Pitääpä lyödä auto laturiin ja kokeilla sit sitä webastoa että miten pelittää, 12A laturi niin kait se vähä jaksaa puskea. Kun vesipumppukin on syksyllä vaihdettu webaan niin ei sekään kovin vanha ole.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 530d Webasto
Collapse
X
-
No niin, auto oli laturissa pari tuntia ja sit koko ajan kun weba oli päällä niin eipä enää weba sammunutkaan. Polttoainetta oli suurinpiirtein saman verran mitä silloin kun oikutteli eli n.15L niin ei varmaan sen saannista ollut se ongelma.
Olisikohan akussa nyt jotain vilunkia jos ei virta riitä. pätkäajoahan mulla on kyllä nyt tullut mutta auto käy tyhjäkäyntiä kovilla pakkasilla kuitenkin aika paljon niin luulisihan tuon akun latautuvan. pitää varmaan mitata akun jännite ennen weban päällelaittoa ja sit puolen tunnin jälkeen jos ei jo sitä ennen sammu.
Akku ei kuitenkaan ole kuin vajaa 3kk vanha 100 ampeerinennäillä mennään:
Bmw e46 320d
Suzuki Hayabusa 1300R
Ex:
Volvo XC70 D5 AWD -10
Volvo V70 D5 -02
Volvo V70 T5 -98
VW Taro 2.4D -90 about 80hv
BMW E39 530dat -02 Powered by Rica 225hv/530Nm
-----------------------------
Comment
-
-
Originally posted by OneAndOnly View PostNo niin, auto oli laturissa pari tuntia ja sit koko ajan kun weba oli päällä niin eipä enää weba sammunutkaan. Polttoainetta oli suurinpiirtein saman verran mitä silloin kun oikutteli eli n.15L niin ei varmaan sen saannista ollut se ongelma.
Olisikohan akussa nyt jotain vilunkia jos ei virta riitä. pätkäajoahan mulla on kyllä nyt tullut mutta auto käy tyhjäkäyntiä kovilla pakkasilla kuitenkin aika paljon niin luulisihan tuon akun latautuvan. pitää varmaan mitata akun jännite ennen weban päällelaittoa ja sit puolen tunnin jälkeen jos ei jo sitä ennen sammu.
Akku ei kuitenkaan ole kuin vajaa 3kk vanha 100 ampeerinen
Itse nykyään käytän webaa max 15min se riittää varsin hyvin nostamaan nesteiden lämmöt +20asteeseen..Kabiinissa nyt ei sitä lämpöä niinkään kerkee olemaan mut jos jaksaa tinkiä mukavuudesta niin ei välttämättä tuu akku ongelmia..E70 X5 3.0d -07
E39 530da touring -99
ex: E36 325i sedan -93
Comment
-
-
Originally posted by humala View PostKäytätkö sisäilman puhallusta täysillä samalla??
Pitää vielä sitä akkua tutkiskella.näillä mennään:
Bmw e46 320d
Suzuki Hayabusa 1300R
Ex:
Volvo XC70 D5 AWD -10
Volvo V70 D5 -02
Volvo V70 T5 -98
VW Taro 2.4D -90 about 80hv
BMW E39 530dat -02 Powered by Rica 225hv/530Nm
-----------------------------
Comment
-
-
Originally posted by OneAndOnly View PostEn minä tiedä onko se täysillä webastolla lämmitettäessä... mites sitä saa sit säädettyä? Nyt en kyllä oikein bonjannu tai sit on joku ominaisuus mitä en autosta vielä tiedäkkään... :think
Pitää vielä sitä akkua tutkiskella.E70 X5 3.0d -07
E39 530da touring -99
ex: E36 325i sedan -93
Comment
-
-
Originally posted by OneAndOnly View PostNo niin, auto oli laturissa pari tuntia ja sit koko ajan kun weba oli päällä niin eipä enää weba sammunutkaan. Polttoainetta oli suurinpiirtein saman verran mitä silloin kun oikutteli eli n.15L niin ei varmaan sen saannista ollut se ongelma.
