Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 facelift ajovalot

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Arde92
    BTCF Member
    • Aug 2010
    • 1328
    • Lohtaja/keski-pohjanmaa

    #76
    Jep. itelle tuli kans retrofitiltä splitter cable tuolle xenonin pitkälle nii nyppää 1 johdon vain leimalle pois
    E39 M5 Titansilber<------
    F11 530D Spacegray
    E36 323i M-sport Med Hölsteri
    Ex :E61 525D Lci Carboni
    Ex :E34 M5 3.6 Macaoblau metallic
    Ex :E61 530XD Monacoblau<------
    Ex: E39 530D individual Carbon/Cinnamon
    Ex: E34 540 6-Gang Mtech <------

    Comment

    • MOH85
      Bimmer Fanatic
      • May 2009
      • 241
      • Rauma

      #77
      Sori, lainaan tätä ketjua hiukan..

      Eli omassa on depon valmistamat (oletan) angelit, joissa lyhyet on xenoneilla. Näissä on se hehkulamppuenkelit eli rinkuloista löytyy viisi kellertävää polttimoa /rengas. Kysymys, oliko näihin paha vaihtaa / kallista led rinkulat vai voiko edes? Lukenut jotakin, mutta menee hiukan umpiot sekaisin, että mistä puhutaan ja sopiiko omaan yms jne. Tai, jos muut on työlästä, miten tuo polttimon vaihto onnistuu tai onko jossakin kuvallista tai muuta ohjetta? Eniten tällä hetkellä kiinnostaa tuo polttimon vaihto, ei rinkuloiden päivittäminen kustannusperusteisista syistä nimim. edelleen automaattilaatikon vaihto edessä
      e39 530dA 1999.

      Comment

      • MaxSound
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2009
        • 255
        • Kajaani

        #78
        Splitter cable irtaallaan nuo valot on tosiaan vakiokuosissa vaikka on EvoX-R:t paikallaan

        Lienee viisainta katsastaa sillä tavalla. Suuntaukset toki kohdalleen ettei häikäise muita tielläliikkujia. Mutta eipä nuo sen huonommat ole muita tienkäyttäjiä kohtaan kuin olisi Xenonlisäpitkät keulalla.
        E39 525DA Touring -01, 540tkm

        Comment

        • HTK12
          BTCF Member
          • Jul 2011
          • 10941
          • Joensuu

          #79
          Originally posted by Matuh View Post
          No eipä sanonu mitään vaikka ukolla oli bi-xenon leimalla päällä omien pitkien kanssa. eikä jetsoneita liiemmin kiinnostanut.
          Tämä nyt ei tarkoita mitään. Sieltä nyt menee tuurilla läpi ihan mitä tahansa. Kun suntaa valot kunnolla ja pitää järjen mukana pitkien käytössä, niin en näy tuollaisissa ongelmaa. Tuskin kiinnostaa poliisejakaan, jos niitä pitkiä käyttää järkevästi. Lailliset ne tosin ei ole. Leimalle itse ottaisin sen yhden piuhan per umpio irti, niin ei tule siitä turhaa valitusta.
          e39 540iA E85

          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

          Comment

          • Matuh
            BTCF Member
            • Apr 2013
            • 3703
            • Kouvola

            #80
            Originally posted by HTK12 View Post
            Tämä nyt ei tarkoita mitään. Sieltä nyt menee tuurilla läpi ihan mitä tahansa. Kun suntaa valot kunnolla ja pitää järjen mukana pitkien käytössä, niin en näy tuollaisissa ongelmaa. Tuskin kiinnostaa poliisejakaan, jos niitä pitkiä käyttää järkevästi. Lailliset ne tosin ei ole. Leimalle itse ottaisin sen yhden piuhan per umpio irti, niin ei tule siitä turhaa valitusta.
            No kuhan sanoin oli siinäkin sitten splitter cable varmuudeksi, ja tosiaan järkevästi suunnattuna niin ei häikäissy ketää
            E36 328i M50B30 turbo
            Skoda vRS
            Inpa löytyy vikakoodin lukuun, kyselyt privalla.
            Ncs expert, ja pienet koodauksetkin luonnistuu

            EX: E36, E34, 2xE39, 2xE46, E91

            Comment

            • Dr.DW
              Newbiemmer
              • Feb 2017
              • 10
              • Itä-Suomi

              #81
              Tämmöinen LCM ongelma.

