E39 525i - 2001 öljyt venttiilinkopan tiivisteestä pihalle?
Collapse
X
-
Näin vähän ajattelinkin. Autokeskuksella vain inttävät ettei ETKA näytä runkonumerolla tuohon koneeseen eristettyjä versioita, jolloin he eivät myöskään sellaisia suostu asentamaan ?!
-
-
Originally posted by kauko1 View PostSchmiedmannilla vähän kiireitä ja seuraava vapaa-aika löytyisi vasta parin viikon päähän. Lisäksi väittivät ettei M52 koneisiin saisi kylmänilman huohotinta. Samaa väittivät Autokeskuksella. Eroaako kylmänilmanmallit osanumeroltaan tavallisiin? jos eroaa niin jos joku ystävällinen ihminen viitsisi vääntää rautalangasta ja laitaa niiden eristettyjen osien numerot tänne niin helpottaisi huomattavasti. Ja siis kyseessähän M52b25TU eli pitääkö silloin kysellä M54 motin osia ?
Sopivuudet:
- E39 520i/523i/525i/528i/530i 9.98-> Huohotinventtiili+letkusarja (eristetty/cold country version).
Tuossa kuvia
https://c1552172.ssl.cf0.rackcdn.com/609531_x800.jpg
Leave a comment:
-
-
Schmiedmannilla vähän kiireitä ja seuraava vapaa-aika löytyisi vasta parin viikon päähän. Lisäksi väittivät ettei M52 koneisiin saisi kylmänilman huohotinta. Samaa väittivät Autokeskuksella. Eroaako kylmänilmanmallit osanumeroltaan tavallisiin? jos eroaa niin jos joku ystävällinen ihminen viitsisi vääntää rautalangasta ja laitaa niiden eristettyjen osien numerot tänne niin helpottaisi huomattavasti. Ja siis kyseessähän M52b25TU eli pitääkö silloin kysellä M54 motin osia ?Last edited by kauko1; 12-01-2016, 12:06.
Leave a comment:
-
-
Osaisiko joku vielä suositella Helsingin/Vantaan alueelta osaavaa pajaa, joka kykenisi huohottimen vaihdon tekemään ja missä hinnoissa vaihtotyöt ovat pyörineet ?
Leave a comment:
-
-
Ajotyyli ja se onko munuaiset tukittu vaikuttaa aika paljon tuohon jäätyykö huohotin vai ei. Ilmeisesti nuo pitäs muutaman vuoden välein laittaa uusiksi, jos haluaa ihan varmanpäälle vetää. Itsekin mietin, pitäisikö ensi kesänä laittaa uudet kalut taas. Mulla separaattori ja vermeet vaihdettu 4 v sitten ja ovat toiminee kovillakin pakkasilla ja lyhyttä työmatkaa ajaessa, kun vain muistaa, että kone pitää käyttää kunnolla lämpöseksi ja antaa runtuakin, ennen kuin sen sammuttaa taas pakkaseen. Ajatuksena siis, että separaattori ja sen letkut on mahdollisimman tyhjiä silloin kun koneen sammuttaa eikä niin, että auto on vasta ajettu varovasti lämpöseksi, jolloin letkut on varmasti täynnä tavaraa. Nämä koneet lähtee kehittämään tuota majoneesia joka ikisen startin jälkeen. Se kosteus ja räkä pitää yksinkertaisesti "polttaa pois". Ajelee esim. kaikki reitit 1 vaihteen verran pienemmällä kuin normaalisti tai tekee vaikka ylimääräsen lenkin ennen kuin sammuttaa koneen, varsinkin ennen kovimpia pakkasöitä. Ajoon lähden varoen ja lämmittelen moottorin sen enempää sitä kuormittamatta siltä varalta, että jos separaattori olisi jäätynyt tukkoon, niin ei turhaan mene paikat rikki. Sitten, kun käynyt hetken hyvissä lämmöissä, ei käryä tai taustapeilin mukaan savuta normaalista poikkeavasti (kunnon höyryt tietenkin näin pakkasilla), ajelee lopun matkan isommilla kierroksilla ja ennen sammuttamista vielä vedättää vähän reippaammin ihan kunnolla. Tällä olen pärjännyt ihan hyvin. Bensaa menee vähän enemmän kuin varovasti väännöillä ajaen, mutta vastapainona kone ei mene tukkoon. Myös öljykanavat ja koneen yläkerta kiittää. Ajan esim. 70 km/h rajoituksen työmatkat 10 km talviaikaan aina 3-vaihteella, kakkosella kaikki alle 50 km/h alueet. Voi tuntua aluksi vähän tyhmältä, mutta suosittelen kokeilemaan.Last edited by Bomb5; 08-01-2016, 20:28.
