memebuy23buy

E39 525i - 2001 öljyt venttiilinkopan tiivisteestä pihalle?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Netsk
    replied
    Originally posted by valsukki View Post
    Milläs tuo itse huohotin on kiinni koneessa? ku en nähny mitään mekanismeja kun katselin, varmaa pääsee käsiksi kun ilman putsarin ottaa irti, koska imusarjaa en jaksa irrottaa. Putkimiehenä olen ahtaisiin paikkoihin tottunut ja jos ei nää silmillä nii kummasti alkaa käsillä näkeä . Kone on M54 525? joten millä huohotin on kiinni. Ja mitä muuta kannattaa putsata kun huohottimen vaihtaa? Mites toi öljyn sekaan lisättävä puhistus aine? kannattaa?


    Siinä on jonkinlainen kuvallinen ohje.

    Leave a comment:


  • valsukki
    replied
    Räjäytys kuvat?

    Mistä löytyis räjäytyskuvat josta näkee huohottimen sijainnin ja sen letkut?

    Leave a comment:


  • valsukki
    replied
    Huohotin vaihto

    Milläs tuo itse huohotin on kiinni koneessa? ku en nähny mitään mekanismeja kun katselin, varmaa pääsee käsiksi kun ilman putsarin ottaa irti, koska imusarjaa en jaksa irrottaa. Putkimiehenä olen ahtaisiin paikkoihin tottunut ja jos ei nää silmillä nii kummasti alkaa käsillä näkeä . Kone on M54 525? joten millä huohotin on kiinni. Ja mitä muuta kannattaa putsata kun huohottimen vaihtaa? Mites toi öljyn sekaan lisättävä puhistus aine? kannattaa?

    Leave a comment:


  • Will_E39
    replied
    Originally posted by rottenb View Post
    Sen verran pakko paljastaa omaa tietämättömyyttä, että eihän siitä mitään haittaa ole peittää ne munuaiset sisäpuolelta? Saa olla huoleti keväälle saakka?

    Ei ole majoneesia näkynyt omassakaan vielä muualla kuin öljykorkissa jonkin verran mutta paskahousun on aina parempi varautua... :think

    ei ole haittaa

    Leave a comment:


  • rottenb
    replied
    Sen verran pakko paljastaa omaa tietämättömyyttä, että eihän siitä mitään haittaa ole peittää ne munuaiset sisäpuolelta? Saa olla huoleti keväälle saakka?

    Ei ole majoneesia näkynyt omassakaan vielä muualla kuin öljykorkissa jonkin verran mutta paskahousun on aina parempi varautua... :think

    Leave a comment:


  • TJJ
    replied
    Originally posted by mijuko View Post
    Taitaa olla vähän niinkuin ripuli tuo jäätymisoire... se tulee kaikille, eli odotellessa kohtaloa.

    http://www.btcf.fi/forum/showthread....88#post2210588
    6 talvea olen kuitenkin jo ajanut ilman munuaisten suojaläppiä, kaikki pätkäajoa ilman ongelmia. Taisi 4 talvea olla huohottimessa vakio-osat ja sen jälkeen vaihdoin eristetyt. Majoneesia on toki ollut joskus, ei kuitenkaan tällä hetkellä. Ehkäpä ilman kosteus vaikuttaa siihen, pelkkä kylmyys se syy ei kuitenkaan näytä olevan.

    (ja varmaan tuo nyt huomenaamuna päättää tunkea öljyt pihalle...)

    Leave a comment:


  • mijuko
    replied
    Originally posted by TJJ View Post
    Miten paksu tuo sinun retkipatja oli? Innostuin itsekin virittelemään suojat 6mm solumuovista mutta pakko ne oli vetää nippusiteillä kiinni ritilöihin. Vähän kun sormella painoi, niin ne jo irtosi ilman nippusiteitä. Pitäisi hankkia 15-20mm paksua solumuovia ja tehdä nuo siitä, sitten vielä joku jousikiinnitys, niin jopas olisi hienot. Tosin, eipä nyt ollut yhtään majoneesia vaikka olenkin ajanut pätkäajoa ilman suojaläppiä. Tuokin näyttää vaihtelevan jonkun henkimaailman jutun mukaan.
    Taitaa olla vähän niinkuin ripuli tuo jäätymisoire... se tulee kaikille, eli odotellessa kohtaloa.

    Leave a comment:


  • TJJ
    replied
    Originally posted by markok View Post
    Sopivaan kokoon kun on leikannut palaset niin pysyvät kyllä aika hyvin itsestäänkin paikallaan. Itse laitoin vielä leveän muoviteipin peitteen takapuolelle pitämään sen paikallaan ettei ajoviima heiluttele. Nippusiteelläkin voi laittaa niinkuin joku ehdottikin.
    Miten paksu tuo sinun retkipatja oli? Innostuin itsekin virittelemään suojat 6mm solumuovista mutta pakko ne oli vetää nippusiteillä kiinni ritilöihin. Vähän kun sormella painoi, niin ne jo irtosi ilman nippusiteitä. Pitäisi hankkia 15-20mm paksua solumuovia ja tehdä nuo siitä, sitten vielä joku jousikiinnitys, niin jopas olisi hienot. Tosin, eipä nyt ollut yhtään majoneesia vaikka olenkin ajanut pätkäajoa ilman suojaläppiä. Tuokin näyttää vaihtelevan jonkun henkimaailman jutun mukaan.

