Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 525i - 2001 öljyt venttiilinkopan tiivisteestä pihalle?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mixuh
    Bimmer Rookie
    • Oct 2006
    • 24
    • Kouvola

    Originally posted by _nixu_ View Post
    Merkkiliikkeestä nuo huohottimen osat + venakopan tiiviste.
    Tai on tuolla myydään palstalla: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=214160 Cold Country -paketti.

    Tukivarsia yms sitten saksasta. www.ebay.de
    Esim: http://stores.ebay.de/AUTOTEILE55/_i...4.l1581&_pgn=1

    Ohjetta vaikka:
    http://www.bimmerfest.com/forums/sho...d.php?t=417819
    Kiitos avusta. Tuli laitettua tuo palstalla myyty paketti. Aikaa meni reiluilla tauoilla 5 tuntia. Oli joo letkut ahtaassa paikassa. Mikä virka tuolla öljytikussa olevalla reiällä mihin tulee seperaattorin pohjassa oleva letku?
    Oli hyvät ohjeet nuo.

    Comment

    • Vee-eit
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2004
      • 709
      • Turku

      Öljytikun reijän kautta separaattoriin kertynyt öljy tms. neste pääsee öljypohjaan.

      Auto (525 -01) sytytti moottorin vikavalon ja testeri kertoi imuvuodosta. Syynä oli haljennut separaattorin kalvo.
      Eristämättömiä putkia en saanut ehjänä pois, enkä usko että kukaan saa eristettyjä putkia ehjänä irti. Siis siinä tapauksessa, että tekee jotain muuta remonttia ja haluaisi käyttää vanhat putket uudelleen. Miten lienee jos irrottaa imusarjan ?
      Hyvin suunniteltu on yhä kokonaan tekemättä.

      Comment

      • Mixuh
        Bimmer Rookie
        • Oct 2006
        • 24
        • Kouvola

        Originally posted by Vee-eit View Post
        Öljytikun reijän kautta separaattoriin kertynyt öljy tms. neste pääsee öljypohjaan.

        Auto (525 -01) sytytti moottorin vikavalon ja testeri kertoi imuvuodosta. Syynä oli haljennut separaattorin kalvo.
        Eristämättömiä putkia en saanut ehjänä pois, enkä usko että kukaan saa eristettyjä putkia ehjänä irti. Siis siinä tapauksessa, että tekee jotain muuta remonttia ja haluaisi käyttää vanhat putket uudelleen. Miten lienee jos irrottaa imusarjan ?
        Näin ajattelin mutta voiko se olla niin tukkeessa että ilma ei mene edes läpi?
        Ite koitin paineilmalla saada avattua mutta ei onnistunut...

        Comment

        • Vee-eit
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2004
          • 709
          • Turku

          Originally posted by Mixuh View Post
          Näin ajattelin mutta voiko se olla niin tukkeessa että ilma ei mene edes läpi?
          Ite koitin paineilmalla saada avattua mutta ei onnistunut...

          Voi olla. Mulla oli se letkukin koko matkan täynnä moskaa. Luiotinastiaan huilaamaan siksi aikaa kun touhuaa muita osia ja sitten ruuvarilla tonkii pois kaiken mitä saa ja sitten uudestaan liuotinpesua.
          Hyvin suunniteltu on yhä kokonaan tekemättä.

          Comment

          • _nixu_
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2006
            • 8972
            • Kellokoski

            Originally posted by Mixuh View Post
            Näin ajattelin mutta voiko se olla niin tukkeessa että ilma ei mene edes läpi?
            Ite koitin paineilmalla saada avattua mutta ei onnistunut...
            Niin siis se koko öljytikun jalka pitäis irrottaa ja putsata samalla kun vaihtaa ne muut rojut. Näin siis itselläkin tehtiin korjaamolla ja oli vissiin melko tukossa.
            E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

            Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

            Comment

            • Mixuh
              Bimmer Rookie
              • Oct 2006
              • 24
              • Kouvola

              Originally posted by _nixu_ View Post
              Niin siis se koko öljytikun jalka pitäis irrottaa ja putsata samalla kun vaihtaa ne muut rojut. Näin siis itselläkin tehtiin korjaamolla ja oli vissiin melko tukossa.
              Joo otin kokotikun pois ja kaivoin nippusiteellä moskaa sieltä ja paineilmalla vuorotellen. Hmmm.. Pitää varmaan irrottaa uudestaa ja tsekata.
              Pitää koittaa jollain liuottimella saada irtoomaan jos kerran pitäisi tavaraa läpi mennä...

