Ei muuten lähe joka umpiosta saunomalla tai kuumailmapuhaltimella lasit pois, ite koitin paripäivää sitte eikä mihinkään... Jossaki vanhassa topikissa oli puhetta että niitä ois kahela eri liimalla.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 facelift ajovalot
Collapse
X
-
Originally posted by tdspenari View PostEi muuten lähe joka umpiosta saunomalla tai kuumailmapuhaltimella lasit pois, ite koitin paripäivää sitte eikä mihinkään... Jossaki vanhassa topikissa oli puhetta että niitä ois kahela eri liimalla.
Joillain on osunut niihinkin sitä pehmeää liimaa, mutta kova yleisempi.
Comment
-
-
Originally posted by janke View Post
Itellä oli kovemmalla massalla kiinni, taitaa olla -03 valmistetut umpiot.
Muistaakseni joutu antamaan ihan huolella lämpöä noille neljä vuotta sitten, silleen että pleksit "suli" ja rungotkin sai hieman siipeensä.
Silloin laittelin jollain Sialla uudet linssit kiinni (en muista enää massan tyyppiä), mutta nyt lähti mukavasti auki kun vähän kuumapuhaltimella lämmitti ja kampesi tasaiseen auki.
Just oon liimailemassa takaisin kasaan uusilla linsseillä/projektorilla/rinkuloilla ja nyt käytän butyylimassaa. Jos vaikka tarvii kolmannen kerran aukoa...
(tosiasiassa epäilen noiden kiinan rinkuloiden kestoa, niin jätetään helppo optio plexien aukaisuun)EVERYTHING | WORKS
Comment
-
-
Myös omani 10/02 oli ikiliimalla kasattu. Umpio sulaa ennen ympäriltä kuin liima alkaa heltiämään. Mutta on siihenkin keinot olemassa.
Jos uudet pleksit valmiina niin sit ei ole mitään vaikeutta. Laikalla leikkoo vanhan pleksin läheltä liimausta kokonaa kuikkaan. Sen jälkeen pääsee hyvin mattopuukolla leikkaamaan liimasauman auki molemmilta puolilta. Mutta jos meinaa umpion aukaista niin, että pleksit säilyy ehjänä, onkin jo hiukan työläämpi homma. Umpion reunusta joutuu tietyistä kohdista rikkoo, jotta pääsee mattopuukolla ynnä muilla työkaluilla liimasauman leikkaamaan auki.
Ja nimenomaan kannattaa rikkoa, ei leikata. Rikotun sauman pystyy liimaamaan kasaan helposti, ja likimain uudenveroiseksi.
E: Jarrucliineri pehmittää jonkin verran sitä ikiliimaa.
Comment
-
-
WD40 tai silikonispray on sitten hyvä aine jos pitää jotain butyyliroiskeita tai valumia siivota liimauksen jälkeen.
Kannattaa tosiaan ne vanhat liimat putsata, jos hermot kestää. Kuumana saa kyllä vaikka mattoveitsellä ja ruuvitaltalla ne urat siivottua. Itsellä sen istumattomuuden ekassa umpiossa aiheutti vanhasta linssistä sinne uraan liiman sekaan jäänyt ihan pieni muovin pala.
En tiedä saisiko sillä silikonisuihkeella sen urankin jotenkin liuotettua paremmin putsattavaksi. Mutta silloin kannattaa purkaa ihan koko kuori yksinään irralliseksi.
Googlella ainakin englanniksi taitaa löytyä ne kk/vuosi tiedot että missä umpioissa on ne kovat ikiliimat.E39 M5 -99
F11 530d Xdrive -14
Comment
-
-
Originally posted by lj123 View Post
Katsotaan kestoa kunhan saan nuo EvoX-R projektiumpiot muuten kasattua loppuun.E39 525DA Touring -01, 540tkm
Comment
-
-
Originally posted by hallu View PostOnko joku tilannut uudet heijastinpinnat tai sen mullinsilmän kokonaisuutena umpion sisälle?
Mitä maksoi ja mistä niitä " saa " ?
Linkki tms. itse olen avuton ulkomaan nettikauppojen kanssa... Nykyiset valot on heijastinpinnoiltaan avian kauheat.
Mutta jos valotehoa kaipaa vähän lisää, niin se projektori kannattaa vaihtaa parempaan, kuin alkaa sitä pinnoittamaan tai etsimään alkuperäistä uutena (en ole nähnyt missään myynnissä noita Hellan facelift valojen sisäkaluja, siis alkuperäisenä varaosana).
Tuolta kannattaa lukaista, loppupäässä enemmänkin juttua esim. Evox-r projektoreista jotka kohtuuhintaiset ja valoa tulee reippaasti.Last edited by bemmeri; 21-01-2017, 06:18.EVERYTHING | WORKS
Comment
-
-
Oman kulkineen valot "korjattu".... Xenonkaupasta stanleyn bi-projektorit tuli laitettua...
Alkuperäisten heijastinpinnat oli pahimmilta kohdilta melkein tumman ruskeat...
No nyt on hyvät... Kuinkahan laittomat on olla orkkis pitkät ja bi xenonien pitkät käytössä samaan aikaan?
Operaatio oli kohtuu simppeli.
Comment
-
-
Täälläkin on yhdet umpiot kunnostettu. Alkoi nuo 440tkm veivatut valot olla melko finaalissa. Pleksit aivan sököt, kaikki säätötapit poikki ja projektori palanut ihan mustaksi - kuviokin oli jo suttuinen. Pitkät kuitenkin OK, niin kannatti vielä korjata.
Retrofitlabista tuli EvoX-R 2.0 Bi-Xenon projektorit, Ebaystä HD-säätötapit ja uudet pleksit.
Laitoin tilaukseen normi EvoX-R:t, mutta olivat loppu niin Retrofitlab tarjosi noita kakkosversioita tilalle. Pitäisi olla hieman kirkkaampi ja parempi lyhyiden valojen osalta.
Sittenhän tuon näkee tekeekö noilla mitään. Irtaallaan testailtuna näytti kyllä ihan asiallisilta, paljon tehokkaammat kuin entiset.
Lähtökohta
Purkua
Uudet projektorit ja rautaiset säätötapit
Pitää hakea vielä tuubi butyylimassaa niin saa napsauttaa pleksit kunnolla kiinni.
On ne vähän virkeämmän näköiset.E39 525DA Touring -01, 540tkm
Comment
-
-
Originally posted by hallu View PostOman kulkineen valot "korjattu".... Xenonkaupasta stanleyn bi-projektorit tuli laitettua...
Alkuperäisten heijastinpinnat oli pahimmilta kohdilta melkein tumman ruskeat...
No nyt on hyvät... Kuinkahan laittomat on olla orkkis pitkät ja bi xenonien pitkät käytössä samaan aikaan?
Operaatio oli kohtuu simppeli.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostXenon pitkät on laittomat kun umpiossa ei ole hyväksyntään niille. Leimalla tulee siis luultavasti sanomista. No otat bi-xenonit siksi aikaa pois käytöstä ja et sokaise vastaan tulevaa poliisia, niin varmaan ihan ok, vaikka ei laillinen.eikä jetsoneita liiemmin kiinnostanut.
E36 328i M50B30 turbo
Skoda vRS
Inpa löytyy vikakoodin lukuun, kyselyt privalla.
Ncs expert, ja pienet koodauksetkin luonnistuu
EX: E36, E34, 2xE39, 2xE46, E91
Comment
-
Comment