memebuy23buy

E39 525i - 2001 öljyt venttiilinkopan tiivisteestä pihalle?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • mijuko
    replied
    Originally posted by Rios View Post
    Jos nuo huohotin ongelmat vaivaavat mikäkähän on autoliikkeestä ostetun auton laita?

    Kuluttajasuojalautakunta on ainakin tätä mieltä:



    Voikohan huohottimen korjaukset maksattaa liikkeellä, maahantuojalla?
    Mainio artikkeli varoitukseksi... ja munuaiset tukkoon!!

    Leave a comment:


  • Ripattila
    replied
    Jos nuo huohotin ongelmat vaivaavat mikäkähän on autoliikkeestä ostetun auton laita?

    Kuluttajasuojalautakunta on ainakin tätä mieltä:



    Voikohan huohottimen korjaukset maksattaa liikkeellä, maahantuojalla?

    Leave a comment:


  • Rami72
    replied
    Syy EML ja luistonestovikavaloihin mahdollisesti löytyi.. http://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...&postcount=175

    Leave a comment:


  • Metso
    replied
    Mulla ollu vastaavia oireita 525i -02:ssa. Kaasuläppä vaihdettiin kesällä, mutta on jatkanut vikaherjoja: EML, moottorinvikavalo, ABS/luistonesto. Bongasin tuossa searchilla tällasen ja siitä löyty ainakin itelle vastaus, mitä olen etsinyt:



    Elikkä joutuu kai tästä sitten sen moottorin johtosarjan vielä vaihtamaan. Hyvällä tuurilla tietty jatkoaikaa vois saada pelkällä liittimen ehostuksella, mikäli hapettuminen vaivana.

    Ainiin ja lisähuomautuksena mainittakoon, että itselläkin tuppas mönjää kertymään öljykorkin sisäpuolelle huolimatta coldcountry paketista. Sitten vasta, kun tukin munuaiset, niin loppu se majoneesin synty.
    Last edited by Metso; 04-01-2011, 12:33. Reason: Lisäys

    Leave a comment:


  • toukopouko
    replied
    Originally posted by Rami72 View Post
    Tänään noin 10 asteen pakkasessa tuli uus ongelma. EML oli alkanut palaa matkan alkaessa ja luistonesto kytkeytyi pois päältä ja alkoi käydä huonosti. Kurkkasin konepellin alle ja huomasin öljytikun pompahtaneen irti tai jääneen auki. Laitoin takasi ja kytkin virran, eml valo ei enää syttynyt. Kun kävin koeajolla kaupassa, ongelmia ei ollut, mutta kaupasta palatessa, eml syttyi jälleen ja moottori kävi vajaalla. Kotipihassa uudelleen virta-avainta kääntäessä (ja käynnistäessä) ongelma poistui.
    Mulla oli viime talvena vähän samanlainen ropleema. 2km käynnistyksen jälkeen motarin rampilla syttyi tuo eml ja luistoneston valot, nilkuttelin kotiin koneen käydessä vähän miten sattuu (yhjäkäynti 1500rpm, ei ottanut oikein jengoja). Kotona luin vikakoodit ja siellä oli pari koodia sähköiseen kaasuläppään liittyen. Annoin auton olla parkissa puolisen tuntia ja vika poistui. Oletan ongelman aiheutuneen jäätyneestä kaasuläpästä tms. jonka moottorin lämpö sulatti. Vika ei ole toistaiseksi toistunut.

    Leave a comment:


  • Rami72
    replied
    Itselle tai paremminkin eukolle tuli e39 523i -99 otsikon mukainen vika tässä joulukuun alussa 30 asteen paukkupakkasilla. Työmatkaa ollut vajaat 15 kilsaa yhteen suuntaan. Öljyä venttiilikopan tiivisteen välistä pakosarjalle, käryt sisään ja hinaus korjaamolle. Korjaamon setä kurkkas korkkiin, jossa majoneesit. Päivän sulattelu ja huohottimen puhdistus. Ja varoitukset päälle, että saattaa uusia..

    Tänään noin 10 asteen pakkasessa tuli uus ongelma. EML oli alkanut palaa matkan alkaessa ja luistonesto kytkeytyi pois päältä ja alkoi käydä huonosti. Kurkkasin konepellin alle ja huomasin öljytikun pompahtaneen irti tai jääneen auki. Laitoin takasi ja kytkin virran, eml valo ei enää syttynyt. Kun kävin koeajolla kaupassa, ongelmia ei ollut, mutta kaupasta palatessa, eml syttyi jälleen ja moottori kävi vajaalla. Kotipihassa uudelleen virta-avainta kääntäessä (ja käynnistäessä) ongelma poistui.