              Comment

              • jetze
                Newbiemmer
                • Jan 2009
                • 21
                • nastola

                Terves!

                Itellä kanssa eilen puski venakopan alta öljyä,ja mönjää oli korkinpohja ja kopalta lähtevä putki täynnä.

                Kävin sitten paikalliselta marmoritiskiltä tilaamassa tuon cold-country paketin,jotta vaihtelen sinne kaikki palikat uusiin,ei siitä haittaakaan ole.

                kysymys kuuluu; kun autona on e39 -03 525 touring,se lienee tuolla M54 koneella?

                ja onko sitten tämä setti oikea?

                http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=214160 (nixun entinen myynti-ilmo)
                11 61 7 534 237 Cold Country -paketti
                11 15 7 532 629 Vent hose
                11 61 7 504 536 Return pipe

                Vertailin tuonne real OEM sivuille,niin hosen ja pipen numerot vastas,mutta miten tuo paketti?

                Eli tilasinko kumminkin väärät kamat,vai ihan oikeat?

                Tattis vastauksista

                Comment

                • _nixu_
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2006
                  • 8972
                  • Kellokoski

                  Kyllä sen oikea pitäisi olla :think

                  Ota samalla nämäkin:
                  11431740045 öljytikun o-rengas
                  11129070990 venttiilikopan tiiviste
                  11121437395 15kpl kumeja venttiilikopan pulttien alle
                  E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                  Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                  Comment

                  • jetze
                    Newbiemmer
                    • Jan 2009
                    • 21
                    • nastola

                    Toivotaan että oli oikea

                    Juu,tuon venakopan tiivisteen tilasinkin,mutta en tajunnu tota o-rengasta tai kumeja tilata.

                    jonku 115 e makso nuo kolme osaa,ja 50e venakopan tiiviste,ihan suht ymmärrettävä hinta.

                    löytyyköhä noita kumeja suoraan hyllystä.. pitää soitella autosalpaan.

                    Oon nyt purkanu jo ilmanputsarin systeemit pois edestä,ja näkyviin tuli joku johtohässäkkä imusarjan alla,sekin ilmeisesti purettava pois tieltä?

                    Comment

                    • _nixu_
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2006
                      • 8972
                      • Kellokoski

                      Originally posted by jetze View Post
                      Toivotaan että oli oikea

                      Juu,tuon venakopan tiivisteen tilasinkin,mutta en tajunnu tota o-rengasta tai kumeja tilata.

                      jonku 115 e makso nuo kolme osaa,ja 50e venakopan tiiviste,ihan suht ymmärrettävä hinta.

                      löytyyköhä noita kumeja suoraan hyllystä.. pitää soitella autosalpaan.

                      Oon nyt purkanu jo ilmanputsarin systeemit pois edestä,ja näkyviin tuli joku johtohässäkkä imusarjan alla,sekin ilmeisesti purettava pois tieltä?
                      Laakkosella helsingissä oli ainakin noita kumeja hyllyssä. Kannattaa ja oikeastaan pitää vaihtaa samalla kun venttiilikopan tiiviste. Autosalvasta tuskin löytyy hyllystä :think


                      Ja johtohässäkkä pois niinkuin tuossa ohjeessakin on:
                      E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                      Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                      Comment

                      • jetze
                        Newbiemmer
                        • Jan 2009
                        • 21
                        • nastola

                        ei ollu joo autosalvalla,ruotsiin lähti tilaus vetämään,ei taida tälle viikkoa keretä. mutta kaikki muut kilkkeet pitäs keretä perjantaihi mennessä,ni pääsee ees vaihteleen suurimman osan kilkkeistä. tuo ei nyt paha ole,jos venakoppaa ei ennen maanantaita saa kiinni. tai aukasee vasta sitten maanantaina. jos vaan pysyy öljyt sisässä,kun sieltä välistä oli jo työntäny jonku verran..

