memebuy23buy

E39 525i - 2001 öljyt venttiilinkopan tiivisteestä pihalle?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • valsukki
    replied
    vastausta??

    Tilasin tänään sen talvi huohotin järjestelmän. Mites helposti tuo vaihtaminen onnistuu, mitäs kaikkee kannattaa ottaa eestä pois? Uusi huohotin sarja makso 100e autosalvast. Onks siin mitää järkee ku vaihtelen öljyt samalla nii laitan sen moottorin puhistus aineen sisään vanhojen öljyjen sekaa ja sit uudet tilalle? Kai se koneen puhistaa? Eilen lykkäs öljyy pihalle ja tänää huomasin ku töihin ajelin nii venakopast tuleva huohotin letku oli poikki ja ihan täynnä kylmälimaa, mutta auto toimi loistavasti tänään vaikka putki oli poikki. Nyt auto on tutun tallissa oottamassa uusia osia? Mites se keulan suojaus onks siitä oikeesti hyötyä`? Haittaaks se mitää jos se venan kopasta tuleva letku on irti kai sillä pystyy ajaa ihan normaalisti?

    Leave a comment:


  • Tumppa
    replied


    Osa numero 8:

    Cover, cooling air top left 51 71 8 199 699


    Cover, cooling air top right 51 71 8 199 700


    Merkkiliikkeestä pitäisi saada tuollaiset peitelevyt. ( ainakin E46 )

    Leave a comment:


  • mijuko
    replied
    Originally posted by Netsk View Post
    Tätä kärryä on pidetty kuin kukkaa kämmenellä ja sekään ei tunnu riittävän. Pitäisi kai vaan lukita talliin ja käydä vain sillointällöin ihailemassa sen muotoja.
    Sama täällä! Talli puuttuu ja onneks tulee veronpalautuksia

    Leave a comment:


  • Netsk
    replied
    Originally posted by mijuko View Post
    .. huoltamalla ne kaikki autot kunnossa pysyy
    Tätä kärryä on pidetty kuin kukkaa kämmenellä ja sekään ei tunnu riittävän. Pitäisi kai vaan lukita talliin ja käydä vain sillointällöin ihailemassa sen muotoja.

    Leave a comment:


  • mijuko
    replied
    Originally posted by Netsk View Post
    Mun huohtinputket ja separaattori on kaikki lämpöeristettyjä, ei vaan näytä auttavan tohon jäätymiseen.

    Kyllähän kaiken aina vaihtaisi, mutta korjattavien juttujen lista on pitkä. Olen tänä vuonna jo pistänyt noin 5k€ ton romun huoltamiseen ja kohta alkaa riittämään. Vertailun vuoksi perheestä löytyy uudesta asti ollut Volvo V70 joka on lähes samaa vuosimallia bemarini kanssa (-04) ja siinä on kuuden vuoden aikana mennyt yksi ajovalojen pyyhkijä rikki. Mitään muuta ei kuluvaa osaa siinä ei ole vaihdettu.
    Tässä asiassa ei taida olla muuta yhdenmukaista kuin tuo pakkanen ja ajoviima... on M52TU, M54, uutta ja vanhaa separaattoria, matka -ja pätkäajoa, Castrolit tai Mobilit, eristeellä tai ilman ni aina jollain jäätyy
    Se on vaan nyt nähtävä se vaiva, että nostaa välillä sen konepellin ylös ja kurkkaa tilanteen vaikka kaupan pihassa (ehkei kuitenkaan Lidlin).. huoltamalla ne kaikki autot kunnossa pysyy

    Leave a comment:


  • valsukki
    replied
    Paljonkos tosta koneesta pitää purkaa

    Tilasin tänään sen talvi huohotin järjestelmän. Mites helposti tuo vaihtaminen onnistuu, mitäs kaikkee kannattaa ottaa eestä pois? Uusi huohotin sarja makso 100e autosalvast. Onks siin mitää järkee ku vaihtelen öljyt samalla nii laitan sen moottorin puhistus aineen sisään vanhojen öljyjen sekaa ja sit uudet tilalle? Kai se koneen puhistaa? Eilen lykkäs öljyy pihalle ja tänää huomasin ku töihin ajelin nii venakopast tuleva huohotin letku oli poikki ja ihan täynnä kylmälimaa, mutta auto toimi loistavasti tänään vaikka putki oli poikki. Nyt auto on tutun tallissa oottamassa uusia osia? Mites se keulan suojaus onks siitä oikeesti hyötyä`? Haittaaks se mitää jos se venan kopasta tuleva letku on irti kai sillä pystyy ajaa ihan normaalisti?