Olisikohan akussa nyt jotain vilunkia jos ei virta riitä. pätkäajoahan mulla on kyllä nyt tullut mutta auto käy tyhjäkäyntiä kovilla pakkasilla kuitenkin aika paljon niin luulisihan tuon akun latautuvan. pitää varmaan mitata akun jännite ennen weban päällelaittoa ja sit puolen tunnin jälkeen jos ei jo sitä ennen sammu.
Akku ei kuitenkaan ole kuin vajaa 3kk vanha 100 ampeerinen
Weban kanssa olisi hyvä olla AGM-tyyppinen (hyytelö) akku. Kestää huomattavasti paremmin syväpurkamista (weban käyttöä) mitä normaali starttiakku.
Käynyt kumminkin ihmeessä mittauttamassa akku paikasta mistä sen ostit, eihän sitä tiedä jos on vaikka viallinen:thinkBmw e61 535 d touring M-sport 11/2004 "TÄYSITEHOINEN"
Ja autoa janottaa alla näkyvään tapaan...
http://tankkaus.com/cars/public_grap...33/2016/2015/3
e39 -530d touring 11/1999
ex:Bmw e21 320 6 syl "kaasari" 1979
Automaattivaihteiston huuhteluöljynvaihto
Comment
-
-
Nyt kun täällä taas on akut tyhjinä niin muistetaan se vanha totuus että akku ei paljoa tyhjäkäynnillä lataannu ja yksi auton käynnistys vie sähköä kymmenen minuutin ajon edestä näin talvisaikaan. Kun vielä autossa on päällä kaikki mahdolliset sähkölaitteet nin eipä sitä sähköä enää riitä sinne akkuun varastoitavaksi. Aika monessa BMW:ssä kun se akku on vielä siellä auton kylmimmässä poterossa niin eihän se siellä kunnolla lataannu muutaman tunnin ajossa.Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...
Comment
-
-
Originally posted by humala View PostElikkä manuaalisesti säädät puhalluksen voimakkuuden pienelle kun laitat auton parkkiin..Jos pidät puhallusta AUTO asennossa niin se puhaltaa lähes täysillä lämmittämisen lopussa..
En muista sitä akku merkkiä enää mikä oli, mut tarkastelen senkin vielä.näillä mennään:
Bmw e46 320d
Suzuki Hayabusa 1300R
Ex:
Volvo XC70 D5 AWD -10
Volvo V70 D5 -02
Volvo V70 T5 -98
VW Taro 2.4D -90 about 80hv
BMW E39 530dat -02 Powered by Rica 225hv/530Nm
-----------------------------
Comment
-
-
Jatkoa taas alkuperäiseen tarinaan. IHKR-yksikkö on nyt vaihdettu uuteen merkkiliikkeestä kalliilla rahalla ostettuun ja Webasto on edelleen mykkä. Nyt alkaa keinot ja rahat loppua, mikä ihme tuota rakkinetta voi oikein riivata? Itse Webasto siis todistetusti toimii mutta se ei saa käynnistyskäskyä autolta.
Mistä tuo IHKR oikein kerää tietoja joiden perusteella se antaa käynnistymissignaalin Webastolle? Webasto on siis käsittääkseni jänniteohjattu, ei väyläohjattu koska auto on 2/99.
Vai voiko olla että on auto on jostain syystä "hukannut" tuon Webaston tiedot ja kuvittelee että autossa ei ole Webastoa ollenkaan? Pitääkö tuo jotenkin ohjelmoida tuonne uudestaan? Pitänee tehdä merkkiliikkeessä jos näin on? Viimeisessä Webastohuollossa kaveri ei päässyt auton kautta Webastoon kiinni ollenkaan joten se voisi näin jälkikäteen ajateltuna tukea tuota teoriaa?
Comment
-
-
Originally posted by espi70 View PostJatkoa taas alkuperäiseen tarinaan. IHKR-yksikkö on nyt vaihdettu uuteen merkkiliikkeestä kalliilla rahalla ostettuun ja Webasto on edelleen mykkä. Nyt alkaa keinot ja rahat loppua, mikä ihme tuota rakkinetta voi oikein riivata? Itse Webasto siis todistetusti toimii mutta se ei saa käynnistyskäskyä autolta.