    Leave a comment:


  • mijuko
    replied
    Originally posted by Havis View Post
    ...öljynsuodattimen kansi.... ei kai kuitenkaan ?!?!??!
    Tuossa on varmastikin tarkoitettu öljyn täyttökorkkia. Ite en omaa autoa käyttäis kyllä millisekuntiakaan ilman suodatinkotelon kantta...kas kun ei koko suodatinta pyydetä poistamaan
    Totta helevetissä! Kanadaksi on kirjoitettu "oil filter", mutta epäilen olevan kirjoitusvirhe eli "oil filler cap"

    Leave a comment:


  • väiski525
    replied
    Originally posted by Netsk View Post
    Näyttäsi menevän vain sedaniin? :(
    en nyt satavarma ole asiasta, mutta eiköhän ne munuaiset ole aivan samat touringissa ja sedanissa? ainakaan en ole myynnissä nähnyt erikseen farmarin munuaisia :think

    Leave a comment:


  • Havis
    replied
    Originally posted by mijuko View Post
    1. Poista öljynsuodattimenkansi auton moottorin käydessä. Pitäisi tuntua "kohtalainen" imu.
    2. Jos voimakas imuääni ja kansi on vaikea poistaa, vaihda öljyseparaattori.

    Noin neuvoo BMW Club Quebec tuon huohotin ongelman toteamisen suhteen jos on tukossa.
    ...öljynsuodattimen kansi.... ei kai kuitenkaan ?!?!??!
    Tuossa on varmastikin tarkoitettu öljyn täyttökorkkia. Ite en omaa autoa käyttäis kyllä millisekuntiakaan ilman suodatinkotelon kantta...kas kun ei koko suodatinta pyydetä poistamaan

    Leave a comment:


  • markok
    replied
    Originally posted by Netsk View Post
    Kuullostaa muuten hyvältä idealta. Pysyy paikoillaan ihan itsekseen ei tarvi kiinnittää millään? Pahvinpalaset meinaa vaan tippua sinne munuaisen sisään.
    Sopivaan kokoon kun on leikannut palaset niin pysyvät kyllä aika hyvin itsestäänkin paikallaan. Itse laitoin vielä leveän muoviteipin peitteen takapuolelle pitämään sen paikallaan ettei ajoviima heiluttele. Nippusiteelläkin voi laittaa niinkuin joku ehdottikin.

    Leave a comment:


  • mijuko
    replied
    1. Poista öljyntäyttökorkki auton moottorin käydessä. Pitäisi tuntua "kohtalainen" imu.
    2. Jos voimakas imuääni ja korkki on vaikea poistaa, >> vaihda öljyseparaattori.

    Noin neuvoo BMW Club Quebec tuon huohotin ongelman toteamisen suhteen jos on tukossa.
    Last edited by mijuko; 30-11-2010, 15:34. Reason: Tulkintavirhe.. ups.

    Leave a comment:


  • Netsk
    replied
    Originally posted by Tumppa View Post

    Osa numero 8:

    Cover, cooling air top left 51 71 8 199 699


    Cover, cooling air top right 51 71 8 199 700


    Merkkiliikkeestä pitäisi saada tuollaiset peitelevyt. ( ainakin E46 )
    Näyttäsi menevän vain sedaniin? :(

    Leave a comment:


  • Netsk
    replied
    Originally posted by valsukki View Post
    Tilasin tänään sen talvi huohotin järjestelmän. Mites helposti tuo vaihtaminen onnistuu, mitäs kaikkee kannattaa ottaa eestä pois? Uusi huohotin sarja makso 100e autosalvast. Onks siin mitää järkee ku vaihtelen öljyt samalla nii laitan sen moottorin puhistus aineen sisään vanhojen öljyjen sekaa ja sit uudet tilalle? Kai se koneen puhistaa? Eilen lykkäs öljyy pihalle ja tänää huomasin ku töihin ajelin nii venakopast tuleva huohotin letku oli poikki ja ihan täynnä kylmälimaa, mutta auto toimi loistavasti tänään vaikka putki oli poikki. Nyt auto on tutun tallissa oottamassa uusia osia? Mites se keulan suojaus onks siitä oikeesti hyötyä`? Haittaaks se mitää jos se venan kopasta tuleva letku on irti kai sillä pystyy ajaa ihan normaalisti?
    Jos sen itse tekee, niin helpoiten jos ottaa pois imusarjan tieltä. Sen voi tehdä ilman sen poistoa nopeamminkin, mutta jos sitä ei poista se on (vierstä seuranneena) aika vittumaista hommaa.

    Leave a comment:

Working...
X