    Olisiko huohotinongelmilla jotai osuutta asiaan? Korkki näytti nyt puhtaalta. Vaihdettu uudet huohotinosat ja öljyt viimeksi syksyllä. MAF-termaritunnistin sanottiin viime testeris olevan vaihdon tarpeessa. Imuvuodosta pieni epäilys, varsinkin nyt kun pukkas paineet. Tutkittu viimeksi tosin pari kuukautta sitten, jolloin ei näkyviä ongelmia, paitsi minkään vasteen tuntuminen alipaineletkussa, joka lähtee "kellolta" venttilikopan päällä. Testeriaika tilattu, pääsee vasta viikon päästä. Tohtiiko ajaa? Munuaiset tulpattu. Cold Country-setti tilaukseen? Jostain (mahd. pumpusta) ainakin vuotaa nesteitä kuin seula. Menee jo sen vuoksi korjaukseen.
    Last edited by Rami72; 04-01-2011, 01:57.

    Leave a comment:


  • lepis
    replied
    Joo, sama syy tuossa mullakin taisi olla. Tästä erikoisuudesta olen jotain kuullutkin aiemmin.

    Eli silloin kun auto oli jo "sulanut", autoa tuli testattua ja koekäytettyä juurikin muutama sekunti. Tämän jälkeen auto seisoikin joulun pyhät, jonka jälkeen remontti päästiin tekemään. Eli auto seisoi lähes viikon. Ja se "sahaus" oli tosiaankin aika armotonta, varmaan se sama 15-20 min pätkis, oikeastaan usko meinas jo mennä, mutta tuli onneks koitettua "vielä kerran"!

    No, taas pelittää vehkeet ja pakkanenkin on onneks alle 10, että uskaltaa ajella...

    Leave a comment:


  • väiski525
    replied
    Originally posted by TJJ View Post
    Tosin näillä keleillä tulee varoitus alhaisesta ulkolämpötilasta joka kytkee tuossa tilanteessa piilovalikon pois päältä. (toki sen voi koodata pois, mutta se on eri juttu)

    Ja tuossa jälleen kerran ohjeita miten sinne valikkoon pääsee.
    Iso ajotietokone (tekstirivi mittaristossa)

    The Ideaphile provides absolutely free business and product ideas from Peter N. Glaskowsky, a well-known computer industry technology analyst, writer, columnist, and design engineer.


    Pieni ajotietokone (auton symboli mittaristossa)
    http://www.bmwtips.com/tipsntricks/t...ring528OBC.htm

    tuossa suomeksi pienelle ajotietokoneelle:

    Leave a comment:


  • toukopouko
    replied
    Originally posted by lepis View Post
    Heps,
    Loppukliimaksi oli aika mielenkiintoinen: Kaikki osat oli vaihdettu, öljyt vaihdettu, liittimet oikeilla paikoillaan jne => auto ei starttaa!!! WTF
    Startatessa pyöritti konetta ok ja lupasikin aluks mut ei vaan lähteny. Kaikki kuitenkin piti olla oikein laitettu, niin tulipa sitte vaan startattua lisää ja kyllähän se siittä sitte lähti viimein tulille, 4,5 ja 6:skin pytty...

    Ilmeisesti oli sitte päässy öljyt männän päälle. Mistähän sitä sinne nyt sit oli päässy, kun viikko sitten huohottimen sulattelun jälkeen auto tuli käynnistettyä ja silloin kaikki tuntui olevan kunnossa!:think
    Tuliko sulla käytettyä autoa lyhyen aikaa vikaa tutkiessasi? Tuo käynnistymättömyys voi johtua siitäkin kun kylmää konetta käyttää käynnissä lyhyen hetken, sen seurauksena voi venttiilit jumia jos auton jättää seisomaan vuorokaudeksi tjs... itsellä on kahdesti nyt käynyt tuo: siirsin auton pihalta talliin ja seuraavana aamuna ei lähtenyt käyntiin, ihan kuin startti ei olisi tarttunut, vaan pyöri tyhjää vaikka tosiasiassa venttiilit olivat jumineet ja puristukset hukassa. Käyntiin lähti riittävän pitkällä sahauksella molemmilla kerroilla (n. 15-20min pikkupätkissä). Ja käynnistyminen tosiaan tapahtui tuolleen sylinteri kerrallaan. Ensin yksi pytty, sitten toinen... lopussa neljällä ja viidellä kunnes kuudeskin heräsi. Tuskaista sahausta kyllä.