    Leave a comment:


  • väiski525
    replied
    Originally posted by Netsk View Post
    Mun huohtinputket ja separaattori on kaikki lämpöeristettyjä, ei vaan näytä auttavan tohon jäätymiseen.

    Kyllähän kaiken aina vaihtaisi, mutta korjattavien juttujen lista on pitkä. Olen tänä vuonna jo pistänyt noin 5k€ ton romun huoltamiseen ja kohta alkaa riittämään. Vertailun vuoksi perheestä löytyy uudesta asti ollut Volvo V70 joka on lähes samaa vuosimallia bemarini kanssa (-04) ja siinä on kuuden vuoden aikana mennyt yksi ajovalojen pyyhkijä rikki. Mitään muuta ei kuluvaa osaa siinä ei ole vaihdettu.
    joo siis tarkoitin kun vielä tukkii nuo munuaiset
    ite kans just laskeskelin että ostopäivästä asti (2.6.2010) on korjauksiin mennyt rahaa ainakin n.1300e plus mitä nyt tästä rempasta sitten tulee (huohotin + letkut, öljyt, termari + kotelo, vesipumppu, venakopan tiiviste + työt)

    tää bemari on jättänyt mut nyt 3 kertaa puolen vuoden aikana tielle, ja 2 kertaa jouduttu jo hinaamaan korjaamolle

    luotin mun entiseen yli 350 000km ajettuun OPEL OMEGAANI (2.0l) enemmän kuin tähän 149 000km ajettuun 10 vuotta uudempaan bemariin

    Leave a comment:


  • Netsk
    replied
    Originally posted by väiski525 View Post
    ite ainakin sen vaihdatan koska se on jo ostohetkestä asti hieman päästänyt öljyä pihalle ei mitenkään radikaalisti siksi en aikaisemmin ole sitä vaihdattanut. kaveri lupaili pistää jotain huopaa siihen huohottimen letkun ympärille myös samalla ku ne vaihdetaan nii eipähän pitäisi päästä jäätymään
    Mun huohtinputket ja separaattori on kaikki lämpöeristettyjä, ei vaan näytä auttavan tohon jäätymiseen.

    Kyllähän kaiken aina vaihtaisi, mutta korjattavien juttujen lista on pitkä. Olen tänä vuonna jo pistänyt noin 5k€ ton romun huoltamiseen ja kohta alkaa riittämään. Vertailun vuoksi perheestä löytyy uudesta asti ollut Volvo V70 joka on lähes samaa vuosimallia bemarini kanssa (-04) ja siinä on kuuden vuoden aikana mennyt yksi ajovalojen pyyhkijä rikki. Mitään muuta ei kuluvaa osaa siinä ei ole vaihdettu.

    Leave a comment:


  • väiski525
    replied
    Originally posted by Netsk View Post
    Kuullostaa muuten hyvältä idealta. Pysyy paikoillaan ihan itsekseen ei tarvi kiinnittää millään? Pahvinpalaset meinaa vaan tippua sinne munuaisen sisään.

    Onkohan se venakopan tiiviste kuitenkin nyt vaihdettava vaikka majoneesi "hävisi"? Palaneen käry koneesta tuli tyhjäkäynillä mutta normaaliahan se on kun noi majoneesit palaa pois.
    ite ainakin sen vaihdatan koska se on jo ostohetkestä asti hieman päästänyt öljyä pihalle ei mitenkään radikaalisti siksi en aikaisemmin ole sitä vaihdattanut. kaveri lupaili pistää jotain huopaa siihen huohottimen letkun ympärille myös samalla ku ne vaihdetaan nii eipähän pitäisi päästä jäätymään


    ja jos se vaahtomuovi ei siellä paikallaan itekseen pysy nii tekee siihen pari pientä reikää ja pujottelee nippusiteet munuaisen rivojen ympäri nii varmasti pysyy