              Jees elikkä ongelma olisi seuraavanlainen. Pitkä jäi repsikan puolelta palamaan. Vaihdoin BTS425L1:n tilalle BTS426L1:n. Varmuuden vuoksi vielä kummallekin puolelle. Nyt kuskin puoli toimii edelleen normaalisti, mutta repsikan johdolle ei tule kuin n.0,12V jännite. Ei pala ollenkaan. Juuri äsken kokeiltu LCM-III:lla, jolla kumpikaan pitkä ei lähtenyt palamaan.
              Mietinpä tässä että mistä minä löytäisin keskimmäisen töpselin "hituvirta" johtojen oikeat jännitteet? Vai mistä minä sitä lähden mittailemaan/onko ehdotuksia?
              Nimim. lämpiää.

              Comment

              • HTK12
                BTCF Member
                • Jul 2011
                • 10941
                • Joensuu

                #82
                Koodattiinko se LCMIII autoon? Ellei tule samanlaisesta autosta, niin ei välttämättä toimi ilman koodausta.
                e39 540iA E85

                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                Comment

                • Dr.DW
                  Newbiemmer
                  • Feb 2017
                  • 10
                  • Itä-Suomi

                  #83
                  Originally posted by HTK12 View Post
                  Koodattiinko se LCMIII autoon? Ellei tule samanlaisesta autosta, niin ei välttämättä toimi ilman koodausta.


                  Ei koodattu. Ilmeisesti siinä syttyy vain se tamper valo lautaan, jos ei ole koodattu? Mutta pitäisi valot syttyä valot kuitenkin. Kaavioita ei ollut käsillä, kun oli päivitelty koneita... :/

                  Comment

                  • HTK12
                    BTCF Member
                    • Jul 2011
                    • 10941
                    • Joensuu

                    #84
                    Originally posted by Dr.DW View Post
                    Ei koodattu. Ilmeisesti siinä syttyy vain se tamper valo lautaan, jos ei ole koodattu? Mutta pitäisi valot syttyä valot kuitenkin. Kaavioita ei ollut käsillä, kun oli päivitelty koneita... :/
                    Kuten sanoin ei välttämättä toimi ilman koodaamista. Erääseen e38 oli omistaja vaihtanut LCM ja vaihtanut sinne VIN & kilometrit. Silti autossa ei toimineet valot ennen koodaamista. En nyt muista tarkalleen mitkä kaikki ei toimineet, mutta vaati koodauksen, että sai kaikki toimimaan.
                    e39 540iA E85

                    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                    Comment

                    • Dr.DW
                      Newbiemmer
                      • Feb 2017
                      • 10
                      • Itä-Suomi

                      #85
                      Originally posted by HTK12 View Post
                      Kuten sanoin ei välttämättä toimi ilman koodaamista. Erääseen e38 oli omistaja vaihtanut LCM ja vaihtanut sinne VIN & kilometrit. Silti autossa ei toimineet valot ennen koodaamista. En nyt muista tarkalleen mitkä kaikki ei toimineet, mutta vaati koodauksen, että sai kaikki toimimaan.
                      Asia selvä. Tein siihen patentin näköisen jutun, eli rosvosin toiselta pitkältä... Leimalle asti silleensä... MTT-Tradingilla testattiin.
                      Jännä, että se valo ei vanhalla modulilla pala enää ollenkaan? Kuskinpuoli toimii uudellakin trankulla tosiaan moitteetta... Mittasin diodimittauksella piirilevyn pohjasta kummankin trankun ja samoja lukemia näyttivät. Netin syövereistä löytyi saksalaisilla kuvateksteillä mittauskuva rikkinäisestä ja ehjästä.

