Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 525i - 2001 öljyt venttiilinkopan tiivisteestä pihalle?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Maili
    BTCF Member
    • Aug 2011
    • 444
    • E-pohjanmaa

    Muista putsata myös se mittatikun putki. Vai onkos tämä sun kone jo tuplavanos kone ja erillainen huohotus. Jos 1vanos, niin kosaanilla poltat karstat siitä rautaisesta mittatikun haarasta. Muutoin voi olla pian sama jumppa edessä. Siinä on niin olemattomat aukot reunoilla, että voi olla hyvnkin tukossa.
    E61 523lci -08, E36 328i touring-97, Fiat 100-90 Turbo
    Ex kalustoa: E39 520ia touring, E36 323 touring, E36 316, E30 316 , E30 318, E21 316 , E21 323 , Nissan 200SX S14A ym.

    Comment

    • Petri R.
      Newbiemmer
      • Jun 2013
      • 25
      • Kemi

      Sinkkuvanos... Kiitos vinkistä.
      Originally posted by Maili View Post
      Muista putsata myös se mittatikun putki. Vai onkos tämä sun kone jo tuplavanos kone ja erillainen huohotus. Jos 1vanos, niin kosaanilla poltat karstat siitä rautaisesta mittatikun haarasta. Muutoin voi olla pian sama jumppa edessä. Siinä on niin olemattomat aukot reunoilla, että voi olla hyvnkin tukossa.
      ex-BMW E39 528i Shadowline 1997

      Comment

      • kauko1
        Newbiemmer
        • Oct 2009
        • 21
        • Vantaa

        Samaa vaivaa

        Nyt pakkasten kiristyessä pääsi sama vika yllättämään, eli öljyä pihalle venttiilikopantiivisteen välistä ja käryt sisään. Nyt kiinnostaisikin sama kuin edellisillä kysyjillä, että kannattaako autolla ajaa edes 1km matkaa korjaamon pihaan, vai ruikkaako saman tien öljyt uudelleen pihalle ? Lämpötilatkaan eivät ainakaan vähään aikaan ole plussalle menossa joten ei toivoa että huohotin sulaisi omatoimisesti...

        Comment

        • Muppe
          BTCF Member
          • May 2006
          • 1866
          • Östermyra

          Originally posted by kauko1 View Post
          Nyt pakkasten kiristyessä pääsi sama vika yllättämään, eli öljyä pihalle venttiilikopantiivisteen välistä ja käryt sisään. Nyt kiinnostaisikin sama kuin edellisillä kysyjillä, että kannattaako autolla ajaa edes 1km matkaa korjaamon pihaan, vai ruikkaako saman tien öljyt uudelleen pihalle ? Lämpötilatkaan eivät ainakaan vähään aikaan ole plussalle menossa joten ei toivoa että huohotin sulaisi omatoimisesti...
          Öljykorkki raolleen ja ajo korjaamolle, tosin omalla vastuulla.
          E61 530dA M-Sport
          E39 520iA Touring

          ex. E34 525iA
          ex. E34 535iA
          ex. E34 520i
          ex. E34 520i
          ex. E36 320i

          Comment

          • Aboul
            Newbiemmer
            • Jun 2006
            • 12
            • Oulu

            Separaattori

            Originally posted by kauko1 View Post
            Nyt pakkasten kiristyessä pääsi sama vika yllättämään, eli öljyä pihalle venttiilikopantiivisteen välistä ja käryt sisään. Nyt kiinnostaisikin sama kuin edellisillä kysyjillä, että kannattaako autolla ajaa edes 1km matkaa korjaamon pihaan, vai ruikkaako saman tien öljyt uudelleen pihalle ? Lämpötilatkaan eivät ainakaan vähään aikaan ole plussalle menossa joten ei toivoa että huohotin sulaisi omatoimisesti...
            Viime vuoden viimeisenä päivänä tapahtunutta. Toukka oli ajamatta 3 viikkoa ja kylmästä autotallista 0 kelillä tulille lämmitettynä. 15 km ajon jälkeen öljyä venttiilikopantiivisteen välistä ulos ja diagnoosina viallinen (jäätynyt) separaattori. ~5 vuotta sitten vaihdettu kaikki huohottimen osat

