Originally posted by -santtu-
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 facelift ajovalot
Collapse
X
-
F10 523iA 2010
Ex: E39 528iA 1997
Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
Ex: E65 745iA 2003
Ex: E46 318i 1998
Ex: E34 525iA 1989
-
-
Noista halvoista ebay/kiina projektoreista ei ole kokemusta, mutta laitoin Retrofitlabista tilatut Evox-R 2 bi-xenon projektorit ja on kyllä huikeen hyvät. Valoteho on todella hyvä ja asennus oli helppo.
Retrofitlab delivers top quality xenon and LED products for car and motorcycle. From xenon lamp to shrouds, from bi-xenon projector to ballast and the newest LED lighting technology. A passionate team will help!
Näillä saa sitten myös lyhyiin käyttöön pitkän valon.Nyt: E39 530DA Touring -98
ex: E3/46 328i cabrio "läski", E36 325i coupe -93, E39 530iA Touring -01, E36 325i Cabrio -93, E34 525i Touring -92, E36 325i sedan -91, E34 540i/6 Individual -95, E34 525iA -93
Comment
-
-
Originally posted by Playpig View PostNoista halvoista ebay/kiina projektoreista ei ole kokemusta, mutta laitoin Retrofitlabista tilatut Evox-R 2 bi-xenon projektorit ja on kyllä huikeen hyvät. Valoteho on todella hyvä ja asennus oli helppo.
Retrofitlab delivers top quality xenon and LED products for car and motorcycle. From xenon lamp to shrouds, from bi-xenon projector to ballast and the newest LED lighting technology. A passionate team will help!
Näillä saa sitten myös lyhyiin käyttöön pitkän valon.Originally posted by -santtu- View Posthttps://rover.ebay.com/rover/0/0/0?m...2F152177433866
Valot toimii siis juuri kuten kuvissa, noihin on vaan omanlainen polttimonsa tulee kyllä mukana ja varapolttimoita löytyy ebaysta
Jaahas...nyt pukkaa sitten jo vaihtoehtojakin.
Nuo retrofitlabin näyttää kyllä paremmilta/laadukkaammilta, mutta onhan niissä enemmän hintaakin sitten...
Nyt täytyykin oikein ruveta tätä funtsimaan.F10 523iA 2010
Ex: E39 528iA 1997
Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
Ex: E65 745iA 2003
Ex: E46 318i 1998
Ex: E34 525iA 1989
Comment
-
-
Toimiiko tuo retrofitlab niin että ruuvaa vanhan projektorin irti (mulla lyhyetkin facelift halogeenit projektorilla) ja laittaa tuon tilalle pienin modauksin? Tuleeko mukana ballast? Saa samalla pitkille xenonit ja jää vakiohalogeenit viereen lisäpitkiksi?e39 520i-01 M54B22 manual, 95-184 tkm äidillä ajossa
e61 530Xi-08 N53B30 manual, 72-183 tkm talvi-nelikko myydään (ei esittelyä vielä missään)
Ioniq5 AWD -22
Leaf 40kwh -18
Comment
-
-
Originally posted by 205/65-15H View PostToimiiko tuo retrofitlab niin että ruuvaa vanhan projektorin irti (mulla lyhyetkin facelift halogeenit projektorilla) ja laittaa tuon tilalle pienin modauksin? Tuleeko mukana ballast? Saa samalla pitkille xenonit ja jää vakiohalogeenit viereen lisäpitkiksi?F10 523iA 2010
Ex: E39 528iA 1997
Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
Ex: E65 745iA 2003
Ex: E46 318i 1998
Ex: E34 525iA 1989
Comment
-
-
Originally posted by 205/65-15H View PostToimiiko tuo retrofitlab niin että ruuvaa vanhan projektorin irti (mulla lyhyetkin facelift halogeenit projektorilla) ja laittaa tuon tilalle pienin modauksin? Tuleeko mukana ballast? Saa samalla pitkille xenonit ja jää vakiohalogeenit viereen lisäpitkiksi?
Comment
-
-
Ite laitoin nuo juurikin halogeeniprojektoreiden tilalle.
Hieman piti "korkeutta" säätää, että sai linssin/rungon istumaan just hyvälle kohdalle. Ilman muokkausta olisi muistaakseni jäänyt liian kauaksi siinä "heijastin"(pitkät/"runko")-osasta. Hyvin istuu ja valoteho vaikuttaa vähintään yhtä hyvälle kuin retrofitlabilta tilatuisssa "EVOX-R":ssä jotka oli aikaisemmissa valoissa.
Jos xenonit jännittää leimalla, niin eipä iso vaiva ole heittää katsastusten ajaksi vaikka H7-polttimoa(himpun tarvii kantaa hioa että sopii, ainakin EVOX-Rssä oli näin).EVERYTHING | WORKS
Comment
-
-
Eipä umpio auennut uunituksella. Nähtävästi nyt sitten sillä ikiliimalla liimatut. Mikäs on kokemusten mukaan hyvä ja jos huonoja kokemuksia niin varoituksen sana millä leikata tuo kirkas muovi auki? Dremel, oskilloiva Makitan saha (siis se tärinään perustuva saha) tms? Lähinnä ainakin vaaroja mielessä ettei heitä sulaa muovia heijastimille.