Leave a comment:
-
-
Separaattori
Originally posted by kauko1 View PostNyt pakkasten kiristyessä pääsi sama vika yllättämään, eli öljyä pihalle venttiilikopantiivisteen välistä ja käryt sisään. Nyt kiinnostaisikin sama kuin edellisillä kysyjillä, että kannattaako autolla ajaa edes 1km matkaa korjaamon pihaan, vai ruikkaako saman tien öljyt uudelleen pihalle ? Lämpötilatkaan eivät ainakaan vähään aikaan ole plussalle menossa joten ei toivoa että huohotin sulaisi omatoimisesti...
Leave a comment:
-
-
Originally posted by kauko1 View PostNyt pakkasten kiristyessä pääsi sama vika yllättämään, eli öljyä pihalle venttiilikopantiivisteen välistä ja käryt sisään. Nyt kiinnostaisikin sama kuin edellisillä kysyjillä, että kannattaako autolla ajaa edes 1km matkaa korjaamon pihaan, vai ruikkaako saman tien öljyt uudelleen pihalle ? Lämpötilatkaan eivät ainakaan vähään aikaan ole plussalle menossa joten ei toivoa että huohotin sulaisi omatoimisesti...
Leave a comment:
-
-
Samaa vaivaa
Nyt pakkasten kiristyessä pääsi sama vika yllättämään, eli öljyä pihalle venttiilikopantiivisteen välistä ja käryt sisään. Nyt kiinnostaisikin sama kuin edellisillä kysyjillä, että kannattaako autolla ajaa edes 1km matkaa korjaamon pihaan, vai ruikkaako saman tien öljyt uudelleen pihalle ? Lämpötilatkaan eivät ainakaan vähään aikaan ole plussalle menossa joten ei toivoa että huohotin sulaisi omatoimisesti...
Leave a comment:
-
-
Sinkkuvanos... Kiitos vinkistä.
Originally posted by Maili View PostMuista putsata myös se mittatikun putki. Vai onkos tämä sun kone jo tuplavanos kone ja erillainen huohotus. Jos 1vanos, niin kosaanilla poltat karstat siitä rautaisesta mittatikun haarasta. Muutoin voi olla pian sama jumppa edessä. Siinä on niin olemattomat aukot reunoilla, että voi olla hyvnkin tukossa.
Leave a comment:
-
-
Muista putsata myös se mittatikun putki. Vai onkos tämä sun kone jo tuplavanos kone ja erillainen huohotus. Jos 1vanos, niin kosaanilla poltat karstat siitä rautaisesta mittatikun haarasta. Muutoin voi olla pian sama jumppa edessä. Siinä on niin olemattomat aukot reunoilla, että voi olla hyvnkin tukossa.
Leave a comment:
-
-
Olikohan tästä tuoreempaa topikkia, no eniveis...
Eli täällä '97 E39 M52B28 joka pullautti kans venakopan välistä öljyä pihalle ja korkin sisäpuolella majoneesit. Tikussa puhtaat öljyt ja sitä oli riittävästi. Separaattorin vaihdosta ei tietoa, auto ollut mulla vain 1,5 vuotta.
Siispä tilasin sekä separaattorin että sen letkut, mutta ennen kuin ne saapuu niin kehtaakohan tuolla autolla nyt sitten ajella? Tekis mieli käydä sulattamassa tuota autoa tallilla, jos tuo huohotinjärjestelmä siellä sulais ja sais vähän jatkoaikaa taas. Samalla peittäisin munuaiset konehuoneen puolelta jollain pahvilla. On luvannu ihan kunnon pakkasia tänne Kemin korkeudelle tulevalle viikolle.
Leave a comment:
-
-
Edellisen jatkoksi vielä..
Viime talvena siis ensiksi vaihdettiin pajalla ventiilikopan tiiviste, se tuli maksaan jotain 160e.Tiiviste oli kai alkuperäinen ja täysin hapero, onneksi näin sillä jos se ei olis antanut periksi paineen noustua niin jotain olisi rikkoutunut kunnolla. Kysyin asentajalta onko huohotin viallinen mutta sanoi ettei ole. Jälkeenpäin ilmeni kuitenki että se oli ollut tukossa,se oli sulanut auki siellä.
Ajelin autolla ja käytin katsastuksessa jossa meni läpi. Pikkuhiljaa alkoi kaasua antaessa kuulua kurnutusääntä joka lisääntyi pikkuhiljaa, huohotinjärjestelmän ventiiliosasta oli joku kalvo halki. Vein Huhtikuussa toiselle pajalle jossa vaihdettiin koko huohotin, siellä oli vieläkin vähän sitä jugurttia. Asentaja antoi vielä ohjeeksi irrottaa huohotinputki ja puhdistaa paineilmalla ajoittain, kun tulee lyhyttä ajoa ajeltua
Leave a comment:
-
Leave a comment: