eikös täällä jotkut viisaat kieltäny keulan tukkimisen, kun Saksan insinööri on juuri meitä ja tätä saatanan kylmää talvea varten nämä vehkeet suunnitellut
Eli keulaa tukkoon vaan auttaa aika moneen vaivaan.
Nokalta munuaiset tukkoon niin majoneesin muodostuminen vähenee murto-osaan. Huohotin on suoraan vasemman puoleisen munuaisen takana ja ajoviima on melkoinen tuolla kohdalla.
Olen pitkälti samaa mieltä omien kokemusteni perusteella, viimasuojan kyhättyäni ei ole mömmöä näkynyt.... tänään tarkistin kun on jo -19 ja pätkäajoa. Omaani ei ole tietääkseni huohottimen osia vaihdettu vm.-00
Mulla oli tänään kun kattelin aika majoneesissä huohotinputki joka tulee venakoppaan ja öljykorkkissakin oli jonkinverran.
Onkohan huhotin nyt tukossa? toimi kyllä ihan normaalisti ajossa..
Meinaan separaattori vaihdettu kuukausi sitten ja koko huohotinsysteemi vaihdettu sekä viime, että sitä edeltävänä talvena. Onko siis v'ttu ihan normaalia että huohotin menee tukkoon=pitää vaihtaa JOKA IKINEN talvi????
Ja on kaikki osat cold-country versioita joo..
Nokalta munuaiset tukkoon niin majoneesin muodostuminen vähenee murto-osaan. Huohotin on suoraan vasemman puoleisen munuaisen takana ja ajoviima on melkoinen tuolla kohdalla.
Tiedä sitten fiksummista moottoreista, mutta m50b25 malliin ei edes ole mitään "cold country" pakettia. Irroitin aina alkutalvesta venttiilikopasta lähtevän huohotinletkun siitä öljytikun vaipasta, eikä mitään jäätymisongelmia ollut sen jälkeen Keväällä toki tökkäsin letkun takaisin, että ympäristö säästyy
Mulla oli tänään kun kattelin aika majoneesissä huohotinputki joka tulee venakoppaan ja öljykorkkissakin oli jonkinverran.
Onkohan huhotin nyt tukossa? toimi kyllä ihan normaalisti ajossa..
Meinaan separaattori vaihdettu kuukausi sitten ja koko huohotinsysteemi vaihdettu sekä viime, että sitä edeltävänä talvena. Onko siis v'ttu ihan normaalia että huohotin menee tukkoon=pitää vaihtaa JOKA IKINEN talvi????
Otin huohottimen letkun irti yläpäästä ja se on ihan majoneesissa. Sulattelin autoa kokopäivän tutun tallissa ja hyvin toimi sen jälkeen, vähän vain öljyt käryää pakosarjassa. Aattelin että auto öljyn vaihtoon ja huohotin letkun vaihto. Mitäs muuta kannattaa tehdä? Voiko autolla ajaa ihan normaalisti? vai pitääkö olla ajamatta siihen asti kun letku on vaihdettu. Vastatkaa pikaisesti koska huomenna autolla pitäisi töihin mennä?
katos pari postausta ylöspäin yritin ainakin vastailla kysymyksiisi.
itse en ainakaan ajaisi koska jos sama käy uudestaan (letku jäätyy/ menee tukkoon -> painetta koneeseen -> öljyt heikoimmasta paikasta pihalle) nii ei se kyllä hyvää voi tehdä. huonolla tuurilla siellä menee sitte jäähdytinnesteet öljyn sekaan ja kaikki pihalle jostain, kansi voi mennä varmaan siinä rytäkässä jo paskaks ja monet tiivisteet pilalle, pahimmassa tapauksessa koko kone paskaksi? :think ei näistä koskaan tiedä, henkimaailman juttuja sanon minä
Otin huohottimen letkun irti yläpäästä ja se on ihan majoneesissa. Sulattelin autoa kokopäivän tutun tallissa ja hyvin toimi sen jälkeen, vähän vain öljyt käryää pakosarjassa. Aattelin että auto öljyn vaihtoon ja huohotin letkun vaihto. Mitäs muuta kannattaa tehdä? Voiko autolla ajaa ihan normaalisti? vai pitääkö olla ajamatta siihen asti kun letku on vaihdettu. Vastatkaa pikaisesti koska huomenna autolla pitäisi töihin mennä?