            Comment

            • Bomb5
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2011
              • 726
              • Kivijärvi

              Ajotyyli ja se onko munuaiset tukittu vaikuttaa aika paljon tuohon jäätyykö huohotin vai ei. Ilmeisesti nuo pitäs muutaman vuoden välein laittaa uusiksi, jos haluaa ihan varmanpäälle vetää. Itsekin mietin, pitäisikö ensi kesänä laittaa uudet kalut taas. Mulla separaattori ja vermeet vaihdettu 4 v sitten ja ovat toiminee kovillakin pakkasilla ja lyhyttä työmatkaa ajaessa, kun vain muistaa, että kone pitää käyttää kunnolla lämpöseksi ja antaa runtuakin, ennen kuin sen sammuttaa taas pakkaseen. Ajatuksena siis, että separaattori ja sen letkut on mahdollisimman tyhjiä silloin kun koneen sammuttaa eikä niin, että auto on vasta ajettu varovasti lämpöseksi, jolloin letkut on varmasti täynnä tavaraa. Nämä koneet lähtee kehittämään tuota majoneesia joka ikisen startin jälkeen. Se kosteus ja räkä pitää yksinkertaisesti "polttaa pois". Ajelee esim. kaikki reitit 1 vaihteen verran pienemmällä kuin normaalisti tai tekee vaikka ylimääräsen lenkin ennen kuin sammuttaa koneen, varsinkin ennen kovimpia pakkasöitä. Ajoon lähden varoen ja lämmittelen moottorin sen enempää sitä kuormittamatta siltä varalta, että jos separaattori olisi jäätynyt tukkoon, niin ei turhaan mene paikat rikki. Sitten, kun käynyt hetken hyvissä lämmöissä, ei käryä tai taustapeilin mukaan savuta normaalista poikkeavasti (kunnon höyryt tietenkin näin pakkasilla), ajelee lopun matkan isommilla kierroksilla ja ennen sammuttamista vielä vedättää vähän reippaammin ihan kunnolla. Tällä olen pärjännyt ihan hyvin. Bensaa menee vähän enemmän kuin varovasti väännöillä ajaen, mutta vastapainona kone ei mene tukkoon. Myös öljykanavat ja koneen yläkerta kiittää. Ajan esim. 70 km/h rajoituksen työmatkat 10 km talviaikaan aina 3-vaihteella, kakkosella kaikki alle 50 km/h alueet. Voi tuntua aluksi vähän tyhmältä, mutta suosittelen kokeilemaan.
              Last edited by Bomb5; 08-01-2016, 21:28.
              E39 530i manual (2001) - Myynnissä E39 / M54B30 osia

              Comment

              • kauko1
                Newbiemmer
                • Oct 2009
                • 21
                • Vantaa

                Osaisiko joku vielä suositella Helsingin/Vantaan alueelta osaavaa pajaa, joka kykenisi huohottimen vaihdon tekemään ja missä hinnoissa vaihtotyöt ovat pyörineet ?

                Comment

                • Happosetä
                  Bimmer Rookie
                  • Feb 2004
                  • 171
                  • Järvenpää

                  Originally posted by kauko1 View Post
                  Osaisiko joku vielä suositella Helsingin/Vantaan alueelta osaavaa pajaa, joka kykenisi huohottimen vaihdon tekemään ja missä hinnoissa vaihtotyöt ovat pyörineet ?
                  Rahumets service tuusulassa 0400 925441 Suosittelen suuresti

                  Comment

                  • 523i
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2009
                    • 319
                    • Iisalmi

                    Originally posted by kauko1 View Post
                    Osaisiko joku vielä suositella Helsingin/Vantaan alueelta osaavaa pajaa, joka kykenisi huohottimen vaihdon tekemään ja missä hinnoissa vaihtotyöt ovat pyörineet ?
                    Eikö pääkaupunkiseudun bmw spesialisti ole schmieldmann?

                    Comment

                    • _nixu_
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2006
                      • 8972
                      • Kellokoski

                      Originally posted by 523i View Post
                      Eikö pääkaupunkiseudun bmw spesialisti ole schmieldmann?
                      Ei, kyllä se on Rahu
                      E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                      Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                      Comment

                      • kauko1
                        Newbiemmer
                        • Oct 2009
                        • 21
                        • Vantaa

                        Schmiedmannilla vähän kiireitä ja seuraava vapaa-aika löytyisi vasta parin viikon päähän. Lisäksi väittivät ettei M52 koneisiin saisi kylmänilman huohotinta. Samaa väittivät Autokeskuksella. Eroaako kylmänilmanmallit osanumeroltaan tavallisiin? jos eroaa niin jos joku ystävällinen ihminen viitsisi vääntää rautalangasta ja laitaa niiden eristettyjen osien numerot tänne niin helpottaisi huomattavasti. Ja siis kyseessähän M52b25TU eli pitääkö silloin kysellä M54 motin osia ?
                        Last edited by kauko1; 12-01-2016, 13:06.

                        Comment

                        • 523i
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2009
                          • 319
                          • Iisalmi

                          Originally posted by kauko1 View Post
                          Schmiedmannilla vähän kiireitä ja seuraava vapaa-aika löytyisi vasta parin viikon päähän. Lisäksi väittivät ettei M52 koneisiin saisi kylmänilman huohotinta. Samaa väittivät Autokeskuksella. Eroaako kylmänilmanmallit osanumeroltaan tavallisiin? jos eroaa niin jos joku ystävällinen ihminen viitsisi vääntää rautalangasta ja laitaa niiden eristettyjen osien numerot tänne niin helpottaisi huomattavasti. Ja siis kyseessähän M52b25TU eli pitääkö silloin kysellä M54 motin osia ?
                          Ainakin esim motonetissä: Huohotinventtiili+letkusarja BMW M52/M54
                          Sopivuudet:
                          - E39 520i/523i/525i/528i/530i 9.98-> Huohotinventtiili+letkusarja (eristetty/cold country version).

                          Tuossa kuvia

                          https://c1552172.ssl.cf0.rackcdn.com/609531_x800.jpg

                          Comment

                          • kauko1
                            Newbiemmer
                            • Oct 2009
                            • 21
                            • Vantaa

                            Näin vähän ajattelinkin. Autokeskuksella vain inttävät ettei ETKA näytä runkonumerolla tuohon koneeseen eristettyjä versioita, jolloin he eivät myöskään sellaisia suostu asentamaan ?!

                            Comment

                            • _nixu_
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2006
                              • 8972
                              • Kellokoski

                              Originally posted by kauko1 View Post
                              Näin vähän ajattelinkin. Autokeskuksella vain inttävät ettei ETKA näytä runkonumerolla tuohon koneeseen eristettyjä versioita, jolloin he eivät myöskään sellaisia suostu asentamaan ?!
                              No onko se varmasti tuplavanoskone? Kyllähän se vin mukaan pitäisi oikea sarja tarjota.. :think
                              E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                              Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                              Comment

                              • kauko1
                                Newbiemmer
                                • Oct 2009
                                • 21
                                • Vantaa

                                Originally posted by _nixu_ View Post
                                No onko se varmasti tuplavanoskone? Kyllähän se vin mukaan pitäisi oikea sarja tarjota.. :think
                                Vuoden 2000 auto, joten aika varma olen, että tuplavanos kyseessä. RealOem ei tosin myöskään tarjoa kyseiseen malliin kylmänilmanmallia vaikka samat osanumerot kuin M54 koneissa.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