Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 facelift ajovalot

Collapse
X
Collapse
+ More Options
Posts
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dr.DW
    Newbiemmer
    • Feb 2017
    • 10
    • Itä-Suomi

    #91
    Originally posted by HTK12 View Post
    Mitä varten sä niitä liittimien johtoja olet alkanut mittailemaan kun vika on 95% todennäköisyydellä nyt siellä valomoduulin sisällä (koska se aiemmin syttyi mutta ei korjauksen jälkeen) :think. Kuten sanoin, niin kaikki sähköjohdot löytyy BMW-planet:lta.
    Lähinnä sitä, että kytkeytyykö se fetti kun vetää kahvasta pitkät päälle. Eli saako se ohjausjännitettä -ja paljonko sen pitäisi olla. Kun se fetti kuitenkin on mittaamalla ehjä. Enkä minä nyt usko, että olisin sen tinauksenkaan saanu tummellettua.. Sain aikoinaan pleikkariinkin, hyvällä menestyksellä Mod piirin tinattua... Ja tuossahan nyt tilaa oli ruhtnaallisesti

    Tuo BMW-Planet ei auennu... Pitää varmaankin kaivella vielä java jostakin.

    Comment

    • HTK12
      BTCF Member
      • Jul 2011
      • 10941
      • Joensuu

      #92
      Originally posted by Dr.DW View Post
      Lähinnä sitä, että kytkeytyykö se fetti kun vetää kahvasta pitkät päälle. Eli saako se ohjausjännitettä -ja paljonko sen pitäisi olla. Kun se fetti kuitenkin on mittaamalla ehjä. Enkä minä nyt usko, että olisin sen tinauksenkaan saanu tummellettua.. Sain aikoinaan pleikkariinkin, hyvällä menestyksellä Mod piirin tinattua... Ja tuossahan nyt tilaa oli ruhtnaallisesti

      Tuo BMW-Planet ei auennu... Pitää varmaankin kaivella vielä java jostakin.
      Kun toinen puoli syttyy, niin ongelma ei ole signaali puolella. Pikaisesti vilkaistuna sinne tulee vain yhteen johtoo signaali viikseltä, että molemmat pitkät päälle. Vilautukselle tulee omansa. Jos tuo toiminta kiinnostaa, niin kannattaa asetaa se java niin pääsee niitä sähkökaavioita katsomaan. Kuten sanoin, niin minä kyllä veikkaan, että vika on siinä LCM:ssä.
      e39 540iA E85

      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

      Comment

      • Dr.DW
        Newbiemmer
        • Feb 2017
        • 10
        • Itä-Suomi

        #93
        Originally posted by HTK12 View Post
        Kun toinen puoli syttyy, niin ongelma ei ole signaali puolella. Pikaisesti vilkaistuna sinne tulee vain yhteen johtoo signaali viikseltä, että molemmat pitkät päälle. Vilautukselle tulee omansa.
        Ai hemmetti! Tämä helpotti paljon!! Kiitos. Minä jo vähän naama norsunv'tulla mietin; että tuolla pihamaalla könytä ja mittailla... Siitä modulista on täytynyt kosahtaa jotakin muuta.
        Joo´o... Varmaankin täytyy vielä kokeilla koodatulla modulilla... Eli eikun eBay:hyn ja e-villeen tilaamaan tarvikkeita... BMW Scanner 1.4:lläkö onnistuu koodata kaikki tarpeellinen? 16 pinnistä OBD:tä tuossa ei ole, vain 20-pyöreä.
        Ja toimiiko USB-16-20pin adapterihässäkällä, vai pitääkö olla suoraan 20 pinninen?

        Comment

        • HTK12
          BTCF Member
          • Jul 2011
          • 10941
          • Joensuu

          #94
          Originally posted by Dr.DW View Post
          Ai hemmetti! Tämä helpotti paljon!! Kiitos. Minä jo vähän naama norsunv'tulla mietin; että tuolla pihamaalla könytä ja mittailla... Siitä modulista on täytynyt kosahtaa jotakin muuta.
          Joo´o... Varmaankin täytyy vielä kokeilla koodatulla modulilla... Eli eikun eBay:hyn ja e-villeen tilaamaan tarvikkeita... BMW Scanner 1.4:lläkö onnistuu koodata kaikki tarpeellinen? 16 pinnistä OBD:tä tuossa ei ole, vain 20-pyöreä.
          Ja toimiiko USB-16-20pin adapterihässäkällä, vai pitääkö olla suoraan 20 pinninen?
          BMW scanneria tulee käytettyä lähinnä VIN ja kilometrien vaihtamiseen. En ole kyllä huomannut, että siinä olisi koodaamista varten toiminto. Toki sillä voi lukea moduulin, mutta jos vaihdat LCMII->LCMIII niin eipä siellä ole samat parametrit, joten suoraan ei voi niitä sinne kirjoittaa. Itse olen LCM vaihdon hoitanut seuraavasti: moduuli paikalleen -> BMW scannerilla VIN&kilometrit -> NCS expertillä koodaus. Molemmat vaatii sitten oman piuhansa. Joo pitää olla tuo obd->20pin adapteri. Ei tarvitse olla suoraan 20 pin ja sellaisia piuhoja on aika vähän.
          e39 540iA E85

          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

          Comment

          • Dr.DW
            Newbiemmer
            • Feb 2017
            • 10
            • Itä-Suomi

            #95
            Originally posted by HTK12 View Post
            BMW scanneria tulee käytettyä lähinnä VIN ja kilometrien vaihtamiseen. En ole kyllä huomannut, että siinä olisi koodaamista varten toiminto. Toki sillä voi lukea moduulin, mutta jos vaihdat LCMII->LCMIII niin eipä siellä ole samat parametrit, joten suoraan ei voi niitä sinne kirjoittaa. Itse olen LCM vaihdon hoitanut seuraavasti: moduuli paikalleen -> BMW scannerilla VIN&kilometrit -> NCS expertillä koodaus. Molemmat vaatii sitten oman piuhansa. Joo pitää olla tuo obd->20pin adapteri. Ei tarvitse olla suoraan 20 pin ja sellaisia piuhoja on aika vähän.
            On se tämäkin kyllä yhdenlainen harrastusmuoto. Välillä on kun runkeltaisi raastinrautaa-alkuun aika huvittavaa, mutta loppujenlopuksi kovin kivuliasta. Onneksi löytyy asiansa osaavaa vertaistukea!
            Näillä neuvoilla mie rupean säätämään!
            Oikeesti, isosti kiitoksia!

            Comment

            • HTK12
              BTCF Member
              • Jul 2011
              • 10941
              • Joensuu

              #96
              Originally posted by Dr.DW View Post
              On se tämäkin kyllä yhdenlainen harrastusmuoto. Välillä on kun runkeltaisi raastinrautaa-alkuun aika huvittavaa, mutta loppujenlopuksi kovin kivuliasta. Onneksi löytyy asiansa osaavaa vertaistukea!
              Näillä neuvoilla mie rupean säätämään!
              Oikeesti, isosti kiitoksia!
              Hyvä kun oli apua. Ellet itse halua noita piuhoja/softia hommata niin sovi jonkun foorumilaisen kanssa koodaamisesta. Toki hyvä nämä itselläkin olla, niin saa koodattua silloin kun tarvetta on.
              e39 540iA E85

              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

              Comment

              • Dr.DW
                Newbiemmer
                • Feb 2017
                • 10
                • Itä-Suomi

                #97
                Originally posted by HTK12 View Post
                Hyvä kun oli apua. Ellet itse halua noita piuhoja/softia hommata niin sovi jonkun foorumilaisen kanssa koodaamisesta. Toki hyvä nämä itselläkin olla, niin saa koodattua silloin kun tarvetta on.
                Joo, mie just kattelin tuolta e-villestä, niin alle satkulla taitaisi tarpeelliset saada...
                On ne hyvä olla itsellä, eteenkin kun on hieman sellainen fiilis että niitä saattaa vielä tarvita... Heh.

                Comment

                • HTK12
                  BTCF Member
                  • Jul 2011
                  • 10941
                  • Joensuu

                  #98
                  Originally posted by Dr.DW View Post
                  Joo, mie just kattelin tuolta e-villestä, niin alle satkulla taitaisi tarpeelliset saada...
                  On ne hyvä olla itsellä, eteenkin kun on hieman sellainen fiilis että niitä saattaa vielä tarvita... Heh.
                  Ei niistä nyt noin paljoa tarvitse maksaa. Ebay:stä tilaamalla saa ~30€. Etsimällä vielä ehkä vähän halvemmalla saattaa löytää.
                  e39 540iA E85

                  Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                  Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                  Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                  Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                  INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                  Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                  Comment

                  • lj123
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2015
                    • 1215
                    • Lohja

                    #99
                    Asensin facelift umpiot ja kaikki toimii paitsi kuskin puolen vilkku. Se vilkuttaa tuplanopeudella. Voiko syy olla johtoadapetereissa?

                    Oikealla kytkin vilkun suoraan erilisellä pätkällä, joka oli umpiossa kiinni jo, kun adapterin pituus ei riittänyt. Vasemmalla vilkulle menee virta sen adapterin kautta jolla muutkin valot on kytketty.
                    E39 M5 -99
                    F11 530d Xdrive -14

                    Comment

                    • lj123
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2015
                      • 1215
                      • Lohja

                      Originally posted by lj123 View Post
                      Asensin facelift umpiot ja kaikki toimii paitsi kuskin puolen vilkku. Se vilkuttaa tuplanopeudella. Voiko syy olla johtoadapetereissa?

                      Oikealla kytkin vilkun suoraan erilisellä pätkällä, joka oli umpiossa kiinni jo, kun adapterin pituus ei riittänyt. Vasemmalla vilkulle menee virta sen adapterin kautta jolla muutkin valot on kytketty.
                      Eipä tuo muuta tainnut ollakaan kuin palanut vilkun polttimo syynä
                      E39 M5 -99
                      F11 530d Xdrive -14

                      Comment

                      • lj123
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2015
                        • 1215
                        • Lohja

                        Tietääkö joku eroaako xenon-projektori H7:sta muuten kuin kannaltaan?