Comment
-
-
Originally posted by Alfistipohjoosesta View PostEipä umpio auennut uunituksella. Nähtävästi nyt sitten sillä ikiliimalla liimatut. Mikäs on kokemusten mukaan hyvä ja jos huonoja kokemuksia niin varoituksen sana millä leikata tuo kirkas muovi auki? Dremel, oskilloiva Makitan saha (siis se tärinään perustuva saha) tms? Lähinnä ainakin vaaroja mielessä ettei heitä sulaa muovia heijastimille.E34 525i Touring -96 "Iris"
E39 540ia Touring individual -97 "Lara"
E39 530da Touring -03 "Lisbeth"
E46 328ia Sedan -98 "HOI"
E61 530d Touring -04
ex. E39 520ia Touring -98
ex. E28 524td -86 "sponsored by... Oma"
ex. E30 320i -82/86 "scitso edition"
ex. E28 520i -82
Comment
-
-
Originally posted by Alfistipohjoosesta View PostEipä umpio auennut uunituksella. Nähtävästi nyt sitten sillä ikiliimalla liimatut. Mikäs on kokemusten mukaan hyvä ja jos huonoja kokemuksia niin varoituksen sana millä leikata tuo kirkas muovi auki? Dremel, oskilloiva Makitan saha (siis se tärinään perustuva saha) tms? Lähinnä ainakin vaaroja mielessä ettei heitä sulaa muovia heijastimille.
Siihen käy vaikka rälläkkä katkaisulaikalla, käryää sahausta enempi mutta ei sotke niin paljoa.
Liimauran putsaamiseen itse käytin mattopuukkoa. Uran pohjan saa helposti putsattua, kun vääntää terän 90 asteen kulmaan uran leveydeltä (muutama milli). Terä lämmitettävä punaiseksi, jotta saa taivutettua.
Heijastinpintoihin ei tosiaan kannata sormin koskea. Puuvillahanskat on hyvät siinä vaiheessa kun heijastimia pitää käsitellä.
Heijastinpinnassa on melko varmasti ohut lika kerros, joka heikentää valojen tehoa. Sileä näyttöjen puhdistukseen tarkoitettu rätti käy pintojen puhdistukseen. Muistaakseni käytin pelkkää vettä pesuaineena.
Puhdistuksen jälkeen heijastinpinnat voi vielä kiillottaa metallivahalla ja samaisella hienolla liinalla. Metallivaha siksi, että siinä ei ole mitään hiovia ainesosia. Eikä missään tapauksessa saa ollakkaan.
Pesua ja kiillotusta kannattaa vaikka kokeilla ensin epäolennaiseen kohtaan.
Niin, ja vielä sellainen vinkki, että kasatessa butyylimassaa ei kannata säästellä yhtään. Ettei tarvi aukaista kosteuden takia uudestaan. Itellä meni melkein koko tuubi umpioparin kasaukseen. (Sika Lastomer -710).
Comment
-
-
Mistä ootte tilanneet noita säätötankoja? Ebayssä on halpoja, mutta miten lie kestää :think Prefaceliftiin sai sentään marmorilta
Pystyykö alkuperäisistä projektoreista korjaamaan sitä heijastinpintaa jotenkin? En ole vielä purkanut, niin ei mitään tietoa mitä sieltä löytyy.E39 540iA M-Sport Imolarot II
E36 323i touring
Volvo V70 2.4D mk3
Honda Accord 2.4 i-VTEC CL9
Honda Civic 1.4 4d ES
Chevy Caprice Classic
ex:
E32 730iA
E39 528i Calypsorot metallic
E36 325i x2
Comment
-
-
Briteis on myynnissä semmoset harmata muovia olevat ne on vähän pehmeemmät.
Mut oman kokemuksen mukaan halvimmat kiinalaisetkin kestää vähintään sen mitä orkkisE34 525i Touring -96 "Iris"
E39 540ia Touring individual -97 "Lara"
E39 530da Touring -03 "Lisbeth"
E46 328ia Sedan -98 "HOI"
E61 530d Touring -04
ex. E39 520ia Touring -98
ex. E28 524td -86 "sponsored by... Oma"
ex. E30 320i -82/86 "scitso edition"
ex. E28 520i -82
Comment
-
-
Originally posted by asis View PostMistä ootte tilanneet noita säätötankoja? Ebayssä on halpoja, mutta miten lie kestää :think Prefaceliftiin sai sentään marmorilta
Pystyykö alkuperäisistä projektoreista korjaamaan sitä heijastinpintaa jotenkin? En ole vielä purkanut, niin ei mitään tietoa mitä sieltä löytyy.2001 E39 525iA
1992 E34 "540i/5"
Comment
-
-
Originally posted by Roisto View PostEbaystä alumiiniset, ei oo halvat mutta luulis kestävänE34 525i Touring -96 "Iris"
E39 540ia Touring individual -97 "Lara"
E39 530da Touring -03 "Lisbeth"
E46 328ia Sedan -98 "HOI"
E61 530d Touring -04
ex. E39 520ia Touring -98
ex. E28 524td -86 "sponsored by... Oma"
ex. E30 320i -82/86 "scitso edition"
ex. E28 520i -82
Comment
-
Comment