                        Comment

                        • joukoh
                          Newbiemmer
                          • Jul 2009
                          • 7
                          • Finland

                          Tänä aamuna kun oli -35 pakkasta niin startista kyllä käynnistyi hyvin mutta kävi aluksi vajailla pytyillä. Muutaman kilsan ajettua ei olleet lämmöt nousseet ihan normaalisti ja sitten ohjaamo täyttyi käryllä.
                          Venttilikopan välistä oli vuotanut pakosarjan päälle öljyä, ei paljoa sillä mittatikku oli edelleen ylärajassa. En huomannut moottorin korkkia avata mutta päättelin heti tätä topiccia luettuani että huohotinjärjestelmässä tukos, on ajettu paukkupakkasulla lyhyttä ajoa.

                          Onko auto tuommoisen satuttua sitten ihan hinauskunnossa? Mä nimittäin ajoin sen lähimmälle korjaamolle, mitään merkkivaloja ei siinä palanut ja lämpömittari oli edelleen alle puolenvälin.

                          Comment

                          • jetze
                            Newbiemmer
                            • Jan 2009
                            • 21
                            • nastola

                            Mulla nous lämmöt ihan normaalisti omassa,ja ajoin vian huomaamisen jälkeen vielä sellasen 15 km kotia.. joku jo kirjoittikin,että ihan akuutilla tarpeella voi aukasta sen öljykorkin raolleen,ja vetää vaikka jesarilla päältä,ettei karkaa sieltä.

                            ei kyllä mikään pitkäaikanen patentti..

                            kannattais kyllä vilkasta paisuntasäiliöön,onko siellä tapahtunu mitään,jos ei kerta lämmöt nouse..

                            Comment

                            • joukoh
                              Newbiemmer
                              • Jul 2009
                              • 7
                              • Finland

                              Edellisen jatkoksi vielä..

                              Viime talvena siis ensiksi vaihdettiin pajalla ventiilikopan tiiviste, se tuli maksaan jotain 160e.Tiiviste oli kai alkuperäinen ja täysin hapero, onneksi näin sillä jos se ei olis antanut periksi paineen noustua niin jotain olisi rikkoutunut kunnolla. Kysyin asentajalta onko huohotin viallinen mutta sanoi ettei ole. Jälkeenpäin ilmeni kuitenki että se oli ollut tukossa,se oli sulanut auki siellä.

                              Ajelin autolla ja käytin katsastuksessa jossa meni läpi. Pikkuhiljaa alkoi kaasua antaessa kuulua kurnutusääntä joka lisääntyi pikkuhiljaa, huohotinjärjestelmän ventiiliosasta oli joku kalvo halki. Vein Huhtikuussa toiselle pajalle jossa vaihdettiin koko huohotin, siellä oli vieläkin vähän sitä jugurttia. Asentaja antoi vielä ohjeeksi irrottaa huohotinputki ja puhdistaa paineilmalla ajoittain, kun tulee lyhyttä ajoa ajeltua

                              Comment

                              • Petri R.
                                Newbiemmer
                                • Jun 2013
                                • 25
                                • Kemi

                                Olikohan tästä tuoreempaa topikkia, no eniveis...

                                Eli täällä '97 E39 M52B28 joka pullautti kans venakopan välistä öljyä pihalle ja korkin sisäpuolella majoneesit. Tikussa puhtaat öljyt ja sitä oli riittävästi. Separaattorin vaihdosta ei tietoa, auto ollut mulla vain 1,5 vuotta.

                                Siispä tilasin sekä separaattorin että sen letkut, mutta ennen kuin ne saapuu niin kehtaakohan tuolla autolla nyt sitten ajella? Tekis mieli käydä sulattamassa tuota autoa tallilla, jos tuo huohotinjärjestelmä siellä sulais ja sais vähän jatkoaikaa taas. Samalla peittäisin munuaiset konehuoneen puolelta jollain pahvilla. On luvannu ihan kunnon pakkasia tänne Kemin korkeudelle tulevalle viikolle.
                                ex-BMW E39 528i Shadowline 1997

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