Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 webasto asiaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • bmw523i
    replied
    Originally posted by schwarze View Post
    Ei tule tyhjäksi asti, tai en ainakaan jäänyt odottelemaan, laitoin muistaakseni lukkotongit siihen kumiletkuun . Uusi alkuperäinen paluuputki maksaa Kl -varaosissa n. 20€ ja on melkoinen vänkkyrä asentaa, mutta onnistuu kyllä. Mikäli autolla on jo paali lähellä, katkaisee teräsputken ruosteettomasta kohdasta ja laittaa hieman pidemmän kumiletkun
    Eli nappasin pätkän putkee pois ja pitempi kumiletku tilalle. Kiitti vinkistä! Ois muuten marmoril mokoma putki maksanu 72€ onneks löyty tallista sopivaa bensaletkuu eli tälläkertaa halpa korjaus

    Leave a comment:


  • exautisti
    replied
    Originally posted by Ramzez View Post
    Mikä mahtaa mättää E39:n webastossa, kun se sekoittaa koko muun auton toiminnan?

    Kirjoitin aiheesta jo toiseen topikkiin, mutta laitetaan vielä tänne:
    Tarvikevesipumppu ja sähköjohdot pyörähti väärinpäin?

    Leave a comment:


  • e46touring
    replied
    Originally posted by Ramzez View Post
    Mikä mahtaa mättää E39:n webastossa, kun se sekoittaa koko muun auton toiminnan?

    Kirjoitin aiheesta jo toiseen topikkiin, mutta laitetaan vielä tänne:
    Vahva veikkaus vialliseksi Webaston piirikortiksi. Oireet sopii todella hyvin taudin kuvaan.
    kortti irti ja osaavaan huoltoon.

    Leave a comment:


  • Ramzez
    replied
    Mikä mahtaa mättää E39:n webastossa, kun se sekoittaa koko muun auton toiminnan?

    Kirjoitin aiheesta jo toiseen topikkiin, mutta laitetaan vielä tänne:

    Originally posted by Ramzez View Post
    Mikähän helkkari tuossa sigun E39:ssä on kun se ei suostu puhaltamaan lämmintä n. 1500-1700 kierroksen paikkeilla? Tyhjäkäynnillä ja sport-asennossa (kierrosten ollessa yli 2000 rpm) lämmintä tulee oikein erittäin hyvin. Katsoin salavalikosta auton lämpöjä ja ne olivat siinä 89-94C. Mielenkiintoista oli se, että tyhjäkäynnillä ja korkeammilla kierroksillä lämmöt olivat n. 90C, ja tuossa 1600 rpm kohdalla 93C.

    Ongelmat alkoivat kun korjasin webaston. Ilmattu on kyllä kunnolla. Webasto myös kävi koko 50km matkan.
    Originally posted by Ramzez View Post
    Vikadiagnoosi on edennyt siinä määrin, että ennen paluumatkan aloitusta, nyppäsin webaston sulakkeen irti. Nyt kaikki viat sitten korjaantuivat. Lämmintä tulee kabiiniin kierrosluvusta huolimatta. Ei tosiaan ollut ilmauksessa vika.

    Seuraava kysymys on sitten se, että miten helvetissä tuo webasto sekoittaa tuon auton vesikierron niin totaalisesti? Kaikki letkut ja kiertovesipumppu tuli asennettua oikeinpäin, kun webaston pumppua vaihdoin. Nyt kuitenkin sitten webastosta on enemmän haittaa kuin hyötyä. Lisäksi webasto pöhisee koko ajan, oli koneen lämpötila mikä tahansa. Toisin sanoen normaalissa käyntilämpötilassakin pöhisee, eikä sammu ollenkaan.

    Vielä mystisemmäksi ongelma meni paluumatkan päätyttyä, kun otin avaimen virtalukosta ja ihmettelin, miksi sisäilmapuhallin jäi päälle, vaikka ilmastoinnin paneelistakin virrat katkesivat. Jouduin irroittamaan akun navan, jotta ei enää tehnyt tuota.

    Vikakoodeja ei pumpun vaihdon jälkeen enää esiinny.

    Voiko vika olla viallisessa webaston piirikortissa, joka nyt sekoittaa koko muun auton toiminnan? :think

    Leave a comment:


  • /PETE/
    replied
    Jäi sen verran vaivaamaan että kävin avaamassa palopuhaltimen vielä.

    Siipi oli jumissa tuossa mustassa liimamaisessa mönjässä.



    Siivestä lohkesi pala kun vääntelin sitä irti



    Kyllä tämä vaahtomuovilta vaikuttaa



    Olisko kuitenkin päässyt imaisemaan vaahtomuovin kappaleita imuputkesta.
    Vai onko imuputkessa joku suodatin? YouTubessa jollakin samanlainen tapahtuma jossa oli imassu suodattimen puhaltimeen.
    Last edited by /PETE/; 26-01-2014, 23:09.

