memebuy23buy

E39 525i - 2001 öljyt venttiilinkopan tiivisteestä pihalle?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • hohtava
    replied
    Originally posted by väiski525 View Post
    pitää siis tutkia, mutta tarviiko purkaa kuinka paljon että pääsee käsiksi huohottimeen? ja minkä näköinen se kapistus on?

    oliskohan tuosta apua?.


    en itse ainakaan purkanut imusarjaa kun vaihdoin huohottimen
    mutta on todella ahdas paikka..

    Leave a comment:


  • väiski525
    replied
    Originally posted by hohtava View Post
    huohottimessa on paluuletku joka on öljytikun vieressä ja
    jos huohotinta ei ole vaihdettu ikinä niin tikussa voi olla pieni määrä majoneesia..

    kuvassa purettu huohotin joka oli tukossa.
    http://hohtava.kuvat.fi/kuvat/528/hu...++tukossa2.jpg
    juu ei ole tietoa onko vaihdettu ikinä. auto vissiin hinataan kaverin korjaamolle ja siellä pääsee sitte tutkimaan paremmin ja tarkemmin mitä on menny
    tuossa viimeisessä kuvassa mikä on ensimmäisessä postauksessa niin näkyy että majoneesia on vain tuossa tikun "siivissä"

    Leave a comment:


  • hohtava
    replied
    Originally posted by majgul View Post
    Öljytikussa sitä majoneesia ei kyllä pitäisi olla, se taas sitten viittais kansivikaan. Kannattaa tutkailla tarkemmin.

    huohottimessa on paluuletku joka on öljytikun vieressä ja
    jos huohotinta ei ole vaihdettu ikinä niin tikussa voi olla pieni määrä majoneesia..

    kuvassa purettu huohotin joka oli tukossa.

    Leave a comment:


  • väiski525
    replied
    Originally posted by hohtava View Post
    näyttää vähän siltä että olisi huohotin tukossa.
    uusi huohotin ja uudet letkut siihen.
    kannattais samalla vaihtaa venttiilikopan tiiviste+ ne pyöreät kumit..
    huohotin on imusarjan alla.
    Originally posted by zener View Post
    Venttiilikopan päätyynhän se huohotin putki tulee, näkyy tuossa ekassa kuvassa. Kyllä ainakin ekana tutkisin huohottimen, kun se tuppaa jäätymään. Sehän on jo yks aiheuttaja, joka tekee tota majoneesia korkkiin ja pullauttaa helposti venttiilikopantiivisteen.
    pitää siis tutkia, mutta tarviiko purkaa kuinka paljon että pääsee käsiksi huohottimeen? ja minkä näköinen se kapistus on?

    Leave a comment:


  • zener
    replied
    Venttiilikopan päätyynhän se huohotin putki tulee, näkyy tuossa ekassa kuvassa. Kyllä ainakin ekana tutkisin huohottimen, kun se tuppaa jäätymään. Sehän on jo yks aiheuttaja, joka tekee tota majoneesia korkkiin ja pullauttaa helposti venttiilikopantiivisteen.

    Leave a comment:


  • väiski525
    replied
    ei siinä tikussakaan sitä majoneesia hirveesti ole :think
    vittu toi on ollu yks murheenkryyni koko auto tän 5kk omistuksen aikana

    Originally posted by hohtava View Post
    näyttää vähän siltä että olisi huohotin tukossa.
    uusi huohotin ja uudet letkut siihen.
    kannattais samalla vaihtaa venttiilikopan tiiviste+ ne pyöreät kumit..
    huohotin on imusarjan alla.
    eli sekään ei ole pikkuhomma tarkistaa sitten? vai pitääkö imusarja irroittaa tai muuta?
    Last edited by väiski525; 28-11-2010, 12:42.

    Leave a comment:


  • hohtava
    replied
    näyttää vähän siltä että olisi huohotin tukossa.
    uusi huohotin ja uudet letkut siihen.
    kannattais samalla vaihtaa venttiilikopan tiiviste+ ne pyöreät kumit..
    huohotin on imusarjan alla.