Otin huohottimen letkun irti yläpäästä ja se on ihan majoneesissa. Sulattelin autoa kokopäivän tutun tallissa ja hyvin toimi sen jälkeen, vähän vain öljyt käryää pakosarjassa. Aattelin että auto öljyn vaihtoon ja huohotin letkun vaihto. Mitäs muuta kannattaa tehdä? Voiko autolla ajaa ihan normaalisti? vai pitääkö olla ajamatta siihen asti kun letku on vaihdettu. Vastatkaa pikaisesti koska huomenna autolla pitäisi töihin mennä?
Ja ei ole Bemari ainoa tämän ongelman kanssa.. saab, ford, peugeot, citroen ja moni muu tuttua laulua myös tuolla kanadan foorumeilla
Otin huohottimen letkun irti yläpäästä ja se on ihan majoneesissa. Sulattelin autoa kokopäivän tutun tallissa ja hyvin toimi sen jälkeen, vähän vain öljyt käryää pakosarjassa. Aattelin että auto öljyn vaihtoon ja huohotin letkun vaihto. Mitäs muuta kannattaa tehdä? Voiko autolla ajaa ihan normaalisti? vai pitääkö olla ajamatta siihen asti kun letku on vaihdettu. Vastatkaa pikaisesti koska huomenna autolla pitäisi töihin mennä?
itse huohotin samalla vaihtoon, ja venakopan tiiviste menee itellä vaihtoon koska tuskin pitää enää kunnolla jos kerran jo tullut nesteet siitä pihalle :think
ite en ainakaan aja metriäkään, hinattiin se jo kaverin pajalle ja huomenna alkaa remppa. samalla vaihdan reistailevan termostaatin, sen kotelon ja vesipumpun, ja varmaan hihnat myös. byebye €€€€€€€€€€€€€€
pitää yrittää jollain hinkata se pakosarjan suojapelti ja putken päältä öljystä puhtaaks nii ei sit käryä nii pahasti enää ku seuraavan kerran käynnistelee ;p
Otin huohottimen letkun irti yläpäästä ja se on ihan majoneesissa. Sulattelin autoa kokopäivän tutun tallissa ja hyvin toimi sen jälkeen, vähän vain öljyt käryää pakosarjassa. Aattelin että auto öljyn vaihtoon ja huohotin letkun vaihto. Mitäs muuta kannattaa tehdä? Voiko autolla ajaa ihan normaalisti? vai pitääkö olla ajamatta siihen asti kun letku on vaihdettu. Vastatkaa pikaisesti koska huomenna autolla pitäisi töihin mennä?
tämä kuulostaa hyvältä jos näin menisi olihan tuo huohotus letku aivan majoneesissa, ja halkeama oli haitarimutkassa mikä tulee venakopalle. jäätä en havainnut siinä päässä ainakaan tai niin syvällä kuin fikkarin kanssa näki. on se niin jemmassa muut huohotin hilppeet ettei niihin päässyt päältäpäin käsiksi, alapuolelta olisi saattanut päästä mutta en tuolla pihalla rupea sieltä käsin tutkimaan. hinataan se tänään vielä kaverin pajalle ja siellä sit pääsee tutkii paremmin ja tarkemmin kiitoksia kaikille vihjeistä ja neuvoista. päivittelen taas ku saan tietää enemmän
Täysin samanlainen tapaus ku mulla viime talvena. Huohotusjärjestelmä (asennettiin eristetyt), öljytikun putki, öljytikku ja venttilikopan tiiviste meni uusiksi. Koko huohotusjärjestelmä oli ihan tukossa.
Leave a comment: