Originally posted by rottenb
View Post
E39 525i - 2001 öljyt venttiilinkopan tiivisteestä pihalle?
Collapse
X
-
Jaa-a..en oikein tiedä. Mulla ei ole mitään mainittavaa muutosta käynnissä kun öljykorkin avaa, vähän kierrokset laskee mutta käy ihan normaalisti.
-
Eihän fiksusti laitettuja peitelevyjä edes näe ellei työnnä nenää ritilöiden väliin. Ruskeaa pahvinpalaa keulan etupuolella voisi jo vähän hävetäkin. Leikkasin kovakantisen kansion kannesta levyt sinne peitteeksi, sopivasti löytyi kaapista mustalla värillä niin ei näy muuta kuin nippusiteet jos kyykkyyn menee keulan eteen. Öljykorkista katosi enimmät kastikkeet, huohottimeen en ole kurkkinut.
Kokeilinpa tuota korkkia raottaa koneen käydessä, pitääkö tuon M52 koneen yskiä kun ottaa korkin pois? Ei sammu kuitenkaan mutta kierrokset notkahtaa ja käy epätasaisesti, sulkee korkin niin nousee normaalille tyhjäkäynnille ja käy tasaisesti. Pieni imu siinä siis käy, mutta oliko tuo nyt normaalia vai ei?Originally posted by Netsk View PostMajoneesi katosi munuaisten tukkimisen myötä. Separaattorikin toimii normaalisti, öljykorkki lähtee helposti irti kone käydessä eikä suhahtele. Jos laittaa muovipussin öljykorkin reijän päälle se imee sitä kuitenkin sisään eli kaikki on kunnossa.
edit: haku päätti antaa vaihteeksi muutakin kuin valkoista ruutua juuri kun tuon postasin, taitaa olla normaalia tuo eli ei imuvuotoja.Last edited by rottenb; 03-12-2010, 18:38.
Leave a comment:
-
Ei kai se nyt kauhea häpeä ole jos nuo munuaiset tulppaa oli siitä mitä mieltä hyvänsä, auttaako vai ei. Itse olen sitä mieltä että auttaa! ja pidän pahvit keulassa (kukaan ei ole niitä edes huomannut). Ja jos joku kehittäis suljetut "aerodynamiikkamunuaiset" ni menis heti kaupaksi?
Kieltämättä itelle tuli mieleen keulaa tulpatessa faijan Lada-suojukset 1200S:n 80-luvulla silloin kun oli NE älyttömät pakkaset.
Leave a comment:
-
Jaa-a, ajan päivittäin 35km suuntansa ja majoneesia syntyy aina kun menee pakkaset yli -10. Nyt tulpattuna ei enään synny.Originally posted by markok View PostJos ei aja juurikaan pätkäajoa ja kerralla ajettavat matkat on noinkin pitkiä niin ei ole ongelmia huohottimen tukkeutumisesta vaikka ei olisi munuaisia tulpattukaan jos muuten kaikki on kunnossa. Itselläni työmatka oli ennen noin 30km/suunta ja mitään ongelmia huohottimen tukkeutumisesta ei ollut. Nyt työmatka on noin 12 km/suunta ja ennen munuaisten tukkimista huohotusongelmat olivat joka talvinen ongelma.
OT: Naurattaa kun jossain hesarin keskustelupalstalla puhutan nokan tukkimisesta niin seillä jengii hutelee tyyliin "Ite ajan laatuautolla eikä tarvi tukkia mitään, terveisiä baijerista" ja "Kandee lopettaa ranskalaisilla ajaminen ja ostaa BMW niin ei tarvi moista kivikauden turhaketta"
Last edited by Netsk; 03-12-2010, 17:34.
Leave a comment:
-
Tämä ei pidä ollenkaan paikkaansa. Kyse ei ole siitä etteikö moottori lämpenisi normaaliin lämpöön vaan siitä, että muoviputkessa kulkee +50 asteisia huohotuskaasuja ja toiselle puolelle putkea vaikuttaa -30 asteinen ilma 30m/s vaikuttavan tuulen tehostamana niin mitähän tuossa rajapinnassa tapahtuu? Tähän lisättynä pätkäajo jossa kertynyt kosteus kasautuu majoneesiksi ja taas uusi pätkäajo jolloin edellisellä matkalla kertynyt kosteus ei ehdi kuivaa ja uutta tulee tilalle niin pian ollaan ongelmissa.Originally posted by valsukki View PostEi siitä munuaisten tukkimista ole hyötyä, tai ehkä se nostaa lämpöä paremmin mutta sitä varten on termari, jos ei lämpeä nopeaa nii uutta termarii tupaa.
se tukkiminen voi koitua kohtaloksi. Joten en suosittele!!!