    Leave a comment:


  • Netsk
    replied
    Originally posted by markok View Post
    Itse tein viimetalvena suojat ohuesta retkipatjasta. Nokkapelti ylös ja painoi retkipatjaa munuaisen reunaa vasten niin patjaan jäi valmis viiva mitä pitkin leikkasi. Aikaa meni alle 5 minuuttia ja samat suojat virittelin taas viime viikolla paikalleen. Musta patja ei näy mihinkään ja eristää vähän lämpöäkin.
    Kuullostaa muuten hyvältä idealta. Pysyy paikoillaan ihan itsekseen ei tarvi kiinnittää millään? Pahvinpalaset meinaa vaan tippua sinne munuaisen sisään.

    Onkohan se venakopan tiiviste kuitenkin nyt vaihdettava vaikka majoneesi "hävisi"? Palaneen käry koneesta tuli tyhjäkäynillä mutta normaaliahan se on vissiin kun noi majoneesit palaa pois.

    Leave a comment:


  • uijui
    replied
    Originally posted by mijuko View Post
    Yritti ne Saksalaiset Lappiakin lämmittää...
    Sekin meni pershiilleen

    Omassa e91:ssä on tukittu syylärin takaa, täytys laittaa eteenkin vielä vähän tavaraa.

    Leave a comment:


  • mijuko
    replied
    Originally posted by uijui View Post
    eikös täällä jotkut viisaat kieltäny keulan tukkimisen, kun Saksan insinööri on juuri meitä ja tätä saatanan kylmää talvea varten nämä vehkeet suunnitellut

    Eli keulaa tukkoon vaan auttaa aika moneen vaivaan.
    Yritti ne Saksalaiset Lappiakin lämmittää...

    Leave a comment:


  • markok
    replied
    Originally posted by Netsk View Post
    Yritin itseasiassa tänään tukkia ne mutta en saanut sitä mitenkään järkevästi tehtyä pahvinvalasilla.

    Ajelin tänään autolla muutaman tunnin putkeen ja oli auto lämpimässä hallissa 2 tuntia niin katosi kaikki majoneesit ainakin öljykorkista. Venakopan tiivisteestä on tosin jo ehtinyt pulputa hieman öljyä ulos.

    Viime talvena siis mulle vaihdettiin koko venttiilikoppa kun se oli haljennut tuosta samasta huohottimen tukkeutumisesta johtuen. Ja sitä edellisenä pelkkä tiiviste.
    Itse tein viimetalvena suojat ohuesta retkipatjasta. Nokkapelti ylös ja painoi retkipatjaa munuaisen reunaa vasten niin patjaan jäi valmis viiva mitä pitkin leikkasi. Aikaa meni alle 5 minuuttia ja samat suojat virittelin taas viime viikolla paikalleen. Musta patja ei näy mihinkään ja eristää vähän lämpöäkin.

    Leave a comment:


  • väiski525
    replied
    pitänee siis askarrellapaskarrella sinne munuaisiin jotain suojaa kun saa auton taas ajoon

    Leave a comment:


  • Netsk
    replied
    Originally posted by markok View Post
    Nokalta munuaiset tukkoon niin majoneesin muodostuminen vähenee murto-osaan. Huohotin on suoraan vasemman puoleisen munuaisen takana ja ajoviima on melkoinen tuolla kohdalla.
    Yritin itseasiassa tänään tukkia ne mutta en saanut sitä mitenkään järkevästi tehtyä pahvinvalasilla.

    Ajelin tänään autolla muutaman tunnin putkeen ja oli auto lämpimässä hallissa 2 tuntia niin katosi kaikki majoneesit ainakin öljykorkista. Venakopan tiivisteestä on tosin jo ehtinyt pulputa hieman öljyä ulos.

    Viime talvena siis mulle vaihdettiin koko venttiilikoppa kun se oli haljennut tuosta samasta huohottimen tukkeutumisesta johtuen. Ja sitä edellisenä pelkkä tiiviste. Venttiilikopalla + huohotinletkuilla on ikää alle vuoden. Separaattori on vasta kuukauden vanha.

    Leave a comment:

Working...
X