    Leave a comment:


  • majgul
    replied
    Öljytikussa sitä majoneesia ei kyllä pitäisi olla, se taas sitten viittais kansivikaan. Kannattaa tutkailla tarkemmin.

    Leave a comment:


  • majgul
    replied
    Ei siinä välttämättä sitte kansivikaa ole, eikä nesteitä ole hävinnyt? Nuo öljyt näyttää kyllä melko hirveiltä ainaski . Voi sitten tosiaan olla että huohotin on jäässä, oireet viittais sitten enemmän siihen kuin kansivikaan. Lyhillä matkoilla tota majoneesia kertyy monesti tuohon korkkiin.

    Leave a comment:


  • väiski525
    replied
    Originally posted by zener View Post
    Onko huohotin jäässä? Näyttäs venttilikopantiivisteen välistä tulleen.

    Ootko ajellu paljon lyhyttä matkaa?
    missä huohotin sijaitsee? joo ja siis venttiilinkoppaa tarkoitin enkä kannentiivistettä arkisin 30kilsaa suuntaansa töihin, eilen tuli 200kilsaa rullattua päivän ja illan aikana

    Originally posted by majgul View Post
    Kyllä se pahasti ainaki siltä näyttää että kannentiiviste olisi mennyt. Sen verran jankkia tuossa on, öljykään näytä kovin terveeltä tuossa yhdessä kuvassa. Olet varmaan lämpimällä koneella tarkistanut letkuista paineet? Sitten myös ettei neste lennä ulos ku aukaset syylärin korkin lämpimänä?
    ei lennä nesteet pihalle jos lämpimällä koneella avaa korkin. ja öljyt tosiaan vaihtettu 3-4 viikkoa sitten
    Last edited by väiski525; 28-11-2010, 12:33.

    Leave a comment:


  • majgul
    replied
    Kyllä se pahasti ainaki siltä näyttää että kannentiiviste olisi mennyt. Sen verran jankkia tuossa on, öljykään näytä kovin terveeltä tuossa yhdessä kuvassa. Olet varmaan lämpimällä koneella tarkistanut letkuista paineet? Sitten myös ettei neste lennä ulos ku aukaset syylärin korkin lämpimänä?

    Leave a comment:


  • zener
    replied
    Onko huohotin jäässä? Näyttäs venttilikopantiivisteen välistä tulleen.

    Ootko ajellu paljon lyhyttä matkaa?
    Last edited by zener; 28-11-2010, 12:26.

    Leave a comment:


  • E39 525i - 2001 öljyt venttiilinkopan tiivisteestä pihalle?

    Bemari päätti TAAS yllättää ja heitti vähäsen öljyä ilmeisesti venttiilinkopan tiivisteestä pihalle. auto oli pihalla (-13 astetta) yön yli, laitoin tyhjäkäynnille hetkeksi (5-10min) ja lähdin ajamaan. ajoin n. 2km ja käännyin ympäri, takaisin hima pihaan jolloin palaneen haju täytti kabiinin. pelti auki ja pakosarjan päällä öljyt käryää, tullut muutama desi suunnilleen, osa pakosarjan kohdalta ja osa vanoksen kohdilta. mikähän vittu tälle nyt tuli ja arvauksia kehiin mitä tulevan pitää! jäähdytinnestettä on ilmeisesti öljyn seassa koska korkki ja tikku on majoneesin peitossa
    oisko kannentiiviste antautunut?

    autolla ajettu 149 000 ja risat, vm 2001, manuaali ja mottinahan on m54b25 (oliko se nyt noin? )


    öljyä ei siis tullut mitään litrakaupalla pihalle, ja toisessa kuvassa pakosarjan suojapellin päällä vielä näkyi hieman öljyä kuvaa ottaessa. jäähdytinnestettäkään ei ole mitään hirveitä määriä kadonnut syyläristä.

    kuvia:









    Attached Files
    Last edited by väiski525; 18-08-2011, 16:46.
Working...
X