                        Onko heijastinosa, jossa siis joko H7 tai D2S kanta, muuten samanlainen? Minulla on kuskin puolen umpio nyt D2S-adapteri virityksellä, ja hyllyssä olisi brittiläine-xenon projektori. Idea olisi siis irrottaa heijastinosat molemmista ja rakentaa yksi euro-mallinen xenon-projektori.

                        Tällä tavoin saisin sen xenon-kannan tuohon kuskin umpioonkin niin ei tarvitsisi sillä adpaterilla kikkailla.

                        Edit: yksinkertaistaen, pystynkö vaihtamaan sen metallilevyn, joka luo valokuvion, H7-projektorista xenon-projektoriin? Ei huvittaisi avata vain todetakseen ettei pysty.
                        Last edited by lj123; 11-04-2017, 15:09.
                        E39 M5 -99
                        F11 530d Xdrive -14

                        Comment

                        • peto2
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2007
                          • 8267
                          • Järvikylä (Nakkila)

                          Originally posted by lj123 View Post
                          Tietääkö joku eroaako xenon-projektori H7:sta muuten kuin kannaltaan?

                          Onko heijastinosa, jossa siis joko H7 tai D2S kanta, muuten samanlainen? Minulla on kuskin puolen umpio nyt D2S-adapteri virityksellä, ja hyllyssä olisi brittiläine-xenon projektori. Idea olisi siis irrottaa heijastinosat molemmista ja rakentaa yksi euro-mallinen xenon-projektori.

                          Tällä tavoin saisin sen xenon-kannan tuohon kuskin umpioonkin niin ei tarvitsisi sillä adpaterilla kikkailla.
                          Brittimalli kääntyy euromalliksi kun kääntää vipua umpion päällä olevan korkin alta.
                          F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                          ex:
                          E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                          Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                          Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                          Nakkaa privaa jos tarvetta.

                          Comment

                          • lj123
                            Bimmer Enthusiast
                            • Nov 2015
                            • 1215
                            • Lohja

                            Originally posted by peto2 View Post
                            Brittimalli kääntyy euromalliksi kun kääntää vipua umpion päällä olevan korkin alta.
                            Juu, on kokeiltu, mutta se tekee siitä kuviosta vain tasaisen. Esim. valojen kohdistaminen oikein on hankalampaa.

                            Tuo britti-versio oli siis oikeassa umpiossa, ja vaihdoin sen tänään euro-malliseen.
                            Last edited by lj123; 11-04-2017, 15:14.
                            E39 M5 -99
                            F11 530d Xdrive -14

                            Comment

                            • lj123
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2015
                              • 1215
                              • Lohja

                              Voin kertoa, että ihan samat palikat on H7 ja xenon-projektoreissa. Linssiä en nyt kuitenkaan mitannut.

                              Mutta meni siis niin, että pystyin ottamaan sen valokuviolevyn tuosta H7:sta ja laittamaan siihen alunperin brittiläiseen xenon-projektoriin.

                              PS. En enää ikinä halua avata yhtäkään umpioita.
                              E39 M5 -99
                              F11 530d Xdrive -14

                              Comment

                              • JiiVee92
                                BTCF Member
                                • Mar 2017
                                • 941
                                • Kouvola/Myllykoski

                                Sigun toukasta on orkkis lahogeeniprojektorit, ja umpion "lasit" siinä kunnossa, että jotain pitäisi tehdä. Xenonien laittaminen kävi mielessä. Umpiot, ballastit ja automaattisen korkeudensäädön tarviin, lampunkastelijat on jo, riittääkö xenonien lisääminen auton varustelistalle, ja sitten tällä muokatulla listalla koodaaminen, vai meneekö valomoduli vaihtoon? Testaako se katsuri tuota automaattisen korkeudensäädön olemassaoloa, kunhan sen manuaalisäätörullan ottaa pois näkyvistä?

                                Nämä -03 umpiothan ovat lukemani mukaan sen verran kovalla liimalla kasattu, että niihin on aika turhaa haaveilla laittavansa xenonprojektoreita ja sellaisia "laseja" joissa on xenonille hyväksymismerkintä.
                                EX: Ford mondeo -96 "isiliisinki" | BMW E39 523iA toukka -98 "äitiliisinki" R.I.P| Mazda 626 LX 2.0 -86 R.I.P| BMW E36 318i -91 "ei vähäpäästöinen" | E39 525iA toukka -03
                                NYT: E61 530xd -08 käyttis
                                Ista+,ista-p, Inpa, Winkfp, NCS-Expert, Esys ja icom löytyy vikakoodien lukemiseen, nollaamiseen, pieniin koodausjuttuihin, ohjainlaitteiden päivittelyihin ja muuhun ihmettelyyn.

                                Comment

                                Working...
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