Öljynsuodattimen jalan tiiveys kannattaa tarkastaa. Saattaa hyvinkin vuotaa siitä juuresta.Originally posted by Bimmero View PostOnko sulla tuo öljy lohkon päällä semmonen noro lohkon etupäässä, heti siinä jakopään takana ja öljyn suodattimen alla?? Tai niin kun sieltä alta jostain tulisi
Itsellä vähän sama mysteeri
Jos ei aja juurikaan pätkäajoa ja kerralla ajettavat matkat on noinkin pitkiä niin ei ole ongelmia huohottimen tukkeutumisesta vaikka ei olisi munuaisia tulpattukaan jos muuten kaikki on kunnossa. Itselläni työmatka oli ennen noin 30km/suunta ja mitään ongelmia huohottimen tukkeutumisesta ei ollut. Nyt työmatka on noin 12 km/suunta ja ennen munuaisten tukkimista huohotusongelmat olivat joka talvinen ongelma.Originally posted by creative 22 View PostIhmeellistä, mun autossa on tuo kylmäkonkkaus-vaiva ollut koko ajan mutta ei mitään öljyjen pihallepuskua viime talven kovillakaan pakkasilla.Ajan nyt 3:tta
talvea tällä E39:llä.Autossa on ollut koko ajan Cold Country huohotin versio, jonka siis uusin viime kesänä kokonaan ja keula on ollut "auki" koko ajan.
Ajelen pääasiassa autollani työmatkaa joka on noin 105km päivässä edestakaisin joten pätkäajoa en juurikaan aja.Liekö sitten vaikutusta asiaan..Jostain syystä kuitenkin, vaikka mitään päälle tai allepäin näkyvää vuotoa ei näy, tasaisin väliajoin joudun lisäämään autoon nestettä...?Syyläri ja termostaatti on vaihdettu ainakin kertaalleen, auto ei tiputa alleen mutta johonkin nestettä hieman katoaa.
Öljyä ei juurikaan kulu vaihtovälillä, noin 13-15 tkm, ehkä puoli litraa saa lisätä.
Leave a comment:
-
Ihmeellistä, mun autossa on tuo kylmäkonkkaus-vaiva ollut koko ajan mutta ei mitään öljyjen pihallepuskua viime talven kovillakaan pakkasilla.Ajan nyt 3:tta
talvea tällä E39:llä.Autossa on ollut koko ajan Cold Country huohotin versio, jonka siis uusin viime kesänä kokonaan ja keula on ollut "auki" koko ajan.
Ajelen pääasiassa autollani työmatkaa joka on noin 105km päivässä edestakaisin joten pätkäajoa en juurikaan aja.Liekö sitten vaikutusta asiaan..Jostain syystä kuitenkin, vaikka mitään päälle tai allepäin näkyvää vuotoa ei näy, tasaisin väliajoin joudun lisäämään autoon nestettä...?Syyläri ja termostaatti on vaihdettu ainakin kertaalleen, auto ei tiputa alleen mutta johonkin nestettä hieman katoaa.
Öljyä ei juurikaan kulu vaihtovälillä, noin 13-15 tkm, ehkä puoli litraa saa lisätä.Last edited by creative 22; 03-12-2010, 02:01.
