kyllä nyt tullut mutta auto käy tyhjäkäyntiä kovilla pakkasilla kuitenkin aika paljon niin luulisihan tuon akun latautuvan. pitää varmaan mitata akun jännite ennen weban päällelaittoa ja sit puolen tunnin jälkeen jos ei jo sitä ennen sammu.
              Akku ei kuitenkaan ole kuin vajaa 3kk vanha 100 ampeerinen
              Minkälainen ja merkkinen akku sinne on laitettu?

              Weban kanssa olisi hyvä olla AGM-tyyppinen (hyytelö) akku. Kestää huomattavasti paremmin syväpurkamista (weban käyttöä) mitä normaali starttiakku.

              Käynyt kumminkin ihmeessä mittauttamassa akku paikasta mistä sen ostit, eihän sitä tiedä jos on vaikka viallinen:think
              Bmw e61 535 d touring M-sport 11/2004 "TÄYSITEHOINEN"
              Ja autoa janottaa alla näkyvään tapaan...
              http://tankkaus.com/cars/public_grap...33/2016/2015/3

              e39 -530d touring 11/1999
              ex:Bmw e21 320 6 syl "kaasari" 1979

              Automaattivaihteiston huuhteluöljynvaihto

              Comment

              • Jürgen_
                Bimmer Enthusiast
                • May 2008
                • 2707
                • Mylsä

                Nyt kun täällä taas on akut tyhjinä niin muistetaan se vanha totuus että akku ei paljoa tyhjäkäynnillä lataannu ja yksi auton käynnistys vie sähköä kymmenen minuutin ajon edestä näin talvisaikaan. Kun vielä autossa on päällä kaikki mahdolliset sähkölaitteet nin eipä sitä sähköä enää riitä sinne akkuun varastoitavaksi. Aika monessa BMW:ssä kun se akku on vielä siellä auton kylmimmässä poterossa niin eihän se siellä kunnolla lataannu muutaman tunnin ajossa.
                Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

                Comment

                • OneAndOnly
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2009
                  • 441
                  • Nurmes

                  Originally posted by humala View Post
                  Elikkä manuaalisesti säädät puhalluksen voimakkuuden pienelle kun laitat auton parkkiin..Jos pidät puhallusta AUTO asennossa niin se puhaltaa lähes täysillä lämmittämisen lopussa..
                  Ahaa, no nyt selkisi. Auto asennossahan minulla se puhallin ainaan on ollut niin haukkaahan se sekin jo virtaa aika mukavasti lisää. ihme oli vaan kun starttasi kuitenkin ihan nätisti, mut virrasta se varmaan huusi kun lataus auttoi asiaan.
                  En muista sitä akku merkkiä enää mikä oli, mut tarkastelen senkin vielä.
                  näillä mennään:
                  Bmw e46 320d
                  Suzuki Hayabusa 1300R

                  Ex:
                  Volvo XC70 D5 AWD -10
                  Volvo V70 D5 -02
                  Volvo V70 T5 -98
                  VW Taro 2.4D -90 about 80hv
                  BMW E39 530dat -02 Powered by Rica 225hv/530Nm
                  -----------------------------

                  Comment

                  • espi70
                    Bimmer Rookie
                    • Nov 2007
                    • 78

                    Jatkoa taas alkuperäiseen tarinaan. IHKR-yksikkö on nyt vaihdettu uuteen merkkiliikkeestä kalliilla rahalla ostettuun ja Webasto on edelleen mykkä. Nyt alkaa keinot ja rahat loppua, mikä ihme tuota rakkinetta voi oikein riivata? Itse Webasto siis todistetusti toimii mutta se ei saa käynnistyskäskyä autolta.
                    Mistä tuo IHKR oikein kerää tietoja joiden perusteella se antaa käynnistymissignaalin Webastolle? Webasto on siis käsittääkseni jänniteohjattu, ei väyläohjattu koska auto on 2/99.
                    Vai voiko olla että on auto on jostain syystä "hukannut" tuon Webaston tiedot ja kuvittelee että autossa ei ole Webastoa ollenkaan? Pitääkö tuo jotenkin ohjelmoida tuonne uudestaan? Pitänee tehdä merkkiliikkeessä jos näin on? Viimeisessä Webastohuollossa kaveri ei päässyt auton kautta Webastoon kiinni ollenkaan joten se voisi näin jälkikäteen ajateltuna tukea tuota teoriaa?