                      Comment

                      • HTK12
                        BTCF Member
                        • Jul 2011
                        • 10941
                        • Joensuu

                        #86
                        Originally posted by Dr.DW View Post
                        Asia selvä. Tein siihen patentin näköisen jutun, eli rosvosin toiselta pitkältä... Leimalle asti silleensä... MTT-Tradingilla testattiin.
                        Jännä, että se valo ei vanhalla modulilla pala enää ollenkaan? Kuskinpuoli toimii uudellakin trankulla tosiaan moitteetta... Mittasin diodimittauksella piirilevyn pohjasta kummankin trankun ja samoja lukemia näyttivät. Netin syövereistä löytyi saksalaisilla kuvateksteillä mittauskuva rikkinäisestä ja ehjästä.
                        No ei siinä montaa mahdollista vikapaikkaa ole. Johdot tai sitten valomoduuli. Valomoduulilta menee virta suoraan polttomolle. Korjaus ei onnistunut tms. Ennen korjausta kun paloi, niin eiköhän se vika ole siinä vanhassa valomoduulissa.
                        e39 540iA E85

                        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                        Comment

                        • Dr.DW
                          Newbiemmer
                          • Feb 2017
                          • 10
                          • Itä-Suomi

                          #87
                          Originally posted by HTK12 View Post
                          No ei siinä montaa mahdollista vikapaikkaa ole. Johdot tai sitten valomoduuli. Valomoduulilta menee virta suoraan polttomolle. Korjaus ei onnistunut tms. Ennen korjausta kun paloi, niin eiköhän se vika ole siinä vanhassa valomoduulissa.
                          Liekkö mikä sitten sen keskimmäisen "hituvirta" töpselin piuha, joka antaa ohjausjännitteen sille transistorille? Ja kuinka paljon sen jännitteen pitäisi olla?
                          Ja mistä se tarkalleenottaen tulee?
                          Kyselyikä...

                          Comment

                          • HTK12
                            BTCF Member
                            • Jul 2011
                            • 10941
                            • Joensuu

                            #88
                            Originally posted by Dr.DW View Post
                            Liekkö mikä sitten sen keskimmäisen "hituvirta" töpselin piuha, joka antaa ohjausjännitteen sille transistorille? Ja kuinka paljon sen jännitteen pitäisi olla?
                            Ja mistä se tarkalleenottaen tulee?
                            Kyselyikä...
                            Mistä piuhasta sä nyt puhut? Kaukovalo polttimolle tulee 2 piuhaa ja LCM sisällä nyt ei kyllä pitäisi piuhoja olla, jos siellä ei ole mitään patentteja. :think. Sähkökaaviot löytyy BMW-planet:lta. Siellä ei toki ole moduulien sisäisiä kaavioita, mutta johdot näkyy.
                            e39 540iA E85

                            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                            Comment

                            • Dr.DW
                              Newbiemmer
                              • Feb 2017
                              • 10
                              • Itä-Suomi

                              #89
                              Originally posted by HTK12 View Post
                              Mistä piuhasta sä nyt puhut? Kaukovalo polttimolle tulee 2 piuhaa ja LCM sisällä nyt ei kyllä pitäisi piuhoja olla, jos siellä ei ole mitään patentteja. :think. Sähkökaaviot löytyy BMW-planet:lta. Siellä ei toki ole moduulien sisäisiä kaavioita, mutta johdot näkyy.
                              Heh Koita kestää.. Eli, se keskimmäinen töpseli, joka menee siihen LCM:n. Niiden johtojen funktio ja alkuperä pitäisi saada pinneittäin selville... Ja minkälainen virta kulkee missäkin johdossa.

                              Comment

                              • HTK12
                                BTCF Member
                                • Jul 2011
                                • 10941
                                • Joensuu

                                #90
                                Originally posted by Dr.DW View Post
                                Heh Koita kestää.. Eli, se keskimmäinen töpseli, joka menee siihen LCM:n. Niiden johtojen funktio ja alkuperä pitäisi saada pinneittäin selville... Ja minkälainen virta kulkee missäkin johdossa.
                                Mitä varten sä niitä liittimien johtoja olet alkanut mittailemaan kun vika on 95% todennäköisyydellä nyt siellä valomoduulin sisällä (koska se aiemmin syttyi mutta ei korjauksen jälkeen) :think. Kuten sanoin, niin kaikki sähköjohdot löytyy BMW-planet:lta.
                                e39 540iA E85

                                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