Leave a comment:
-
Tukkoonhan se menee juuri siksi että kun moottoriin menee kylmä viima talvella ja lämpötila huohotinletkuissa ei nouse tarpeeksi korkeelle jotta kondensaatio haihtuisi tehokkaasti. Jäävät sinne putkiin sitten ja muuttavat öljyn majoneesiksi. Kyllä mulla tulee lämmintä (ihan trooppisen kuumaksikin saa jos haluaa) sisään ilman että tukkii munuaisia, ja ihan vaan huohottimen takia tein sen. Sitäpaitsi auto lämpenee nykyään jo alle viidessä minuutissa vrt. enne saattoi kestää 10-15min, kun ei ajoviima huuhdo kaikkea lämmintä ilmaa harakoille. Kyllähän sinne ilmaa kuitenkin tulee alemmasta ritilästä eikä noi suojat ole mitään 100% tiiviitä.Originally posted by valsukki View Postvaihoin tossa äsken huohottimen ja letkut aika paskamainen homma vaihtaa
letkut oli ihan majoneesissa ja siihen löyty syy aika helposti, huohottimen pohjasta menee paluu letku öljy tikun jalkaan, otin öljy tikun putken irti ja aloin puhaltaa siihen putkessa olevaan tynkään ja ei tullu ilmaa läpi oli aivan vitun tukeessa putsailin ja tungin rauta lankaa ja viimmein se aukes. Tästä syystä koko järjestelmä oli täynnä paskaa ku ei päässyt huohotus ilmat purkautumaan. Kaikki jotka vaihtaa huohottimen tai putsaa nii kannattaa oikeesti puhistaa se öljy tikun jalka. Ei siitä munuaisten tukkimista ole hyötyä, tai ehkä se nostaa lämpöä paremmin mutta sitä varten on termari, jos ei lämpeä nopeaa nii uutta termarii tupaa.
se tukkiminen voi koitua kohtaloksi. Joten en suosittele!!!
Jos tukkimisesta olisi haittaa ei luulisi BMW:ltä löytyvän ihan OEM osat niitten tukkimiseksi? (Harmikseni tosin vaan sedaniin ja touringiin).Last edited by Netsk; 03-12-2010, 00:23.
Leave a comment:
-
huohotin
vaihoin tossa äsken huohottimen ja letkut aika paskamainen homma vaihtaa
letkut oli ihan majoneesissa ja siihen löyty syy aika helposti, huohottimen pohjasta menee paluu letku öljy tikun jalkaan, otin öljy tikun putken irti ja aloin puhaltaa siihen putkessa olevaan tynkään ja ei tullu ilmaa läpi oli aivan vitun tukeessa putsailin ja tungin rauta lankaa ja viimmein se aukes. Tästä syystä koko järjestelmä oli täynnä paskaa ku ei päässyt huohotus ilmat purkautumaan. Kaikki jotka vaihtaa huohottimen tai putsaa nii kannattaa oikeesti puhistaa se öljy tikun jalka. Ei siitä munuaisten tukkimista ole hyötyä, tai ehkä se nostaa lämpöä paremmin mutta sitä varten on termari, jos ei lämpeä nopeaa nii uutta termarii tupaa.
se tukkiminen voi koitua kohtaloksi. Joten en suosittele!!!
Leave a comment:
-
Ihan joka puolella sitä on näin purkamatta katsottuna. :thinkOriginally posted by Bimmero View PostOnko sulla tuo öljy lohkon päällä semmonen noro lohkon etupäässä, heti siinä jakopään takana ja öljyn suodattimen alla?? Tai niin kun sieltä alta jostain tulisi
Itsellä vähän sama mysteeri
Leave a comment:
-
Onko sulla tuo öljy lohkon päällä semmonen noro lohkon etupäässä, heti siinä jakopään takana ja öljyn suodattimen alla?? Tai niin kun sieltä alta jostain tulisiOriginally posted by Netsk View PostMajoneesi katosi munuaisten tukkimisen myötä. Separaattorikin toimii normaalisti, öljykorkki lähtee helposti irti kone käydessä eikä suhahtele. Jos laittaa muovipussin öljykorkin reijän päälle se imee sitä kuitenkin sisään eli kaikki on kunnossa.
Öljyä oli kuitenkin ehtinyt tulla ulos venakopan tiivisteestä...tarviikohan sitä vaihtaa? Ainakin se on ihan ilmatiivis kun savutesti tehtiin tiistaina.
Auto juo 1l öljyä 5000km. Alko kuitenkin jo kesällä ja ei taida huohottimeen liittyä. Aika paljon öljyä näkyy lohkon päällä, mutta se voi hyvin olla ohjaustehostimen öljyä.. Pakokaasua auto tupruttaa aika hemmetin paljon (verrattuna muihin bensa e46:eihin mitä liikenteessä nähnyt), mutta kaasu on ihan normaalin väristä ja hajuista (ei sinistä eikä valkosta).