                    Comment

                    • rle
                      Bimmer Rookie
                      • Nov 2005
                      • 112
                      • tampere

                      Originally posted by espi70 View Post
                      Jatkoa taas alkuperäiseen tarinaan. IHKR-yksikkö on nyt vaihdettu uuteen merkkiliikkeestä kalliilla rahalla ostettuun ja Webasto on edelleen mykkä. Nyt alkaa keinot ja rahat loppua, mikä ihme tuota rakkinetta voi oikein riivata? Itse Webasto siis todistetusti toimii mutta se ei saa käynnistyskäskyä autolta.
                      Mistä tuo IHKR oikein kerää tietoja joiden perusteella se antaa käynnistymissignaalin Webastolle? Webasto on siis käsittääkseni jänniteohjattu, ei väyläohjattu koska auto on 2/99.
                      Vai voiko olla että on auto on jostain syystä "hukannut" tuon Webaston tiedot ja kuvittelee että autossa ei ole Webastoa ollenkaan? Pitääkö tuo jotenkin ohjelmoida tuonne uudestaan? Pitänee tehdä merkkiliikkeessä jos näin on? Viimeisessä Webastohuollossa kaveri ei päässyt auton kautta Webastoon kiinni ollenkaan joten se voisi näin jälkikäteen ajateltuna tukea tuota teoriaa?
                      Minulla on samanlainen ongelma, mutta ainoastaan esilämmityskäytössä. Auton käydessä weba toimii. Esilämppärinä käytän gsm käynnistimen kautta, mutta IHKR katkaiseen webaston käynnistymisen. Kun soittelee käynnistystä monta kertaa niin webaston voi saada sattumalta käyntiin.
                      Alkutalvesta lähti moitteetta ekalla soitolla käyntiin.
                      Voiko IHKR:ssa olla joku vikatila päällä joka tämän aiheuttaa? Onnistuuko vikakoodien poisto jollain Carsoftin versiolla vai tarvitaanko Inpa? Mulla on CS 6.1 ja sillä en ole saanut luettua.

                      Comment

                      • Dunky
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2003
                        • 4929
                        • Kotka

                        Originally posted by rle View Post
                        Minulla on samanlainen ongelma, mutta ainoastaan esilämmityskäytössä. Auton käydessä weba toimii. Esilämppärinä käytän gsm käynnistimen kautta, mutta IHKR katkaiseen webaston käynnistymisen. Kun soittelee käynnistystä monta kertaa niin webaston voi saada sattumalta käyntiin.
                        Alkutalvesta lähti moitteetta ekalla soitolla käyntiin.
                        Voiko IHKR:ssa olla joku vikatila päällä joka tämän aiheuttaa? Onnistuuko vikakoodien poisto jollain Carsoftin versiolla vai tarvitaanko Inpa? Mulla on CS 6.1 ja sillä en ole saanut luettua.
                        Tai sitten on vesipumppu sökö ja kiehauttaa vedet webassa
                        Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                        Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                        Comment

                        • rle
                          Bimmer Rookie
                          • Nov 2005
                          • 112
                          • tampere

                          Originally posted by Dunky View Post
                          Tai sitten on vesipumppu sökö ja kiehauttaa vedet webassa
                          En usko, että vesipumppu oli viallinen. IHKR katkaisee käynnistymisen ennenkuin webasto ehtii lämmittää yhtään.
                          Olen istunut autossa ja soittanut webastoa päälle. Ekalla soitolla navissa välähtää merkkivalo kaksi kertaa ja webaston ja sisäpuhalluksen käynnistyminen katkeaa. Jos jatkaa soittamista niin hetken päästä valo välähtää taas pari kertaa.
                          Useimmiten olen saanut käynnityksen onnistumaan kun olen odottanut yli minuutin palotilanpuhaltimen sammumista ja soittanut uudelleen. Tää homma vaan ei oikein pelitä ellei ole katsekontaktia autoon.

                          Comment

                          • Tontsa80
                            Bimmer Fanatic
                            • Oct 2009
                            • 271
                            • pori

                            ongelmaa väylässa..

                            korjattu kortti tuli, asensin paikalleen ja ei toimi suoralla eikä ajastuksella.. risti jää vain vilkkumaan inpalla käynnistyy laakista ja käy hyvin, eikä jätä vikakoodeja:think ilmastointipaneelin olen joutunut vaihtamaan tuossa välissä.. onko mahdollista että uusi "käytetty" ei sisällä veban ohjelmointia/tietoja?? navilla esiajastus kuitenkin vielä näkyy..

                            Taukotuuletus starttaa kuitenkin normaalisti..

                            eikö nämä webasto-ongelmat koskaan lopu
                            Vikakoodien lukua porin suunnalla

                            Comment

                            • Clavurion
                              BTCF Member
                              • Feb 2005
                              • 9142
                              • Oulu

                              Se IHKA pitää ainakin koodata. Weban käynnistystyskomento tulee juuri IHKA:lta; jänniteaktivoinnillakin Weba vaatii käynnistyskomennon IHKA:lta. Testerillä käynnistettäessä IHKA:n ohjaus ohitetaan.
                              E39 530dA -02 M-Sport
                              E53 X5 3.0dA -06 Sport
                              * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                              Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                              Comment

                              • Tontsa80
                                Bimmer Fanatic
                                • Oct 2009
                                • 271
                                • pori

                                Originally posted by Clavurion View Post
                                Se IHKA pitää ainakin koodata. Weban käynnistystyskomento tulee juuri IHKA:lta; jänniteaktivoinnillakin Weba vaatii käynnistyskomennon IHKA:lta. Testerillä käynnistettäessä IHKA:n ohjaus ohitetaan.
                                Ncs ja code car, ja johan alkoi pelittämään

                                Kiitos Clavurionille
                                Vikakoodien lukua porin suunnalla

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