    Mutta voi se siitä öljystäkin johtua

    Leave a comment:


  • TJJ
    replied
    Originally posted by Esal View Post
    Ja voi sammuttaa koneen ja startata uudelleen kunhan ei käännä kokonaan virtoja pois.
    Tosin näillä keleillä tulee varoitus alhaisesta ulkolämpötilasta joka kytkee tuossa tilanteessa piilovalikon pois päältä. (toki sen voi koodata pois, mutta se on eri juttu)

    Ja tuossa jälleen kerran ohjeita miten sinne valikkoon pääsee.
    Iso ajotietokone (tekstirivi mittaristossa)

    The Ideaphile provides absolutely free business and product ideas from Peter N. Glaskowsky, a well-known computer industry technology analyst, writer, columnist, and design engineer.


    Pieni ajotietokone (auton symboli mittaristossa)

    Leave a comment:


  • Esal
    replied
    Originally posted by 205/65-15H View Post
    Oisko tähänkin hyvä laittaa ohjeet miten tuo katsotaan piilovalikosta ja onko tuolla mahdollista aiheuttaa mitään tuhoa. Toimiiko homma niin että laittaa piilovalikon näkyviin ennen starttausta ja se pysyy näkyvissä koko ajon ajan seuraavaan stoppiin. Seuraavassa startissa ollaan taas norminäkymissä? Vai miten homme menee?
    Joo, voi laittaa päälle ennen. Ja voi sammuttaa koneen ja startata uudelleen kunhan ei käännä kokonaan virtoja pois.

    Leave a comment:


  • 205/65-15H
    replied
    Originally posted by TJJ View Post
    Mutta monikohan muukin ajelee alilämpöisellä koneella sillä viisarihan on keskellä jo 75 asteessa joten asiaa ei huomaa ellei vika pahene tai katso lämpöjä piilovalikosta. Minä aloin tuota katselemaan sen takia kun peitin nuo munuaiset ja halusin tutkia miten nopeasti moottori lämpenee.
    Oisko tähänkin hyvä laittaa ohjeet miten tuo katsotaan piilovalikosta ja onko tuolla mahdollista aiheuttaa mitään tuhoa. Toimiiko homma niin että laittaa piilovalikon näkyviin ennen starttausta ja se pysyy näkyvissä koko ajon ajan seuraavaan stoppiin. Seuraavassa startissa ollaan taas norminäkymissä? Vai miten homme menee?

    Leave a comment:


  • 205/65-15H
    replied
    Originally posted by Netsk View Post
    http://blog.bavauto.com/bmw-e46/bmw-...330i-525i-530i

    Siinä on jonkinlainen kuvallinen ohje.
    "Some of the typical symptoms can be: rough idle, oil smoke from the exhaust at start-up of while running, increased oil consumption/use, poor fuel mileage, or in the worst case, a total lock-up of the engine."

    Eli mulla kuluu öljyä litra/10tkm. Voiko osasyynä tosiaankin olla osittain tukossa oleva huohotin?

    Leave a comment:


  • lepis
    replied
    Heps,

    Kaikki hilut vaihdettu eilen illalla ja bemmi taas ajossa!
    Onnistui ilman imusarjan irrotusta, vaikka toki ahdastakin oli parissa kohtaa. Kaikki putket tuli uusittua niin eipä tarvinnu vanhoja sääliä.

    Loppukliimaksi oli aika mielenkiintoinen: Kaikki osat oli vaihdettu, öljyt vaihdettu, liittimet oikeilla paikoillaan jne => auto ei starttaa!!! WTF
    Startatessa pyöritti konetta ok ja lupasikin aluks mut ei vaan lähteny. Kaikki kuitenkin piti olla oikein laitettu, niin tulipa sitte vaan startattua lisää ja kyllähän se siittä sitte lähti viimein tulille, 4,5 ja 6:skin pytty...

    Ilmeisesti oli sitte päässy öljyt männän päälle. Mistähän sitä sinne nyt sit oli päässy, kun viikko sitten huohottimen sulattelun jälkeen auto tuli käynnistettyä ja silloin kaikki tuntui olevan kunnossa!:think

    Eli näin täällä. Aikaa operaatioon meni about 7h. Tulipa samalla munuaisetkin tukittua äänieristelevyn palasilla...

    Leave a comment:


  • mtuisku
    replied
    Joo kyllä se putki meni ihan pienellä voimalla painamalla paikoilleen ku laitti vähä rasvaa O-renkaaseen.
    Pitää vaan saada hyvä ote painaa. Ja putki lähtee "ehjänä" irti jotain 90 astetta kiertämällä.

    Samaa mieltä imusarjan irrottamisesta, paljo lisää työtä vaan.
    Last edited by mtuisku; 29-12-2010, 15:39.

    Leave a comment:

Working...
X