    Leave a comment:


  • schwarze
    replied
    Originally posted by bmw523i View Post
    Elikkäs ei ollukaa vuoto webastolta vaan ilmeisesti paluuputkihan siellä tiputtelee.. Eli kysymys kuuluuluukin. Vuoto on jakotukin jälkeen (missä on weban pumppu ym) eli jos ottaa siitä muovisesta jakotukista sen paluu puolen letkun irti(koneen päästä) vuotaako löpöt tankista pihalle vai onko välissä jonkunlainen takaiskuventtiili?
    Ei tule tyhjäksi asti, tai en ainakaan jäänyt odottelemaan, laitoin muistaakseni lukkotongit siihen kumiletkuun . Uusi alkuperäinen paluuputki maksaa Kl -varaosissa n. 20€ ja on melkoinen vänkkyrä asentaa, mutta onnistuu kyllä. Mikäli autolla on jo paali lähellä, katkaisee teräsputken ruosteettomasta kohdasta ja laittaa hieman pidemmän kumiletkun

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by zener View Post
    Ettei tuo mähmä ole tullut nimeomaan palopuhaltimesta, kun on leiponut kiinni. Muovisiivethän siinä on. :think
    Tämä kävi itelläkin mielessä.

    Leave a comment:


  • zener
    replied
    Ettei tuo mähmä ole tullut nimeomaan palopuhaltimesta, kun on leiponut kiinni. Muovisiivethän siinä on. :think

    Leave a comment:


  • ARDler
    replied
    ei kyllä pitäis olla tommosta muhjua palotilassa. onko palopuhallin imenyt tota muhjua weban sisään ja leiponut sen takia?

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Ei siellä kyllä kuuluisi olla tuollaista mujua.

    Leave a comment:


  • /PETE/
    replied
    Pitäiskö E39 Weban paloilmapuhallin toimia suoraan kytkemällä 12v piuhaan?
    Omassa ei ole mitään eloa paitsi pientä kipinöintiä kun kokeilee laittaa akkuvirtaa suoraan puhaltimelle.
    Puhallin on kyllä ääntänyt aina weban käynnistyessä ihan kuin laakeri olisi menossa, mutta toimi kuitenkin kun poltto lähti käyntiin.
    Nyt tuli sitten täys stoppi, ei auton käydessä eikä erikseen käynnistettäessä.

    Ja tällainen näky oli vastassa kun laitteen avasin



    Kuuluuko tuolla välissä olla jotain vaahtomuovin tapaista mönjää?



    Miten tämä poltin? Näyttääkö olevan kunnossa vai puuttuuko tuolta nyt verkko/huopa?



    Tällainen tiiviste pitäis sitten löytää jostain



    Melko puhdas(ko?)

    Last edited by /PETE/; 26-01-2014, 20:37. Reason: Kuvat näkyviin

    Leave a comment:


  • bmw523i
    replied
    Originally posted by bmw523i View Post
    Elikkäs alko 530da -03 merkkailemaan reviiriään eli tiputta dieseliä alleen kuskinpuolelle vähän etupyörän takaa. Todennäköiseti tulee webastolta.... Otin weban sulakkeen irti ni ei oo ainakaa sen jälkee merkkaillu. En oo viel kerinny purkaa ja tutkii sen tarkemmin vuotopaikkaa , mutta onko heittää arvioita mihin pitää varautua?? Muuten auto käy ja kukkuu normaalisti.
    Elikkäs ei ollukaa vuoto webastolta vaan ilmeisesti paluuputkihan siellä tiputtelee.. Eli kysymys kuuluuluukin. Vuoto on jakotukin jälkeen (missä on weban pumppu ym) eli jos ottaa siitä muovisesta jakotukista sen paluu puolen letkun irti(koneen päästä) vuotaako löpöt tankista pihalle vai onko välissä jonkunlainen takaiskuventtiili?

    Leave a comment:


  • Ramzez
    replied
    Originally posted by zener View Post
    Se webaston telinehän on neljällä 10mm kannalla olevalla pultilla kiinni webastossa eikä muita tarvitse aukoa. Mitään tiivisteitä ei pakoputkessa edes ole.
    Kyllä siellä pakoputken ja webaston välissä ainakin minulla jokin tiiviste oli. Lisäksi se teline oli niin kovaan hapettunut kiinni siihen webaston runkoon, että luulin aluksi, että se pakoputki pitää sitä telinettä kiinni webastossa. En olisi muutoin lähtenyt edes irroittamaan sitä pakoputken pätkää sieltä webaston pohjasta.

    Kuvat kertovat enemmän:



    Last edited by Ramzez; 23-01-2014, 18:00.

    Leave a comment:


  • zener
    replied
    Se webaston telinehän on neljällä 10mm kannalla olevalla pultilla kiinni webastossa eikä muita tarvitse aukoa. Mitään tiivisteitä ei pakoputkessa edes ole.

    Leave a comment:


  • Ramzez
    replied
    Onko kenellekään sattunut sellaista, että on joutunut vaihtamaan tai korjaamaan sen webaston telineen? Oma oli toisesta taitoksesta melkein puhki ruostunut. Lisäksi ne kaikki kolme pakoputken ruuvia katkesivat. Se pakoputken tiiviste ei myöskään kovin hyvältä näyttänyt enää tässä vaiheessa.

    Jos joltakin sattuu kyseisiä komponentteja löytymään Pirkanmaa-Kanta-Häme -alueelta, niin saa tarjota.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