Mistä tuo IHKR oikein kerää tietoja joiden perusteella se antaa käynnistymissignaalin Webastolle? Webasto on siis käsittääkseni jänniteohjattu, ei väyläohjattu koska auto on 2/99.
Vai voiko olla että on auto on jostain syystä "hukannut" tuon Webaston tiedot ja kuvittelee että autossa ei ole Webastoa ollenkaan? Pitääkö tuo jotenkin ohjelmoida tuonne uudestaan? Pitänee tehdä merkkiliikkeessä jos näin on? Viimeisessä Webastohuollossa kaveri ei päässyt auton kautta Webastoon kiinni ollenkaan joten se voisi näin jälkikäteen ajateltuna tukea tuota teoriaa?
Alkutalvesta lähti moitteetta ekalla soitolla käyntiin.
Voiko IHKR:ssa olla joku vikatila päällä joka tämän aiheuttaa? Onnistuuko vikakoodien poisto jollain Carsoftin versiolla vai tarvitaanko Inpa? Mulla on CS 6.1 ja sillä en ole saanut luettua.
Comment
-
-
Originally posted by rle View PostMinulla on samanlainen ongelma, mutta ainoastaan esilämmityskäytössä. Auton käydessä weba toimii. Esilämppärinä käytän gsm käynnistimen kautta, mutta IHKR katkaiseen webaston käynnistymisen. Kun soittelee käynnistystä monta kertaa niin webaston voi saada sattumalta käyntiin.
Alkutalvesta lähti moitteetta ekalla soitolla käyntiin.
Voiko IHKR:ssa olla joku vikatila päällä joka tämän aiheuttaa? Onnistuuko vikakoodien poisto jollain Carsoftin versiolla vai tarvitaanko Inpa? Mulla on CS 6.1 ja sillä en ole saanut luettua.Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita
Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.
Comment
-
-
Originally posted by Dunky View PostTai sitten on vesipumppu sökö ja kiehauttaa vedet webassa
Olen istunut autossa ja soittanut webastoa päälle. Ekalla soitolla navissa välähtää merkkivalo kaksi kertaa ja webaston ja sisäpuhalluksen käynnistyminen katkeaa. Jos jatkaa soittamista niin hetken päästä valo välähtää taas pari kertaa.
Useimmiten olen saanut käynnityksen onnistumaan kun olen odottanut yli minuutin palotilanpuhaltimen sammumista ja soittanut uudelleen. Tää homma vaan ei oikein pelitä ellei ole katsekontaktia autoon.
Comment
-
-
ongelmaa väylässa..
korjattu kortti tuli, asensin paikalleen ja ei toimi suoralla eikä ajastuksella.. risti jää vain vilkkumaan inpalla käynnistyy laakista ja käy hyvin, eikä jätä vikakoodeja:think ilmastointipaneelin olen joutunut vaihtamaan tuossa välissä.. onko mahdollista että uusi "käytetty" ei sisällä veban ohjelmointia/tietoja?? navilla esiajastus kuitenkin vielä näkyy..
Taukotuuletus starttaa kuitenkin normaalisti..
eikö nämä webasto-ongelmat koskaan lopuVikakoodien lukua porin suunnalla
Comment
-
-
Se IHKA pitää ainakin koodata. Weban käynnistystyskomento tulee juuri IHKA:lta; jänniteaktivoinnillakin Weba vaatii käynnistyskomennon IHKA:lta. Testerillä käynnistettäessä IHKA:n ohjaus ohitetaan.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Originally posted by Clavurion View PostSe IHKA pitää ainakin koodata. Weban käynnistystyskomento tulee juuri IHKA:lta; jänniteaktivoinnillakin Weba vaatii käynnistyskomennon IHKA:lta. Testerillä käynnistettäessä IHKA:n ohjaus ohitetaan.
Kiitos ClavurionilleVikakoodien lukua porin suunnalla
Comment
-
Comment