Kiitos avusta. Tuli laitettua tuo palstalla myyty paketti. Aikaa meni reiluilla tauoilla 5 tuntia. Oli joo letkut ahtaassa paikassa. Mikä virka tuolla öljytikussa olevalla reiällä mihin tulee seperaattorin pohjassa oleva letku?
Oli hyvät ohjeet nuo.
Öljytikun reijän kautta separaattoriin kertynyt öljy tms. neste pääsee öljypohjaan.
Auto (525 -01) sytytti moottorin vikavalon ja testeri kertoi imuvuodosta. Syynä oli haljennut separaattorin kalvo.
Eristämättömiä putkia en saanut ehjänä pois, enkä usko että kukaan saa eristettyjä putkia ehjänä irti. Siis siinä tapauksessa, että tekee jotain muuta remonttia ja haluaisi käyttää vanhat putket uudelleen. Miten lienee jos irrottaa imusarjan ?
Öljytikun reijän kautta separaattoriin kertynyt öljy tms. neste pääsee öljypohjaan.
Auto (525 -01) sytytti moottorin vikavalon ja testeri kertoi imuvuodosta. Syynä oli haljennut separaattorin kalvo.
Eristämättömiä putkia en saanut ehjänä pois, enkä usko että kukaan saa eristettyjä putkia ehjänä irti. Siis siinä tapauksessa, että tekee jotain muuta remonttia ja haluaisi käyttää vanhat putket uudelleen. Miten lienee jos irrottaa imusarjan ?
Näin ajattelin mutta voiko se olla niin tukkeessa että ilma ei mene edes läpi?
Ite koitin paineilmalla saada avattua mutta ei onnistunut...
Näin ajattelin mutta voiko se olla niin tukkeessa että ilma ei mene edes läpi?
Ite koitin paineilmalla saada avattua mutta ei onnistunut...
Voi olla. Mulla oli se letkukin koko matkan täynnä moskaa. Luiotinastiaan huilaamaan siksi aikaa kun touhuaa muita osia ja sitten ruuvarilla tonkii pois kaiken mitä saa ja sitten uudestaan liuotinpesua.
Näin ajattelin mutta voiko se olla niin tukkeessa että ilma ei mene edes läpi?
Ite koitin paineilmalla saada avattua mutta ei onnistunut...
Niin siis se koko öljytikun jalka pitäis irrottaa ja putsata samalla kun vaihtaa ne muut rojut. Näin siis itselläkin tehtiin korjaamolla ja oli vissiin melko tukossa.
Niin siis se koko öljytikun jalka pitäis irrottaa ja putsata samalla kun vaihtaa ne muut rojut. Näin siis itselläkin tehtiin korjaamolla ja oli vissiin melko tukossa.
Joo otin kokotikun pois ja kaivoin nippusiteellä moskaa sieltä ja paineilmalla vuorotellen. Hmmm.. Pitää varmaan irrottaa uudestaa ja tsekata.
Pitää koittaa jollain liuottimella saada irtoomaan jos kerran pitäisi tavaraa läpi mennä...
Juu,tuon venakopan tiivisteen tilasinkin,mutta en tajunnu tota o-rengasta tai kumeja tilata.
jonku 115 e makso nuo kolme osaa,ja 50e venakopan tiiviste,ihan suht ymmärrettävä hinta.
löytyyköhä noita kumeja suoraan hyllystä.. pitää soitella autosalpaan.
Oon nyt purkanu jo ilmanputsarin systeemit pois edestä,ja näkyviin tuli joku johtohässäkkä imusarjan alla,sekin ilmeisesti purettava pois tieltä?
Laakkosella helsingissä oli ainakin noita kumeja hyllyssä. Kannattaa ja oikeastaan pitää vaihtaa samalla kun venttiilikopan tiiviste. Autosalvasta tuskin löytyy hyllystä :think
Ja johtohässäkkä pois niinkuin tuossa ohjeessakin on:
ei ollu joo autosalvalla,ruotsiin lähti tilaus vetämään,ei taida tälle viikkoa keretä. mutta kaikki muut kilkkeet pitäs keretä perjantaihi mennessä,ni pääsee ees vaihteleen suurimman osan kilkkeistä. tuo ei nyt paha ole,jos venakoppaa ei ennen maanantaita saa kiinni. tai aukasee vasta sitten maanantaina. jos vaan pysyy öljyt sisässä,kun sieltä välistä oli jo työntäny jonku verran..
Tänä aamuna kun oli -35 pakkasta niin startista kyllä käynnistyi hyvin mutta kävi aluksi vajailla pytyillä. Muutaman kilsan ajettua ei olleet lämmöt nousseet ihan normaalisti ja sitten ohjaamo täyttyi käryllä.
Venttilikopan välistä oli vuotanut pakosarjan päälle öljyä, ei paljoa sillä mittatikku oli edelleen ylärajassa. En huomannut moottorin korkkia avata mutta päättelin heti tätä topiccia luettuani että huohotinjärjestelmässä tukos, on ajettu paukkupakkasulla lyhyttä ajoa.
Onko auto tuommoisen satuttua sitten ihan hinauskunnossa? Mä nimittäin ajoin sen lähimmälle korjaamolle, mitään merkkivaloja ei siinä palanut ja lämpömittari oli edelleen alle puolenvälin.
Mulla nous lämmöt ihan normaalisti omassa,ja ajoin vian huomaamisen jälkeen vielä sellasen 15 km kotia.. joku jo kirjoittikin,että ihan akuutilla tarpeella voi aukasta sen öljykorkin raolleen,ja vetää vaikka jesarilla päältä,ettei karkaa sieltä.
ei kyllä mikään pitkäaikanen patentti..
kannattais kyllä vilkasta paisuntasäiliöön,onko siellä tapahtunu mitään,jos ei kerta lämmöt nouse..
Viime talvena siis ensiksi vaihdettiin pajalla ventiilikopan tiiviste, se tuli maksaan jotain 160e.Tiiviste oli kai alkuperäinen ja täysin hapero, onneksi näin sillä jos se ei olis antanut periksi paineen noustua niin jotain olisi rikkoutunut kunnolla. Kysyin asentajalta onko huohotin viallinen mutta sanoi ettei ole. Jälkeenpäin ilmeni kuitenki että se oli ollut tukossa,se oli sulanut auki siellä.
Ajelin autolla ja käytin katsastuksessa jossa meni läpi. Pikkuhiljaa alkoi kaasua antaessa kuulua kurnutusääntä joka lisääntyi pikkuhiljaa, huohotinjärjestelmän ventiiliosasta oli joku kalvo halki. Vein Huhtikuussa toiselle pajalle jossa vaihdettiin koko huohotin, siellä oli vieläkin vähän sitä jugurttia. Asentaja antoi vielä ohjeeksi irrottaa huohotinputki ja puhdistaa paineilmalla ajoittain, kun tulee lyhyttä ajoa ajeltua
Eli täällä '97 E39 M52B28 joka pullautti kans venakopan välistä öljyä pihalle ja korkin sisäpuolella majoneesit. Tikussa puhtaat öljyt ja sitä oli riittävästi. Separaattorin vaihdosta ei tietoa, auto ollut mulla vain 1,5 vuotta.
Siispä tilasin sekä separaattorin että sen letkut, mutta ennen kuin ne saapuu niin kehtaakohan tuolla autolla nyt sitten ajella? Tekis mieli käydä sulattamassa tuota autoa tallilla, jos tuo huohotinjärjestelmä siellä sulais ja sais vähän jatkoaikaa taas. Samalla peittäisin munuaiset konehuoneen puolelta jollain pahvilla. On luvannu ihan kunnon pakkasia tänne Kemin korkeudelle tulevalle viikolle.
Comment