Itsellä vähän sama mysteeri
Leave a comment:
-
Majoneesi katosi munuaisten tukkimisen myötä. Separaattorikin toimii normaalisti, öljykorkki lähtee helposti irti kone käydessä eikä suhahtele. Jos laittaa muovipussin öljykorkin reijän päälle se imee sitä kuitenkin sisään eli kaikki on kunnossa.
Öljyä oli kuitenkin ehtinyt tulla ulos venakopan tiivisteestä...tarviikohan sitä vaihtaa? Ainakin se on ihan ilmatiivis kun savutesti tehtiin tiistaina.
Auto juo 1l öljyä 5000km. Alko kuitenkin jo kesällä ja ei taida huohottimeen liittyä. Aika paljon öljyä näkyy lohkon päällä, mutta se voi hyvin olla ohjaustehostimen öljyä.. Pakokaasua auto tupruttaa aika hemmetin paljon (verrattuna muihin bensa e46:eihin mitä liikenteessä nähnyt), mutta kaasu on ihan normaalin väristä ja hajuista (ei sinistä eikä valkosta).
Leave a comment:
-
Ainakin kun mulle laitettiin niin pistettiin ensin se separaattoriin kiinni ja sitten letku vain taiteltiin esiin imusarjan välistä sinne päälle ja kiinni.Originally posted by valsukki View Postonks kellää tietoo millä vitulla saa kiinni sen letkun joka tulee imusarjaan, se osa missä on pien tynkä natsa ja toinen pää menee huohottimeen, joten millä saan sen letkun huohottimeen kiinni on aika ahas paikka ku letku menee sieltä imu sarjan välistä?
Leave a comment:
-
asennus
onks kellää tietoo millä vitulla saa kiinni sen letkun joka tulee imusarjaan, se osa missä on pien tynkä natsa ja toinen pää menee huohottimeen, joten millä saan sen letkun huohottimeen kiinni on aika ahas paikka ku letku menee sieltä imu sarjan välistä?
Leave a comment:
-
Olisiko tuo minun patja ollut noin 10mm paksua. Hieman munuaista isommaksi kun leikkasi niin kohtuu hyvin pysyy paikallaan, mutta ilmavirran työntävän vaikutuksen takia itsekin sen teipin sinne takapuolelle laitoin. Tuskin muuten pysyy satasen vauhdissa paikallaan. Tällä virityksellä on nyt toinen talvi lähdössä liikkeelle.Originally posted by TJJ View PostMiten paksu tuo sinun retkipatja oli? Innostuin itsekin virittelemään suojat 6mm solumuovista mutta pakko ne oli vetää nippusiteillä kiinni ritilöihin. Vähän kun sormella painoi, niin ne jo irtosi ilman nippusiteitä. Pitäisi hankkia 15-20mm paksua solumuovia ja tehdä nuo siitä, sitten vielä joku jousikiinnitys, niin jopas olisi hienot. Tosin, eipä nyt ollut yhtään majoneesia vaikka olenkin ajanut pätkäajoa ilman suojaläppiä. Tuokin näyttää vaihtelevan jonkun henkimaailman jutun mukaan.
Toissa talvena tämä oma e39 laski öljyä ulos öljymääräanturin tiivisteestä. En tiedä johtuiko huohottimen tukkeutumisesta mutta sitä epäilen. Edellisenä syksynä oli vaihdettu uusi pohjolan ilmaston huohotinjärjestelmä ja samassa yhteydessä venttiilikopan tiiviste. Olisiko uusi venttiilikopan tiiviste ollut niin tiivis, että öljyt etsivät reitin ulos helpompaa kautta. Silloin mietin sellaistakin ratkaisua, että laittaisi öljyntäyttökorkkiin liittimen ja siitä putki ulkoilmaan päästämään paineet ulos jos huohotin tukkeutuu. Tähän putkeen tietenkin takaiskuventtiili estämään imuvuodot. Osatkin tuli silloin jo hankittua, mutta suunnittelun asteelle tuo jäi...
Leave a comment:
Leave a comment: